Wat me opvalt op dit forum! (onervaren mensen, gelieve dit te lezen)

Ik ben altijd benieuwd wat mensen als QED beroepsmatig doen, en hoe ze het zouden vinden als wij ineens ongefundeerd een mening zouden uiten op hun baan/beroepssector.Chill! Er is niemand die beweerd dat iemand geen mening mag hebben. Het enige is dat iets meer bescheidenheid soms wel op z'n plaats zou zijn, zie de replies van MC MD11 en consorten.

Hoe zou jij het vinden als iemand die ooit 1x in z'n leven een Polaroidje geknipt heeft ineens op een betweterige toon jou wel effe gaat vertellen hoe je een foto moet maken? Of hoe de markt voor beroepsfotograven in elkaar steekt omdat ie toevallig eens een artikeltje in de TeleLeugen heeft gelezen over de gages van een topfotograaf?

Chill! Juist ja. Je zou je eigen raad eens ter harte moeten nemen.
Beetje relax hier, Coriolis en Jack D. Jullie raken een beetje verzuurd. Dit podium is niet voorbehouden aan uitsluitend meningen en raadgevingen van jullie zijde.
Wat interesseert het jou nu of iemand probeert meer ervaring te simuleren dan dat hij werkelijk heeft. Kan me niet heugen dat dit strafbaar is. Weet zeker dat jij ook vaak genoeg uit je nek lult. Steek gelijk hand in eigen boezem, ik regelmatig. Ook als het niet de bedoeling is.

Coriolis :eek: "Onze ouders en grootouders hebben gevochten voor sociale basisrechten!" :snore: Waar heb je het over? Grondrechten en een wannabee die voor z'n beurt praat .... Afsluiten waar ik mee begonnen hebben, chill een beetje. Ga ook lekker naar de AW borrel en geniet een beetje:biertje:
 
Laat ik mij dit commentaar maar ter harte nemen en mijzelf verbannen naar andere delen van dit forum.

Zoals gezegd, ik ga verder lezen in die delen van het forum waar ik kennelijk nog wel mag komen. Als het de bedoeling is dat ik ook in het deel mbt de privepiloten mijn mond houd, stuur me dan even een PM.

Ik denk niet dat Diana en andere posters dat bedoelden. Je hebt zeker een punt. Een paar duizend commerciële uren vliegervaring is zeker niet de enige vereiste voor het geven van een goed advies. Zoals je zelf al aangeeft zijn er meerdere zaken waar iemand met nul uren vliegervaring best iets zinnigs over kan zeggen.

Waar het een aantal posters wellicht om gaat is iets wat ik ook regelmatig zie als ik de wannabee forums doorlees: er is een groot aantal mensen die bepaalde vragen stellen die door (vaak) zeer ervaren vliegers worden beantwoord met iets wat men liever niet wil horen. Het resultaat is een grote discussie (zie hier) waarbij er soms door wannabees bepaalde uitspraken worden gedaan waarvan bij mij de mond open valt.

Ik denk dat "collega wannabees" best heel vaak een goede raad zouden kunnen geven. Ik (als meer ervaren collega) reageer af en toe op onderwerpen in wannabee threads omdat ik denk dat ik kan helpen en wellicht het een en ander kan nuanceren op basis van mijn ervaring in de commerciële luchtvaart.

Het lijkt er alleen soms op dat sommige starters van wannabee onderwerpen alleen willen horen wat ze graag willen horen. Dat is wellicht het punt wat sommige meer ervaren mensen hier willen maken?
 
Het lijkt er alleen soms op dat sommige starters van wannabee onderwerpen alleen willen horen wat ze graag willen horen. Dat is wellicht het punt wat sommige meer ervaren mensen hier willen maken?

Dat is zonder meer waar. Het is alleen niet motiverend en wekt zeker een tegenreactie als (vrijwel) elke ervaren poster gaat vertellen dat het allemaal zo slecht is en dat (vrijwel) elke wannabee met een roze bril oploopt. Dit gaat vaak gepaard met een vorm van arrogantie waarbij het ik-ervaring-dus-ik weet-het wel-en-jij-niet-dus-jij-moet-je-mond-houden-gehalte er vanaf druipt.

De reden waarom ik me er nu tegenaan bemoei (moet ik eigenlijk helemaal niet doen, uiterst onverstandig) is dat dit mij ook al langer opvalt (uiteindelijk viel Coriolis ook iets op, daarom deze discussie). Nooit echt de moeite genomen, maar nu voelde ik me n.a.v. met name Coriolis en de hulp van Jack D. geroepen. Oké, moet ik niet meer doen en houd hier verder ook over op. Maar je ziet wat er van komt. Ook Fotojunky voelt zich aangesproken, waarvan ik overigens vermoed dat hij geen fotograaf is Jack D. :)
 
Zijn we niet allemaal wat snel op onze staart getrapt?

En daar heb je 'm weer "Uitbuiting".

Uitbuiting = marktwerking (zo werkt dat in de wereld - wake up)

En hebben (bijna) niet alle piloten van de afgelopen 15 jaar de opleiding zelf betaald? (toen vonden we het nog geen uitbuiting?)

Ja en ja. Sommigen hier hebben een ego zo wide als hun body. Dat is even irritant als een wannabe met roze brillen.
 
