KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Heheh, 20 minuten de tijd, voor ruim 50 vragen :p

Maar even tussendoor: @ de beginpost staan er een aantal links naar de site intermediar.
Diezelfde testen op die site, zijn ook een tikkeltje moeilijker/complexer als de andere links.
(bv bij ruimtelijk inzicht)

Wie kan mij vertellen hoe dit bij PO1 gaat, heeft het de zelfde moeiljkheidsgraad of valt het wel mee?
 
Last edited:
Ik ben net terug van de PO1.
Ik ben helaas niet door. Ik had een heel slechte uitslag van 20.
3 maal een 5 een 4 en een 1 :( voor technisch inzicht.
Ik kan nu nog niet begrijpen hoe dat is gekomen, want ik had een goed gevoel.
Ik ga me orrienteren om misschien een andere school te proberen.

De testen op internet komen wel redelijk overeen, maar je moet toch flink doorwerken. Ik had bij 3 van de 5 testen het niet op tijd af. Het niveau van de testen op internet is toch wel lager, vooral technisch inzicht, maar dat komt misschien ook door mij cijfer.... Verder is rekenvaardigheid wel moeilijker dan ik had gedacht.

Matthijs
 
Dat is jammer om te horen, matthy. Het zou misschien een goed advies kunnen zijn om eerst eens flink te gaan oefenen met zulke testen (en ook met een tijd limiet dus! Vooral met technisch inzicht en rekenvaardigheid zou ik zeggen, leer bijvoorbeeld lekker veel tafels uit je hoofd, dat scheelt allemaal qua tijd dat je er voor nodig hebt, en dat is natuurlijk sowieso handig voor in de toekomst), voordat je je ergens anders aanmeld. Want de meeste scholen hebben volgens mij wel een capaciteiten test, en 20 is inderdaad niet zo'n super score.. :wegkwijt:
 
Ik ben net terug van de PO1.
Ik ben helaas niet door. Ik had een heel slechte uitslag van 20.
3 maal een 5 een 4 en een 1 :( voor technisch inzicht.
Ik kan nu nog niet begrijpen hoe dat is gekomen, want ik had een goed gevoel.
Ik ga me orrienteren om misschien een andere school te proberen.

De testen op internet komen wel redelijk overeen, maar je moet toch flink doorwerken. Ik had bij 3 van de 5 testen het niet op tijd af. Het niveau van de testen op internet is toch wel lager, vooral technisch inzicht, maar dat komt misschien ook door mij cijfer.... Verder is rekenvaardigheid wel moeilijker dan ik had gedacht.

Matthijs


Jammer voor je man. Vooral als je er een goed gevoel over had. Maar je kunt niet beter doen dan je best, dus succes verder met de andere scholen.
 
Ik heb ze net gebeld of ik misschien de opgaves en antwoorden mocht inzien.
Ik ben benieuwd wat ik fout heb gedaan en waar het misschien aan ligt.
Ik mag ze inzien, maar ik woon er nogal ver vanaf dus moet even kijken of dat mogelijk is.
 
Het verstandigste is om zelf een horloge om te doen en na bijvoorbeeld 13 vragen eens te kijken hoeveel tijd je erover heb gedaan. Hierop kan je beslissen of je sneller of rustiger moet/kan werken. Zo heb ik het gedaan en had bij elke test nog wel een paar minuten over (meestal 5), behalve bij rekenvaardigheid die ik precies op tijd af had.

Dit moet je natuurlijk wel kunnen, je moet hierdoor niet bijvoorbeeld gaan stressen.
 
Het verstandigste is om zelf een horloge om te doen en na bijvoorbeeld 13 vragen eens te kijken hoeveel tijd je erover heb gedaan. Hierop kan je beslissen of je sneller of rustiger moet/kan werken. Zo heb ik het gedaan en had bij elke test nog wel een paar minuten over (meestal 5), behalve bij rekenvaardigheid die ik precies op tijd af had.

Dit moet je natuurlijk wel kunnen, je moet hierdoor niet bijvoorbeeld gaan stressen.

Dat deed ik ook, alleen ik deed het wat simpeler; ik keek gewoon naar de klok die daar voor in de kamer stond :grijns:

Ik had trouwens ook alle testen ruim binnen de tijd af, alleen rekenvaardigheid net op tijd, zoals Fukko.
 
