En weer een vliegschool die het loodje legt.

Maar ervan uitgaande dat martinair haar eigen selecties heeft, dan is het onvoorwaardelijk toelaten van die jongens en meisjes zeker niet vanzelfsprekend, toch?

En kan me nou ook niet voorstellen dat ze nog veel geld kunnen trekken uit die studenten. Ze hebben al een schuld

Heb je het nog niet in de gaten? Hoe selectief is een selectie als de kandidaat bij aanname 100000,- meeneemt? Ik denk dat er nog wel degelijk veel geld uit deze mensen getrokken kan worden, om met jouw woorden te spreken. Ze zitten klem, kunnen niet terug en moeten dus verder...
 
Zonder opvang zouden ze ook gewoon stoppen. Dus ik betwijfel (lees:hoop) dat het niet duur voor ze wordt.
Bovendien zijn ze volgens mij al een jaar + onderweg. Nou is het begin mss het goedkoopst als je met theorie begint.

Afwachten denk ik, in dit geval zet ik liever een kleurloze bril op, en hoop dat ze een mooi aanbod krijgen.

Ps, daar heb ik veel over nagedacht, maar volgens mij zijn ze nog redelijk selectief maar er zijn ook gewoon heeel veel aanmeldingen. Er zijn immers scholen met een 15% slaag percentage. Nou weet ik niet de cijfers van martinair FA vergelijjbare scholen.

Wat voor advies zou jij de jongens en dames geven KL? Niet doorgaan bij een andere school als je moet betalen?
 
Dit laat maar weer eens zien dat niet alle 'brokers/handelaartjes/opleiders' even sterk/betrouwbaar zijn om een zak geld aan toe te vertrouwen.

En de Martinair Vliegschool gaat echt niet gratis vlieguurtjes aanbieden. Wellicht een leuke korting om de resterende uren te kunnen vliegen en de Martinair Vliegschool heeft er weer een paar studenten bij...

Dus aan allen, kies voor een betrouwbare/stabiele school die een goede naam heeft opgebouwd, een beetje vet heeft voor slechte tijden, en die bewezen aan de verwachtingen van haar studenten heeft kunnen voldoen.
 
Ps, daar heb ik veel over nagedacht, maar volgens mij zijn ze nog redelijk selectief maar er zijn ook gewoon heeel veel aanmeldingen.
QUOTE]

Iemand die 1,5 jaar terug bij vliegschool X liep te stunten tijdens een solo vlucht en eraf getrapt werd, mocht verder gaan bij Martinair FA zonder verdere selectie (alleen gesprek). Dit zie je niet zo snel gebeuren bij EPST of KLS... (Wel weer grappig dat vliegschool X wél mensen opnam die weggestuurd waren bij de KLS)
 
Stella was er overigens al eerder bij om de "mannen op te vangen".

Wij Limburg - 25-03-2011
Concurrent gesloten vliegschool wil gedupeerde leerlingen helpen ('Bij ons was dit nooit gebeurd')Stella Aviation in Beek wil de 17 gedeputeerde leerlingen van de plotsklaps gesloten vliegschool Air Service Limburg (ASL) 'tegemoet komen' door minder geld dan normaal te vragen voor het afmaken van de pilotenopleiding. Dat stelt directeur Evert-Jan Hilgeman van Stelle Aviation.
'We kunnen ze tegemoet komen om het leed te verzachten', zegt Hilgeman in gesprek met onze redactie. Daarbij gaat het volgens hem niet om een paar honderd euro korting op het lesgeld van tienduizenden euro, 'maar om meer'. Hij denkt dat bankier ABN Amro ook een duit in het zakje wil doen. ABN Amro heeft speciale kredieten voor pilotenopleidingen.
Overigens stelt Hilgeman, zoon van de eigenaar, dat het drama met ASL nooit had kunnen gebeuren bij Stella Aviation. 'Wij hebben een noodfonds voor dergelijke zaken'. Stella is een veel groter bedrijf met 400 opleidingsplaatsen voor piloten vanaf 5 luchthavens, letterlijk van Beek tot en Groningen (Eelde).
 
