KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
hallo noorderburen, hier een Belg die de 2e Juli Fase 1 moet gaan afleggen

kijk er alvast naar uit en dankzij deze site kan ik me goed voorbereiden ;)

momenteel 23jaar nog aan het studeren maar de studies liggen me niet goed ma toch maar doordoen als back-up :)

zal deze site alleszinds elke dag bekijken, zelf wat posten en natuurlijk veel info opdoen :D

Allereerst welkom op het forum. Hier is inderdaad echt van alles te lezen en te leren. Ook kun je zonder dat je ook maar iets van de luchtvaart af weet, hier 'ervaring' op doen qua informatie!

Succes alvast met de 1e fase, laat het ons weten wat je er van vondt en hoe het ging en wees voorbereid!
 
http://www.intermediair.nl/iq_test.jsp <--- volgensmij kloppen die antwoorden niet allemaal :S Niet dat ik het erg vind om fouten te maken, ik had nog steeds bovengemiddeld, maar bij vraag 15, zeggen ze dat het antwoord C is. Maar dat kan nooit. Want als je die kubus zo draaid(gewoon 1 x omlaag klappen via links), dat het half zwarte vlak zit op de positie van plaatje c, dan zit het vlak met de streep erdoorheen toch onder de kubus, en is die dus niet zichtbaar? :S En zou het witte vlak zitten op de plaats waar bij plaatje c het vlak met de streep zit?

Of ben ik nu in een instinker gestonken?
 
heb da ook al gemerkt dat bij sommige testen het juiste antwoord volgens hun NOOIT kan kloppen.

Niks aan te doen :)

Ik heb nog examens tot de 28e en dan 4 dagen aan een stuk voorbereiden voor PO1, heb ondertussen al een paar testen gedaan ma het serieuze werk moet nog beginnen ;)

Alvast succes aan degenen die nog moeten.
 
rekenvaardigheid

rekenvaardigheid

Beste allemaal,

ben net nieuw hier op het forum, fantastisch AlphaIndiaRomeo dat je zoveel werk steekt in het beschrijven van de KFA selectieprocedure, dank daarvoor!

Ik heb zelf even een korte vraag aan jullie . Voor PO1 hebben we een rekenvaardigheid test. Is dat idd alleenmaar optellen, aftrekken etc zoals je beschrijft of kwamen in deze test ook reeksen voor? ( bv : 1,3,9,27,? )

En wat is eigenlijk de volgorde van de testen als je PO1 maakt?

Alvast dank en succes met de selectie

groeten
Lancaster
 
De volgorde was volgens mij iets van:

Logisch inzicht
Ruimtelijk inzicht
PAUZE
Analogiën
Technisch inzicht
Rekenkundig inzicht

Maar volgorde maakt in principe toch niet uit. Alleen wel lekker dat het rekenen als laatste kwam!

Rekenen kan je je van alles bij voorstellen. 'Normaal' optellen/aftrekken, vermenigvuldigen, delen, aantal nullen achter de komma, logisch rekenen.
De som 0.0048 x 0.0048 lijkt erg moeilijk, maar je kan bijv. kiezen uit:
0.002304
0.0002304
0.00002304
0.000002304
Ook zitten er sommen bij, zoals waar je aan beide kanten weg kan strepen, waardoor het heel gemakkelijk is. Of dit:
4 * 5 * 8 * 0 * 2 * 7...dit is dus gewoon 0

Bij hoofdrekenen niet te lang over een som nadenken, weet je het niet, ga gewoon gelijk door en zet even een streepje voor het vraagnummer. Meestal komt het gewoon op je logica neer, lang nadenken heeft dan ook geen zin.
Oefen de staartdelingen, je logica en maak in je hoofd sommen als:
233 + 287 - 124
48 * 48
21 * 76
 
Zou je dan eens de "logica" truukjes uit kunnen leggen van die 48*48 en 21*76?

Ik zou gewoon doen op de volgende manier:
8*48 = ((10*48) - (48*2)) + 40*48=((5*48)*10 - (10*48))?

Ik doe er dan wel ongeveer 1 a 1,5 minuut over om het uit te rekenen.

Is een beetje moeilijk omschrijven, maar je snapt het denk ik wel. Is dit een omslachtige manier? Aangezien je het over logica hebt, vroeg ik me af of er misschien een andere makkelijkere manier was.


Die 2e is niet zo moeilijk uiteraard. Gewoon 2 * 76 + een nulletje. En dan 1 x 76 erbij optellen. Maar van die 1ste vraag ik me af of er een slimmere manier is.
 
