KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
huh???? ik dacht dat je minimaal 24 punten moet hebben om door te gaan. Is dit niet zo als je een 3 ergens voor hebt??
 
Beste Airworkers:p: ,,

Ik ben al een tijd aan het lezen op dit forum, en een tijdje testjes aan het maken voor de P01 fase bij de kls. De eerste fase heb ik volgende week woensdag. Ben verder ook erg benieuwd of er nog andere mensen zijn die deze dag in Den-Haag op moeten voor de eerste fase. Laat het dan ff weten via een berichtje;) . Misschien kunnen we nog wat van elkaar opsteken.

laat het ff weten,,,

Dennis:D
 
Hallo airwokers (in het bijzonder AlphaIndiaRomeo),

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie antwoorden, tips en aanwijzingen. Vandaag ben ik, al is het pas de eerste en kleinste stap, door PO1 gekomen, en ik ben van mening dat dit topic daar aan bijgedragen heeft. Daarom nogmaals bedankt, ik ga me nu storten op het topic van KLS PO2.

Groeten Laurents

Mijn scores waren trouwens; 8-8-7-8-6
 
Last edited:
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje op dit forum aanwezig (voornamelijk om heel veel nuttige informatie te lezen), maar nu is het tijd om me te mengen in 'the community' dus hier is mijn eerste post.

Mijn reden dat ik hier ben zal wel duidelijk zijn denk ik... Net als jullie ben ik bezig om mijn droom als vlieger waar te maken... en probeer me zo optimaal klaar te stomen voor alles wat me komen gaat.

Ik heb maandag 8 oktober mijn PO1 in houten, en vroeg me af of er nog andere aspirantjes aanwezig zijn die op dezelfde dag hun PO1 hebben?

Ik wens iedereen heel veel succes, en moge je dromen verwezenlijkt worden!

Serkan
 
Last edited:
Ik heb een vraag over de rekenopgaves.
Kan iemand die deze tests heeft gemaakt precies zeggen hoe de sommen worden gevraagd (moet je goed de breuken leren en dergelijken). Zijn het sommen in de trend van 186 * 1864 of meer van 23 * 12?
 
Ik heb een vraag over de rekenopgaves.
Kan iemand die deze tests heeft gemaakt precies zeggen hoe de sommen worden gevraagd (moet je goed de breuken leren en dergelijken). Zijn het sommen in de trend van 186 * 1864 of meer van 23 * 12?

het zijn niet gewoon simpele sommen met 2 getallen achter elkaar en bijvoorbeeld * of / ertussen, maar ook veel toepassings sommen, of breuken, een klein beetje algebra achtig, dus niet alleen maar het simpele. En je zou meer in de richting van 186*1864 moeten gaan oefenen dan 23*12. En oefen vooral de breuken, en staartdelingen als je dat nog niet perfect en snel kan!!
 
po1

po1

Beste airworkers,

Vandaag moest ik om 10:00 uur aanwezig zijn in Houten voor PO1. Ik ben door naar de volgende ronde met een score van 36 punten. Ik wil graag iedereen bedanken voor de tips die hier gegeven werden. Heb 1 okt. PO2

Groeten Sven.
 
Last edited:
Beste airworkers,

Vandaag moest ik om 10:00 uur aanwezig zijn in Houten voor PO1. Ik ben door naar de volgende ronde met een score van 36 punten. Ik wil graag iedereen bedanken voor de tips die hier gegeven werden. Heb 1 okt. PO2

Groeten Sven.

Cool, we hadden hetzelfde aantal punten, netjes gedaan :biertje: Misschien zie ik je nog op de KLS als we beide alle rondes halen, ik heb volgende week de GVSS
 
Last edited:
Hey allemaal,

Ik heb volgende week donderdag mijn PO1 in Houten, ik ben aan het oefenen maar ik heb 1 vraag bij ruimtelijk inzicht:

Ruimtelijkinzicht.jpg


Bij deze vraag had ik D gekozen, maar het moest B zijn. Ik zat idd te twijfelen tussen die 2, maar ik snap niet wrm D fout moet zijn. Je weet immers alleen maar 4 van de zijden, dus hoe weet je waar die 4 zijn? Hoe weet je welke 2 leeg zijn? Ik heb hier best wel veel moeite mee :(
 
Ik neem aan dat je hem ondertussen nog wel een paar keer hebt bekeken en ondertussen wel ziet waarom antwoord D fout is?????

Hier mijn stappenplan:

stap 1: Kijk naar het voorbeeld. Draai je hoofd 90 graden naar rechts (kin aan de linkerzijde). Je ziet nu aan de bovenkant van het voorbeeld de vier vierkantjes en onder de twee stippen. Links daarvan zit een WIT VLAK.

stap 2: Kijk nu maar weer eens met een recht hoofd naar antwoord D. HEEEEEEE, das vreemd, in plaatje D zit er ineens een schuine streep links van de vierkantjes en de twee stippen............

stap 3: Plaatje B lijkt er indd meer op!!!

Succes met die andere plaatjes ;)

Tip: De vier voorbeeld zijden die links van het 3d voorbeeld staan, zijn de zijden die verwerkt zitten in de kubus. Elke zijde komt slechts 1x voor, dus in dit voorbeeld zitten er ook nog twee witte vlakken op de kubus verwerkt!
 
Nee, met alleen je hoofd draaien kom je er vaak niet. Toevallig werkt het in dit voorbeeld. Bovendien denk ik ook dat ze je vreemd aan kijken als jij je hoofd 180 graden om je 'longitude' as aan het draaien bent.
Je kunt bijvoorbeeld kijken naar het middelste vlak wat je ziet in het voorbeeld. Het feit dat die 2 zwarte punten schuin tegenover elkaar staan, verklapt eigenlijk al het grootste gedeelte. Dan ga je vergelijken met de antwoorden of de vlakken die er naast zitten kloppen in verhouding tot die zwarte punten. Je kan denk ik het beste letten op de vlakken die niet symmetrisch zijn bij een verticale doorsnede en aan de hand daarvan gaan vergelijken. Succes alvast aanstaande donderdag!

CC-F
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top