GVSS data KLS

yay:D nog even en dan de GVSS.. eg zin in:D... ik moet van 4 tot 7 juni.. wanneer krijg je dan het blauwe boekje ook alweer?
In theorie 10 dagen op voorhand, kweet niet of het effectief 10 dagen is.. kan iemand bevestigen?
In jou geval dan 25 mei...
 
ohja nog een vraagje... het beruchte 'blauwe boekje'...klinkt heel groots:p: maar hoe dik issie nog eigenlijk?
 
Haha, ja, dat klopt wel. Het is echt niet zo veel, het is wel belangrijk dat je gewoon alles kent. Je kent het pas zoals de KLS het wenst als je niet meer over de stof na hoeft te denken maar alles meteen kunt uitvoeren; nadenken is iets waar je tijdens je GVSS geen tijd voor hebt. Houd dat dus in je achterhoofd als je aan het leren bent!
 
@jeffA380:

Het “blauwe boekje” valt inderdaad heel erg mee.

Tip: Ga veel “droogvliegen” als je het boekje goed kent. Teken de instrumenten op een bord (op de juiste plaats natuurlijk) en ga er achter zitten met een klerenhanger in je handen :rt:
Bedenk een paar vluchten en vlieg ze dan in je fantasie... Door de leerstof uit het “blauwe boekje” toe te passen m.b.t. handelingen en scans kun je het alvast een beetje visualiseren.
Bedenk bijvoorbeeld ook eens wat je instrumenten doen als je een bepaalde handeling inzet, of als iets niet volgens plan gaat...

Naar mijn idee heeft het zeker geholpen. Vooral tijdens de oefenvlucht vielen de scans mij behoorlijk tegen. In het “blauwe boekje” leek het allemaal zo simpel...
Maar goed, als je het boekje goed kent went de cockpit lay-out heel erg snel :)
Het is dan alleen nog een kwestie van het snel lezen en interpreteren van je instrumenten.

Je hebt de tijd nog wel ff, niet te veel stressen

Groeten en succes!
 
Weet iemand eigenlijk of er een frasca-model bestaat voor FlightSim 2004? Zou super chill zijn als je thuis al kunt oefenen en vertrouwd kunt raken met de metertjes.

(moet je wel zo'n stuur hebben, anders kun je beter een klerenhanger van Luchtfietser gaan lenen............... ;))
 
Frascamodel? Dan zou ik gewoon een Cessna pakken en het zicht uitzetten.
Ik heb het zelf geprobeerd, maar ik kan zeggen dat ik er niet veel wijzer door geworden ben. Het is alleen even kijken wat alle handelingen precies doen (RPM-setting, stijg/daalsnelheid). Hier blijft het dan ook bij, je kan niet echt oefenen op het vliegen zelf, omdat de Frasca gewoon heel anders (en realistischer) aanvoelt!
 
Als je in juni/augustus de GVSS hebt (ervan uitgaande dat je door de selectie komt)... wat is dan de eerstvolgende klas waar je in terecht kan komen?
 
Heb half augustus (13e) de GVSS en loop zelf te 'mikken' op 08-01 (februari 2008).

Ervan uitgaande dat mensen die net de GVSS gedaan hebben, grotendeels richting 7-4 klas en misschien al richting de 7-5 klas gaan, kun je ongeveer schatten hoe dat over 2 maanden zal zijn (denk zelf 7-5 of 8-1)
 
GVSS 13 aug

GVSS 13 aug

Is 13 augustus de eerst volgende GVSS datum ? Ik heb vorige week mijn PO2 met succes afgerond, en hoop eigelijk zo snel mogelijk naar de GVSS te kunnen.

Greetz
 
Veel mensen die eigenlijk rond mei hun GVSS konden doen, zijn allemaal doorgeschoven. De mei-klas moesten ze namelijk nog vol zien te krijgen, dus alle mei-kandidaten gingen voor!
 
Is 13 augustus de eerst volgende GVSS datum ? Ik heb vorige week mijn PO2 met succes afgerond, en hoop eigelijk zo snel mogelijk naar de GVSS te kunnen.

Greetz
haha, neej wees maar niet bang. Ivm met stage tot half juli, heb ik na het behalen van PO2 zelf de KLS opgebelt om de situatie uit te leggen en zelf een voorstel gedaan voor een datum van de KLS. Dit was geen probleem waarna ik dus (op eigen initiatief) een plek heb gekregen in de week van 13 augustus. Kreeg wel te horen (2 weken geleden) dat ivm examens het de komende periode druk zou zijn. Dus mogelijk dat je rond begin juli aan de beurt bent???? Als je een voorkeur hebt (ivm andere vakantieplannen) kun je zelf de KLS bellen..
 
heb het blauwe boekje gister binnen gehad, en gelijk al helemaal bestudeerd.:D:
Ik moet zeggen dat het er wel makkelijk uit ziet, maar zoals Luchtfietser al zij ziet het er makkelijk uit dan dat het is;)

Ik heb nog wel een paar vraagjes, namelijk de levensbeschrijving die je mee moet nemen dat mag toch gewoon de levensbeschijving voor PO2 wezen?

En er staat ook in die brief dat wannneer je de eerste dag daar bent dat je een schriftelijke test krijgt en als je die onvoeldoende maakt dat je dan meteen naar huis mag. Maar wat houd die test ongeveer in?
 
Zou je levensbeschrijving aanpassen aan de nieuwe 'criteria' uit de COVA-brief. Deze verschilt enigszins met die van PO2.

De test op de eerste dag GVSS gaat gewoon over het blauwe boekje, als check of je het goed voorbereid hebt. X-checks, handelingsvolgorden, neveneffecten etc.
Je mag volgens mij een fout of vier maken, maar je moet je schamen als je meer dan één fout hebt want zo moeilijk zijn ze niet. Uiteraard geldt, geen fouten is een pluspunt.
 
Zou je levensbeschrijving aanpassen aan de nieuwe 'criteria' uit de COVA-brief. Deze verschilt enigszins met die van PO2.

De test op de eerste dag GVSS gaat gewoon over het blauwe boekje, als check of je het goed voorbereid hebt. X-checks, handelingsvolgorden, neveneffecten etc.
Je mag volgens mij een fout of vier maken, maar je moet je schamen als je meer dan één fout hebt want zo moeilijk zijn ze niet. Uiteraard geldt, geen fouten is een pluspunt.

Er staat bij mij alleen maar dat ik op de eerste dag van de GVSS een levensbeschrijving mee moet nemen, maar er staan geen nieuwe criteria bij.
 
Back
Top