Leeftijd en Maatschappij

Tuurlijk kun je een studie gaan doen.

Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat je aan de eind van je vliegopleiding een alle benodigde eigenschappen hebt om een goede verkeersvlieger te zijn en in een goede tijd klaar bent.

Ik heb een jaar simpel werk gedaan tegelijk met selecties en met 23 jaar rechts op een 737 gekomen in NL waar ik het enorm naar m'n zin heb.

Moet zeggen dat ik tijdens de opleiding veel volwassener ben geworden en met veel verantwoordelijkheid heb leren omgaan. Dat heeft goed uitgepakt.
 
ik vind het wel intens mooi om te zien hoe elk topic op airwork gewoon escaleert. iedereen zit te zeiken op elkaar. Hoofdletters, Iz die weer uit z'n dak gaat over hoe vervelend het is om nou zo jong mogelijk je droom te bereiken.
 
Er escaleert hier helemaal niets en ik zie ook absoluut niet dat er gezeikt wordt.

IZ draait al de nodige jaren mee in de luchtvaart en heeft naar mijn mening een correcte kijk op de zaken. En hij onderbouwt zijn mening ook nog eens goed in tegenstelling tot vele andere posts.

Ik zie hem nergens verkondigen dat je niet jong mag beginnen met een opleiding. Je moet je er alleen terdege bewust van zijn waar je aan begint als je het huis van je ouders als onderpand voor je lening geeft. That's all.
 
SO, gaan we persoonlijk worden? Eerst goed lezen dan. Ik zeg juist dat het in mijn ogen beter is om het gewoon direkt te proberen, ook al ben je 17. Als het lukt, dan lukt het. Aan de andere kant is daar wel een besef bij nodig dat je je nogal wat verantwoordelijkheid en risico op de hals haalt. Over het algemeen hebben "oudere" mensen dat besef beter en jonkies traditioneel niet, maar een ideale combo is een jonkie met dat besef en zelfkennis.

Mag jij nu eens vertellen wat je daar inhoudelijk op tegen hebt en niet mij een mening toeschrijven die ik helemaal niet heb.
 
Er escaleert hier helemaal niets en ik zie ook absoluut niet dat er gezeikt wordt.

......
QUOTE]

gezeken....

:haha: Het lag geenzins in de lijn van mijn bedoelingen om jou, IZ, de persoon in kwestie alwaar deze zogenaamde aanteigingen jegens Iz, tegen gericht zijn te uiten.

Groetjes,

fijne dag allemaal! ik kan airwork zeker waarderen.
 
Er worden adviezen gegeven over leeftijden en daarmee escaleert het topic meteen? Ik heb even teruggelezen, maar ik zie het niet. Keurig topic met verschillende adviezen van ervaringsdeskundigen.

Het lag geenzins in de lijn van mijn bedoelingen om jou, IZ, de persoon in kwestie alwaar deze zogenaamde aanteigingen jegens Iz, tegen gericht zijn te uiten.

?????



Eh...
Maar goed, graag over tot het onderwerp 'Leeftijd en Maatschappij', voordat deze thread 'escaleert' in iets onbegrijpelijks. Om dat te voorkomen heb ik al enige reacties op de onbegrijpelijke posts verwijderd. Anders hebben we straks al een hele pagina vol.
 
Maar wat zou eigenlijk een goede leeftijd zijn om aan de opleiding verkeersvlieger te beginnen?? ik zelf hb afgelopen jaar havo(nt & ng) gehaald en nu zit ik vwo (ng +sk12) te volgen, ik ben ook met zweefvliegen begonnen (misschien dat het helpt bij de selectie???) Na de vwo wil ik aan de opleiding verkeersvlieger beginnen (dan ben ik bijna 20 jaar) is dit een mooie leeftijd om aan de opleiding verkeersvlieger te beginnen??? Of moet ik me nu gewoon aanmelden voor de selectie en beginnen ?????
(Ik bn nu 17 jaar en wordt in november 18)

alvast bedankt,
 
Maar wat zou eigenlijk een goede leeftijd zijn om aan de opleiding verkeersvlieger te beginnen?? ik zelf hb afgelopen jaar havo(nt & ng) gehaald en nu zit ik vwo (ng +sk12) te volgen, ik ben ook met zweefvliegen begonnen (misschien dat het helpt bij de selectie???) Na de vwo wil ik aan de opleiding verkeersvlieger beginnen (dan ben ik bijna 20 jaar) is dit een mooie leeftijd om aan de opleiding verkeersvlieger te beginnen??? Of moet ik me nu gewoon aanmelden voor de selectie en beginnen ?????
(Ik bn nu 17 jaar en wordt in november 18)

alvast bedankt,

Ik denk dat 20 een uitstekende leeftijd is om te beginnen. Met een VWO-diploma heb je toch net iets meer dan met een HAVO-diploma.
 