Neej dat waren ook geen manieren van logica!

Mijn snelste manier om 48*48 uit te rekenen (uit m'n hoofd ;)) is:
50*48 = 2400
2*48 = 96
2400 - 96 = 2304

Van logische sommen weet ik niet zoveel voorbeelden. Maar het gaat om sommen die moeilijk lijken, maar makkelijk zijn, zoals:
4 * 5 * 8 * 0 * 2 * 7...dit is dus gewoon 0
of 0.0048 x 0.0048 met als antwoorden
0.002304
0.0002304
0.00002304
0.000002304
 
Ja ok dat snap ik. Bij die 0.0048 x 0.0048 is het gewoon kwestie van het antwoord pikken met 4 nulletjes aangezien het voor de rest dezelfde antwoorden zijn.

Maar bedankt voor de info. 50*48 is idd ook sneller denk ik.
 
Elke vraag kun je ook antwoorden met 'geen van alle'......

Dus 'in de buurt' zitten met je antwoord is niet altijd voldoende.... (wel meestal)
 
Je kunt ook stiekem eem rekenmachine meenemen, wel een beetje sneakey doen dan!
 
hey bedankt voor je uitgebreide antwoord devilish _smile

al met al dus lekkere hersenkrakers. En de cijfer reeksen is het mogelijk voor je om daar nog eventueel de "moeilijkheidsgraad"van aan te geven? Was dat meer van 0 ,2 ,5, 7 ,10 ? of 52 ,24, 13, 6, 3 1/4,? als je het niet meer weet geen probleem verder.

groeten Lancaster
 
Eigenlijk was niets echt moeilijk, behalve de tijd. Alle sommen zijn goed te doen, alleen je hebt er soms wel even tijd voor nodig. Beste tip is dus om gewoon door te gaan als je er even niet uitkomt, als je later tijd overhoudt teruggaan, anders gewoon gokken. Dit is misschien wel 1 fout, maar beter dan heel veel vragen niet in kunnen vullen....

De cijferreeksen zijn mij even ontgaan. Maar ze waren heel goed te doen, zoals:
9 - 13 - 17 - 21 - 25 - ...
... - 72 - 36 - 18 - 9
 
Dat is groep 6 niveau ofzo. Waren ze echt zo makkelijk? Ik denk dat iedere halfgare klont boter daar de logica nog wel van inziet.
 
Dat is groep 6 niveau ofzo. Waren ze echt zo makkelijk? Ik denk dat iedere halfgare klont boter daar de logica nog wel van inziet.
Hahaha:grijns: Beter voor diegene die meedoen, niet?

Bij de daarop volgende selectieproeven wordt het anders wel tricky volgens mij....
 
Dat is groep 6 niveau ofzo. Waren ze echt zo makkelijk? Ik denk dat iedere halfgare klont boter daar de logica nog wel van inziet.

Misschien iets moeilijker, maar de testen zijn over het algemeen niet echt moeilijk. Het is meer de hoeveelheid in een zeer korte tijd. Het gaat dus om het inzicht en niet dat je het na een halve minuut berekenen (voor een simpele som) eindelijk weet!

Op zich is de hele test dus niet moeilijk om door te komen. Het gaat er vooral om hoe je erdoor komt! Je moet volgens mij iets van minimaal 21 punten halen, maar je maakt meer kans om goed verder te komen als je bijv. 35-40 punten haalt. Zo gaat het bij elk deel van de selectie. Aan het einde van de selectie (de COVA) worden alle resultaten naast elkaar neergelegd.
 
Mij lijkt het persoonlijk het meest verstandig jezelf in te stellen op de moeilijkheidsgraad van de tests in de openingspost. Zo kan het uiteindelijk tijdens de selectie voor de KLS alleen maar meevallen, en weet je dat je optimaal bent voorbereid.
 
heb da ook al gemerkt dat bij sommige testen het juiste antwoord volgens hun NOOIT kan kloppen.

Niks aan te doen :)

Ik heb nog examens tot de 28e en dan 4 dagen aan een stuk voorbereiden voor PO1, heb ondertussen al een paar testen gedaan ma het serieuze werk moet nog beginnen ;)

Alvast succes aan degenen die nog moeten.

Hoe ga je je daarop voorbereiden dan? Dat kán toch eigenlijk niet? (behalve dan oefentesten maken)
 
Handigheid krijgen!!! Je zult merken dat de oefentests je waarschijnlijk steeds gemakkelijker afgaan. Oefening baart immers kunst.......
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top