GVSS data KLS

maar aan de andere kant kan je van een 17/18 jarige ook niet verwachten dat zij bergen met levenservaring hebben. Zij komen nota bene net van de middelbare school af.. Van een 23 jarige mag je ook wel levenservaring verwachten.
 
@InStyle:
Van de 12 waren er ongeveer 9 in de leeftijd 17-18 als ik me niet vergis.

Als ik jouw verslag zo lees Luchtfietser, dan denk ik dat je heel veel kans maakt (al wil ik je geen valse hoop geven ). Jouw beeld lijkt aardig op dat van mij. Alle vluchten gingen goed met progressie, de een na laatste vlucht ging redelijk beroerd (vlucht E), maar vlucht F ging juist weer goed! Ook maar enkele resets en bij de laatste vlucht met instructeurswissel zelfs nog een compliment.
Het wachten is inderdaad meer dan 'vervelend', gewoon kut. Als ik jou was zal ik lekker gaan feesten met koninginnedag en dan komt die brief vanzelf. Toch vond ik het wachten op de brief van de COVA 3x zo erg!

@Devilish_Smile:
Het enige verschil met jou is dat mijn laatste vlucht (F)"slecht" ging. De 5 voorgaande vluchten (A t/m E) gingen juist wel steeds beter qua progressie. Ik weet echter niet in hoeverre, die laatste "slechte" vlucht, consequenties gaat hebben voor de eindbeoordeling :confused:

Ik wacht in ieder geval rustig af en geniet van de komende dagen:biertje:
 
@Devilish_Smile:

Nog geen bericht. Ik verwacht de brief vanmiddag, ben erg benieuwd!

Ik geef de uitslag natuurlijk even door (ook als het negatief is).

Groeten
 
Bedankt jongens :)

@PH-Chucky:

Heel veel succes met je PO2 vandaag!!!


Groeten

Gehaald! Had er wel een goed gevoel over, en dat bleek ook zo te zijn.

Wel een paar 'minpuntjes' naar boven gekomen, maar van die punten was ik mij vantevoren ook al bewust van. Van een ander minpunt die de psycholoog noemde, ben ik het niet mee eens. Als ik in de COVA terecht mocht komen, dan geef ik daar ook gewoon mijn visie over.

Maar voor de rest ook een heleboel pluspunten. Dus ben erg tevreden met het resultaat en....................... IK MAG ME GAAN KLAARMAKEN VOOR DE GVSS!!!!! (gaan we hotel de Braak eens ff op stelten zetten ;))
 
Gehaald! Had er wel een goed gevoel over, en dat bleek ook zo te zijn.

Wel een paar 'minpuntjes' naar boven gekomen, maar van die punten was ik mij vantevoren ook al bewust van. Van een ander minpunt die de psycholoog noemde, ben ik het niet mee eens. Als ik in de COVA terecht mocht komen, dan geef ik daar ook gewoon mijn visie over.

Maar voor de rest ook een heleboel pluspunten. Dus ben erg tevreden met het resultaat en....................... IK MAG ME GAAN KLAARMAKEN VOOR DE GVSS!!!!! (gaan we hotel de Braak eens ff op stelten zetten )


Gefeliciteerd Chucky, goed gedaan!!!


Zelf heb ik 23 mei de COVA, ga me zeker goed voorbereiden :)

Vraag: Is het toegestaan/(handig) dat je bij de COVA tegen het psychologische rapport ingaat?
Bijvoorbeeld door te verklaren dat je een bepaald selectieonderdeel verkeerd aangepakt hebt en daardoor "aandachtspunten" kreeg waar je het niet mee eens bent?

Ben erg benieuwd wat jullie hiervan denken!

Groeten:)
 
Je kan best tegen iets ingaan, maar als je tegen meerdere dingen ingaat, is het niet geloofswaardig meer. Ik zou dan denken dat je je minpunten niet wilt accepteren, terwijl die misschien gewoon wel zo is. Een enorm pluspunt is wanneer je goed kan omgaan met je minpunten en deze accepteert.
Ken je minpunten wel, als je naar de COVA gaat. Ze gaan hier namelijk zeker op in. De pluspunten zijn bij het gesprek niet van belang. Zij willen weten hoe je op je minpunten reageert en ermee omgaat. Zo kan je je minpunten wel ´verlichten´ als je er goed bewijs voor hebt. Ook hier geldt weer: MOTIVEREN! :)
 
@Devilish_Smile:

Ik ben ook zeker van mening dat je niet alles goed moet praten. Niemand is perfect, maar zolang je op de hoogte bent van je minpunten kan je er ook aan werken!!! Wel kan het zo zijn dat je een andere opvatting hebt over een bepaalde eigenschap, dit zal je dus goed kunnen motiveren tijdens de COVA.

