martinair

Air france vliegt dus wel op dergelijke vakantie(charter)routes met o.a. de 340 en de 777 met 478 stoelen all economy vanaf Orly, dus ik kan me voorstellen dat AF wil dat KLM ook de long haul vakantie/chartermarkt zelf gaat bedienen.
 
Rekening houdend met het feit dat de passage al jarenlang geen winst (meer) maakt, lijkt mij dat AF hier al een duidelijk standpunt over heeft ingenomen. Inmiddels roert de Unie zich ook al in de discussie. Zoals gezegd, GTST....:confused:
 
het wordt tijd dat het personeel ook eens duidelijkheid krijgt van de directieleden op deze manier heerst er alleen maar onrust. vraag me af wat er nu gaat gebeuren nu de top heeft besloten dat mp geen nieuwe kisten mag bestellen (dus nog min 5 jaar met de 767 vliegen)
 
Yep,

klopt, de eerste 5 jaar niet. Bovendien zijn er ook niet eerder neiuwe a/c beschikbaar. A350 2013 eerste levering mogelijk of b787 in 2012. Of je moet wat dure machine's aanschaffen via de grote leasing companies
 
het wordt tijd dat het personeel ook eens duidelijkheid krijgt van de directieleden op deze manier heerst er alleen maar onrust. vraag me af wat er nu gaat gebeuren nu de top heeft besloten dat mp geen nieuwe kisten mag bestellen (dus nog min 5 jaar met de 767 vliegen)


Nog 5 jaar??? die kisten zijn al belaberd oud laats op vakantie geweest waren de overwing wcs verstopt (3 stuks) en maar niet te spreken van de 6 uur vertraging ivm technisch gezeur
 
Gezeur

Gezeur

....... 6 uur vertraging ivm technisch gezeur


Met 5000 flthrs in je logboek vind ik dit een vreemde uitspraak. Je kist heeft vertraging door gezeur of door techniek.

Techniek laat zich niet definieren, een vliegtuig is luchtwaardig of is dat niet...
Zo niet, dan wordt het weer luchtwaardig gemaakt, en ja, helaas kost dat tijd.
TD heeft controle over skilled personnel en spare parts maar helaas niet over tijd.
Er wordt wel geprobeerd zoveel mogelijk preventief onderhoud te plegen in de geplande statijden, maar helaas ken de operationele wereld ook such thing as correctief onderhoud.
 
kaak maar eens dagelijks op www.schiphol.nl bij aankomst en vertrektijden en pak dan de Airline: MP

Die gasten hebben zo mega vaak vertragingen heb gewoon geen zin om daarmee nog een keer op vakantie te gaan. Ik ga wel met de auto naar Frankrijk.

Eeen beetje normale maatschappij heeft of nieuwe kisten of oude kisten maar dan wel met een hot standby kist. En ga niet zeggen dat dat te duur is want vluchten cancelen ,kisten inhuren pax in hotels kost op lange terkijn veel meer.
 
klopt die kisten zijn gewoonweg aan vervanging toe. als je de cockpit inkomt zie je alleen maar inop-stickertjes... bij TFL zal het wel goed komen met de machines...
 
Leo van Wijk ziet, ondanks onafhankelijk onderzoek, geen optie
Economie,vrijdag 25 mei 2007 (545 woorden)
'Opdeling Martinair is onvermijdelijk' - HERMAN STIL - AMSTERDAM - Een opsplitsing van Martinair is onvermijdelijk. Volgens topman Leo van Wijk van Air France- KLM is de luchtvaartmaatschappij zelfstandig niet levensvatbaar ...

Het hele artikel is te lezen in het parool van vrijdag 25 Mei.
Vloot vernieuwing (of planning daarvan) zal pas gebeuren als beslist is wat de toekomst zal worden van MAC. Tot die tijd is alles koffie dik kijken.:biertje:
 
Holandwing - hoezo komt het bij TFL wel goed? :1855:
Same sh!t geloof ik:biertje: Vliegt niet voor niets een onbevoegde mech mee om te checken of alle deuren goed gesloten zijn voor de terugvlucht...vluchtje van zaterdag ochtend ;)
INOP stickers???... kom dagelijks in deze kiste, maar is mij nog niet opgevallen!

cheers:biertje:
 
Holland Wanker,

Heb je dat weer bij dat koffie apparaat gehoord van die stickers?
Want jij komt in geen lichtjaren in de buurt v een cockpit!
 
ik vang wel eens wat op in de crewroom... en ik lees de kranten als er weer eens een machine met pech ergens ver weg op het buitenstation op platform staat...:airforce:
 
Crewroom? Welke? Die v de MAC?Naaaaaaaaaaaaah

Je bedoelt waarschijnlijk de P 40 bus, waar je als hoogtepunt v de dag de
spannende verhalen van toevallig aanwezige crew kan afluisteren.
Daar plak je dan n nieuwtje uit de krant , die je de hele dag hebt lopen spellen achter
je stoffige buro, aan vast en hoppa HW heeft uit directe bron weer betrouwbare
info.
Ps :airforce: ? Wat heeft de KLU dr mee te maken?
 
Beetje normale vakantieganger

Beetje normale vakantieganger

Ik ga wel met de auto naar Frankrijk. Eeen beetje normale maatschappij heeft of nieuwe kisten of oude kisten maar dan wel met een hot standby kist.


Zorg wel dat je een internationale reis en kredietbrief bij je steekt....of neem je een STBY auto mee voor onderweg? Als "beetje normale" vakantieganger zou dat wel moeten.
 
Ik vlieg op vliegentuigen waarvan de oudste nog geen 2 jaar is en de jongste 2 maanden. Wij hebben het ene na het andere (bijna altijd elektrisch) probleem. Volgens jouw criteria is onze vloot dus aan vervanging toe. Maar beste 737, kan jij mij vertellen hoe je bij een ICA operatie altijd een hot spare ter beschikking heb?

Grtz Mike5
 
Back
Top