Opleiding Lufthansa

Ik heb enkele contacten in en om de Lufthansa-maatschappij.

Na enig advies van verschillende piloten bij de LH gevraagd te hebben, Begreep ik dat een technische vooropleiding (HTS bijvoorbeeld) erg geschikt is.
Ik start zelf met HTS-autotechniek. Laat de recessie maar even uitzieken en dan heb je (hopelijk) een leuke alternatieve opleiding.
Daarna zul je het nooit slechter hebben na een technische HBO ;)
 
Last edited:
Weet iemand of je een goede kans maakt om aangenomen te worden bij de KLM na afronding van de opleiding bij Lufthansa?
 
Weet iemand of je een goede kans maakt om aangenomen te worden bij de KLM na afronding van de opleiding bij Lufthansa?

Doe dan KLS.:biertje:

Als je aangenomen ben bij LFT, dan zou ik mij in mn handjes wrijven. Immers, na de opleiding zit je met je ass op een LFT stoel. Ze schieten je opleidingskosten voor. Je heb dan een bond. Je kunt je hele carriere bij Lufti blijven. Waarom zou je zo graag bij KLM willen ?

KLM heeft geen Waterhoofd ( A380 ). Lufthansa wel. :haha:
 
Waaarom zou je uberhaupt naar de KLM willen als je bij Lufthansa kan en mag werken, vele duizende mensen zullen een moord plegen om op een stoel bij luftie te mogen zitten. Tuurlijk je bent een nederlander en wilt hier graag blijven wonen maar er zijn genoeg mensen die voor luftie/germanwings werken die gewoon in Nederland wonen en gebased zijn net over de grens. En er is ook niks mis met comutten als je op long haul zit.(short haul could be rather annoying but it's possible!)

ff on a side note: Ben je toegelaten tot de opleiding dan ?(aka heb je de DLR gehaald ?)
 
Weet iemand of je een goede kans maakt om aangenomen te worden bij de KLM na afronding van de opleiding bij Lufthansa?
Kans op de wachtlijst? :grijns: Een paar jaar geleden zijn er een hele berg KLSers (dus KLM-positief) vanaf de wachtlijst hierheen gekomen. Tegen de tijd dat ze bij KLM aan de beurt waren, is het overgrote deel gebleven omdat ze de stap terug niet meer wilden maken, en het heen en weer reizen best te doen is (en in D woont het ook niet slecht, mountainbike- en wintersportfans zullen het erg naar hun zin hebben).
 
Oké bedankt voor de reacties. Nee ik ben niet aangenomen, maar ben het wel aan het overwegen om daar op selectie te gaan..
Maar je kan dus alleen via kls, nls of klu de KLM binnenkomen..
 
Ja klopt. Maar ik snap even de moeilijke keuze niet, met 60.000euro "lening" en een baan eindigen of met 200k lening met dikke rente eindigen en geen baan. Tuurlijk is KLM een erg goede werkgever maar dat hoef ik niet te benadrukken op dit forum.

Ga er trouwens maar van uit dat je ruim 3/4 jaar tot een jaar moet wachten voordat je op selectie mag voor de LFT, ik heb me aangemeld in augustus 2010 en mag mijn BU in Juli doen.

Q10
 
Ja daar heb je zoiezo gelijk in. Maar er is volgens mij ook een kans dat je moet wachten voordat je aan de slag kan bij LFT. Als dat zo is en ik moet een maatschappij kiezen waar ik dan het liefst 'tijdelijk' wil werken vind ik KLM een hele goede optie..
 
Als je ergens tijdenlijk wil werken zou ik inderdaad ook KLM nemen. Of Lufthansa. En dan van daaruit op zoek gaan naar een goede baan in de luchtvaart!
 
Als dat zo is en ik moet een maatschappij kiezen waar ik dan het liefst 'tijdelijk' wil werken vind ik KLM een hele goede optie..

Hahaha! Ja, misschien bieden ze je wel een job in de cockpit op de 777 aan als vakantiewerk! Misschien kun je ook wel naar British Airways op de 747 als weekendbaantje! Wacht...misschien smeken Cathay en Emirates je ook wel dan om een tijdelijke baan bij hun aan te nemen voordat je dan eindelijk bij lh aan de gang kunt!
Hey 111302, van welke wereld kom jij? Of heb je stiekum iets illegaals gesnoept??

