GVSS data KLS

Hoe krijg je het voor elkaar om af te vallen op dat theorietestje? Niet geleerd? Niet gemotiveerd? Zo moeilijk is het namelijk niet als je dat boekje hebt doorgenomen.

Percentage is verder niet van belang. Je mag maximaal 7 ft hebben, dus helaasch.
 
Hoe krijg je het voor elkaar om af te vallen op dat theorietestje? Niet geleerd? Niet gemotiveerd? Zo moeilijk is het namelijk niet als je dat boekje hebt doorgenomen.

Percentage is verder niet van belang. Je mag maximaal 7 ft hebben, dus helaasch.
:blabla:
wel geleerd, zeker gemotiveerd(anders laat IAP mij toch ook niet door ;)).

De reden daar gelaten (men ziet het toch snel als "uitvlucht") hou ik de eer aan mezelf. Maargoed, ik heb nu dus een antwoord op mijn vraag. Dank daarvoor.
Nu opzoek naar een andere vliegschool.
 
Heeft niets met Blahblah te maken, maar ik verbaas mij gewoon dat er mensen zijn die daarop afvallen als je serieus met een selectie bezig bent. Mochten er omstandigheden zijn geweest waardoor je niet goed hebt kunnen leren, dan had je beter het GVSS uit kunnen stellen. Dus fijn dat je de eer aan jezelf houdt, maar uiteindelijk heb je jezelf er nu mee en een mooie kans misgelopen. Ik begrijp wel dat je je op je tenen getrapt voelt als iemand zoiets zegt, maar alsnog hoop ik dat het je bij een andere school wel goed zal vergaan. Succes ermee en hou ons op de hoogte.

Groeten.

PS: IAP laat ook mensen door met als aandachtspunt motivatie, als de rest van de capaciteiten wel aanwezig zijn.
 
Heeft niets met Blahblah te maken, maar ik verbaas mij gewoon dat er mensen zijn die daarop afvallen als je serieus met een selectie bezig bent. Mochten er omstandigheden zijn geweest waardoor je niet goed hebt kunnen leren, dan had je beter het GVSS uit kunnen stellen. Dus fijn dat je de eer aan jezelf houdt, maar uiteindelijk heb je jezelf er nu mee en een mooie kans misgelopen. Ik begrijp wel dat je je op je tenen getrapt voelt als iemand zoiets zegt, maar alsnog hoop ik dat het je bij een andere school wel goed zal vergaan. Succes ermee en hou ons op de hoogte.

Groeten.

PS: IAP laat ook mensen door met als aandachtspunt motivatie, als de rest van de capaciteiten wel aanwezig zijn.

Ik bén serieus bezig met de selectie. Ik vind dat je niet echt het recht hebt om mij noch iemand anders te veroordelen op iets waar je geen zicht op hebt/ weet van hebt... Maargoed, dat zal wel een stukje opvoeding zijn.

Natuurlijk is het ook deels míjn fout dat ik niet door ben, maar nu vind ik het ook wel een stukje 'arrogantie' van het KLS (natuurlijk, dit is achteraf gepraat, en ja, ik wilde zelf naar 't KLS, maar ik heb ook het recht dit te zeggen) dat je mensen zó snel om iets relatief kleins afwijst.

En het IAP mag idd mensen wel doorsturen met motivatie als aandachtspunt, maar ik had het in dit geval over mijn IAP-rapport, waar dit niet als aandachtspunt werd gezien, maar als ijzersterk argument om mij door te laten gaan.
 
Ik mag wel degelijk oordelen wat ik er van vind als je afvalt op zo'n ongelofelijk simpel testje. Niemand hoeft daar namelijk op te zakken. Mijn opvoeding was trouwens prima hoor. Ik ben al waar ik wil zijn.

Daarnaast arrogantie van de KLS? Laat me niet lachen. Hoe wil je de lesstof binnen 9 maanden onder de knie krijgen, als je binnen 10 dagen niet eens de simpele regeltjes uit het blauwe boekje kan leren. En nogmaals. als je niet in staat bent om goed te functioneren om bepaalde redenen, dan moet je het verzetten of achteraf niet klagen. Die vraag moet je je namelijk ook als piloot altijd stellen. Je stapt toch ook niet een kist in als je "unfit to fly" bent.

Fijn dat je zo overtuigd bent van je motivatie. Dat is heel goed om te hebben. Ik gaf alleen maar aan dat ik verbaasd ben dat er mensen op dat onderdeeltje afvallen. No offence verder hoor.

Succes met je vervolgkeuze.
 
agree with flanel. Als je graag naar de kls wilt leer je toch ff dat boekje uit je hoofd das toch niet teveel moeite? Ik vind dat de kls hier niets verkeerd doet. Als je wilt leer je dat boekje en haal je het testje. Eigenlijk is het nauwelijks een test maar gewoon iets wat je even moet doen en als je dat al niet doet nouja dan zijn ze daar niet blij mee. Verder niets over jouw want dat moet jij weten, vind het alleen een beetje raar dat de kls dan arrogant genoemd wordt over zoiets.
Succes nog (Y)
 
Hoe wil je de lesstof binnen 9 maanden onder de knie krijgen, als je binnen 10 dagen niet eens de simpele regeltjes uit het blauwe boekje kan leren.

