Vlootvervanging KLC

Hoeveel passagiers moeten er dan in die CRJ 1100 kunnen?
En hoeveel kunnen er in de huidige grootste versie?
 
Ik denk dat doordat ze nu hun hele vloot kunnen herinrichten ze het dichter naar KLM willen trekken. De oudere 737`s gaan er bij KLM uit. Dat betekent dus dat de kleinste kist een stoel of 160 (geen id, dus correct me if i`m wrong) heeft. Wat ik denk is dat er gekeken wordt naar kist met 70 en 130 stoelen. Beide van hetzelfde merk en het liefst met dezelfde TR.

Of hier ook nog een 50stoelen turboprop bij zou moeten..... Geen idee, maar ze zijn heel goedkoop te opereren. Het zou me dus niets verbazen. Maar dan ligt de 70stoeler er te dicht bij. Iets van 50 - 90 - 130 zou misschien iets zijn.

:1855: Wie zal het zeggen....
 
PitchDisconnect, het zou kunnen. Misschien zou de KLM-AF eens kijken naar de Chinese ARJ-21, die past volgens mij het best in de vloot van KLC. Je beodelt Embrarer, die kisten hebben van 70 en 130 stoelen hebben, zou kunnen. Maar Rekkof kan het ook dus nog, maar er is nog geen sprake van Fokker 130, die nog nooit is gebouwd door Fokker. Markt voor 130-zitters is erg krap, daarom bouwen vliegtuigbouwers nog niet veel types van. Maar echter van Boeing 737-600's is nog te slecht verkocht en gold het zelfde voor Boeing 717. Maar we horen nog komende maanden misschien nog hierover.
 
De boeing 717 en de 737-600 lijken me te groot om de fokker te vervangen,ik denk dat klm eerder voor crj zou gaan of voor de arj`s.....
 
De B717 is een flop geworden omdat het een véél te zwaar toestel is voor de ruim 100 pax die erin passen.
Een A318 is alleen interessant als KLM een grote A320 vloot zou hebben, anders is ook de A318 te zwaar.
En een B737-600 bij KLC?? Dat zal wel problemen geven op gebied van de RVL en de verhoudingen tussen KLM en KLC.
 
Ik gok op de Embraer 170 met standaard 70 stoelen als vervanging voor de F70 en F50 en de Embraer 195 met standaard 108 stoelen als vervanging voor de F100. Door de vloot terug te brengen van 2 verschillende types (F70/100 en F50) naar 1 type (Embrear 170/195) breng je ook de opleidingskosten en operatiekosten een stuk omlaag.

Verder hebben de CRJ-700 en CRJ-900 ook vier stoelen naast elkaar, maar de Embraer heeft een hogere cabine en ruimte voor vracht en bagage onder de vloer.

Tevens propageert Embrear dat de 170 en 195 een break even hebben bij een bezettingsgraad van respectievelijk 51% en 53% met 50% goedkopere onderhouds kosten dan gelijke types die al uit productie zijn (F70/100)

En zeker als Air France ook al met deze dingen vliegt, waarom zou de KLM het wiel dan nog een keer uitvinden?

Bron: www.embraercommercialjets.com/english/content/ejets/default.asp?tela=economics
 
Ja die CRJ1100 komt. Zal over paar jaar op de markt zijn (nu op de tekentafels in montreal) Als het aan mij ligt komt ie nooit. Regional jets (50 seats) is meer als genoeg. Rest zou mainline (737) moeten zijn ipv 110 seaters op 50 seat pay wannabe mainline kisten. Chantage middel voor managment zijn die kisten. Meer niet, minder niet.

Q400's ??? weet niet genoeg over de KLC operatie/strategische plannen om daar wat nuttigs over te kunnen zeggen. Echter, wil je een Q400 over het algemeen inzetten als feeder van, en naar bergachtige gebieden, en heeft het niet veel zin om een rondje AMS - Brussel met dat ding te doen. 5000SHP a side kicks ass, en is in een dergelijke operatie goedkoper, en slimmer, als een jet met even veel (70) stoelen. Dan maar (tegen mijn zin ) een CRJ op die route.

FD
 
Waar verder wel op gelet moet worden is ofdat die CRJ's wel een Londen-City rating hebben, want anders zouden ze niet in het KLM netwerk passen.
De Embrear 135 is iig gecertificeerd voor Londen City. De 170 heeft wel een test gedaan,maar er is nog niemand die echt voor lijndiensten een Embrear 170 naar Londen City heeft gebruikt.
 
ik vind dat mooie kantoortje... toch wel n beetje gejat van CRJ????
Beter goed gejat dan slecht verzonnen en vergeet niet dat de chinezen een gezegde hebben:

- Japanners maken alles
- Amerikanen kopen alles
- Chinezen kopieren alles

Zelf gehoord in Beijing ;)

CRJ te duur
Embraer, past niet in KLC operatie (volgens Okki bagage hold te klein)
Sukhoi of ARJ zijn echt de mooiste opvolger als Rekkof niet opnieuw start.
Time will tell omdat er voorlopig tm 2010 nog F70 en F100's zullen vliegen.
 
Embraer, past niet in KLC operatie (volgens Okki bagage hold te klein)

Dus via via gehoord? Ik heb laatst zelf langs zo'n Embrear gestaan en daar gingen aardig wat karren in. Embrear claimt zelf meer bagage kwijt te kunnen dan de CRJ.

Ik ben eens benieuwd wat ze daar in Amstelveen zeggen...
 
Misschien regelt KLC het wel zodat ze de eerste grote order bij Rekkof kunnen plaatsen. Er zijn voor Rekkof kisten naar schijnt genoeg belangstellenden.

FD, vond je vorige Avatar toch beter. :grijns:

Ch
 
Back
Top