KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
PO2 ging wel goed denk ik, anders was ik niet door :)

Hij twijfelde alleen aan m'n doorzettingsvermogen, door m'n intelligentie zou ik "lui" zijn, ik hield van nieuwe uitdagingen en hij kwam via een rare kronkel tot de conclusie dat ik te weinig doorzettingsvermogen heb, terwijl ik altijd alles met een goed resultaat afsluit waar ik aan begin. Dat ik 8 jaar over een 5 jarige studie deed speelde daar ook erg in mee, terwijl ik duidelijk uitgelegd heb dat ik een jaar moest wachten (en niks kon doen behalve maar te gaan werken), een jaar bestuur heb gedaan, een half jaar studielast extra aan een managementcertificaat, een eigen bedrijf ben begonnen (wat al 4 jaar bestaat) etc. Voor het bedrijfsleven zijn die zaken vele malen interessanter dan iemand die niets naast z'n studie doet maar hem wel in een gemiddelde tijd haalt, maar dat kon hij niet geloven volgens mij. Ook dat 2/3 vd mensen afvallen en het gemiddelde op 6,5 jaar ligt leek hem ook wat sterk, terwijl dat gewoon de feiten zijn. Dat heb ik m achteraf ook nog eens verteld, maar dat mocht volgens mij niets baten :)

Maar afgezien van dit puntje was het wel ok, binnen een groep kan ik een nuttige bijdrage leveren, ik ben kritisch, goed voorbereid, gemotiveerd, rustig, stressbestendig, kan hard werken (mits ik me er voor in wil zetten) en weet ik wat allemaal. Het uiteindelijke rapport krijg ik nog thuisgestuurd.
 
beste mensen, ik ben uitgenodigd voor de gvss 20-8 tm 23-8.

pirke is erbij, dat weet ik. nog andere airworkers??
 
ik had bij mijn PO1 geen enkel onderdeell afgekregen.
toch 31 punten gehaald:p

ik ben ook dyslectisch, en ik heb net (gistere) ronde 1 gehad (waarbij ik wel alles af had en van de 3 mensen die er waren het hoogste had gescoord ;) figurenreeks: 9/9, ruimtelijk inzicht: 8/9, technisch inzicht: 6/9, verbaal redeneren: 8/9, rekenvaardigheid: 5/9) maar mij was vertelt op de open dag van de KLS dat het geen probleem is als je dyslectisch bent. ze hebben ook al regelmatig dyslectische leerlingen gehad die zonder probleem de opleiding haalde.

ik ben donderdag 23-8-07 (overmorgen) te vinden in Den Haag voor fase 2 van het psychologisch onderzoek voor de KLS, zijn er andere hier die dan ook komen?
 
Proficiat met zo'n hoge score!

Ik had m'n PO1 op 15 augustus en 8 van de 9 waren geslaagd. Zelf had ik een score van 27.
Ik weet dat er een paar een afspraak hebben voor hun PO2 de 23ste augustus in Den Haag.
Ik ga volgende maandag (27 augustus) voor mijn PO2 in Houten.
 
ik heb fase 2 van het psychologisch onderzoek gehaald, op naar de GVSS :)
een (logische) tip voor andere, wees vooral jezelf, en maak je er niet te veel zorgen over, als je alles eerlijk invult weet je meteen of je geschikt bent als piloot. Zorg trouwens wel dat je redenlijk wat overlegt tijdens de samenwerkings opdracht, wees niet te stil (ook niet te opvallend) en zeg ook het een en ander tijdens de presentatie als je daar de kans voor krijgt. Probeer verder je gesprek met de psycholoog beleeft en serieus te houden. Ze zijn best aardig, maar ze letten ook op hoe je over komt, er was op de dag dat ik er was ook iemand afgekeurt die ook als commentaar kreeg dat hij te lollerig deed tijdens het gesprek, omdat hij grapjes maakte tijdens dit interview.
Ik kreeg als commentaar dat ik netjes en nauwkeurig werk, veel doorzettingsvermogen heb, graag andere mensen help en een zakenlijke instelling en uitstaling heb.

Succes voor iedereen die deze ronde nog moet doen!
 
