F
fdf$d
Guest
Hi,
kreeg wat prive mailtjes over de integratie tussen CX en KA.
in principe heeft CX KA volledig overgenomen, het is dus geen merger.
de aankomende 6 jaar blijft KA zoals het is, hoewel de KA cargo nu al is opgeheven en we als wetlease voor CX vliegen, in praktijk geen verandering, alleen van dragon callsign naar een cathay callsign.
de bussen in HKG blijven CHina doen, maar ook meer vluchten naar secondary destinations buiten china, bv phuket en busan.
de grootste vraag, hoe kijken de vliegerkorpsen naar elkaar, beide bedrijven hebben serieus vliegers tekort. bij CX kan je beginnen als FO vracht, of als SO op pax. bij KA begin je gelijk als SFO vracht of pax. waarbij vracht based in MAN is.
CX heeft meerdere bases in europa, LHR,MAN,CDG,FRA,AMS om er een paar te noemen.
op het moment wil men de senioriteits lijsten gescheiden houden, maar wat niet is kan nog komen uiteraard. beide vakbonden hebben wat inleidende gesprekken gehouden over hoe en wat als we ooit 1 korps worden. het wordt natuurlijk een grote nachtmerrie voor CX, want het gaat ze geld kosten.
bottomline, CX en KA hebben vliegers nodig voor de gehele CX groep, vracht en pax!
voor KA blijven de classics tot 2011 en het gerucht gaat dat we classics van CX erbij krijgen, en dat onze 400s naar CX gaan. maar zoals altijd dat is een gerucht. dus alle vracht die naar de EU komt is of in een CX of KA machine. de crews blijven wel onafhankelijk van elkaar opereren.dus geen mixed crews op de freighters
k.
kreeg wat prive mailtjes over de integratie tussen CX en KA.
in principe heeft CX KA volledig overgenomen, het is dus geen merger.
de aankomende 6 jaar blijft KA zoals het is, hoewel de KA cargo nu al is opgeheven en we als wetlease voor CX vliegen, in praktijk geen verandering, alleen van dragon callsign naar een cathay callsign.
de bussen in HKG blijven CHina doen, maar ook meer vluchten naar secondary destinations buiten china, bv phuket en busan.
de grootste vraag, hoe kijken de vliegerkorpsen naar elkaar, beide bedrijven hebben serieus vliegers tekort. bij CX kan je beginnen als FO vracht, of als SO op pax. bij KA begin je gelijk als SFO vracht of pax. waarbij vracht based in MAN is.
CX heeft meerdere bases in europa, LHR,MAN,CDG,FRA,AMS om er een paar te noemen.
op het moment wil men de senioriteits lijsten gescheiden houden, maar wat niet is kan nog komen uiteraard. beide vakbonden hebben wat inleidende gesprekken gehouden over hoe en wat als we ooit 1 korps worden. het wordt natuurlijk een grote nachtmerrie voor CX, want het gaat ze geld kosten.
bottomline, CX en KA hebben vliegers nodig voor de gehele CX groep, vracht en pax!
voor KA blijven de classics tot 2011 en het gerucht gaat dat we classics van CX erbij krijgen, en dat onze 400s naar CX gaan. maar zoals altijd dat is een gerucht. dus alle vracht die naar de EU komt is of in een CX of KA machine. de crews blijven wel onafhankelijk van elkaar opereren.dus geen mixed crews op de freighters
k.