CX en KA

JO,,

bloeddruk is weer een beetje gezakt...
schijnt dat als je minder dan 183 dagen op dat Kl..e eiland verblijft je niet hoeft te dokken, maar je moet het eerst weer betalen voordat je het terug kriijgt..

@Sheik..

Zodra Den Haag gespekt moet worden houd het op.. dan is het gelijk naar frankrijk of spanje

k.
 
Heb al wat vastgoed op HI....

op het moment nog geen zin om terug te gaan, hoewel dat JAL contract uit HNL wel heel aantrekkelijk is, niet finacieel, maar levenstijl uiteraard.

Op het moment blijf ik bij KA, tenzij het echt drama wordt!!

surfs up dude!!!!!
 
Man, zou zowieso niet weggaan als ik jou was... tenzij het indd een (financieel) fiasco gaat worden. HI lekker dure grond, slimme zet. JAL (via parc dacht ik?) is indd steengoed contract, lekker veel vrij, maar erg lang in japan during basic indoc en je conversie shit gebeuren in Japan. Plus dat voor hun medische keuring ik bang ben dat 'zelfs' ik eerst een jaar in militaire training moet!!!

Heb een kaaskop vriend die daar zit, laat maar weten als je nr. nodig hebt als je aan DEC gebeuren zit te denken.

Later.
FD
 
TO: PROSPECTIVE DRAGONAIR PILOTS

The DPA, representing the majority of Dragonair's pilots, has successfully concluded an agreement with management, whereby the rights to fly Dragonair aircraft under existing, agreed-to contracts, have been re-confirmed.

It has taken a long time, and the DPA would like to thank the many pilots who, by respecting the ban, have assisted our efforts to protect our legal contracts.

Now, we are happy to announce that the IFALPA-sponsored ban on recruitment for Dragonair's new fleet of B747-400 freighters is officially withdrawn, and we once again welcome interest in these positions.

It is the DPA's understanding that for the foreseeable future, Dragonair intends to recruit crews onto the B744F into our Manchester base, subject to our existing 2001 Flight Crew Services contract.

Yours sincerely,

Captain Andrew Mackinlay
On behalf of the DPA


salarisverhoging en meer vrij... wie zei er dat een BAN niet helpt.
heeft 2 jaar geduurt maar ze zijn door de bocht, en voor de 6 FO die wel gejoined zijn tijdens de ban wordt het volgens mij een hel!!


dus voor diegene in selectie de 400 is open voor iedereen
k.
 
Beetje off-topic, maar ik vrees dat je bloeddruk weer omhoog zal gaan Kliko. Contact gehad met een belastingadviseur in Hoofddorp, bekend met piloten/belasting, en ik vrees dat in jouw/ons scenario je belastingplichtig bent in NL, en dus geen UK non recidency (omdat je niet binnen 48 uur weer in de UK bent) status kan hebben.Goeie nieuws is dat als je in de UK premie volksverzekering moet betalen, dus daar spaar je een enorme berg pegels mee uit, en je komt dan in NL in andere belastingschalen terecht, dus, je betaalt ongeveer dezelfde inkomsten belasting als in de UK (+/- 27%). Daarnaast kan je je hypotheekrente gaan aftrekken. Ben al aan het rondsnuffelen in Belgie. Balen, een Porsche ziet er shit uit met een rood/witte kentekenplaat. See you in Mallorca
 
Last edited:
Het hele CX/KA verhaal op een base is kut..

sprak een collegas die moet in 3 landen nu gaan betalen totaal 105%..:duh:

voor diegene die in de sollicitatie zitten denk goed na over wat je doet en of je begint. de FO salarissen gaan tot onder het minimum loon verdwijnen als alles doorgaat

@sheik..

ik ben belastingplichtig in HKG en daar heeft de NL fiscus geen probleem mee, het zijn die kut engelsen die willen belasting en geld voor 2 dagen totaal dat ik daar ben per jaar...

enige oplossing is een base transfer of terug naar HKG.


Het is nu inees van kwaad tot erger geworden in de laatste maand, CX en KA doen nix, sorry jongens effe een paycut van 27-42 % en willen ze ook meer productie, me rug op.

sollecitaties van de gehele boeing based vloot lopen al overal, willen ook nu collectief ontslag nemen en ze zien maar wat ze doen..

nogmaals voor diegene in de selectie denk HEEEEEL goed na wat je achterlaat, want je krijgt een hoog salaris, mag in minimaal 2 landen betalen en zit het tegen in 3 hoe krom het ook is.
er is geen ontkomen aan, KA maakt in de landen waar ze basings hebben de namen bekend aan de belasting

k.
 
