waar werk in amerika

succes met die 134.9 operatie !!! ;)

just kidding. succes ermee! helpt indd dat USAjet de falcons eruit gooit... Kun je gelijk wat mannen van hen overnemen. (zal Randi blij mee zijn!!!)

Gaan jullie met USAjet style call out schedules werken?? 20 min van airport wonen ofzo? of vaste (standby) dagen ?

Als het niet zo'n verdomd slopende job was, lijkt het me best lachen om nog 10 jaar vracht te vliegen :)

Pax of boxes... blijft allebei zn voor en zn na hebben. Och, als ik mn paycheck maar krijg aan het eind van de maand!

FD
 
Ja we werken op een call-out. 45 Min van het telefoontje af moet je in het vliegtuig zitten. Je werkt 13 dagen en bent 8 vrij. En als je bij je base woont ben je zelfs veel vaker thuis.
Ik heb instructie gegeven, zoals iedereen, toen vracht vliegen, daarna passagiers, toen air-ambulance, daarna voor federal Marshalls en weer terug naar vracht.
Zit net zoveel verschil tussen als een vrachtwagen of een taxi.
Maar ik hoef lekker niet zo'n apenpakje te dragen "grijns"
En het geld is ook goed, beter dan meeste andere bedrijven.
Kan met nog herinneren dat in goed oude dagen bij Ameristar een kleine 6 figures normaal was, maar ik was ook redelijk senior, dual qualified IOE Captain en het was druk toen.
Maar dat verdienen ze nu bij lange na niet meer, nog niet eens de helft van wat ik heb gehoord.
 
Hey biscane, mijn foto als avatar!

Was wel beschermd door auteursrechten hé! :D

Hoe is het daar in het warme Miami...
 
Biscane -

Thanks again for the help. Had gister L nog aan de lijn (zat in SC dacht ik). Gaat ook tdy Amsterdam doen... Tot binnenkort maybe !
 
Tja, Miami op dit moment (zondag 15 april) is warm, zeer veel wind, een tornado watch tot vanavond en een lijn met onweersbuien die voorbij gaat komen. Heb je eindelijk tijd om naar het strand te gaan dan is het geen strandweer :(
En het is nog geen hurricane season...
 
Tornado's over Gainsville, FL enroute Atlanta op dit moment. Voor de gein es ff metartje JFK/BOS uit draaien....... Over werken voor je geld gesproken. Leuke dag aan de east coast. Tornados zullen op dit moment wel over SC/NC razen... RDU.... Flyhigh krijgen je plantjes water op 't moment !? :grijns:

usa.jpg

FD
 
Last edited:
Hey Relax,

Die auteursrechten trekken we wel recht als je weer in MIA bent :biertje:.

FD,

Ja AMS voor 2 maanden, yehaaaaaaaaaaa op en neer naar de Mediterranean en de Canarische eilanden. Betaalde vakantie :grijns:.

Metro,

Sorry, 'k zit op een 7 dagen trip en ben nu in HOU. Woensdag weer terug als het weer goed is :grijns:. Schiet niet op met al dat gebump op FL 350, kan niet eens rustig van m'n filet mignon genieten :mad: :mad:.

Mannen, Cheers.
:cool: Biscane :cool:
 
vandaag, maandag, zit ik hier in mijn hotelkamer te herstellen van iets dat ik in Quito opgepikt heb (een groot aantal crew members zijn ziek geworden na in Quito te zijn geweest voor een overnachting). Morgen weer daar heen maar dan als een roundtrip MIA-QUI-GYE-MIA, paar uurtjes in MIA en dan naar huis woensdagmorgen. Hopelijk is de turbulentie dan iets minder zodat ik geen problemen zal hebben met de imaginary filet-mignon = zakje pretsels of een $5.- doos met chips. Dat is alles dat je krijgt op een 6 1/2 uur durende vlucht met de eskimo airline
 
