Stella Aviation Academy

Die logica ontgaat mij een beetje, lijkt me dat dan juist het tegenovergestelde waar is. Althans, zo is het al een paar decennia in west Europa en zo is ook mijn persoonlijke ervaring.

Ik zit dan ook niet op een school die alleen pilootjes opleidt, maar ook TR doen voor vele soorten kisten.
En andere luchtvaartgerelateerde opleidingen. Ook doen ze de opleiding voor Niki en hebben ze de school van Austrian overgenomen.

Maar de tijd zal het leren. Ben net begonnen. We weten immers niet hoe de markt er volgend jaar uitziet als ik net klaar ben.

Ik ben ook niet naief. Ik ga uit van het goede. En anders baal ik.

:biertje:
 
Dat zou wel is kunnen kloppen maar uiteindelijk heeft Stella in mijn ogen toch wel één rol gespeeld? De vdSigtenhorsters werden niet spontaan genegeerd en na het voltooien van de opleiding de luchtvaart ingeschopt. Stella heeft vast wel geholpen met het vinden van een baan.

Nou, nee hoor!

Mijn huidige functie heb ik aan mijn eigen talenten te danken. Ik ben niet geplaatst! En ik ben ook nooit door een opleider aan mijn werkgever voorgesteld, boven op de stapel gelegd of wat dan ook.

Ik heb werk omdat ik zelf heb gesolliciteerd en zelf voorbereidingen heb getroffen om tijdens de selectie goed uit de verf te komen.
Ik ben niet aangenomen omdat ik van school A of B of C kwam, die zogezegd cont(r)acten heeft met deze maatschappij.
 
Ben je dan een beter vlieger dan mensen die door hun opleider aan een werkgever zijn voorgesteld?

Ben je een betere vlieger dan mensen van school A, B of C die cont(r)acten met een maatschappij hebben?
 
Nee Anoniempje,

Je gaat totaal voorbij aan de insinuatie die door Air Baws wordt gewekt dat de RvdS leerlingen aan een baan zijn geholpen. Dit is namelijk in mijn geval (en vele met mij) niet zo.

Ik ben er niet op uit om hier een discussie te voeren of iemand en betere of minder goede vlieger is als hij/zij wel of niet is voorgesteld bij een maatschappij. Daar kan je beter een nieuw topic voor openen.




En nu naar bed, morgen weer om 4 uur op.
 
V1Rotate said:
Ik zit dan ook niet op een school die alleen pilootjes opleidt, maar ook TR doen voor vele soorten kisten.
En andere luchtvaartgerelateerde opleidingen. Ook doen ze de opleiding voor Niki en hebben ze de school van Austrian overgenomen.

En dat noem jij "niet groot"?
 
Dacht ik al maar toch krijg ik altijd zin om zulke vragen te stellen als ik dit soort boute beweringen zie staan.

De generatie mensen die bij VdSigtenhorst werden opgeleid hadden niet die patatgeneratiementaliteit van nu, dat de school een baan voor je zou 'regelen'.
Zelf solliciteren, zelf schouders er onder zetten en ZELF aan je eigen toekomst werken!

Veel jongens van die tijd, waaronder ik, hebben hun eigen carriere opgebouwd zonder hulp van buitenaf en zonder idee dat de school dit wel voor hen zou doen.
Hoezo boute uitspraken? :traantjes
Daarnaast had/heeft Stella destijds echt nog geen naam opgebouwd in de luchtvaart, dus het was maar goed ook dat we niet op hen hebben gerekend.
 
Ben je dan een beter vlieger dan mensen die door hun opleider aan een werkgever zijn voorgesteld?

Ben je een betere vlieger dan mensen van school A, B of C die cont(r)acten met een maatschappij hebben?

Hallo Anoniempje,

Misschien geen 'betere' vlieger maar wel een met een realistische kijk op de zaak en een relativerend vermogen... 't Is nu eenmaal een feit dat de huidige generatie vlieger uit een ander hout is gesneden. 'Men' verwacht na 250 uur op de rechterstoel van een 737 te zitten... 'Men' wordt toch captain na maximaal 3 jaar? 'Men' verwacht dat de school de baan zal regelen... 'Men' vindt 't de normaalste zaak van de wereld dat je een dikke Audi onder je r*et hebt bij aanvang van de opleiding.

Ik zal wel klinken als een ouwe l*l... maar feiten zijn feiten (uitzonderingen daar gelaten).

Wellicht deze discussie in een ander topic voort zetten. 't Gaat tenslotte over Stella...
 
Van Dale:

 na·ïef bn, bw; naïever, -st al te goed van vertrouwen

Logica? Ik hoop dat het sarcasme was...

Ik ga ervanuit dat ik altijd nog mijn eigen talenten moet tonen tijdens selectie. Niets komt vanzelf.
Als ik hulp krijg is dat mooi meegenomen, maar ik moet toch zelf de selectie doen bij die Airlines.
 
