Leeftijd en Maatschappij

ben zelf veertien, (alvast goed voorbereiden:D), ga nu naar de derde van 't gymnasium wil later bij klm of lufthansa als dat mogelijk is. Dus zodra ik op m'n 18de het gym afheb, wil ik zo snel mogelijk naar de KLS, mocht ik afgekeurd worden dan denk ik dat ik bedrijfskunde of bestuurskunde ga studeren, iets waarmee je op veel plekken aan de slag kan, daarna nog eens proberen bij de KLS;) Of misschien Stella. Maar dat duurt allemaal nog zo lang..:huilt:
 
Sandertje, je bent mijn held, mensen van buiten de stad die snappen het gewoon allemaal niet. Het zou verboden moeten worden om mensen van buiten de stad in de cockpit te laten zitten!
 
Was zelf 19 toen ik klaar was met de opleiding, heb pas na 2 jaar een baan gevonden rhs 73 was toen 21.
Het is volgens mij prima mogelijk zolang je maar een professionele instelling hebt.
 
Sandertje, je bent mijn held, mensen van buiten de stad die snappen het gewoon allemaal niet. Het zou verboden moeten worden om mensen van buiten de stad in de cockpit te laten zitten!

Blij dat je het met me eens bent. Ik hoor veel te veel houdoe op de radio.

... en waar heb je je vliegopleiding gedaan en waar vlieg je nu?

-Waar ik mn opleiding heb gedaan is niet echt relevant aangezien zij geen enkele vorm van nazorg of doorstroom hadden. Heb alles zelf moeten doen, zoals velen hier op het board.
-easyJet airbus, basis Dortmund
 
Sandertje, je bent mijn held, mensen van buiten de stad die snappen het gewoon allemaal niet. Het zou verboden moeten worden om mensen van buiten de stad in de cockpit te laten zitten!

Wat is dat nu voor een uitspraak...
Dat is wel erg kort door de bocht denk ik. Of misschien is dit enkel het geval voor Nederland:grijns:
 
Amaai Maarten

Ik denk dat fokkerkoning het cynisch bedoelt. Ook zo typisch Nederlands.

Zo ik heb nu goesting om even wat te gaan eten.

Salut
 
Amaai Maarten

Ik denk dat fokkerkoning het cynisch bedoelt. Ook zo typisch Nederlands.

Zo ik heb nu goesting om even wat te gaan eten.

Salut

Ah sorry... Ja ik ben van België en er zullen wel verschillen zijn in connotatie en dergelijke ...

Mijn excuses.
 
Levenservaring....Laat me lachen...... :boring: .. Het zijn meestal de "studenten" die teveel bier hebben gedronken en gefaald henbben tijdens hun studie die erover beginnen.....

Het gaat om hoe je in je schoenen staat en met wat voor houding je naar het leven kijkt...blabla :grijns:

Genoeg gelul ;) .. Op mn 20 ste, een maand na opleinding aangenomen bij een ( kleine ) national airline op een turboprop:yeehaa:
 
Hmm ik lees in het begin van dit topic dat maatschappijen niet graag jongen mensen aannemen (alleen in nood en oudere gaan voor) Mij is verteld op voorlichtingsdagen(van vliegscholen) dat de maatschappijen juist jonge mensen willen. Die kunnen ze nog "Kneden" werd verteld.. Zij zeiden dat juist de jongere mensen voorgaan !?
 
ben zelf veertien, (alvast goed voorbereiden:D), ga nu naar de derde van 't gymnasium wil later bij klm of lufthansa als dat mogelijk is. Dus zodra ik op m'n 18de het gym afheb, wil ik zo snel mogelijk naar de KLS, mocht ik afgekeurd worden dan denk ik dat ik bedrijfskunde of bestuurskunde ga studeren, iets waarmee je op veel plekken aan de slag kan, daarna nog eens proberen bij de KLS;) Of misschien Stella. Maar dat duurt allemaal nog zo lang..:huilt:

IK WIL bij de KLM, anders hoeft het voor mij niet.

