GVSS data KLS

Hallo mensen,

net terug van de gvss, heb een ontzettend leuke, drukke en spannende week gehad! Nu maar hopen op een positief resultaat:D

@ appel: jammer, wat ga je nu proberen?

Laters!!!:biertje:
 
Zo, het GVSS komt nu echt dichtbij :)

Vanavond richting Eelde/Paterswolde en vanaf morgen vol aan de bak!!!

Ik heb er zin in!

Groeten,
Luchtfietser
 
Beetje gezonde spanning? Zorg dat je goed uitgeslapen bent en alert bent op al je vorderingen!!! Nog enige voorbereiding gedaan?

Succes natuurlijk deze week!
 
@PH-Chucky:

Gezonde spanning is zeker aanwezig, maar dat is ook goed! Dat houdt je scherp :)

Ik heb het blauwe boekje echt giganstisch vaak doorgelezen en ken het dan ook van voor tot achter!!! Nu alles nog in de praktijk brengen.

Verder heb ik geen voorbereidingen getroffen (op "droogvliegen" na dan...)

Ik kom er zonder ervaring en hoop dat mijn progressie maximaal is :)

Jullie horen binnenkort van me!
 
Zo, gisteren thuis gekomen van de grading week (GVSS).

Het was echt geweldig! We waren met 12 man (10 mannen 2 vrouwen) en de groep was echt heel erg leuk! :kerst:

Het vliegen in de frasca was eerst wel even wennen, maar later ging het naar mijn idee wel lekker :)

Kortom: de sfeer tijdens deze week op de KLS is echt super, echt een geweldige ervaring!
(Nu is het wachten op de uitslag).

Groetjes
 
12 man is wel veel! Ging dat wel lekker met het rooster dan?
En inderdaad, je proeft daar wel gelijk de sfeer. Ik vond het geweldig om daar te zitten, vliegtuigen te kijken en die mensen in het 'KLSpak' rond te zien lopen.
Je zegt dat het wel lekker ging, een goed gevoel dus? Je gevoel kan meestal wel wat zeggen over de einduitslag!
Je kan vast niet wachten om na het weekend, met de geur van oranjebitter en een kater van het bier die brief open te maken. :biertje:
 
@Devilish_Smile:

Met dat rooster ging het goed. De groep was verdeeld in 2x6 pers. voor de briefings.
Qua uitslag hoop ik op het beste natuurlijk en ik heb er ook wel een goed gevoel over.

De eerste 5 vluchten gingen steeds beter en al die tijd was ik "reset-loos". Na vlucht 5 had de instructeur geen commentaar meer :)

Vlucht 6 ging ff minder, ik had hier mijn eerste "reset" te pakken. Ik heb me hier niet door laten afleiden en de rest heb ik zo goed mogelijk afgemaakt. Toen ik uit de sim kwam baalde ik wel van de "reset" hoor, ik had het idee dat ik het beter had kunnen doen...

Ik had trouwens helemaal geen vliegervaring toen ik aan het GVSS begon. Daarom denk ik ook wel dat mijn progressie wel goed was, m.u.v. vlucht 6...

Nu wacht ik dus vol verwachting op de uitslag, en ben zeer benieuwd!


@PH-Chucky:

Ik heb niemand in mijn groep over de mei-klas horen praten. Ga er vanuit dat iedereen dan ook op een klas na de zomer "mikt". (Er zaten ook redelijk veel jongens/meiden bij die nog examens moesten doen).

Groeten
 
Klinkt in ieder geval positief. Succes met wachten op de brief..
Dat vond ik het beroerdste moment in de selectie, de zaterdagochtend wachten op de brief van de GVSS...
 
Klinkt in ieder geval positief. Succes met wachten op de brief..
Dat vond ik het beroerdste moment in de selectie, de zaterdagochtend wachten op de brief van de GVSS...

Thanks FL13 :)

Ik moet trouwens wachten tot dinsdag of zelfs woensdag voor ik de brief binnen krijg... Maar goed, geduld is een schone zaak :)
 
Luchtfietser, waren er veel jongeren van rond de 17/18 dan? Is wel een positief bericht voor mij persoonlijk omdat ik nog steeds een beetje de indruk heb dat de wat oudere mensen (lees: rond de 21/22/23) het meeste kans maken. Zeker gezien de vele weblogs en klassenwebsites die ik gezien heb, heb daar geen enkel iemand gezien van onder de 19..
 
Ik denk inderdaad dat de mensen rond de 21 het meeste kans maken, die zijn net niet te oud, maar hebben wel voldoende levenservaring. Met te oud bedoel ik, dat ze vaak van mensen rond de 25 méér verwachten en het daarom moeilijker is door de selectie te komen. Ook jongeren komen niet echt snel door de selectie: te weinig levenservaring enzo.

Als ik jouw verslag zo lees Luchtfietser, dan denk ik dat je heel veel kans maakt (al wil ik je geen valse hoop geven :1855: ). Jouw beeld lijkt aardig op dat van mij. Alle vluchten gingen goed met progressie, de een na laatste vlucht ging redelijk beroerd (vlucht E), maar vlucht F ging juist weer goed! Ook maar enkele resets en bij de laatste vlucht met instructeurswissel zelfs nog een compliment.
Het wachten is inderdaad meer dan 'vervelend', gewoon kut. Als ik jou was zal ik lekker gaan feesten met koninginnedag en dan komt die brief vanzelf. Toch vond ik het wachten op de brief van de COVA 3x zo erg! :kerst:
 
Back
Top