Ik was 23 dat ik aan de opleiding begon. Daarvoor 2 MBO studies gedaan in de richting luchtvaart. Klaar met de opleiding net een maand voordat ik 25 werd.

Nu rhs RJ100 bij BA. (CF) Ook in mijn typerating zaten mensen van net 21. Niks mis mee. Volgens mij beantwoordde Speedair het al eens correct in reply 80.

:biertje:
 
thnx voor de reacties, ik bn van plan om eerst paar scholen te bezoeken en met elkaar vergelijken. Dan het beste kiezen wat bij mij past en dan de selectie doen en als ik er door bn begin ik gelijk aan de opleiding. Anders maak ik VWO af en dan weer de selectie. Maar wat zijn de voordelen van zweefvliegen??? helpt het bij de selectie??? of opleiding???
gr,
 
Ik ben 18 jaar, heb vwo n&t gedaan. Daarna heb ik een jaar Lucht & Ruimtvaarttechniek gestudeerd. Maar mijn hart lag toch bij de praktische kant van het vliegen :) (altijd al gek geweest van vliegen, maar nooit de knoop durven door te hakken). Inmiddels ben ik aangenomen bij de KLS, maar ik heb wel besloten om de studie Airline Pilot & management te gaan doen. Dat is HBO Technische bedrijfskunde en de KLS in vier jaar. Hierdoor heb je en levenservaring en ben je vier jaar ouder en heb je een vangnet als het nergens mocht lukken (eventuele master?).
Gr, LS
 
thnx voor de reacties, ik bn van plan om eerst paar scholen te bezoeken en met elkaar vergelijken. Dan het beste kiezen wat bij mij past en dan de selectie doen en als ik er door bn begin ik gelijk aan de opleiding. Anders maak ik VWO af en dan weer de selectie. Maar wat zijn de voordelen van zweefvliegen??? helpt het bij de selectie??? of opleiding???
gr,

Ga je echt alleen zweefvliegen omdat je verkeersvlieger wil worden en hoopt door zweefvliegen de selectie te halen?!

Ik hoop dat je het toch in de eerste plaats doet voor het plezier van vliegen!

Hoeveel je er in je selectie aan hebt zul je nooit weten. het heeft zn voor en nadelen.
Een voordeel wat ik wel onderstreep is dat je al een vorm van vliegerschap ontwikkeld, die je in je selectie ook wat steviger in je schoenen laat staan. Ook zul je bij de verschillende psychologen en commissies je verhaal wat overtuigender kunnen doen, omdat je hebt ontdekt dat je vliegen fantastisch vindt!

De technische aspecten kunnen voor en tegen werken, wanneer je bijvoorbeeld een GVSS-achtige keuring doet zul je al wel wat hebben aan je ontwikkelde 'vliegerhandje', maar zul je ook het e.e.a. moeten afleren(bijvoorbeeld de zweefvlieg eigenschap om elke bocht flink rudder te geven)

suc6!
Alien
 
uiterraard doe ik zweefvliegen omdat ik gek op vliegen bn. Maar k hd toch willen weten wat de voor- en nadelen ervan zijn. Thnx voor de reactie.

greetz,
 
Leeftijd maakt in principe weinig uit. Natuurlijk ben je in het algemeen wat meer volwassen op latere leeftijd, maar dat verschilt ook per persoon.
Je kent jezelf het beste en kan dan ook zelf het beste inschatten hoe je kansen liggen bij een selectie. Ik ken genoeg mensen die al met 20/21-jarige leeftijd in de rechterstoel zaten/zitten!

Lators!
 
@ CaptainMASSI
Het zal wel een voordeel zijn dat je kan zweefvliegen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord die kon
zweefvliegen maar was afgekeurd vanwege zijn PO1
Maar veel suc6 bij een school te kiezen,
Martijn0404
 
Last edited:
Back
Top