waar werk in amerika

FD,

Als je mij Nu ook kan vertellen hoe je op zn makkelijk wijze ook je GC/werkvergunning kan verkrijgen...ben jij het mannetje:biertje:

Dream bigtime, work hard...

cheers and regardsss
 
Nee. Daar ligt je probleem. Stop met dromen, begin het waar te maken.

FD
 
Jetcap, is de situatie bij Ameristar echt zo slecht als het zich voordoet op flightinfo.com?

Wat is jouw mening over de crash in Guadalajara een aantal maanden terug?
 
Jetcap -

Niet tijd om weg te gaan daar met 5000+ uur :) ?? Ken nog wel een loving airline die aanneemt in Dallas...

Nog gecondoleerd met je collega's.... Raw data, non prec., at night in Mexico is niet echt altijd leuk... Sterkte met alles.
 
Bedankt, maar ik werk al sinds 1999 niet meer voor Ameristar. Toen had ik er al genoeg van. Heb bijna 4 jaar voor hun gewerkt, goed geld verdient, hoop uren gevlogen. Dit was hun 4de fatal crash in laatste 15 jaar, 3de in laatste 7.
Mexico is lastig vliegen soms, veel bergen en controlers die niet zo goed Engels spreken. Zeker 's nachts, ik ken de piloot verder ook niet, maar hij was ex-airforce en schijnbaar goede piloot. Voor Ameristar was het goede nieuws dat het in mexico is gebeurd. Het verhaal gaat de ronde dat toen zij telefoontje kregen, ze er direct naartoe zijn gevlogen met paar lawyers en hoop geld. Zo doen zij zaken.
Vliegtuigen zijn verzekerd, piloten lopen er genoeg rond is hun moto.
Is wel jammer want het was een goed bedrijf in het begin.
 
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20001213X27429&key=1Hier staat niet veel info. Dit was het begin van Ameristar, de co-piloot, Susan was de verloofde van Tom. De eigenaar van Ameristar. Ze vlogen het vliegtuig terug naar ADS voor maintenace en wisten dat er een hoop fout was. Ze hadden verschillende CB's pulled, vanwege alle alarms die afgingen. Toen ze het vliegtuig vonden na de crash leefde zij nog. Ze is later in ziekenhuis overleden. A Lear 24B, N234CM, departed Memphis International Airport on December 16, 1988, heading for Addison, Texas with two crew aboard, including NASA astronaut-candidate Susan Reynolds. After it flew past its destination, the aircraft was intercepted by an Air Force T-38 Talon from the 560th Flying Training Squadron at Randolph AFB, but the pilot was unable to contact the crew. He reported that the cockpit windows appeared to have frost on the inside of them. The Lear entered Mexican airspace. After exhausting its fuel supply, it entered a spin and crashed near Cuatro Cienegas, Mexico. The two pilots were killed
 
Jetcap -

Niet tijd om weg te gaan daar met 5000+ uur :) ?? Ken nog wel een loving airline die aanneemt in Dallas...

Nog gecondoleerd met je collega's.... Raw data, non prec., at night in Mexico is niet echt altijd leuk... Sterkte met alles.
Ik vind mijn baan leuk, en ben niet echt op zoek naar een airlinebaan. Maar als UPS of Fed-Ex zouden bellen zou ik ook geen nee zeggen :airforce: Natuurlijk met GSO als de toekomstige Fed-EX base zit ik goed, nu alleen nog even GSO-EHAM bieden :grijns:
 
Jetcap -

Wat doe je nu als ik vragen mag?

FD (dallas cowboys suck !!!!)
 
@Jetcap, hier even een tip: als je na het posten van een bericht nog meer te melden hebt, kun je de "edit" knop gebruiken om je bericht aan te vullen.
 
Jetcap -

Wat doe je nu als ik vragen mag?

