martinair

Eind augustus weten we meer, dan hebben de bonden en directie om de tafel gezeten om het sociaal plan te bespreken. Tegen die tijd moet er ook meer duidelijkheid komen omtrent de toekomstplannen voor de korte en lange termijn.

Ik heb mijn salaris weer gehad dus dat betekent dat het bijna het einde van de maand is .... :grijns:

Is er al wat meer bekend?
 
Ik heb mijn salaris weer gehad dus dat betekent dat het bijna het einde van de maand is .... :grijns:

Is er al wat meer bekend?

Paul G begint maandag as als de nieuwe CEO.

Ik denk dat Arie V geen (slecht) weerberichten meer het bedrijf instuurt. (anders komt er niemand op zijn afscheidsreceptie). :grijns: :grijns: :grijns:
 
Ik heb gehoord dat MP de MCJ wil gaan verkopen, kan iemand dit bevestigen?
 
Last edited:
AMC

AMC

Een in elkaar gedraaide Pratt heeft niet zoveel met de registratie te maken.
Had elke 76 kunnen zijn...

(Ik ga er, misschien onterecht, even vanuit dat AMC voor Aircraft Movement Control staat in jouw post)
 
Last edited:
Pffffffffffffffff wat een gevoeligheden allemaal.
Punt is dat de MCJ geen doorslaand succes is gebleken, daar kan je
t toch wel eens mee zijn?
Enneh AMC staat voor Amsterdams Medisch Centrum
want dat heeft alles te maken met luchtvaart en in t speciaal met de MCJ( = een registratie teken) niet te verwarren met Meest Chronische Jeuk.:D
 
PH-MCJ was eerst Portugees

PH-MCJ was eerst Portugees

Zo zien is de PH-MCJ eigendom van een Portugees maatschappij. Dan gaat MP nog verder met 5 toestellen in de vloot? Hoe gaat het met plannen voor vervanging van de 767's? We als luchtvaartliefhebbers zijn reuze benieuwd hoe de MP keuze maakt tussen Boeing 787 én Airbus A350's XWB's. Er waren ook eerder geruchten gaande dat MP met Airbussen A330's zou gaan vliegen, misschien via KLM-AF. Wat de MD-11's van de KLM naar MP zou gaan is geen sprake van, wat de KLM ze hard nodig heeft.

Als ik bij MP was, denk ik de Dreamliners meeste kans heeft om de 767's te vervangen, zo lijkt het uit mijn gedachten. Wat mij betreft wil MP gewoon een Boeing-vloot hebben. Wellicht is het wel een mooie kans dat MP toch een Airbussen-vloot wil hebben.
 
Dream-on

Dream-on

Als ik bij MP was, denk ik de Dreamliners meeste kans heeft om de 767's te vervangen, zo lijkt het uit mijn gedachten.

Politiek gezien zal MP nooit eerder dan de KLM met 787's vliegen.
A330's? Wie weet, als KLM er een paar over heeft...
 
Pffffffffffffffff wat een gevoeligheden allemaal.
Punt is dat de MCJ geen doorslaand succes is gebleken, daar kan je
t toch wel eens mee zijn?

Play the cards that you're dealt with...

Als TD'er heeft het niet zoveel zin om te speculeren wat nu wel of niet een goede keuze geweest is mbt de PH-MCJ. Het is een vliegtuig en moet alszodanig worden behandeld.

Dat ging ook op voor de PH-AHI en PH-AHF die 1 op 1 van Air Holland 'binnen gerold' werden (de MP logo's werden er letterlijk binnen een uur op gerold door de schilder).

U vraagt wij draaien. the more things change, the more they stay the same...
 
Politiek gezien zal MP nooit eerder dan de KLM met 787's vliegen.
A330's? Wie weet, als KLM er een paar over heeft...

@ NKAWTG:

Als jij met bovenstaande uitspraak bedoelt dat de KLM als eerste een nieuw type toestel wil vliegen (ipv haar dochter), dan klopt dit niet. Immers, MP vloog ook eerder met de B767's dan de KLM.

:dozey: Feelgood
 
@ NKAWTG:

Als jij met bovenstaande uitspraak bedoelt dat de KLM als eerste een nieuw type toestel wil vliegen (ipv haar dochter), dan klopt dit niet. Immers, MP vloog ook eerder met de B767's dan de KLM.

:dozey: Feelgood

Tegelijkertijd,
PH-MCK
PH-MCL --> is uiteindelijk toch WEL bij MP gekomen.
Beide registraties waren voor de KLM bestemd.
 
Dus de PH-MCK was overbodig geworden voor MP, voordat hij naar Lauda Air was gegaan. Daarna ging MP een jaar later weer nieuwe 767 bestellen, dat was PH-MCV geworden, die nu bij Arke Fly vliegt.
 
Back
Top