Voortgangsonderzoekje

Waar: KLS (via IFTC, screwed on baangarantie, ook wel PCP) 1999-2002
Waar nu: Avéro Achmea vast contract
Aantal sollicitaties: Binder vol
Wachttijd: *infinite* and counting
WSNP aanvraag in behandeling....:huilt:
(tenzij de bank eerder is met z'n procedure)
 
Last edited:
Waar: Dutch Flight Academy (DFA) tot september 2007
Waar nu: TUIfly
Wachttijd: 2,5 maand (1e sollicitatie, via DFA)
 
Last edited:
Waar: v/d Sigtenhorst/Stella Aviation Academy
Start: 2003 - 2006
Wachttijd: 1 maand
Baan: FO Transavia (2006 - heden)
Via school alles geregeld. heb geen brief hoeven te versturen.
 
Opleiding: ILS 1996-1998
2 jaar prutsen op Teuge (wel leuk, geen geld...:grijns:)
jan 2001: Instructeur NLS
juni 2005: F27 cargo
April 2007: B737 Air Berlin

Alles zelf gesolliciteerd, behalve de job op de F-27, die werd me aangeboden als compensatie na het ontslag bij de NLS.
Ik laat het aan de lezer over om te bepalen wat de eerste echte vliegjob was... ;)
 
Opleiding: PPL bij v/d Sightenhorst in 2000
Integrated course by BAE Systems in Jerez October 2001- Jan 2003

Augustus 2004: Na opleiding 15 maanden werken bij Fokker Services op de AOG desk. In de vrijdagavond shift ineens een email dat ik a.s.a.p. kon beginnen op de B757 bij Britannia. Heb de shift nog wel afgemaakt maar daar bleef het ook bij .....

Juni 2005: Excel Airways B767

April 2007: First Choice Airways B757/767
 
wil ik ook maar:
89 begonnen usa
dc-6 co-pilot
dc-4 co-pilot

dc-3 co-pilot toen was ik bezorgd, er waren geen dc-2 s meer......
alaska dc-6 captain
puntas arena dc-4 co-pilot
afrika dc-6 captain
nairobi be-200 ce 550 captain(hele kleine)
nairobi b-707 co-pilot
oostende dc-8 co-pilot
luxembourg b-747 co-pilot, sinds 3 jr captain

al met al dus 19 jr feest
altijd posatronic geweest, zelfs met veel tegenwinddd
groets
 
Waar: Cargair Montreal / S&T Lelystad (modulair)
Start: 2005-2007 (inclusief 1 jaar full time baan voor het geld)
Wachttijd: 2 mnd
Baan: voor kartofotografiebedrijf op de Partenavia 68 en C310, superleuk!
 
Voortgangsonderzoek (deel 2)

Voortgangsonderzoek (deel 2)

In het jaar 2000 is er een thread geopend, waarbij men onderzoek deed naar de vliegopleiding, uiteindelijke baan (luchtvaart maatschappij) en de periode van solliciteren. (http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=175)

Omdat er de laatste tijd nogal wat negatieve berichtgeving is over o.a de NLS, Stella etc. lijkt mij het een leuk idee om deze oude tread nieuw leven in te blazen.

De vragen zijn:
- Waar heb je de opleiding gedaan?
- Waar en waarop vlieg je nu?
- Hoe lang heb je gezocht naar een baan?
- Ben je via school of door eigen sollicitatie aan een baan gekomen?

Groeten,
JJ
 
Last edited:
Zal ik dan maar het spits afbijten :)

1) 2000-2001 NLS (klote periode dus :()
2) Na 9 maanden me de tering te hebben gesolliciteerd bij EZY aangenomen op de A320. Na 4 jaar bij EZY te hebben gewerkt, gesolliciteerd en aangenomen bij AF op de A320.
3) Zie 2, 9 maanden na de opleiding en ik had heel veel geluk. Ken gevallen die bijna 2 jaar hebben moeten wachten.

En ik ben gekomen waar ik ben zonder toedoen van enige nazorg van de NLS uit. Ze hebben overigens nog nooit gebeld naar mij en ook niet naar anderen, dus de statistieken die ze geven, moet je ietwat relativeren.
 
