RYANAIR en hoe verder?

Afgelopen zaterdag mijn line training afgerond.

Iemand enig idee wat er nu gaat gebeuren?
Wie neemt er contact met mij op of moet ik contact opnemen met iemand?
Wanneer krijg ik mijn contract etc etc.

alle info welkom
 
Hoi

Heb binnenkort ook een assessment bij ryan.

Heb allerlei documente + plates gekregen.

Wat me niet echt duidelijk is de go-around procedure.

Ze zeggen dat ik een BA van +15° moet nemen en een speed van 147 kts.

Wat me niet duidelijk is of ik dit moet aanhouden tot een bepaalde hoogte of moet ik dit initieel aanhouden en op een bepaalde hoogte accelereren?.

Wie van de ryanair mensen kan me ff hierbij helpen??

thx
 
Base wordt STN en natuurlijk een brookfield contract, maar niet voor dat mijn trainingscontract afgelopen is.

Dus vanaf 1 dec zit ik op STN.

Iemand een kamertje te huur?
 
Base wordt STN en natuurlijk een brookfield contract, maar niet voor dat mijn trainingscontract afgelopen is.

Dus vanaf 1 dec zit ik op STN.

Iemand een kamertje te huur?

Ja als je nog iemand kan vinden heb ik een 2 kamer huis met tuin in topconditie midden in Stortford voor je...inclusief parkeerplaatsen....PM me maar...


enne Fish: Zo erg is STN niet....;-)
 
ben een beetje bekend met de procedures van RYR.

je drukt TOGA, roteert naar 15 graden om ta gaan klimmen, flaps 15, pos rate op de klokkies gear up,
eenmaal established in de klim moet je 147kts vasthouden dat moet je nu regelen met je pitch(BA).
vlieg je te hard->pitch up, te langzaam-> pitchdown. gebruik goed de trendvector van de speed. vlieg je te hard blijf dan niet op pitchen tot bv 25 gr., ga 2 graden meer pitchen en wacht wat de TV doet gaat die naar de 147kts staat de kop van de pijl nu weer op 147kts ga je langzaam je pitch verlagen totdat je geen trendvector meer hebt en je dus 147kts in de klim vliegt.
je kan beginnen met de acceleratie boven de 1000Ft, een GA heeft geen noise abatement.

Wil je een keer oefenen voor je selectie, op EHSE staat een 737NG sim waar ze bekend zijn met RYR procedures.

zie http://www.merlin-aviation.nl/
 
Ja als je nog iemand kan vinden heb ik een 2 kamer huis met tuin in topconditie midden in Stortford voor je...inclusief parkeerplaatsen....PM me maar...


enne Fish: Zo erg is STN niet....;-)

Ach, het heeft ook wel voordelen. Ik denk dat ik wel liever STN dan DUB heb.
 
ok accelaratie boven 400ft, is dat ook voor de assesment

k.



Uuh......

geen flauw idee, dit is praktijk....ik weet niet wat ze willen dat je doet tijdens assesment.

Ik zou gewoon deze vraag stellen als je daar bent. Ik neem aan dat je vragen mag stellen vooraf.


Good luck!
 
Ik heb gehoord dat je tijdens je line training 1200 eur krijgt? Is dit voor of na tax?
Indien er voor, hoeveel moet je er dan nog afgeven?

thx
 
Thx tf,

Je hebt dus een brookfield contract. Ben je dan bonded voor x aantal jaar of mag je, om een voorbeeld te geven, binnen 18 maand al vertrekken als je elders een beter baan hebt?

grtz
 
nou, ik dacht voor de basetraining en eventueel de line training? Dus ik kan maw na de base en linetraining het gewoon afbollen en elders gaan??
 
Ik geloof dat hier een aantal zaken door elkaar gehaald worden....zou wel handig zijn als iedereen refereert naar RYR- of BRK-contract....

Ja je bent met een RYR-contract bonded voor 2 jaar voor 5000 pond ofzo....idioot maar zo werkt het gewoon....zij claimen daarmee je base-check en allerlei administratiekosten....die bond is trouwens afbouwend....
De volgende bond die van toepassing in een RYR-contract is wanneer je je command haalt...ook weer eenzelfde soort bedrag voor 2 jaar....
Ja en als je wil vertrekken voordat je goed en wel binnen het bedrijf zit dan ga je toch lekker? :passed:
Zou een domme move zijn, maar wat kan ik daar nou van zeggen....(WTF is afbollen??!)

Go-around gaat prima (Kliko zei t al):
TOGA
Flaps 15
Check Go-around thrust,
Positive: Gear up
Check speed white bug (ook weer afhankelijk waar je rondhangt, die hou je vast met je pitch)
LNAV of HDG Select (wat je gebriefd hebt of wat de procedure toestaat)
Clean up
CMD A of CMD B
 
Last edited:
Back
Top