Cheers!
 
Ja daar heb je zoiezo gelijk in. Maar er is volgens mij ook een kans dat je moet wachten voordat je aan de slag kan bij LFT. Als dat zo is en ik moet een maatschappij kiezen waar ik dan het liefst 'tijdelijk' wil werken vind ik KLM een hele goede optie..

:1855:
Ik denk dat het de hoogste tijd wordt dat er ook een soort COVA voor Airwork komt... Diana, neem jij zitting? Aangevuld met bijvoorbeeld Morning Glory, dat zou mooi zijn! :)
 
Last edited:
Het spijt me als ik wat verkeerds heb gezegd net. Ik ben nogmaar net nieuw op het forum dus weet jammer genoeg nog niet zo goed als jullie hoe de luchtvaartwereld in elkaar zit..
 
Geeft niet. Ik zal het heel simpel zeggen en dit bedoel ik niet lullig: Maar je mag god op je blote knieen bedanken als je 1: Door de selectie van Lufthansa heen komt 2. De opleiding goed doorstaat en 3. Daarna voor 1 van de beste airliners mag gaan werken met 1 van de beste CAO's in de luchtvaartindustrie. En als jij even moet wachten totdat je bij Luftie mag beginnen zou mij niks kunnen bommen aangezien je nog helemaal niks hoeft terug te betalen aan luftie terwijl je wacht op een plekje. En mocht jij intussen bij de KLM willen werken ten erste wil een KLM niemand die "even" wil gaan werken bij hun en daarna met waarschijnlijk een TypeRating op zak weer weggaat(voor jou duizenden andere die wel hun hele leven bij de KLM willen blijven) en ten tweede zou je dan circa 300 mensen voorbij moeten streven die op de wachtlijst staan om bij de blauwe zwaan te mogen beginnen.

Misschien geeft dit je een beeld waarom iedereen zo sarcastisch reageert :)
 
Geeft niet. Ik zal het heel simpel zeggen en dit bedoel ik niet lullig: Maar je mag god op je blote knieen bedanken als je 1: Door de selectie van Lufthansa heen komt 2. De opleiding goed doorstaat en 3. Daarna voor 1 van de beste airliners mag gaan werken met 1 van de beste CAO's in de luchtvaartindustrie. En als jij even moet wachten totdat je bij Luftie mag beginnen zou mij niks kunnen bommen aangezien je nog helemaal niks hoeft terug te betalen aan luftie terwijl je wacht op een plekje. En mocht jij intussen bij de KLM willen werken ten erste wil een KLM niemand die "even" wil gaan werken bij hun en daarna met waarschijnlijk een TypeRating op zak weer weggaat(voor jou duizenden andere die wel hun hele leven bij de KLM willen blijven) en ten tweede zou je dan circa 300 mensen voorbij moeten streven die op de wachtlijst staan om bij de blauwe zwaan te mogen beginnen.

Misschien geeft dit je een beeld waarom iedereen zo sarcastisch reageert :)

In aanvulling:

KLM neemt uitsluitend studenten aan van de KLS, indien de KLS niet aan de vraag kan voldoen ook van NLS/EPST/MVVL (voorlopig dus niet het geval met circa 350 man in de wacht).

Met KLS kun je momenteel bij Lufthansa solliciteren en vervolgens via Germanwings bij Lufthansa mainline instromen. Vertrek je binnen vier jaar naar KLM dan mag je (een deel van) 55K betalen voor het breken van de bond.
 
In aanvulling:

KLM neemt uitsluitend studenten aan van de KLS, indien de KLS niet aan de vraag kan voldoen ook van NLS/EPST/MVVL (voorlopig dus niet het geval met circa 350 man in de wacht).

Met KLS kun je momenteel bij Lufthansa solliciteren en vervolgens via Germanwings bij Lufthansa mainline instromen. Vertrek je binnen vier jaar naar KLM dan mag je (een deel van) 55K betalen voor het breken van de bond.

Zijn er momenteel al ex-KLS'ers die de Lufthansa selectie met succes doorlopen hebben? En worden zij dan ook van de wachtlijst afgehaald?
 
Back
Top