Fase 3 EPST

Behalve bij EPST kan je ook bij IST in Alphen a/d Rijn oefenen. Ik ben daar zelf erg goed geholpen en ben er zeker wijzer van geworden. Je moet soms even het licht zien zogezegd. Het uurtje bij EPST is daarvoor een beetje kort.

Veel succes!
 
@ Pilottt

Mag ik vragen op welke vlucht je bent afgevallen bij de KLu.. Ik ben namelijk daar al afgevallen op vlucht C.. Hierna KLS selectie gedaan.. en daar het gvss ruimvoldoende afgesloten. Er is wel een verschil in de beoordeling bij de KLu en de burger vlieg-scholen. Ben benieuwd naar je antwoord.

Groeten,

LALA
 
Na de D-vlucht, ik had wel t vliegershandje, maar te weinig opleidbaarheid. Ik was toen ook 19 en wist vrij weinig van luchtvaart (de inhoud van het het blauwe boekje was nieuw voor mij). Dat heeft wel veel te maken met het wel of niet halen van een selectieprocedure. Als je als luchtvaart leek, totaal onvoorbereid, aan een selectie procedure begint, dan heb je volgens mij een nihile kans van slagen...
 
@Pilottt

Je zegt: ' de inhoud van het blauwe boekje was nieuw voor mij'.
Voor zover ik weet waren er binnen mijn groep op een gozer na geen mensen met kennis betreffende het vliegen van een vliegtuig. Met betrekking tot het blauwe boekje. Net als voor mij was het voor 4 anderen ook nieuw. Toch hebben vier het t/m vlucht F geschopt... En je zegt; 'ik had wel t vliegershandje, maar te weinig opleidbaarheid'.. kun je dat toelichten?!. Waartoe heeft het hebben van 'te weinig opleidbaarheid' betrekking wanneer je wel het vliegerhandje hebt? Want ik meen te hebben begrepen dat ze dat juist zoeken tijdens het gvss van de KLu.

Met vriendelijke groet,

LALA
 
Ze vertelden me dat je tijdens het gvss op 3 dingen wordt getest:

vliegaanleg
opleidbaarheid
en aandachtsverdeling (dus multi-tasking)

met te weinig "opleidbaarheid" bedoelen ze denk ik, dat ik niet snel genoeg van mijn fouten leerde. De Klu stelt hier waarschijnlijk strengere eisen voor dat een burgerluchtvaartschool.
 
EPST fase 3 selectie: SIM

EPST fase 3 selectie: SIM

@ Clown: bedankt voor je reactie!

Weet jij wat zo'n sim trainingsles bij IST kost? En wat leer je dan allemaal? En wat kost zo'n oefenuur het bij EPST?

Heb jij ook de 3e fase bij EPST gedaan? Wat wordt er allemaal van je verwacht in de sim? Waar moet je goed in zijn?
 
Hey allemaal,

Ik heb fase 3 EPST ook herkanst met 2 oefenuurtjes voorafgaand daaraan. De kosten van die oefen uurtjes waren dacht ik 75 eur... Weet ik ook niet zeker meer. Wat ik wel weet is dat Fase 3 Her. moeilijker is dan de gewone Fase 3. Logisch ook, want je bent al enigzins bekend met die sim. Wat is er anders? --> geen 1000ft/min climb maar 1500 bijv. Klimmende bochten ook met een hogere vert. speed etc. Ook weer van die vragen terwijl je bezig bent met bochten maken etc. Ik werd ook te zenuwachtig toen, heb het daarom verknald. Maar ik lees hier dat meer mensen daarmee zitten.

BTW: die oefensessies zijn ook voor een deel om te kijken over UBERHAUPT zin heeft om te herkansen, met andere woorden, heeft het zin nog een dat geld nog een keer uit te geven voor de sim of niet.

Tijdens mijn trainingen maakte mijn instructeur het best lastig om zodoende goed voorbereid te zijn en hij verwachtte toen wel dat ik een goede kans maakte, maar de zenuwen zijn tijdens de echte Fase 3 her toch wel aanwezig. Mijn tip is om zoveel mogelijk jezelf te blijven en je 100% te geven in de sim.

