Stella Aviation Academy

@AIR
De interpretatie van het "jezelf kunnen onderhouden" en het "beginnen met het af betalen van je lening" kan voor verschillende partijen heel ver uit elkaar liggen. Als dit een van de hoofdvoorwaarden is in uw baangarantie, dan kan ik me niet voorstellen dat dit in het voordeel van de klant (een student van Stella) uit pakt... de student tekent dus eigenlijk een contract waarvan die niet exact weet wat hij of zij ervan kan verwachten, dat is toch ontzettend krom.!?
We zijn nog bezig met een idee van Busair over wat we kunnen publiceren. Maar we referen graag aan de eerste topic:

Hoeveel verdien je, etc. Simpel gezegd de baangarantie is voor een baan als vlieger, waarbij je in staat bent om zelf aan je financiële verplichtingen te voldoen. Dit komt neer op minimaal €2.500 en meestal meer per maand. Indien dit een lager bedrag is dan heeft Stella Aviation een probleem en de student niet. Dus een baan als FO op de A320 waar je begint op € 850 per maand geldt niet, maar een baan als Instructeur die € 2 500 of meer verdient wel. Een part time baan als reclame vlieger geldt niet, maar wel een baan als FO bij SunExpress waar je € 3 000 verdient (pagina 6 ).
Nogmaals: het is in Stella’s belang dat je een goede baan hebt, want anders komt de bank bij ons aankloppen en niet bij jou.

Is dat in lijn met wat je zocht?

Wat mij wel op valt is dat u dus de mogelijkheid heeft oud studenten een contract aan te bieden als FI, hen vervolgens vast kan houden voor 5 jaar om ze dan pas bij een luchtvaartmaatschappij te plaatsen.. het nadeel voor de oud student is dat hij of zij dan al 8 jaar "verspild" heeft in de GA en het dus een stuk lastiger voor hem of haar word om nog een goede start te maken in de commerciële luchtvaart! (als verkeersvlieger)..
Nee hoor het is een keuze. We nemen natuurlijk geen mensen aan als FI die niet willen, daar is die persoon niet blij mee, de studenten niet en wij ook niet! Je noemnt de 5 jaar maar dat is het langste contract, er zijn ook jongens en meiden met een 1 jaar contract. Daarnaast zijn wij ook actief met een aantal instructeurs bezig om ze te plaatsen.

Plus verspilt in GA.... denk dat een aantal mensen daar anders over denken. :angel:

-Wat gebeurd er met de student en de baangarantie als een aanbod voor een baan (bijv. FI) word afgewezen..
Dan blijft hij in de pool maar moet wel een hele goede reden hebben.

-Hoeveel studenten zijn er in de afgelopen 3 jaar begonnen bij Stella als FI?
Afgelopen 3 jaar 20 dus ongeveer 7 per jaar.

-Wat verstaat u onder het kunnen "beginnen met afbetalen van de lening" + "het jezelf kunnen onderhouden".. over wat voor bruto maandsalaris hebben we het dan? Ik zou graag specifieke getallen willen horen in plaats van vage "afspraken"..
Zie post 1 ;)
Bedankt voor de tijd
You're welcome :biertje:
 
En als laatste vraag Stella Online, u heeft een voorbeeld gegeven over hoe de baangarantie als contract in elkaar steekt, maar wij hebben specifiek gevraagd om het volledige contract in te kunnen zien. U heeft aan ons beloofd dit te proberen, en ik ga er eigenlijk van uit dat dit ook geen probleem moet zijn, vooral niet gezien dit contract eigenlijk HET pareltje is van uw school...

Haha Je bent van harte welkom om langs te komen en het in te zien! Om het contract zo maar op het internet te plaatsen heeft wat juridische haken en ogen waar we nu naar kijken :yeehaa:
 
Zo nu echt: tot een volgende keer! En nog even dit stukje tekst recyclen:

Wij hopen de meeste vragen te hebben beantwoord, maar mogelijk heb jij misschien nog steeds een vraag over of aan Stella? Nu weten wij dat veel mensen graag anoniem haar of zijn reactie op Airwork wil zetten, maar wij nodigen je graag uit. Als jij direct het echte antwoord wilt hebben dan is het makkelijker om ons een PM te sturen, een e-mail reactie@sa-academy.nl of als je een echt mens wil spreken kan je ons bellen op telefoonnummer 055-357 44 10. Wij staan je graag te woord.