Sla gerust 5 tot 10 vragen over indien je er even het antwoord niet op weet. Zo voorkom je dat je vertragend gaat werken en kun je de laatste minuten goed focussen op de vragen waar je echt niet uitkomt.

De tijdsdruk is relatief; de een zal ervaren dat de tijd toch echt veel te weinig is, terwijl de andere er moeiteloos dooheen fietst en al ruim voor het einde klaar is. (ik had 1 test al na 15 af en kon 10 minuten voor me uit gaan staren :p)
 
Sla gerust 5 tot 10 vragen over indien je er even het antwoord niet op weet. Zo voorkom je dat je vertragend gaat werken en kun je de laatste minuten goed focussen op de vragen waar je echt niet uitkomt.

Een hele goede tip!

Tijdens mijn PO1 was er iemand die tijdens de wiskunde toets een heleboel opgaves niet heeft kunnen maken door tijd gebrek, omdat hij bij één moelijke vraag is blijven hangen.

Zet bij zulke vragen gewoon even een puntje of streepje op je antwoorden velletje, zodat je daar, na de andere opgaves, alsnog bij kunt stilstaan.

Overigens had ik niet echt 'last' van de tijdsdruk. Bij alle toetsen was ik ruim 5 tot 10 minuten van te voren al klaar. Behalve bij de wiskunde toets, daar was ik 2 minuten van te voren klaar... Die vond ik ook het moeilijkst.
 
Een hele goede tip!

zeker! Zo ben ik ook te werk gegaan. Bij een lastige vraag, streepje voor het vraagnummer en dan later weer terugkijken.

Ik was overigens bij 4 van de 5 testen (ruim) op tijd klaar, behalve rekenvaardigheid (zoals volgensmij iedereen). Daar kwam dat streepje voor de kantlijn goed van pas. Ik had alle vragen net gemaakt (op een paar die ik over geslagen had na) en toen ging de 'bel'. Nog even snel die vragen ingevuld of naja, gegokt dus, en nu heb ik morgen me PO2 :)
 
En hoe is het gegaan Dito?


EDIT:
Sorry, Ik zag dat je al door bent :D gefeliciteerd!
 
Last edited:
Ik doe binnenkort ook mee aan de PO1, maar dit vind ik nog aandachtpuntjes (voor mezelf uiteraard):

- staartdelingen!! kan iemand bijv: 17/645\ voor me oplossen, hier? Ik begrijp het wel een beetje, maar moet gewoon nog een perfecte manier beoefenen...

- technisch inzicht >>> klinkt vaag, maar ik haal telkens goede scores, maar kan geen goede site vinden om m'n technisch inzicht écht te testen (behalve deze: http://www.mb-design.nl/smeot/capaciteiten.htm (iets van 8 fout had ik van de 32)
Vragen ze ook de momentenwet, ampére etc? Welke wetten zou ik écht moeten leren? Neem aan dat magnetisme etc. niet voorkomt :passed:

Dat was 't eigenlijk wel, moet nog even op m'n pak wachten en dan stuur ik het formuliertje op. Kan ik ook een voorkeur hebben voor de PO1 in Den-Haag bijv?
 
mbt het testen van je technische inzicht is het misschien handig om een paar boeken aan te schaffen.

Ik heb bijvoorbeeld 2-tal boeken waarin veel oefeningen staan, en niet alleen over technische inzicht, maar ook over andere zaken.
 
mbt het testen van je technische inzicht is het misschien handig om een paar boeken aan te schaffen.

Ik heb bijvoorbeeld 2-tal boeken waarin veel oefeningen staan, en niet alleen over technische inzicht, maar ook over andere zaken.

Mag ik de titels hebben van de boeken dan bestel ik die wel via bol.com ofzo :grijns:
 
''..ofzo''

Er staan ook een aantal titels bij de kennisbank. Also the search-engine could make a difference.
Ik heb bijvoorbeeld laatst een lijstje opgesteld.

Verbeter uw IQ van Harald Havas met tests en uitleg

Leer als een speer

Alles over psychologische tests
J.J.R. van Minden

Het psychologisch onderzoek
Wim Bloemers

Praktijkboek psychologische test
John Wiering

De lucht in, maar waarom met u
(schellinger)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top