Nielzzzo: vergeet ook absoluut niet aan je aandachtspunten te werken en mocht je de cova bereiken, dat je ook weet dat dit je mindere kanten zijn. Ik hoor je namelijk alleen je positieve dingen noemen (heel natuurlijk om dit te doen), maar ken jezelf!
 
Zal ik absoluut doen ;) Ik vond de uitslag wat je kreeg tijdens het laatste gesprek interesant om te weten, en ik ben zoiezo van plan om er aan te werken, niet alleen voor de COVA. Ik ga me nu eerst proberen 100% te fucussen op de GVSS, want ik probeer alles ronde voor ronde te doen, en ik moet natuurlijk eerst zien of ik wel totaan de COVA kom... :rt:

Bedankt voor je reactie!
 
A.s. woensdag mijn PO2, nog meer die dan gaan? Ik ben nu mijn levensbeschrijving aan het typen, kom denk ik wel makkelijk aan de 2 kantjes, misschien iets meer. Ook ben ik het alom bekende boek 'De Lucht in, maar waarom met Ú' aan het lezen. Erg spannend, die PO2, maar er staan hier in ieder geval genoeg tips! Merci!
 
hey Laurent, ik moet aanstaande dinsdag (4/9/07) voor PO2 in den haag, wens je alvast veel succes!

Vraagje, moet ik bij mijn levensbeschrijving ook eigenschappen van mijzelf melden, mijn goede en zwakke punten en daarbij een voorbeeld geven uit mijn verleden?

Groeten!
 
Vraagje, moet ik bij mijn levensbeschrijving ook eigenschappen van mijzelf melden, mijn goede en zwakke punten en daarbij een voorbeeld geven uit mijn verleden?

Groeten!

Goede en zwakke eigenschappen melden is wel een heel goed idee, omdat het in iedergeval al handig is om dat op een rijtje te hebben. Daar vragen ze namenlijk wel naar. Misschien ook even bedenken wat de goede en zwakke eigenschappen van je ouders zijn, en welke je daarvan hebt gekregen. Er wordt wel veel gevraagt naar deze eigenschappen en familie ;)
 
Naja ze vragen niet veel over je familie, gewoon kort en bondig. Jezelf erg goed kennen heeft wel veel zin!
De levensbeschrijving hoeft geen psychologisch verslag te zijn. Je hoeft niet al je eigenschappen erin kwijt. Ik heb enkele eigenschappen in verhaalvorm (met een voorbeeld) verwerkt in m'n levensbeschrijving.
 
Ik hb veel gezocht maar niks erover gevonden, dus stel mijn vraag maar hierzo.
Mag je aan de selectie deel nemen als je geen Nederlandse nationaliteit hbt?
Ik hb de Nederlandse nationaliteit aangevraagd maar ik hb hem nog niet. Voor om aan de opleiding te beginnen hb je de Ned nationaliteit nodig, maar voor de selectie????? Kan iemand mijn vraag beantwoorden?????
Alvast bedankt.

Greeetz,
 
Ik hb veel gezocht maar niks erover gevonden, dus stel mijn vraag maar hierzo.
Mag je aan de selectie deel nemen als je geen Nederlandse nationaliteit hbt?
Ik hb de Nederlandse nationaliteit aangevraagd maar ik hb hem nog niet. Voor om aan de opleiding te beginnen hb je de Ned nationaliteit nodig, maar voor de selectie????? Kan iemand mijn vraag beantwoorden?????
Alvast bedankt.

Greeetz,

Je moet inderdaad de Nederlandse nationaliteit, óf één van Europese lidstaten hebben om deel te kunnen nemen aan de Selectie. Als ik me niet vergis is dit de eis met betrekking tot nationaliteit.
 
van de KLS website:
Om in aanmerking te komen voor deelname aan de selectieprocedure moet je in ieder geval aan de volgende algemene toelatingseisen voldoen:
# Nederlandse nationaliteit of die van een andere lidstaat van de Europese Unie
 
bedankt nog, morgen dus de grote dag van PO2 in den haag, ik hou jullie op de hoogte! Hoelang duurt deze ronde, dit vanwegen het geld dat de parkeermeter in moet :)

Groetjes
 
De PO2 duurt inderdaad de hele dag, begint normaal rond 9:30, en eindigt tussen half 5 en half 6. Zo was het in iedergeval ongeveer voor mij. Succes!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top