Onze prioriteit ligt bij de school, onze studenten en het vinden van een baan voor Stella Aviation studenten en niet het constant lezen van en reageren op Airwork. Dus mocht je een snelle reactie willen hebben stuur even een berichtje!

Tot een volgende keer.
 
Is dat in lijn met wat je zocht?

Ik vraag me vooral af of deze getallen ook zo zwart op wit vastgelegd staan in het contract.

Dan blijft hij in de pool maar moet wel een hele goede reden hebben.

Ja maar = nee want.. een hele goede reden is subjectief en word dan (mag ik aannemen) overgelaten aan de interpretatie van Stella, en daar zit het hem nu juist, ik heb het idee dat met dit soort contracten en dergelijke voorwaarden de klant (lees; student) in een nauw hoekje gedreven word. En ik begrijp dat het altijd de keus van de student is om een dergelijk contract te ondertekenen, waar het mij echter om gaat is of die 10.000 euro voor een baangarantie echt wel zo mooi is als dat het klinkt (wat jullie dus iedereen willen doen geloven)

Fijne dag :biertje::593:
 
Slambam! said:
Kunnen mensen die 10.000 euro niet ook dmv een bankgarantie aan Stella garanderen? Of desnoods aan een Bank als tussenpersoon? Dan loopt volgens mij de leerling geen risico als Stella niet aan haar verplichtingen kan voldoen, en ook Stella loopt geen risico.

In feite werk je al met bank garanties aangezien de meeste studenten het geld voor zowel opleiding als de geld-terug garantie moeten lenen. Maar je kan natuurlijk niet eisen dat het geld (zowel opleidingskosten als die garantie) over een paar jaar bij bankroet Stella meteen weer terug naar de studenten (althans, in hun lening) moet gaan omdat Stella vanzelfsprekend dit geld nodig heeft om de opleiding te bekostigen alsmede de studenten die 5 jaar eerder waren begonnen en van het fonds gebruik gaan maken omdat ze geen baan hebben gekregen. Sterker nog, als Stella het geld niet mag gebruiken van de bank omdat het bij bankroet nog op de bank moet staan, dan zorg je juist voor het bankroet van Stella. In feite wil je juist dat Stella dat geld mag gebruiken en dat zo veel mogelijk leerlingen inleggen in het fonds zodat zelfs bij slechte jaren er toch zoveel mogelijk studenten uitbetaald kunnen worden. Een bankgarantie dat het geld voor Stella eigenlijk niet voor Stella is slaat dan ook nergens op en werkt zelfs averechts, als het al realistisch zou zijn. Stella loopt daarbij juist al het risico en kan dan nooit uitbetalen.
 
Stella Online said:
Nee hoor het is een keuze. We nemen natuurlijk geen mensen aan als FI die niet willen, daar is die persoon niet blij mee, de studenten niet en wij ook niet!

Aangezien we de voorwaarden nog niet hebben gezien is het een beetje trekken en duwen naar de details, maar kan je hierbij bevestigen dat een afwijzing van een FI baan bij Stella niet leidt tot een verwijdering uit de pool?
 
Bij de opendag van Stella geweest, en de voorlichting is goed gevolg.

Helemaal ge-we-l-dig. In september ga ik direct de selectie in, ben ook bij KLS geweest, was erg fijn, maar ik voelde me veel meer thuis bij Stella. De vrouw die alles uitlegte werd erg onder druk gezet omdat een man heel erg zat te zeuren over wat hij wel niet heeft gelezen op internet. Stella wist zich hier prima op te verweren.

Stella is op derde gezicht alsnog de school voor mij mits ik door de selectie kom natuurlijk.

P.S Broodje beenham:angel:
 
Gefeliciteerd Air Baws! Hoop alleen wel dat je alle adviezen hier ter harte neemt en over voldoende potentiele captaincy beschikt om een realistisch beeld voor jezelf over lang termijn te schetsen.

Heb je ook al eens geinformeerd bij buitenlandse vliegscholen zoals CTC, Lufthansa etc. Zijn vaker goedkoper en beschikken over goede connecties met airlines.
 
Hallo,

Nee nog niet gedaan, ze vertelde op de infomiddag, dat in 2007 de leerlingen van Stella uit de schoolbankjes werden getrokken. En ze verwachten dat op zeer korte termijn weer exact hetzelfde, ik zag eigelijk niets meer dan een goede school. Misschien ben ik blind omdat ik zo graag de lucht in wil.

Hoe zit het met de selecties in het buitenland? Gewoon weer exact hetzelfde toch ivm EASA oid wat ze vertelde.