Dat zijn weer mindere berichten KLIKO maar toch ff kijken wat ze te vertellen hebben zaterdag.
Je hoort het wel.:biertje:
 
Janus..

beetje naief janus:niet_bli:
Ze vertellen jou uiterraard nix op het interview over deze regeling..want dan kom je gewoon niet.
we hebben nu 4 command vacatures en 16 fo ja 16 op de 400 die ze niet kunnen vullen, daarom heb jij een interview. gasten die de 400 willen vliegen om uit de kleine jets te komen voor fuck all pay!!!!!

commands lopen nu 8-10 jaar sinds de overname door cx, iedere fo afgezeken op minimum loon

de laatste groundschool kwam niemand opdagen dit waren jongens van toch redelijke bedrijven in UK

de vakbond heeft gevraagd om een overgangs regeling, guess what, antwoord bedrijf "not our problem" contract states you arrange your tax.
kregen alleen een 1 liner email dat per october we moeten dokken in UK en krijgen er nix voor terug.

vergeet niet dat je geen hypotheek aftrek hebt als je in NL blijft wonen dus er blijft weinig over zeker als FO.

prognose van kliko!!!
Als ik jou was zou ik nog maar eens HEEEEEL goed nadenken, 8-10 op een fo salaris minder dan trans.
in die tijd gaan we op de lijst bij CX, onderaan uiteraard!!jongere gasten staan boven je dus genaaid!!
en dan mag je nog eens 10-15 jaar rechts zitten:traantjes , met een beetje mazzel haal je 3-5 jaar command voor je 65e

maar je vliegt dan wel een afgetrapte 400 op uren dat elk normaal mens op zn nest ligt!!!! yippieeeee:yeehaa:

succes met interview btw, sim is de 747-200/300

k.
 
zat net op Pprune, en zag dat het ook ontploft is met betrekking tot KA.

kijk maar eens in de fragrant harbour section, bij how isit at KA now!!

alle comments zijn correct.
 
Jo

we hebben collectief een accountant in de arm genomen en die was niet erg positief!!
als alles doorgaat met de belasting krijg je als beginnend FO 2779Euro per maand netto
hier moet je dus alles van doen pensioen,huis, auto etc
in UK kan je geen hypotheek aftrekken dus ook daar genaaid, en het ziet er naar uit dat non resident niet doorgaat omdat het LH is.
Ok een base verandering naar bv AMS/FRA/CDG is niet aan de orde ook al is het op papier!!

voor diegene die naar het interview gaan, laat effe weten wat ze te melden hebben!!

k.
 
He kliko,

Ik ga vrijdag naar het interview. Ik geloof dat ik al redelijk een beslissing heb gemaakt naa alle verhalen hier en op pprune, maar ik wil zelf horen wat ze te zeggen hebben.

Als steeds meer mensen die naar het interview komen de baan niet accepteren krijgen ze misschien ook door dat ze de voorwaarden moeten verbeteren. Beetje naief misschien, maar je kan alleen maar hopen..:1855:

Ik laat weten hoe het gegaan is

:biertje:
 
Kliko bedankt voor het posten van de pprune pagina.
Ik heb hem helemaal gelzezen, maar ben niet helemaal zeker of ik hem goed begrepen heb.
Aangezien ik van plan ben me te vestigen in de UK, zou ik graag iemand spreken die persoonlijke ervaringen kan delen.
Ik kan je niet PM-en zag ik. Is er een andere manier?
 
vestigen in UK is het slechtste wat je kan doen....

voor iedereen die niet gelooft dat we in 2 landen moeten gaan betalen, tough shit
nogmaals...

CX en KA hebben een deal gemaakt met UK tax office, omdat ze serieus de wet overtreden hebben op het gebied van tax.
resultaat..
boete, en alle mannen in dienst bekent maken, en er werd gelijk gemeld dat we moeten gaan betalen.

@Morning glory

ben je serieus dat je overweegt nu naar de draak te komen!!!!! je bent volstrekt gek!!! hebben we in ieder geval weer iemand om uit te lachen, die alles wat ze in het interview te vertellen hadden voor zoete koek heeft geslikt!!

for info, sprak een gozer die nu 3 maanden in dienst is, en de werkelijkheid heeft ondervonden... totaal gedesilusioneerd, en hij moet zn training nog afmaken.:biertje:

ook hij werd verteld over 2-3 jaar tot command etc

lees effe goed tussen de regels door op Pprune

wil je me PMen effe op mn naam klikken en op stuur prive bericht, dan zou het moeten werken!!
 
Last edited:
@Kliko,

Normaal vind ik je posts erg informatief en niet afzeikerig, dus het viel me enigszins tegen dat je me voor gek verklaart zonder ook maar iets van me te weten. Volstrekt gek zelfs met 3 uitroeptekens!!!
Ik heb geprobeerd te klikken op je naam en krijg te zien dat je heel veel posts hebt gedaan en dat je op je public profiel geen lid bent van openbare ledengroepen en geen contact informatie hebt.
Voor de volledigheid: ik kom niet naar de draak, maar naar de grote broer en ken een aantal mensen met veel positieve ervaringen. Deze mensen nemen vaak niet de moeite om te posten op Pprune/airwork, want ze zijn te druk bezig met van het leven te genieten.

Ga gerust door met mensen uit te lachen, maar leer ze eerst kennen is mijn advies.

Niet sarcastisch bedoeld, maar serieus bedankt voor alle nuttige posts die ik van je heb gevonden, ook m.b.t. de belastingwetgeving in de UK.

MG
 
Was effe vergeten dat je naar CX gaat, daar schijnen ze beter te info door te geven naar hun personeel..

de enige die het niet naar hun zin hebben bij CX en KA zijn de mensen met basings in de UK. of er wonen en in bv FRA zijn gebased.

anyway, PM me maar, dan nemen we er een virtueel biertje op!! en later een in the gay bar in CX city

als het doorgaat per october dan gaan we er serieus op achteruit, en daarom begrijp ik het niet dat er mensen naar de draak willen voor dat salaris, en zelfs de dagen vrij hebben we niet meer, ik heb in mei 9 dagen vrij!! tenzij ze hetzelf slechter hebben natuurlijk.

k
 
Back
Top