Dat maak ik een beetje op uit je verhaal, je wilt vliegen of niet. Mocht dat mogelijkerwijs niet bij de KLM lukken, dan zijn er nog genoeg andere maatschappijen over!!
 
IK WIL bij de KLM, anders hoeft het voor mij niet.

Dat maak ik een beetje op uit je verhaal, je wilt vliegen of niet. Mocht dat mogelijkerwijs niet bij de KLM lukken, dan zijn er nog genoeg andere maatschappijen over!!

Nee je leest het verkeerd, klm OF lufthansa! ;) :grijns:
 
Dat bepaalt hij zelf denk ik wel.

Het is dat de beste jongen nog maar 14 is, maar wat voor beslissing is dat??? Als je alleen bij KLM/LH wil vliegen en anders een GEHEEL ANDERE STUDIE gaat doen, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Ga maar eerst die andere studie doen en denk er nog eens over na.

Het is al jaaaren zo dat er mensen zijn die denken "Ik probeer de KLS, en als ik word afgewezen, ga ik een andere studie (niet vliegen) doen." Bespaar "ons" (de vliegercommunity) de ongemotiveerde opportunist en ga meteen een andere studie doen.
 
Het is dat de beste jongen nog maar 14 is, maar wat voor beslissing is dat??? Als je alleen bij KLM/LH wil vliegen en anders een GEHEEL ANDERE STUDIE gaat doen, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Ga maar eerst die andere studie doen en denk er nog eens over na.

Het is al jaaaren zo dat er mensen zijn die denken "Ik probeer de KLS, en als ik word afgewezen, ga ik een andere studie (niet vliegen) doen." Bespaar "ons" (de vliegercommunity) de ongemotiveerde opportunist en ga meteen een andere studie doen.

Dan nog laat het hem lekker zelf beslissen, maak je druk man. Je kan toch ook de aspiratie hebben om perse bij bijvoorbeeld shell aan de gang te gaan.

*zet het campingstoeltje buiten, via het raam, aangezien het weekend voor de deur staat.
 
Helemaal niet, SO. Straks haalt hij de KLS selectie maar wordt hij afgeschoten bij KLM en zit hij straks naast me in de rechterstoel. Moet ik z'n gekanker de hele tijd aanhoren over hoe z'n leven verpest is en hij bij een tweedehands airline vliegt. (Geloof me, die lui heb je) Ga alsjeblieft wat anders doen.

*gaat vliegen, echt weekend bestaat in dit vak niet.
 
aangezien ik een aantal posts gemist heb, en best veel gereageerd is op m'n vorige post, ik wil NIET ALLEEN bij klm, zoals ik al zei: ALS DIT MOGELIJK IS, kortom als ik de kans zou krijgen bij klm te vliegen zou ik die meteen met beide handen aangrijpen. En zoals Count Blah al zei: er zijn nog genoeg andere maatschappijen over. die instelling heb ik ook. en over een eventuele studie als ik afgekeurd zou worden, ik zou juist bestuurs of bedrijfskunde gaan studeren om ooit bij een luchthaven of maatschappij te werken, zeker als het iets medisch is waarvoor ik afgekeurd zou worden en dus zou blijken dat vliegen er niet in zit. Ik ben 200% gemotiveerd en weet in tegenstelling tot veel leeftijdgenoten erg veel over mijn (hopelijk) toekomstig beroep. Vliegen is geweldig! Zo'n studie is puur om iets achter de hand te houden, meer levenservaring opbouwen, ik ben echt geen type met de instelling: ik probeer het eens. Jammer dat sommigen van jullie dat beeld hebben, maar dat gebeurt nou eenmaal via internet. Had het duidelijker moeten maken in die vorige post, bij deze dan.
 
Back
Top