Bedankt A19Jockey

@Alphiainderomeo: Top!
 
Hoe zit het met de selecties in het buitenland? Gewoon weer exact hetzelfde toch ivm EASA oid wat ze vertelde.

Was het maar zo een feest dan maakte ik mij niet druk over de DLR en met mij vele andere. Nee de selecties voor bv Lufthansa zijn naar mijn inziens een stuk moeilijker dan een Stella bv.

succes
 
Was het maar zo een feest dan maakte ik mij niet druk over de DLR en met mij vele andere. Nee de selecties voor bv Lufthansa zijn naar mijn inziens een stuk moeilijker dan een Stella bv.

succes

Zijn idd ook moeilijker, heeft ermee te maken dat Lufthansa geld in jou stopt, in plaats van jij geld in hen :grijns:
 
Gefeliciteerd Air Baws! Hoop alleen wel dat je alle adviezen hier ter harte neemt en over voldoende potentiele captaincy beschikt om een realistisch beeld voor jezelf over lang termijn te schetsen.

Heb je ook al eens geinformeerd bij buitenlandse vliegscholen zoals CTC, Lufthansa etc. Zijn vaker goedkoper en beschikken over goede connecties met airlines.

of aeronautx.nl.

Daar doe ik nu mijn opleiding. Geen massaopleider, maar gewoon heel goed en oog voor de student. Connecties zijn er ook echt. Geen slappe beloften. En omdat zij niet zo groot zijn kunnen ze meer voor de student betekenen met het plaatsen bij een airline.

Bedenk goed wat je met je centen doet.
Kijk even naar deze school en trek je conclusies.

Gr,

V1
 
Hallo,

Nee nog niet gedaan, ze vertelde op de infomiddag, dat in 2007 de leerlingen van Stella uit de schoolbankjes werden getrokken. En ze verwachten dat op zeer korte termijn weer exact hetzelfde, ik zag eigelijk niets meer dan een goede school. Misschien ben ik blind omdat ik zo graag de lucht in wil.

Hoe zit het met de selecties in het buitenland? Gewoon weer exact hetzelfde toch ivm EASA oid wat ze vertelde.

Bedankt A19Jockey

@Alphiainderomeo: Top!

bij de school waar ik zit zie mn vorige post heb je compass test, techtest, engels verbal and writing , simsessie met nog iemand meestal. Hier wordt dan ook gekeken naar je teamwork skills en je aanleg met een kist uiteraard en of je instructies snel opneemt, Psychologische test, gesprek en medische keuring.

Tippie.

Mensen die in 2007 begonnen , waren klaar in 2009 / 2010. Dikke crisis. Nu werkeloos, of lees nog even de posts na, wat je anders staat te wachten. Kijk verder dan je neus lang is.
 
ze vertelde op de infomiddag, dat in 2007 de leerlingen van Stella uit de schoolbankjes werden getrokken...

In 2007? Toen had Stella nog helemaal geen eigen studenten... Alleen leerlingen die ze hadden "meegekregen" bij de overname van Vliegschool RvdS die afstudeerden.

De eerste lichting "echte" Stella studenten kwamen pas begin 2008 van school.
In 2007 werd iedereen als Stella student bestempeld, maar als je er nu nog eens naar vraagt dan worden deze mensen afgeschoven als vdSigtenhorsters...
 
In 2007? Toen had Stella nog helemaal geen eigen studenten... Alleen leerlingen die ze hadden "meegekregen" bij de overname van Vliegschool RvdS die afstudeerden.

De eerste lichting "echte" Stella studenten kwamen pas begin 2008 van school.
In 2007 werd iedereen als Stella student bestempeld, maar als je er nu nog eens naar vraagt dan worden deze mensen afgeschoven als vdSigtenhorsters...

Dat zou wel is kunnen kloppen maar uiteindelijk heeft Stella in mijn ogen toch wel één rol gespeeld? De vdSigtenhorsters werden niet spontaan genegeerd en na het voltooien van de opleiding de luchtvaart ingeschopt. Stella heeft vast wel geholpen met het vinden van een baan.
 
En omdat zij niet zo groot zijn kunnen ze meer voor de student betekenen met het plaatsen bij een airline.

Die logica ontgaat mij een beetje, lijkt me dat dan juist het tegenovergestelde waar is. Althans, zo is het al een paar decennia in west Europa en zo is ook mijn persoonlijke ervaring.
 
Back
Top