Horloge aanschaf advies gevraagd

Ik vind het het model Portugese Automatic van IWC het mooist:

2wm2a7m.jpg



Zelf heb ik deze:

e0hmao.jpg


Je moet er van houden want de wijzerplaat is vrij druk.
Een leuk detail is dat het horloge loopt op licht.
 
PH-JPC, geloof het of niet, maar dat horloge heb ik dus (ergens). 50 ct in Beijing, doet het al jaren.

Haha ja ik heb m zelf ook gekocht daar!
Maar nadat hij 2 dagen in eigendom was van mijn broertje heeft Mao's arm t leven gelaten dus echt hoge kwaliteit was t niet in dit geval.
 
Wel, ik geef gerust toe dat niet alle Breitlings even mooi zijn, er zitten inderdiet ook flink wat prut dingen en misbaksels tussen, echter, de Aerospace en specifiek de 2001/02
B75 SuperQuartz movement model refs E/F/K75362 CHRONOMETRE AEROSPACE (voormalige REPETITION MINUTES) is echt een toppertje, niet te druk, niet te groot, in vele kleuren naar eigen smaak aan te passen en redelijk betaalbaar en gaat jaaaaren mee. De opvolger (Aerospace Advantage) is helaas weer mislukt naar mijn mening, te glossy metal, te dik, te zwaar en onnodig duur.

kijk nog eens goed op http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=73
 
Onlangs heb ik de IWC Spitfire Chronograph gekocht. Erg tevreden mee :)

Voor mensen die IWC mooi vinden maar de prijs te hoog, is dit een alternatief dat er een beetje op lijkt, hetgeen ikzelf ook erg mooi vind. (Redelijk betaalbaar, 1000euro)

Louis Erard de 1931 serie, :rt:


78220aa01_h.jpg


........... en de Heritage

78259aa02_h.jpg



http://www.montres-louiserard.ch

Cheers,

Doc
 
Aantal maanden geleden heb ik dit horloge gewonnen.

Airwolf.jpg


Een Airwolf van Breitling! Toch wel anders dan die tweedehands horloges van de Walmart :airforce:
 
Wel, ik geef gerust toe dat niet alle Breitlings even mooi zijn, er zitten inderdiet ook flink wat prut dingen en misbaksels tussen, echter, de Aerospace en specifiek de 2001/02
B75 SuperQuartz movement model refs E/F/K75362 CHRONOMETRE AEROSPACE (voormalige REPETITION MINUTES) is echt een toppertje, niet te druk, niet te groot, in vele kleuren naar eigen smaak aan te passen en redelijk betaalbaar en gaat jaaaaren mee. De opvolger (Aerospace Advantage) is helaas weer mislukt naar mijn mening, te glossy metal, te dik, te zwaar en onnodig duur.

kijk nog eens goed op http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=73

Mooie uitvoering idd, ben nog steeds heel tevreden met die van mij...(allereerste plaatje van dat topic!;)) Heerlijk licht en compact en een rustige wijzerplaat!
 
Schijnbaar liggen de prijzen op de Bahama's ongeveer 20% onder de markt. Vernam ik vorige week van een ex-LTU FO. Ben er nog nooit geweest, dus kan er niets over zeggen.
Op het vliegveld van GVA kan je ontzettend goede deals krijgen, nog meer als je cash meebrengt.
 
Op het vliegveld van GVA kan je ontzettend goede deals krijgen, nog meer als je cash meebrengt.

Klopt, daar kan je misschien wel de beste deals krijgen,.....echter

Elke keer dat je dan langs de douane loopt als Nederlanders (en dat hebben wij nog wel eens ) loop je het risico dat ze je serie nr natrekken. Komen ze erachter, kan je alsnog de 19 % aftikken, plus de boete 9,5 %....

Sta je niet in NL ingeschreven, lekker belangrijk.

Op schiphol zijn de horloges zeer goed te betalen !! ongeveer 19 % onder de normale prijs. Ik ben zeer tevreden met mijn deal daar destijds !
 
Anticyclisch investeren noemen ze dat :haha:

Nee, niet in HKG gekocht, maar in AMS. Ik had hem eerst besteld in de USA, gezien de lage dollarprijs was deze zeer voordelig. De dollar is intussen zo gestegen dat het geen nut meer had. Op Schiphol heb ik om "kredietcrisiskorting" gevraagd, en gekregen :D

B744 ga ik de 16e pas voor het eerst vliegen, ik heb net mijn OPC in Londen gedaan. Gave bak!

Gruezis,

Doc.
 
Niets geen GMT, digiiale uurwerken, etc! Gewoon een horloge nemen bestemd voor de vliegers! Het liefst nog in 52mm! Dit zijn mijn aanwinsten. Waaronder een hommage van een Nav-B die door de vliegers in de tweede wereldoorlog werd gebruikt. Het was een gelimiteerde oplage.

Overigens heb ik een horloge verslaving. Dit zijn niet mn enige. Leuk topic!

Steinhart_reduced_shade.jpg



BR-ADIOMIR.jpg
 
Mooie Steinhart (als ik het goed zie)! :radar: Overweeg zelf nog sterk een Stowa Airman zonder logo!
 
Kijk Surfert , now you're talking: Prachtige klok.Optisch dan, of'tie technisch een beetje deugt weet ik niet.

Overigens wel frappant dat in de 80-er jaren vrijwel alle inmiddels genoemde "dure" Zwitserse horlogemerken van een pijnlijke dood zijn gered door de vele knaken van uitgerekend..Swatch.
Toch te danken aan die inferieure troep op batterijen;)
 
Kijk Surfert , now you're talking: Prachtige klok.Optisch dan, of'tie technisch een beetje deugt weet ik niet.

Overigens wel frappant dat in de 80-er jaren vrijwel alle inmiddels genoemde "dure" Zwitserse horlogemerken van een pijnlijke dood zijn gered door de vele knaken van uitgerekend..Swatch.
Toch te danken aan die inferieure troep op batterijen;)

Hehehe, tja ken je klassiekers he!:kerst: Technisch niet heel bijzonder, maar zeker niet slecht!

En ach..Ferrari is ook van Fiat:D
 
Kijk Surfert , now you're talking: Prachtige klok.Optisch dan, of'tie technisch een beetje deugt weet ik niet.

Overigens wel frappant dat in de 80-er jaren vrijwel alle inmiddels genoemde "dure" Zwitserse horlogemerken van een pijnlijke dood zijn gered door de vele knaken van uitgerekend..Swatch.
Toch te danken aan die inferieure troep op batterijen;)


Klopt. Maar Swatch verkoopt zijn horloges voor maar 100 euro of zoiets. Daarintegen verkoopt oa. Breitling een Quartz voor meer dan 3000 euro!! Niets tegen Quartz, maar mag toch niet meer dan 1000 euro kosten!!
 
Denk dat het gewoon een goeie foto is...staat er iig niet specifiek bij....:radar:
 
Doktersgrapje, Radium is radioactief, geeft zeer fraai, bijna eeuwig durend licht, maar is dus helaas carcinogeen en verboden ....
 
Back
Top