Het lijkt me dan ook erg belangrijk dat je jezelf neemt zoals je bent, maar toch ook aan jezelf blijft werken. Dit is ook weer positief voor je motivatie en interesse.


Groeten:)
 
Precies!
Je minpunten verbeteren, positieve dingen over je minunten vertellen, etc... is dan weer goed. Zolang je maar niet alles onderuit gaat halen.

Je hebt die COVA wel laat dan, pas over drie weken! Ach, genoeg tijd om voor te bereiden :biertje:
 
Het rapport van IAP kun je niet direct aanvallen. Dat is gewoon het resultaat wat de psychologen hebben achterhaald na de PO's.

Echter mag je wel 'kanttekeningen' plaatsen bij uitspraken die IAP heeft gedaan.

Mocht ik in de COVA terecht komen, dan heb ik één onderdeel uit het rapport waar ik zo'n kanttekening bij zet. Heb namelijk een goede onderbouwing om te twijfelen aan de bevinding hierover van het IAP.

Maar blijf wel open staan en ontvang kritiek als een welkome aanvulling om jezelf te verbeteren. Niemand is perfect.....
 
Ik heb nogal wat probleempjes gehad met het IAP (testen fout nagekeken, rapport van een andere deelnemer ontvangen) en begon eigenlijk zelfs aan mijn uiteindelijke rapport te twijfelen... Maar, grotendeels klopt het wel. Er was een onderdeel waar ik heb echt helemaal niet mee eens was en dat was een gebrek aan daadkracht. Ik heb dan ook eerlijk mijn negatieve punten toegegeven maar ben ook tegen het rapport ingegaan door mijn mening over dit zogenaamde punt van aandacht te vertellen, te beargumenteren en voorbeelden voor te leggen.
Inderdaad, zolang je echt wel reden hebt om er aan te twijfelen denk ik dat je zeker wat extra tekst en uitleg kan geven over je rapport. Het is een moment opname, misschien was je een beetje overdonderd door wat er allemaal gebeurde, was je er heel even niet bij, of geef maar een van die duizenden redenen. Het zijn allemaal mensen daar bij het IAP, ze kunnen fouten maken...
 
Je moet het ook meer zien als richtlijnen denk ik. Het is goed als je jezelf voor een groot deel kan vinden in het rapport van hen. Dit betekent dat je zelfkennis hebt (zelfkritisch) en dat zij het ook bij het juiste eind hadden. Het blijft een momentopname en het zijn natuurlijk maar mensen, maar daar tegenover staat dat je niet voor niets iets van 600 vragen hebt moeten invullen, dat zij gespecialiceerd zijn en elke week heel wat mensen over de vloer krijgen!
Accepteer je rapport, controleer hoe het bij jou past en probeer voor jezelf (en later voor de COVA) je (NEGATIEVE;)) punten te motiveren! Natuurlijk zijn er altijd punten waar je het minder eens mee bent of helemaal niet. Toch gaat het ook oom het GEHEEL! Zelf denk ik dat je niet op 'jonge' leeftijd al over alle eigenschappen van een piloot goed moet beschikken, als je er de potentie maar voor hebt... :kerst:
 
Joehoe, uitnodiging voor de GVSS in de bus....

ivm stage en afstuderen heb ik afgelopen vrijdag gebeld om mijn voorkeur door te geven. Nu een brief ontvangen met bevestiging voor 13 augustus t/m 16 augustus.

Iemand ook voor deze week? Zal wel de eerste zijn ;) (haha)
 
yay:D nog even en dan de GVSS.. eg zin in:D... ik moet van 4 tot 7 juni.. wanneer krijg je dan het blauwe boekje ook alweer?
 
Back
Top