GVSS data KLS

Hetgene wat ik erover gehoord en gelezen heb, is dat het inderdaad niet gaat om het aantal resets gaat, maar om je groeicurve. Ze testen hier of je veel info tegelijk kunt opnemen en of je snel kunt leren. Veel resets hoeven niet uit te maken als je daarna maar die punten snel verbetert.
 
Even een vraag over de GVSS, heeft het zin om met Flight Simulator al te oefenen, of beperk je dan alleen maar je groeicurve? (Of is FS zo onecht dat je er überhaupt niet beter door gaat vliegen ;) )
 
Even een vraag over de GVSS, heeft het zin om met Flight Simulator al te oefenen, of beperk je dan alleen maar je groeicurve? (Of is FS zo onecht dat je er überhaupt niet beter door gaat vliegen ;) )

Ik raad het niet aan en dat doet de KLS ook niet, het is toch anders.
 
Ik raad het niet aan en dat doet de KLS ook niet, het is toch anders.

Een Frasca vliegt ook anders dan een echte kist. En toch wordt die tijdens de opleiding ook nog gebruikt.

Ben van mening dat FS(X) zeker kan bijdragen om met wat meer bagage de GVSS in te gaan. Je ziet vast wat de verschillende instrumenten doen bij de verschillende flight regimes.
 
Ik heb 12 t/m 15 januari mijn GVSS. Ik verblijf niet in een hotel, aangezien ik toch vlabij woon.
Zijn er nog tips van de mensen die de GVSS al gedaan hebben?
 
Ik heb 12 t/m 15 januari mijn GVSS. Ik verblijf niet in een hotel, aangezien ik toch vlabij woon.
Zijn er nog tips van de mensen die de GVSS al gedaan hebben?

Boekje uit je hoofd leren, tot je elk detail zonder enige gedachte direct kunt uitvoeren. Dit scheelt tijdens het handelen seconden, maar zorgt er wel voor dat je iets meer rust heb tijdens het 'vliegen'. En dat is nog iets: blijf ten alle tijden rustig in de sim, ook als het mis gaat.
 
Je kan zelf een beetje kijken of je iets met het commentaar doet, dus groeit. (Hoeft niet te betekenen dat je dan door bent als het zo is, maar het komt er dicht bij lijkt mij)

Als je elke keer na elke vlucht te horen krijgt dat je bijvoorbeeld op je koers moet letten, dan doe je iets verkeerd. Je doet dan niets/te weinig met het commentaar. Als je elke keer iets anders te horen krijgt, betekent dat hetgeen je bij het vorige commentaar te horen kreegt, verbetert hebt en er nu aan andere dingen prioriteiten worden gesteld.

Als ik werd opgehaald nam ik pen en papier mee en dan schreef ik op wat de puntjes van verbetering waren. Dit helpt enorm! Als je het pas opschrijft als je terug bent in het lokaal, dan ben je de kleine dingen al vergeten.
Nog een tip: ga droogvliegen, ga in de mock-up van de Frasca in het lokaal zitten en oefen het. Visualiseer, noem maar op!

Succes allemaal. :cool: ;)
 
Ik ben van 19 t/m 22 januari te vinden bij de GVSS! Mag ik vragen wat de reden is waarom jullie Mercure boeken? Hotel Trefpunt in de Punt ligt aanzienlijk dichterbij de KLS en is aanzienlijk goedkoper. Wat voor voordelen biedt Mercure t.o.v. hotel Trefpunt?
 
nou, ik heb op internet ff ernaar gekeken, maar een truckers 'pension' is nou niet echt iets waar ik me thuis in voel. Ik ga dan liever in een hotel liggen (wel met z'n tweeën gedeeld hoor! scheelt dan maar een paar euro met het trefpunt).
Ook is het zo dat volgens mij niet alle mensen die selectie doen op airwork zitten, en het wel gezellig is om met zijn allen bij elkaar te zitten. Grootste kans is dan Mercure.
 
Succes volgende week met het GVSS. Vandaag de brief binnengekregen van de COVA. Helaas mag het niet zo zijn..
 
You bet! Heb op papier dat ik psychisch oke ben, en aanleg heb voor het vliegen. Ohjah, en motivatie heb ik ook wel :D. Op naar de volgende!
 
Back
Top