En als je gaat trainen, train dan ook op die vragen tijdens de simsessie.... zeker als het daar fout was gegaan.

Good luck!
 
Voor fase 3

Voor fase 3

Zijn er mensen die voor fase 3 al eens een sessie genomen hebben bij epst? Ik ga 23 en 24 okt voor fasen 2 en ( onder voorbehoud ) 3 en zou eventueel nu al een oefensessietje boeken.
Kan dat of kan je alleen gaan voor een oefensessie als je voor herkansing gaat?
 
Zijn er mensen die voor fase 3 al eens een sessie genomen hebben bij epst? Ik ga 23 en 24 okt voor fasen 2 en ( onder voorbehoud ) 3 en zou eventueel nu al een oefensessietje boeken.
Kan dat of kan je alleen gaan voor een oefensessie als je voor herkansing gaat?

Een oefensessie bij EPST kan alleen tussen de initiële test en de herkansing. Je bent uiteraard vrij om een oefensessie te nemen bij een ander bedrijf met 737NG-simulators.
 
Een oefensessie bij EPST kan alleen tussen de initiële test en de herkansing. Je bent uiteraard vrij om een oefensessie te nemen bij een ander bedrijf met 737NG-simulators.


Behalve IST, ken je nog bedrijven die dit aanbieden? Misschien iets meer bij de grens met België?

Thx
 
Behalve IST, ken je nog bedrijven die dit aanbieden? Misschien iets meer bij de grens met België?

Thx

Via Google zijn er vast en zeker nog meer bedrijven te vinden. Let er wel op dat je tijdens fase 3 geen zicht naar buiten hebt.

Wat je ook kan doen is met Flight simulator oefenen. Je kunt dan goed zien wat de instrumenten doen bij een verandering van attitude/altitude/speed/heading. Scheelt je een hoop geld. Natuurlijk is een echte simulator beter, maar het is misschien een goed alternatief.
 
Behalve IST, ken je nog bedrijven die dit aanbieden? Misschien iets meer bij de grens met België?

Ik heb zelf ter voorbereiding op mijn Fase 3 twee uurtjes geoefend bij Orbit Groundschool in Arnhem. En ben door Fase 3 heengekomen.
 
@ PH-OAT:

Ik heb zelf ter voorbereiding op mijn Fase 3 twee uurtjes geoefend bij Orbit Groundschool in Arnhem. En ben door Fase 3 heengekomen.

Als ik zo vriendelijk mag zijn, hoeveel heb je hiervoor betaald?

Grtz, PH-BB
 
Als ik zo vriendelijk mag zijn, hoeveel heb je hiervoor betaald?

Ik geloof dat het 120,- per uur was... Niet goedkoop maar voor mij wel de moeite waard. Ik heb voor mijn selectie alles uit de kast getrokken, alles dat ik kon voorbereiden heb ik dan ook voorbereid (ook een schellinger voor fase 2). En gelukkig met een goede afloop.
 
Thx! Wanneer ik door fase 1 heen ben (sta helaas nog helemaal aan het begin van het traject), ga ik deze mensen ook maar eens bezoeken.

Je hebt gewoon gezegd dat je je voor wilde bereiden op fase 3 van EPST en verder wisten ze daar meer?


Grtz,
 
Thx! Wanneer ik door fase 1 heen ben (sta helaas nog helemaal aan het begin van het traject), ga ik deze mensen ook maar eens bezoeken.

Je hebt gewoon gezegd dat je je voor wilde bereiden op fase 3 van EPST en verder wisten ze daar meer?

Ik heb een aantal bedrijven gemaild mbt een voorbereiding en ik denk dat de meeste (bekendere) je voor Fase 3 kunnen voorbereiden. Ik kreeg een ontzettende enthousiast belletje van Orbit vandaar dat ik voor hen heb gekozen. Ze hadden ook goed door hoe Fase 3 in elkaar steekt. Veel succes met Fase 1!
 
Back
Top