Ik ga ervanuit dat ik altijd nog mijn eigen talenten moet tonen tijdens selectie. Niets komt vanzelf.
Als ik hulp krijg is dat mooi meegenomen, maar ik moet toch zelf de selectie doen bij die Airlines.

Nu ben je al 1 stap te ver, je praat over op selectie komen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen want, zonder te overdrijven, voor elke ab-initio vacature komen honderden aanmeldingen binnen.
Als je ergens op selectie mag komen, heb je grotendeels zelf in de hand en kan je jezelf bewijzen, maar probeer maar eens eruit te springen op basis van CV en motivatiebrief.
 
Nu ben je al 1 stap te ver, je praat over op selectie komen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen want, zonder te overdrijven, voor elke ab-initio vacature komen honderden aanmeldingen binnen.
Als je ergens op selectie mag komen, heb je grotendeels zelf in de hand en kan je jezelf bewijzen, maar probeer maar eens eruit te springen op basis van CV en motivatiebrief.

Dat is inderdaad het moeilijkste. Dat realiseer mij ter dege.'

Helaas heb jij daar ervaring mee, hoe moeilijk dat kan zijn.
Ik zie dat ook als grootste obstakel. Niets is zo onzeker als de luchtvaart.

Laten we weer On topic gaan. Stella heeft et er maar druk mee. Alweer 2 hele dagen stilte.

Mvg,

V1
 
Last edited:
Waarom blijft de luchtvaart maar mensen trekken? Waarom verzoeken aspirant vliegers niet eerst een realistisch beeld te krijgen van hoe de wereld echt in elkaar zit ook met de negatieve kanten? Ik vind dit echt onbegrijpelijk en domweg slecht, naief en getuigen van slecht "vliegersschap"! Prima als mensen het doen maar kom dan na verloop van tijd niet aanzetten dat het toch anders is dan gedacht

Om te kotsen is het! Al deze wannabees hebben een direct invloed op het verder blijven uithollen van de arbeidsvoorwaarden, BAH!!!
 
Waarom blijft de luchtvaart maar mensen trekken? Waarom verzoeken aspirant vliegers niet eerst een realistisch beeld te krijgen van hoe de wereld echt in elkaar zit ook met de negatieve kanten? Ik vind dit echt onbegrijpelijk en domweg slecht, naief en getuigen van slecht "vliegersschap"! Prima als mensen het doen maar kom dan na verloop van tijd niet aanzetten dat het toch anders is dan gedacht

Om te kotsen is het! Al deze wannabees hebben een direct invloed op het verder blijven uithollen van de arbeidsvoorwaarden, BAH!!!

Wilde je dan dat er straks alleen maar oude rakkers achter stuur zitten dan ? :biertje: er komt toch een enorme Pensioensgolf aan?is mij verteld bij een infodag bij Stella. haha :eek:

Wat getuigd van enigsinds een realiteitsbeeld is in ieder geval goed orriënteren op andere mogelijkheden met het legaal verkrijgen van je vliegbrevet. En het kan voordeliger.

Het is nog steeds een hoop geld, maar ik kan nog ademen na mijn vliegopleiding.
Met na het betalen van je selfsponsored TR zitten velen al bijna op 200K.
Ongelofelijk.

Die terugbetaalgarantie van Biertje Stella vind ik dan ook hoogst vreemd.
 
Om te kotsen is het! Al deze wannabees hebben een direct invloed op het verder blijven uithollen van de arbeidsvoorwaarden, BAH!!!

En de vliegscholen die ze blijven opleiden.

Zijn scholen die onder nazorg verstaan het aanbieden van een TR voor 40.000€...

Wij danken u daarvoor!
Komt wat mij betreft ook de veiligheid niet ten goede, dat F/O's zo afhankelijk worden van hun bedrijf!
 
Om te kotsen is het! Al deze wannabees hebben een direct invloed op het verder blijven uithollen van de arbeidsvoorwaarden, BAH!!!
Precies! A319jockey slaat de spijker op z'n kop, maar dit is helaas niet iets wat een vliegschool aan de aspirant gaat vertellen. Die vliegscholen l*llen maar een eind in de rondte over "pensioengolven" en de rooskleurige voorspellingen van Boeing en als klapper op de vuurpijl: een sigaar uit eigen doos, een "baangarantie" waar de student zelf €10k voor betaalt.

Kijk, een opleiding in elkaar flansen en er een *kuch* baangarantie en/of een of ander garantiefonds aan vast koppelen is niet zo moeilijk. Dat doen inmiddels wel meer vliegscholen. Ook met de credit card in de hand een type rating met urenpakket kopen is niet zo moeilijk. Het grote probleem is wat erna komt! Lees anders hierrrr effe verder;

Beetje off topic maar is er iemand hier die zeer binnenkort zijn/haar type rating B737NG moet verlengen en net zoals ik op dit moment zonder baan zit?

Er zijn 80+ KLS-ers die een TR op de 737NG hebben en slechts een gedeelte (25?) is momenteel werkzaam bij Arke/Jetairfly. De overige 55 KLS-ers konden hun jaarlijkse profcheck combineren met het recurrencypakket van de KLS maar daar is vorige week correspondentie over geweest dat dat waarschijnlijk niet meer mogelijk is.