Dat is ook precies waar ze op testen bij de GVSS. De GVSS gaat voor een groot deel over de snelheid waarmee jij nieuwe dingen leert. Als jij de capaciteiten niet hebt om zo'n boekje te leren in 10 dagen (wat verder iedereen wel goed schijnt te kunnen) dan ben je duidelijk niet geschikt om zo'n snelle opleiding te volgen. Het is niet de bedoeling dat de leraren telkens jou alles nog een keer moeten uitleggen en extra les moeten geven. Je moet het niveau kunnen bij houden. Ook al ben je nog zo gemotiveerd.
 
Hoe wil je de lesstof binnen 9 maanden onder de knie krijgen, als je binnen 10 dagen niet eens de simpele regeltjes uit het blauwe boekje kan leren.

Met die stelling moet ik het helaas ook eens zijn... Wat ik wel vind is dat mocht er om privé omstandigheden voor jou niet genoeg gelegenheid geweest zijn om te leren, waarom stel je het dan niet even uit? De KLS heeft hier echt wel begrip voor dan hoor...
Maar weet niet wat er in jouw situatie speelde dus trek daarover geen conclusies.
 
Superbaz was je soms onwijs zenuwachtig, niet geleerd of waren er andere redenen? Ik ben benieuwd wat jij als rede ziet dat je het testje niet gehaald hebt.

Je afreageren op de KLS slaat nergens op en is bovendien zinloos.
 
Je afreageren op de KLS slaat nergens op en is bovendien zinloos.
De meeste mensen die zijn afgewezen vinden de eerste paar weken dat het niet aan hen lag maar aan de school, dit heb ik helaas vaker zien gebeuren. In plaats van dat ze eens goed gaan nadenken over of de school misschien wel gelijk had, daar schiet je meer mee op, als je je probleem ziet kun je er aan werken. (en een eventuele volgende selectie bij dezelfde of een andere school WEL halen.)
 
ik het ook wel een stukje 'arrogantie' van het KLS dat je mensen zó snel om iets relatief kleins afwijst.

Kennelijk heeft de KLS nog altijd genoeg keus om aan huidige opleidings capaciteit te vullen. Het verschil tussen iemand met meer of minder dan zeven fouten is dan ook snel gemaakt, of het nou arrogant, asociaal, onredelijk of wat dan ook.
 
Natuurlijk is het ook deels míjn fout dat ik niet door ben, maar nu vind ik het ook wel een stukje 'arrogantie' van het KLS (natuurlijk, dit is achteraf gepraat, en ja, ik wilde zelf naar 't KLS, maar ik heb ook het recht dit te zeggen) dat je mensen zó snel om iets relatief kleins afwijst.

Niks arrogantie..... dit is gewoon het principe van een selectie waarbij je moet scoren op dit soort momenten!! M'n broek zakt af van de manier waarop jij de KLS aanwijst als 'schuldige'.

No offence, maar zoals Co-Co Flanel al aangeeft worden in het blauwe boekje de basisprincipes van het vliegen behandeld. Tijdens de opleiding gaat het er veel diepgaander aan toe en moet je het dus ook begrijpen. (en dat in een veel hoger tempo) Mijn inziens heeft de KLS alle recht om kandidaten uit de selectie te gooien bij een dergelijke score. Dat het hard aankomt kan ik begrijpen, maar ga niet afgeven op de selectiemethoden van een vliegschool waarbij (mijn inziens) veel tijd en moeite in word gestoken om de 'lucky few' te selecteren voor de opleiding.....!
 
Superbaz wil je nog een reactie op de vraag van ons geven of om een persoonlijke reden niet? Het is niet dat we jou willen afkraken maar zijn meer verbaasd dat er mensen zakken op dit testje omdat het toch een teken van inzet is voor iets wat je heel graag wilt...
 
Niemand hier op airwork die volgende week zijn grading heeft?

Nog eventjes een vraagje mbt de powersettings. Hoe weet je op het moment dat je je powersetting hebt verandert of je dit goed doet? Loopt bv. het toerental direct terug als je de throttle naar achter haalt of zit er een vertraging in? Dus met andere woorden: is het aflezen of inschatten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg
 
Die powersettings reageren indd met iets vertraging maar je hebt ook veel aan je gehoor. Wat ik deed was: powersetting instellen en er even een blik op werpen, dan weer cross check en dan aan het geluid te horen is je toerental verandert dus dan check je weer even je tacho meter als deze niet precies goed staat moet je hem aanpassen. Als je namelijk niet goed je powersettings vliegt klopt de rest ook niet(als kettingreactie, je snelheid, je vertical speed enz.) Zorg dus dat je die RPM 's goed kent en luister ook goed naar het toerental. suc6
 
Gefeliciteerd! Je moet idd gewoon af en toe kijken of je toerental goed staat, mijn advies is zet hem bij toerentalverandering ongeveer goed en kijk na je eerste crosscheck weer even of het goed staat. Dan komt het goed!
 
Back
Top