GVSS data KLS

Nou... het gaat lekker

6 van onze groep zijn niet door, inclusief mijzelf

2 zijn er wel door (ook matt dus, toppie!! :))

Nu nog reactie van de laatste van de 9
 
Last edited:
Eerst een beetje uitchagrijnen en morgen bellen om te vragen wat de reden is dat ik niet door ben.

Ik ga binnenkort naar een infomiddag van de NLS, kijken of dat wat is..
 
De laatste is ook niet door.. dus 7 niet, 2 wel.

Helaas helaas, wel een beetje dubieus dat alleen de 2 met zweegvliegervaring door zijn... :rolleyes: maargoed!

Enneh.. aviation studies duurt me te lang ;) Ik heb er al een HBO opleiding opzitten namelijk haha
 
De laatste is ook niet door.. dus 7 niet, 2 wel.

Helaas helaas, wel een beetje dubieus dat alleen de 2 met zweegvliegervaring door zijn... :rolleyes: maargoed!

Enneh.. aviation studies duurt me te lang ;) Ik heb er al een HBO opleiding opzitten namelijk haha

Ik ben dus ook niet door, flink balen but that's the way it is!

Wij gaan gewoon binnenkort even langs bij de NLS hè Toes!
 
Balen dames! Succes met jullie vervolgkeuze ;)

@ Toes: Zweefvliegervaring hoeft niet zoveel te betekenen hoor. In mijn GVSS perode waren er jongens met flinke zweefvliegervaring afgevallen. Zowel op het GVSS zelf, als bij de COVA waar zij te horen kregen dat er toch meer van hen werd verwacht, omdat dat zij immers al ervaring hadden. Ik denk dat de KLS een aardig gelijk verwachtingspatroon trekt tussen de prestaties op het GVSS en de opgedane ervaring met vliegen in de vrije tijd.
 
Ja, dat zal ook wel zo zijn. Waarschijnlijk gewoon toeval nu, maar komt een beetje vreemd over ;)
 
Balen dames! Succes met jullie vervolgkeuze ;)

@ Toes: Zweefvliegervaring hoeft niet zoveel te betekenen hoor. In mijn GVSS perode waren er jongens met flinke zweefvliegervaring afgevallen. Zowel op het GVSS zelf, als bij de COVA waar zij te horen kregen dat er toch meer van hen werd verwacht, omdat dat zij immers al ervaring hadden. Ik denk dat de KLS een aardig gelijk verwachtingspatroon trekt tussen de prestaties op het GVSS en de opgedane ervaring met vliegen in de vrije tijd.

Wat bedoel je precies met ervaring. Tfeit dat iemand door de gvss heen is geeft aan dat er genoeg potentie is om snel iets aan te kunnen leren toch?
Tzou raar zijn als de cova dus eigenlijk de resultaten uit je gvss (die dus in eerste instantie positief waren beoordeeld) terugdraait naar toch een negatief advies...

Dus verklaar je nader :)
 
Dag Matt,

Het feit dat je door het GVSS bent gekomen, wil nog niet zeggen dat het het ook goed hebt gedaan en jij de leercurve hebt die de KLS graag ziet. Soms kun je een sterk psychologisch rapport hebben en een matig GVSS, waarbij je van de COVA een kans krijgt dit uit te leggen en te vertellen hoe jij hier tegenover staat.
Je GVSS wordt namelijk beoordeeld met een cijfer, zoals dat ook bij het PO het geval is. Dit cijfer krijg je welliswaar niet direct te horen, maar pas tijdens je opleiding. Wel wordt dan bij de COVA aangegeven dat het beneden hun verwachtingspatroon ligt en wordt gevraagd hoe dit komt.
Het kan dan zo zijn, dat de COVA na dit gesprek, alsnog besluit jou af te keuren op grond van je matige prestatie bij het GVSS en je dit niet goed kunt onderbouwen.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

PS: Gefeliciteerd met het behalen van je GVSS. Veel succes bij de COVA! Bij vragen PM je me maar.
 
Degenen die vorige week GVSS hadden.. Hoe is het gegaan? Brief al binnen??

Groeten, Tosca
 
Yup, net gekregen. Ik ben helaas niet door, nu even plannen gaan maken wat nu verder.. en natuurlijk nog even bellen! Verder was het een fantastische week wat ik niet had willen missen.

Groeten,
Lemony
 
Ik kon het echt niet inschatten, maar dat had iedereen geloof ik. Dat houdt het natuurlijk wel spannend ;)
 
Last edited:
Het is ook echt niet in te schatten.. Ten eerste weet je niet wat de norm is en ook niet hoe verschillend de mensen hun vluchten inschatten en dus vergelijken.

Hoe is het bij de rest gegaan? Dat al bekend?
 
hey ik ook maar ff berichtje achter laten,
hebh de gvss gedaan op 25-28 maart en ben toegelaten tot de volgende selectie fase!
helaas zijn er van onze groep (totaal 9), 7 afgevallen.
 
gisteren bericht gehad dat ik de cova gehaald heb.
ben ik echt super blij mee.


voor de mensen die nog cova moeten.
ik had 2 hele aardige mensen, super ontspannen gesprek.
en had zelfs een goed gevoel toen ik wegging !
je kent jezelf het beste, dus ga niks uit je hoofd leren ofzo.
wees wel voorbereid op eventuele vragen.
dan komt het zeker goed !
 
heren hoe verloopt het eigenlijk met medische keuring ?
sommige hebben direct afspraak.
ik heb vorige week te horen gekregen dat ik door mag.
maar ik wacht eigenlijk op een telefoontje zoals ik het uit de brief begreep.
of is het de bedoelign dat je zelf contact op neemt ?
 
Back
Top