KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Heee:) Leuk forum dit! Nuttig ook!! Heeft iemand nog tips voor het PO2? Dat heb ik aankomende week.. Nog tips vooral voor bij die groepsopdracht? Tnx.

Probeer zo veel mogenlijk mee te doen, niet stilletjes erbij zitten (ook bij presenteren), maar geef ook andere het woord, en werk veel samen. Dus ook weer niet zelf alle aandacht vragen. (Als er iemand is die niet veel zegt, vraag je bijvoorbeeld ook diegene om zijn/haar mening etc. Daarop scoor je punten)
 
28e

28e

Halleuw :)

Aangezien ik mooi door PO1 ben gekomen is het tijd om op dit forum te gaan kijken...
Ik moet in ieder geval 28 december weer naar het IAP in Den Haag. Tijd om weer even te kijken wat jullie hier over PO2 hebben neergezet...

Iemand anders nog die de 28e moet komen?
 
Gefeliciteerd. Ik heb de 4 dagen in Eelde als inspannend, maar ook erg gezellig ervaren! Ik zou zeggen, probeer er, naast alle spanning, ook van te genieten!

succes!

Ga ik zeker doen, maar volgens mij zijn die dagen niet niks..
Hoe ging het bij jou? Ben je door? En was het moeilijk? Had je van tevoren geoefend?

X
 
Ga ik zeker doen, maar volgens mij zijn die dagen niet niks..
Hoe ging het bij jou? Ben je door? En was het moeilijk? Had je van tevoren geoefend?

X
Ja ik ben door... Ik begin in maart met de opleiding :cool:

Het was wel erg pittig. Vooral de spanning die je de hele dag hebt. Je zit daar van 's ochtends tot het eind van de middag! De hele tijd oefenen, de volgende vlucht droog vliegen (in de mock-up), en continu die crosschecks drillen... Het is trouwens wel erg leuk hoor, in die simulator!

En als je dan klaar bent die dag, lekker met je groepje ergens gezellig gaan eten! Ja, het waren echt leuke dagen!

Ik had trouwens niet geoefend. Het enige wat ik heb gedaan is dat blauwe boekje uit m'n hoofd leren, maar dat is ook de bedoeling ;-)
 
Heey,

wie weet er wie er van de kandidaten van 19 dec de 2e fase in houten het hebben gehaald? ben namelijk erg benieuwd maar de psyg. wilde het me niet vertellen omdat dat niet mocht

heb het zelf gehaald vond het erg spannend maar was goed te doen en voorbereiding is het halve werk...


Wie weet het?

Rick
 
Na een tijdje geen bericht te hebben achtergelaten hier, kan ik jullie vanaf vandaag laten weten:

Ik ben heb de selectieprocedure succesvol afgerond :rt:!
 
Ik heb een vraag wat betreft mensen die worden afgewezen bij de KLS omdat zij ''te jong'' zouden zijn. Als ik zo op andere sites en op deze site zelf rond kijk, lees ik veel verhalen van mensen die bij PO2 of de COVA zijn afgewezen omdat ze vonden dat hij/zij te jong was. Wat ik mijzelf dan afvraag is: ''waarom te jong''? Levenservaring zeggen de meesten dan, waarop ik denk: je kunt van iemand die in 5H/6V zit toch niet verwachten dat hij/zij alles al heeft meegemaakt in zijn/haar leven?
Waar baseert men op dat je te jong bent voor de KLS of een andere opleiding? Wat kun je doen om te voorkomen dat je zelf dit ook te horen krijgt na PO2 of de COVA, als je zoals ik pas van plan bent om je over een jaartje of 3-4 aan te melden en dus nog even hebt??
 
Ik heb een vraag wat betreft mensen die worden afgewezen bij de KLS omdat zij ''te jong'' zouden zijn. Als ik zo op andere sites en op deze site zelf rond kijk, lees ik veel verhalen van mensen die bij PO2 of de COVA zijn afgewezen omdat ze vonden dat hij/zij te jong was. Wat ik mijzelf dan afvraag is: ''waarom te jong''? Levenservaring zeggen de meesten dan, waarop ik denk: je kunt van iemand die in 5H/6V zit toch niet verwachten dat hij/zij alles al heeft meegemaakt in zijn/haar leven?
Waar baseert men op dat je te jong bent voor de KLS of een andere opleiding? Wat kun je doen om te voorkomen dat je zelf dit ook te horen krijgt na PO2 of de COVA, als je zoals ik pas van plan bent om je over een jaartje of 3-4 aan te melden en dus nog even hebt??