Deze studenten zitten echt diep in de shit, elke "leuke opmerking" is in dit geval dan ook compleet misplaatst.

Helaas bestond het eerste deel van de opleiding uit 8 maanden theorie, hierin zit niet het leeuwendeel van de opleidingskosten. Als je dan de opleiding elders wilt/kunt voortzetten moet het grootste deel van de werkelijke kosten opnieuw op tafel komen.
Bij welke opleider ze ook komen, deze zullen zelfs als er tegen onkosten gewerkt kan worden een behoorlijk bedrag moeten vragen, liefdadigheid bestaat nauwlijks in de luchtvaart.
Hopelijk komen er meer vliegopleidingen met een fatsoenlijk aanbod voor deze mensen zodat de schade beheersbaar blijft.

Overigens hadden ze bij de keuze van hun opleiding uiteraard beter moeten nadenken en zou de keuze voor een opleider met een borg/garantiefonds een hoop ellende hebben voorkomen.
(achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten)

Voor de betrokkenen: sterkte en neem vooral de tijd om over het vervolg na te denken.
 
Nu ik dat van stella lees besef ik dat ze misschien wel van de regen in drup zullen komen.

Wie weet als ze er een PR- stunt van maken in combinatie met de ABN die kan helpen, dan kan het meevallen.

Maar een verschil van 100.000 + 50k of + 80k zal ze echt weinig helpen denk ik
Treurig..
 
Heb je het nog niet in de gaten? Hoe selectief is een selectie als de kandidaat bij aanname 100000,- meeneemt? Ik denk dat er nog wel degelijk veel geld uit deze mensen getrokken kan worden, om met jouw woorden te spreken. Ze zitten klem, kunnen niet terug en moeten dus verder...

Volgens mij is het nog makkelijker, deze jongens kunnen volgens mij alleen modulair naar een andere school (correct me if im wrong) en modulair de opleiding doen bij de MVVL is geloof ik zonder selectie

Geef dan ook gewoon de naam van de vliegschool X. We snappen toch wel welke school je bedoelt..

De NLS
Alleen verteld Starfighter niet het hele verhaal, maar laten we niet op 1 persoon ingaan
 
Het is gewoon lijkepikken.
Ze krijgen wel korting maar natuurlijk niet onder kostprijs..dan is het aan de student om het resterende geld op tafel te leggen en misschien te hopen dat er nog wat uit dat faillissement komt (kans 0,0).

En nog even wat anders:
Er werd eerder genoemd dat je gek was zomaar een ton neer te leggen zonder een garantiefonds.
NLS had in mijn tijd ook geen garantiefonds hoor en die ton wel mooi neergelegd.
Klein of groot maakt in het risico-geval niets uit. Omvallen kunnen ze allemaal.
En ASL stond heel goed bekend.
 
Inderdaad...lijkenpikken is goed verwoord en er zelf nog wat extra centjes aan te verdienen en het in de pers uitmeten alszijnde charity... tsja.... :dozey:

succes voor alle gedupeerden, JW
 
Snap niet helemaal de gevolgen van zo'n partnership, maar het lijkt me beter dan een akkoordje met Stella.

Reden tot opluchting ?
 
Sterker nog, lijkt me sterk dat een doorstart mogelijk (laat staan succesvol) wordt middels een partnership, in een gebouw waar beslag op ligt.
 
Sterker nog, lijkt me sterk dat een doorstart mogelijk (laat staan succesvol) wordt middels een partnership, in een gebouw waar beslag op ligt.

Er is op dit moment een bespreking aan de gang met de investeerder en de advocaat. Beslag op het gebouw e.d wordt opgeheven als alle leerlingen weer aan het vliegen zijn.
Vanmiddag weten we meer.........
 
Dan hoop ik dat de leerlingen een goede advocaat hebben. Beslag opheffen voordat er poen op tafel ligt onder druk van (te) graag de opleiding te willen afronden......
 
Back
Top