1) LLS 2004-2006
2) Tyrolean Airways , Dash8-300
3)14 maanden
4) Op eigen kracht , uiteindelijk moet je het ook zelf doen.
 
Last edited:
@Julien

Wellicht handing om nog te vermelden dat je bij EZY nog even een Type Rating moest neerleggen. Anders krijgen de mensen hier misschien de indruk dat je daar zo als AI naar binnen wandelt.

Overigens opvallend om te zien dat veel van de mensen die toen postten inmiddels van de radar verdwenen zijn (lees; al jaren niks meer gepost hebben op het board) en dat vooral om mensen gingen die zelf de opleiding hier in de avonduren of in de US hadden gedaan. Je ziet bijna geen KLS-ers, NLS-ers of EPST-ers.

Ook opvallend dat het rond september 2001 erg stil wordt in die thread.

Ben je via school of door eigen sollicitatie aan een baan gekomen?

Lijkt me een beetje retorische vraag
 
Last edited:
Als ik de laatste post zie van de threat die jij linkt, is er al een deel 2 ingeblazen, kan me ook herinerren dat ik daar een paar maanden terug nog op gereageerd heb. Misschien die gewoon verder doen.

@ Thermal, bijna bij elke airline zul je een type moeten neerleggen, met bond of niet, dus waarom vermelden.
 
Inderdaad is er een prima thread die hiervoor bestemd is, één van de oudste op Airwork nog wel.
Uit het jaar 2000, ik zou er bijna emotioneel van worden. De berichten uit de nieuwe thread heb ik hier dan ook naar toe verplaatst.
 
Als ik de laatste post zie van de threat die jij linkt, is er al een deel 2 ingeblazen, kan me ook herinerren dat ik daar een paar maanden terug nog op gereageerd heb. Misschien die gewoon verder doen.

@ Thermal, bijna bij elke airline zul je een type moeten neerleggen, met bond of niet, dus waarom vermelden.

Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Heb er zelf niets voor moeten betalen, en ken genoeg andere mensen die er ook niets voor betaald hebben. Een vermelding is dus best wel interessant. € 25.000,-- bij 5% rente is een extra maandelijkse belasting van € 105,--.

En Bond, of Betalen, vind ik ook nogal een verschil. Bij een Bond betaald je werkgever, en verwacht een minimale verblijfsduur. Meestal 3 jaar. Dat is een acceptabele periode tov de kosten.

Bij betalen ligt het risico volledig bij jou, en heeft de werkgever goedkoop personeel. Sterkste stukje: Ryanair die mensen laat betalen, maar wél pissed-off is, als diezelfde mensen vrij snel daarna ontslag nemen, om ergens anders te gaan werken..

Nevertheless:

Sinterklaasavond '97 tot mrt 2000: Nederlandse Academie voor Verkeersvliegers (failliet)
mei 2000-mei 2002: rondvluchten BenAir Hilversum (leukste werk tot nu toe, én zelfs vet betaald!)
juni 2002 - heden: F/O Crj, Cityline. (Kosten werkgever)

Greetz, Var
 
- EPST/Oxford (110.000 Euro)
- A319 voor Easyjet en vanaf volgende week A320 series bij BA
- 2 dagen
- 2 dagen na mn opleiding kreeg ik een belletje van EPST/Oxford of ik bij GECAT selectie wilde doen voor Easyjet. £21.000 neergelegd voor een typerating.
 
wil ik ook maar:
89 begonnen usa
dc-6 co-pilot
dc-4 co-pilot

dc-3 co-pilot toen was ik bezorgd, er waren geen dc-2 s meer......
alaska dc-6 captain
puntas arena dc-4 co-pilot
afrika dc-6 captain
nairobi be-200 ce 550 captain(hele kleine)
nairobi b-707 co-pilot
oostende dc-8 co-pilot
luxembourg b-747 co-pilot, sinds 3 jr captain

al met al dus 19 jr feest
altijd posatronic geweest, zelfs met veel tegenwinddd
groets

Op zo'n loopbaan ben ik nou een beetje jaloers!
 
Hoi Lambij,

Ik heb mijn opleiding gedaan bij EFTO;
Werk inmiddels bij Solid aiR op de Piaggio Avanti II;
Tussen afvliegen (12-11-08) en aanstelling zaten 5 maanden.

Groeten,
Jon
 
Back
Top