Als ze je te jong vinden komt het er eigenlijk op neer dat ze vinden dat je niet de juiste houding hebt voor vlieger laat staan gezagvoerder. In principe selecteren ze op het competentieprofiel van een gezagvoerder. JOngens of meisjes die net van 5h of 6v komen hebben vaak nog geen leidinggevende capaciteiten, zijn soms onzeker, kunnen nog niet voor zichzelf zorgen etc. Daarom wordt er dan gezegd, ga eerst studeren, ga op kamers en ontwikkel en ontplooi jezelf en kom dan terug.

Ik ken ook jongens van 17 die nu op de KLS zitten en die overkomen als 22. In dat geval gaat de term "te jong"dus niet op! die jongens komen dus ook door de selectie. Dus als je zelf 17 18 bent, moet je bij jezelf nagaan of je de juiste volwassen houding hebt. Twijfel je eraan ga je een jaartje studeren, haal je je Propedeuse en probeer je t een jaar later nog eens. Kom je al zelfverzekerder over en heb je simpelweg meer te bieden!

gr flying
 
Als ze je te jong vinden komt het er eigenlijk op neer dat ze vinden dat je niet de juiste houding hebt voor vlieger laat staan gezagvoerder. In principe selecteren ze op het competentieprofiel van een gezagvoerder. JOngens of meisjes die net van 5h of 6v komen hebben vaak nog geen leidinggevende capaciteiten, zijn soms onzeker, kunnen nog niet voor zichzelf zorgen etc. Daarom wordt er dan gezegd, ga eerst studeren, ga op kamers en ontwikkel en ontplooi jezelf en kom dan terug.

Ik ken ook jongens van 17 die nu op de KLS zitten en die overkomen als 22. In dat geval gaat de term "te jong"dus niet op! die jongens komen dus ook door de selectie. Dus als je zelf 17 18 bent, moet je bij jezelf nagaan of je de juiste volwassen houding hebt. Twijfel je eraan ga je een jaartje studeren, haal je je Propedeuse en probeer je t een jaar later nog eens. Kom je al zelfverzekerder over en heb je simpelweg meer te bieden!

gr flying

Op welke manier is hun houding meer volwassen dan hun leeftijd? Dus wat maakt dat zij meer volwassen overkomen waardoor het lijkt dat ze een stuk ouder zijn?
 
Vraag ik me ook af, ik ben namelijk zelf 17 en heb komende maandag po1 bij de kls. In den haag ,, meer mensen op die datum?
 
Op welke manier is hun houding meer volwassen dan hun leeftijd? Dus wat maakt dat zij meer volwassen overkomen waardoor het lijkt dat ze een stuk ouder zijn?

Dat kan allerlei oorzaken hebben. De een ontwikkeld zich gewoon sneller dan de ander. Als ik bijvoorbeeld binnen mijn dispuut kijk, had ik 2 jongens van amper 18. De een kwam over als 24 en de ander als 16, 17. zal te maken hebben met verleden..had je oudere vrienden (vliegclub hockey voetbal) of ging je om met jongere mensen. Heb je gereisd in je eentje of met een vriend?! kan van alles zijn.. Opvoeding.. ben je beschermd opgevoed of hebben je ouders je gang laten gaan waardoor je meer dingen zelf ontdekt hebt...

Ben je assertief en ben je ondernemend? ben je ingetogen en terughoudend? allerlei dingen die meespelen in jouw karaktervorming en dus je houding uitstraling.

gr flying
 
Dat kan allerlei oorzaken hebben. De een ontwikkeld zich gewoon sneller dan de ander. Als ik bijvoorbeeld binnen mijn dispuut kijk, had ik 2 jongens van amper 18. De een kwam over als 24 en de ander als 16, 17. zal te maken hebben met verleden..had je oudere vrienden (vliegclub hockey voetbal) of ging je om met jongere mensen. Heb je gereisd in je eentje of met een vriend?! kan van alles zijn.. Opvoeding.. ben je beschermd opgevoed of hebben je ouders je gang laten gaan waardoor je meer dingen zelf ontdekt hebt...

Ben je assertief en ben je ondernemend? ben je ingetogen en terughoudend? allerlei dingen die meespelen in jouw karaktervorming en dus je houding uitstraling.

gr flying

Over welk dispuut hebben we het hier :D:D bedoel je hiermee het GVSS of de PO2? Ik dacht dat de GVSS alleen op het vliegen gebasseerd was... tuurlijk vinden ze het leuk dat je in pak komt maar goed....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top