Komt er dus op neer dat er dus een heleboel KLS-ers ook op zoek zijn naar een mogelijkheid om hun TR 737NG te verlengen. Hoorde ook al in de wandelgangen dat Pilots4Pilots op zoek is naar een oplossing voor deze studenten.

Als iemand als roden737 met 1500 uur en een 737 rating geen baan heeft, hoe schat men dan de toekomst in voor piloten met 250 uur? Waar vliegen die overige 55 KLS-ers met een 737 rating? Worden die ook "uit de schoolbanken getrokken?" I don't think so, anders moesten ze nergens vertwijfeld een dealtje proberen te maken om hun 737 TR te verlengen!

Helaas is dat de bittere realiteit in de luchtvaart, maar de meeste, pardon my French, wannabe sufk*tten denken zover niet! Die hebben het veel te druk hun Hyves profieltje te deleten na het bezoeken van een Stella promo avondje... Juist daar wringt bij mij het schoentje bij een pilotenfabriek als Stella: ruecksichtlos jaar na jaar een Tsunami van low hour CPL-ers op de markt loslaten zonder zich de consequenties te realiseren!

Apres nous le deluge! :rolleyes:
 
Met de laatste post van Jack Daniels ben ik het helemaal eens, en wil daar best nog even een toelichting op geven hoe ik mij als Ab-Initio staande heb gehouden de afgelopen tijd.

Na afronding van mijn opleiding heb ik voor mezelf besloten om niet mee te doen aan die neerwaartse spiraal van iedereen die zichzelf prostitueert om maar aan vlieguren te komen. Dat kan best lastig zijn als je merkt dat iedereen om je heen niet datzelfde ethisch besef heeft....

Tijdens de eindfase van mijn opleiding werd mij de mogelijkheid geboden om voor 8K circuittraining te gaan doen om daarmee een TypeRating op de 737 te activeren. Ik vond het dwaas om een TypeRating te kopen zonder enig gekoppeld baanperspectief en heb daarom afgezien van het aanbod. Anderen verklaren me voor gek; "joh, voor maar 8K heb je een TypeRating op zak.."

Daarna heb ik gesolliciteerd bij een simulatorbedrijf en werd mij gevraagd naar mijn minimale salaris dat ik wilde ontvangen vanwege het opstartende karakter van het bedrijf. Ondanks dat ik de baan erg graag wilde hebben, heb ik ook voor mij een ondergrens gesteld en ben ik gelukkig op basis van mijn kwaliteiten aan het werk gekomen met een gangbaar salaris. Ik vond het echter erg bedroevend dat het bedrijf constant gebeld werd door 'gelukszoekers' die maar al te graag hun diensten wilden aanbieden voor niets... (gratis werken...) Ik kreeg ze dan steeds aan de lijn en kon ik weer m'n frustratie uiten waarom ze in godsnaam hun diensten gratis aanboden terwijl er nu mensen werkten die er een salaris voor krijgen en ervan konden leven zonder zichzelf dieper in de schulden te werken.

Ook rondvluchten gedaan en heb daarbij bedongen dat ik goed betaald werd voor de gewerkte uren (niet alleen het 'vlieguurtje') terwijl ik van andere studenten hoor dat ze voor nop zichzelf lieten uitmelken en altijd maar beschikbaar moesten zijn "dan is er wel iemand anders die het doet". Ook hier kreeg ik maar al te vaak de vraag van anderen of ze ook bij hetzelfde bedrijf konden vliegen, maar dat ze dan geen salaris hoefden te hebben......

Met mijn zoektocht naar een vliegende baan ben ik gericht te werk gegaan en alleen gesolliciteerd bij bedrijven waarvan ik denk dat het goede werkgevers zijn en ik er op vooruit ga, dus ook qua kwaliteit van leven! Dus geen brief gestuurd naar een Lionair, niet aangemeld bij ATC voor een risicovolle TR bij Air Astraeus, niet bij de boeven van SolidAir gesolliciteerd en al helemaal geen interesse gehad in een "betaal je eigen 500hr deal" bij een bekende Engelse of Turkse club.

Ik heb bewust gekozen voor een langere weg met minder opties omdat ik niet constant de portemonnee wil trekken om mezelf te prostitueren. In plaats daarvan heb ik ervoor gekozen om bij Lufthanse de zwaarste luchtvaart-selectie in te gaan die er bestaat. En dan kan ik mij behoorlijk verbazen als ik dan Ab-Initio's hoor twijfelen omdat ze dan in korte tijd Duits moeten leren.....

Het resultaat? Aangenomen bij Lufthansa! En dat op basis van mijn kwaliteiten en gelukkig niet op basis van mijn bereidheid om te betalen voor de vlieguren.
 
Attitude, volwassenheid en realisme bepalen voor het grootste gedeelte succes! Goed gedaan Tampie, met zo'n attitude ben je al zover gekomen.
 
Back
Top