Inderdaad Metro,

Over het "eten" aan boord valt niet naar huis te schrijven. Met American krijgen we af en toe een lunchbox omdat we in uniform reizen. Als je mazzel hebt een zakje pretzels. Je kunt net 1 drankje krijgen en ze kijken je :mad: aan als je er om nog een vraagt. Times have changed. Je krijgt bij Continental in iedergeval nog een mini snackpack waar je de vlucht mee door kunt komen. De rest van de maatschappijen zijn waardeloos in that respect. Ben ik blij dat ik een sportteam vlieg. Metro ik moet gaan anders wordt m'n salmon met dirty rice koud :grijns:. Oh en de Teramisu is next als toetje.

Cheers,

:cool: Biscane :cool:
 
Biscane,

nou toch even stoppe met al dat gepraat over luxe food !! ;) zit ik hier te kauwen op mijn eigen blauwe zakje mini -gourmet-pretzels ! Oh! en mijn Kosher Dill chips, eigenlijk bedoeld voor onze businessclass customers !

Tja ieder z'n eigen food aan boord brengen, zelfs als crewmember. In een 30 minuten turn is dat nog weleens een probleem als je iets wilt dat een beetje healthy is..

Cheers !

Abaco-Air
 
Slurp smak, oeps sorry Abaco :grijns: :grijns:,
even de sea-bass met dillsaus afvegen :grijns:

Ja ik begrijp jullie frustraties foodwise. Ik zie jullie en Southwest vaak door de terminal rennen met wat papieren zakjes onder de arm. Even snel wat "health" food naar binnen werken. WAT???? geen airline discount hier?????? Go...r...me, weer pretzels en pinda's.
Gelukkig hebben wij dat probleem niet en is er altijd eten voor ons, mits de vlucht korter is dan 1 1/2 uur. En als ze het vergeten gaan we 's avonds met de captains creditcard lekker :biertje: en eten. So Solly Mistel :grijns:.

Cheers,

:cool: Biscane :cool:
 
Je herkent de senior captains aan het vogelhoofd.

Heb trouwens een collega van je gezien.
FO, geeft ook instructie bij EFT.
 
Ja heel goed zelfs, we hebben samen 3 dagen op Jamaica gezeten. Wachten op een vlucht. Hij was onze eerste first officer die nog nooit boven de 10.000 FT gevlogen had :grijns: .
Weet je al wat je gaat doen?

:cool: Biscane :cool:
 
Ja heel goed zelfs, we hebben samen 3 dagen op Jamaica gezeten. Wachten op een vlucht. Hij was onze eerste first officer die nog nooit boven de 10.000 FT gevlogen had :grijns: .
Weet je al wat je gaat doen?

:cool: Biscane :cool:

Yep, het is beslist.
In November start ik bij EFT. Heb nog wat kleine dingen te regelen, maar het komt in orde.

Dat verhaal had je verteld van die 10.000 ft dacht ik, grappig dat het over Ben ging :)

Wat is zijn achtergrond in feite? Had hij nog een andere werkgever dan EFT toen hij solliciteerde bij Miami Air?
Heb er niet lang mee gesproken, valt Ben een beetje mee?

Als ik in Florida trakteer ik een biertje :D
 
Last edited:
Goede keus Relax!!! Gefeliciteerd.
Ben heeft alleen maar instructie gedaan en Jar/ CAA examiner in z'n vrije tijd erbij. Nog nooit jet gevlogen voordat hij bij ons kwam. Hij was ver boven de gemiddelde student en humble.
Als je hem weer een keer spreekt vraag hem over ons vlieger avontuur op Jamaica en de bergpas die gesloten was :grijns:.

Cheers,
:cool: Biscane :cool:
 
kun je eigenlijk ook al een green card aanvragen op het moment dat je nog in Nederland woont en nog met je opleiding bezig bent? In de hoop dat als je klaar bent met je opleiding de green card ook binnen is?
 
Back
Top