FD (dallas cowboys suck !!!!)
Ik ben nu Chief Pilot voor een nieuw bedrijf met DA-20's en SD3-60's. Zijn bezig om de nieuwe vliegtuigen toe te voegen aan een 135 certificaat. Hoop papier werk en veel werk met de FAA. Hopelijk zijn we tegen de zomer kompleet aan het werk. Kan ik weer es een paar dagen golfen :grijns:
 
waar werk ?

Mesa/Comair/ASA/SkyWest/Colgan/Great Lakes/Gulfstream/pinnacle/chautauqua/mesaba/AmericanEagle/en elke regional die ik vergeten ben. Als f/o met tussen de 200 en 1000 uur.

Als je een polsslag hebt kun je letterlijk elke 2 dagen bij Mesa beginnen op de CRJ/ERJ/DH8. Nemen je over de telefoon aan, als je beloofd op te komen dagen over 2 dagen. 1st year pay: 22K 2nd yr 33K 1st yr capt: 50K.

american eagle heeft voor de rest van het jaar 700 fo's nodig. base + kist garantie naar keuze tijdens je interview.
FD

Betekent dit ook, nu kennelijk de markt aantrekt, dat deze bedrijven een tijdelijke werkvergunning voor je kunnen regelen?


Nu nog ff over de Mexicaanse grens springen en je green card uit de muur rukken bij WalMart in Arizona.

FD


huh? ?? :confused:
 
- Via een werkvisum.

H1B visum, een tijdelijk werkvisum, kan maximaal verlengd worden tot 6 jaar.
Werkgever moet het visum voor je aanvragen.
Je kan op basis van je werk de green card procedure in, maar je baas moet wel aan kunnen tonen dat ze voor jou positie geen geschikte Amerikaan kunnen vinden. Voor piloot gaat dat dus niet op. Procedure kan tot 5 jaar duren.
H1B visa zijn nu op een jaarlijks quota van 65.000 max. In april kan je de aanvraag doen. Dit jaar was na 2 weken het quota gevuld. Weinig kans dus.

Gaat die vlieger op voor Air Traffic Controller? Gerucht ging dat dat misschien snel, in sommige gevallen misschien nu zelfs al zou werken.

C

ps dallas cowboys suck: Agree!
 
Cloggy -

Goeie vraag ! email de INS ff of een immigration lawyer. als piloot kun je GEEN H1b krijgen... Maar weer wel een green card daarna (....).

Jetcap -

We all been there my brother from another mother!

Bij mn oude baas gingen we van 91k naar 135. Kolere, nadat de feds eindelijk alle manuals hebben goedkeurd, en wij - alle PIC's - onze 8410's met de feds hebben gedaan is eindelijk alles bijna rond na 3 jaar !!!! hoop dat je wat in's hebt daar want bij ons schoot het totaal niet op.

FD (go bronco's !!! :grijns: )
 
Jetcap, als jullie de vracht markt in gaan: good luck! Proberen te concurreren tegen Cherry, Ameristar, Kalitta, USAJet en dan nog een paar anderen die allen Falcon 20's en learjets vliegen zal niet erg makkelijk zijn
 
Jetcap, als jullie de vracht markt in gaan: good luck! Proberen te concurreren tegen Cherry, Ameristar, Kalitta, USAJet en dan nog een paar anderen die allen Falcon 20's en learjets vliegen zal niet erg makkelijk zijn
Cherry Air doet het niet zo goed, USAJet(active Aero) stopt met korte tijd met de DA-20's en gaan zich voornamelijk concentreren op de DC-9 en passagiers.
Ameristar heeft zoveel lawsuits tegen hun nu en samen met hun niet zo goede record is dat ook een "matter of time" en wij hebben een hoop "ins" omdat al mijn dispatchers al 10+ jaren met dezelfde klanten werken. En dan hebben we ook nog ons "moederbedrijf" en die hebben zoveel bedrijfen die in rij staan te wachten voor onze vliegtuigen. Dus ik denk dat het wel goed komt :grijns:
 
Back
Top