Korte Vragen

Ty!

het is idd wel wat anders als de toets zelf maar voor mensen die nog wat willen leren over de verschillende standen en koersen is die zeker wel handig!
 
die test kun je beter niet doen, in mijn ogen.
de ii is heel anders tijdens PO1, ik hoop nog steeds op een voorbeeld plaatje van hoe ze tijdens de PO1 wel zijn, zodat je die even rustig kunt bekijken.
 
het kompas is gewoon een pijltje naar N, Z, O of W dat is heel simpel
de horizon is eigenlijk nog simpeler je ziet gewoon een zwart rondje met daarin een lijntje, boven het lijntje is het wit voor climb en grijs voor descent, het is je echt heeel snel duidelijk hoe het kompas en de horizon werken, bovendien krijg je voor je start een goede uitleg te zien die je in je eigen tempo kan doorlezen.
 
Ik heb het erg druk gehad met werk en heb dus niet echt veel geoefend nog kan van de week wel de papieren weer gaan opsturen. maar je krijg idd wel aardig de tijd maar de plaatjes zijn soms bijna gelijk aan elkaar en dan is het wel makkelijk als je iets meer zekerheid hebt.
maar ik wilde toch al wel wat meer over het vliegen gaan leren buiten wat ze je daar zullen leren dus als die iemand nog een goed boek over weet kan ik kijken of ik die niet ook ergens kan gaan bestellen.

Mvg AirDuiv
 
hey,

ik ben van plan ook bij de luchmacht te gaan,

als ik niet door de selectie kom
ga ik proberen bij de landmacht te komen
maar ga binnekort met iemand zweefvliegen, vraag wel ff of ik ook ff mag vliegen :p


ff kijken hoe me dat afgaat, maar lijkt me uberstrak@!
 
hej allemaal,
ben ook van plan volgend jaar te gaan beginnen aan de selectie, maar hoe zit het eigenlijk precies met het sollicitatiepakket? ben in het begin van dit jaar al wel naar voorlichting geweest dus is zeker alleen even bellen? en kun je zelf ook aangeven vanaf welke datum je 'beschikbaar' bent zodat je niet net op vakantie bent? trwns blijft de selectie op Soesterberg of gaat het binnenkort over naar Gilze-Rijen... zou weer een heel eind schelen ;)
 
Sollicitatiepakket kun je telefonisch en via de website aanvragen. Je kan wel aangeven welke periode je niet beschibaar bent, neem aan dat ze er wel rekening mee zullen houden. Selecties blijven in Soersterberg aangezien daar het CML zit. Is een apart gebouw en heeft verder weinig te doen met de vliegbasis.
 
Hallo allemaal,

Net zoals jullie allemaal (uitgezonderd de MLD'ers) lijkt het mij fantastisch mooi om bij de luchtmacht te werken. Ik ben op deze site terecht gekomen via een 'beroependag' op m'n school. Een luchtmachter die er was heeft het grootste deel van mijn vragen beantwoord, voor overige vragen en antwoorden heeft hij me doorgestuurd naar deze website. Sindsdien heb ik hier rondgekeken en zowat elk topic besturdeerd en nu leek het me wel eens tijd om me aan te melden hier :). Ik zit in 4 Havo en volgend jaar april kan ik beginnen met de selectie!
 
Hallo allemaal,

Net zoals jullie allemaal (uitgezonderd de MLD'ers) lijkt het mij fantastisch mooi om bij de luchtmacht te werken. Ik ben op deze site terecht gekomen via een 'beroependag' op m'n school. Een luchtmachter die er was heeft het grootste deel van mijn vragen beantwoord, voor overige vragen en antwoorden heeft hij me doorgestuurd naar deze website. Sindsdien heb ik hier rondgekeken en zowat elk topic besturdeerd en nu leek het me wel eens tijd om me aan te melden hier :). Ik zit in 4 Havo en volgend jaar april kan ik beginnen met de selectie!

Welkom op het forum! :rt:

Groeten,
 
:)

Ik heb nog een vraag over de gegevens/uitslag van de GVSS.
Stel, je haalt het GVSS niet. Je valt af bij bv. vlucht B. Je gaat naar de KLS, en je vertelt dat je bij de KLu bent afgevallen bij vlucht B. Kan het dan dat ze zeggen, je mag niet deelnemen aan de opleiding omdat je niet goed bent bevonden op het GVSS? (Ik weet dat de KLu strenger is met de vluchten dan de commerciele maatschappijen). Of kan het ook dat je dan daar het GVSS gewoon mag herkansen?

Misschien moet ik dit in de forums hierboven vragen, die voor verkeersvliegers zijn?

Just a question :rt:
 
Ligt eraan, KLu is wel strenger dan de KLS (bij KLu marge van bv 50voet op hoogte, bij KLS 150, zoiets). Als je afvalt bij de KLu kan het zo zijn dat je resultaat wel goed genoeg was voor de KLS, dan kan je daar gewoon door met je KLu resultaten. Als je bij de KLu afvalt en het was ook te weinig voor de KLS is het gewoon over volgens mij.
 
Ligt eraan, KLu is wel strenger dan de KLS (bij KLu marge van bv 50voet op hoogte, bij KLS 150, zoiets). Als je afvalt bij de KLu kan het zo zijn dat je resultaat wel goed genoeg was voor de KLS, dan kan je daar gewoon door met je KLu resultaten. Als je bij de KLu afvalt en het was ook te weinig voor de KLS is het gewoon over volgens mij.

Dus dan zou ik gewoon 4 jaar moeten wachten voor een herkansing op het GVSS ( zoiets herinner ik me van de informatiefolder van de KLS geloof ik )

Het komt er dus op neer, dat als je de GVSS vluchten van de KLu helemaal slecht vliegt, dat je het voor een tijdje ook wel kan vergeten bij vliegscholen. Helemaal duidelijk nu :), bedankt Uncle en Xaneron!
 
Het komt er dus op neer, dat als je de GVSS vluchten van de KLu helemaal slecht vliegt, dat je het voor een tijdje ook wel kan vergeten bij vliegscholen.

Uitsluitend voor de KLS, dit is de enige luchtvaartschool die gebruik maakt van het GVSS.
 
Nog even een korte vraag van mij tussen de examens door;)

De climb is volgens mij initieel, maar bochten en daalvluchten moet je op tijd vliegen, moet je dan zelf tellen? Of zit er ook iets van een stopwatch in de simulator? en hoe werkt dat dan precies?

groeten,
 
Ee..

Ik heb over niet al te lange tijd het gvss van de KLS en ik ben bij de KLu afgevallen na vlucht C. En de dame aan de telefoon die ik sprak voor aanvang van de selecties zei tegen mij dat ze geen enkele eisen stellen aan een eerder gevlogen gvss bij bijv. de KLu!

Groeten,

LALA
 
Kijk da's goed nieuw's LaLa.

Je doet eerst de GVSS bij de KLS en dan je medicals?
Heb je ook een 2e keus/ alternatief gereserveerd voor het geval het bij de KLS niet lukt?
EPST,NLS,DFA?

Succes met de GVSS bij de KLS!

SAnder
 
Back
Top