Airwork bezoek aan Dutch Mil

Zo eens een vraagje: Is het te doen gebruikelijk dat je ergens tijdens je opleiding voor vlieger gaat kijken bij de LVL? Daarna zal de bezoekfrequentie zeker afnemen ben ik bang... Wij verkeren in de situatie dat we niet op een vliegbasis zitten, dus ons contact met vliegers is puur een R/T aangelegenheid en alleen telefonisch als er serieus wat uit te praten valt. Vind ik persoonlijk wel jammer.

En om jullie voor te zijn :) : Ja, wij gaan vlak na het halen van onze opleiding op "vliegkamp". Een week lang zijn we te gast op Seppe en vliegen daar totaal tien uur, waarvan veel zelf achter het stuur. We doen dan lokaal, groen naar gecontroleerd, militair en civiel gecontroleerd vliegen. Geeft een goed beeld van hoe in ieder geval de GA zo ongeveer opereert. Verder promoten we meevliegen waar dat kan. Hebben een tijdje een goede deal gehad met Transavia om mee te vliegen op Europese bestemmingen. Verder staat in ons jaarlijks oefenprogramma twee uur F16 vliegen. Helaas is al dat meevliegen tegenwoordig door verschillende factoren bijna niet meer mogelijk: personeelsgebrek, F16 tweezitter gebrek... Langzaam maar zeker komen er dus weer meer controllers zonder vliegervaring.
 
Zo eens een vraagje: Is het te doen gebruikelijk dat je ergens tijdens je opleiding voor vlieger gaat kijken bij de LVL? Daarna zal de bezoekfrequentie zeker afnemen ben ik bang... .

Ik ben met de NLS bij jullie collega's van Eurocontrol langsgeweest. Zeer indrukwekkend.

Zit nu een beetje te ver weg om bij Dutch Mil langs te gaan, maar wie weet komt het er nog eens van.
 
Het Airwork-bezoek is sinds dit weekend volgeboekt. Datum wordt nader bekend gemaakt. Als je op de reservelijst wilt, kun je mij mailen diana@airwork.nl.

Voor alle duidelijkheid: dit bezoek is bedoeld voor vliegers die een beter begrip willen krijgen van het werk dat Dutch Mil doet, naar aanleiding van diverse threads over (on-)duidelijkheden. Mensen die niet vliegen maar op een andere manier geïnteresseerd zijn in ATC-werkzaamheden, raad ik aan zich op een andere manier te organiseren en contact op te nemen met DM. Het is niet de bedoeling om nu ineens (als niet-vlieger) te registreren op Airwork om mee te kunnen. Dat haalt dit initiatief onderuit.
 
Deze kan er dan nog wel even bij..

Zeker een kijkje waard, ben er kort geleden nog geweest (Als WEL vlieger;) ) en wat al eerder verteld is, op deze wijze krijgt men als vlieger een beter kijk en begrip voor het ATC vakgebied..

Have Fun!!:radar:
 
BS_DutchMil heeft een datum geprikt: maandagavond 15 januari 2007. De mensen die zich hebben opgegeven krijgen van mij een mail met nadere informatie.
 
Wat is eigenlijk de tegenprestatie van de airwork gemeenschap...

k
 
@Kliko

Niet nodig hoor, ben al blij met een beetje opbouwende discussies op dit forum. Daar winnen we toch allemaal bij.
 
Minimaal een vat bier op de plaat, lijkt mij. Was helaas te laat met opgeven, maar de mensen die gaan, have fun!
 
Minimaal een vat bier op de plaat, lijkt mij. Was helaas te laat met opgeven, maar de mensen die gaan, have fun!


Och ik heb vast nog wel een fles Barabara bitter over :) , Ik weet uit ervaring dat ook KLu mensen dat wel lusten :)
 
Ik denk dat Diana de lijst wel blijft bijhouden. Gewoon blijven opgeven dus. Er zijn altijd mensen die de 15e niet kunnen en dan kunnen er wat wat bij. Bij voldoende belangstelling plannen we gewoon weer een avond.
 
Dat klopt. Geef je gewoon op via diana@airwork.nl, maar voor de atc-spotters die via externe forums hiervan gehoord hebben: s.v.p. mijn bericht van gister in gedachten houden.

@Boer: zal ik je noteren?
 
@Diana: Ja, goed plan, lijkt me gaaf! 4 jaar veel met ze gewerkt en er nooit geweest, best wel slecht eigenlijk. :dozey:
 
Ik wil wel op de reserve lijst, maar ik kan bijna heel januari niet. Maar we gaan toch wel bier drinken na afloop?
 
De 15 januari-groep ontvangt binnenkort verdere details van mij.

De tweede (reserve) groep bestaat ook alweer uit zo'n vijf man en zal dan waarschijnlijk in februari DutchMil bezoeken. Datum volgt nog. Als er nog vliegers zijn die mee willen, meld dit dan in deze thread of stuur me een PM.
 
Goedemiddag iedereen,
Ik zit met een vraagje over maandag.
Zijn er toevallig van de 15 januarie groep, nog mensen die met een auto langs Epe komen of bereid zijn langs Epe te gaan rijden, zodat we samen daarna toe kunnen gaan en de (benzine) kosten te kunnen delen?
Alvast bedankt!

Groeten!
 
Back
Top