Jij hebt natuurlijk niets te leren van ervaren vliegers die je uiteindelijk alleen maar willen helpen. Zeker niet omdat je toch al 19 bent :1855:
Mensen als jou maken nou net mijn punt. Dank je daarvoor.

Hopelijk leren ze je morgen op school wel iets bij...
Iemand met jouw mentaliteit hoef ik in ieder geval niet naast mij, en dankzij je profiel kan ik ook vermijden dat je er ooit in komt.

Succes met je verdere leven! Ik maak geen woorden meer aan je vuil.

Wat is dat nou voor een toon ??? Doe toch normaal ! Ben je piloot of God ?
Laat ik nu mijn mening als simpel vliegertje hier neerzetten en dat is dat ik voor geen goud in de (huidige) beroeps-luchtvaart zal willen zitten !!!
Open trouwens gewoon weer het beroeps-forum voor de beginners met vragen.
Maar dan beginnen veel beroeps-vliegers te roepen dat wij daar niet op moeten komen, want ja..., dat is enkel voor beroeps en die zijn zo geweldig en verheven.
Wat ik op dit forum vooral heb opgestoken is dat er bijzonder veel walgelijke figuren in de "chauffeurs"beroeps-luchtvaart lopen en daar wens IK niet naast te zitten.
 
Wat is dat nou voor een toon ??? Doe toch normaal ! Ben je piloot of God ?

Allesbehalve, voel mezelf niet beter dan iemand die aan auto's werkt of vuilnis ophaalt. Integendeel, daar ben ik te lomp voor.
Maar in ieder geval voel ik me wel beter geplaatst om nieuwe mensen te adviseren over een carriere in onze sector dan een 19jarige puber met een MD11 foto boven zijn bed.
Iedereen heeft recht op een mening, maar je plaats kennen in de wereld is ook niet onbelangrijk. Advies neem je van mensen met een background en/of expertise. Hoeveel is dat advies anders waard?
Ik begrijp dat vrije meningsuiting het hoogste goed is in onze samenleving, alleen stelt niemand zich de vraag of elke mening relevant is.


W
Wat ik op dit forum vooral heb opgestoken is dat er bijzonder veel walgelijke figuren in de "chauffeurs"beroeps-luchtvaart lopen en daar wens IK niet naast te zitten.

:yeehaa:
Ik kom meer bedenkelijke (wie geeft je het recht mensen walgelijk te noemen) individuen tegen onder de zelfverklaarde managers dezer dagen.
 
Maar in ieder geval voel ik me wel beter geplaatst om nieuwe mensen te adviseren over een carriere in onze sector dan een 19jarige puber met een MD11 foto boven zijn bed.

Lol dit gaat niet over mij, je kan me van veel beschuldigen maar ik adviseer mensen niet in de serieuze mate waar dit topic overgaat. Dus over een carriere in deze sector. Dat is jullie misverstand, mij ging het alleen om jullie gedrag op dit forum. Dat ik tegen de ene partij ben, maakt me geen lid van de oppositie. Lees maar eens terug. Toch goed om te zien dat via pm en ook dit topic meer afgunst wordt getoont voor arrogantie.

Ik mag toch hopen dat jullie niet met mij discussieerden onder de indruk dat ik dacht dat wannabe's het beter weten? Nogmaals het ging me puur om jullie gedrag.

Only trying to clarify, gelieve niet weer in het offensief te treden, dat is niet mijn bedoeling. Als ik het zwarte schaap des draads wordt wil ik wel dat jullie tenminste echt zien welke kleur mijn wol heeft.

Groetjes
 
Last edited:
Someone, je hebt ongelijk !

someoneiswrongontheinte.jpg
 
Wat Airwork betekend voor een Wannabe

Ondanks dat mijn vader nu bijna 30 jaar in het vak zit kwam ik in April 2009 nog behoorlijk "wet behind the ears" op Airwork.

I've ticked all the boxes, ik was té optimistisch, heb vragen gesteld die minimaal al 1000x voor mij gesteld waren door anderen en heb zeer waarschijnlijk ook wel is advies gegeven waar dat totaal overbodig was of waar ik eigenlijk geen recht had van spreken door gebrek aan ervaring. Dit is nou eenmaal de tendens op elk forum.

Het is makkelijker je mening of "advies" te verkondigen als je toch niemand recht in het gezicht hoeft te kijken of uberhaupt hoeft te reageren.

Maar als je langer meedraait op een forum ga je herkennen wie wel wat te melden heeft en wie niet, leer je inschatten welke post kwalitatief hoog is ongeacht wie hem geschreven heeft.

Airwork anno maart 2011 voor mij:

Ik ben bijna 2 jaar lid en heb ongelooflijk veel geleerd. Wat zou ik kunnen verwachten na een opleiding, welke scholen staan goed aangeschreven en welke kan ik beter links laten liggen. Hoe zien loopbaan kansen eruit, en is dit wel het juiste moment om te beginnen? Alhoewel een pessimistische toon wordt aangeslagen door sommige ervaren mensen maakt het niet meteen onwaar. Moet ik me dan aangevallen voelen? Nee, neem het mee in je besluitvorming.

Een mens blijft altijd leren.

Ik ben bijna 2 jaar lid en heb ongelooflijk veel geleerd. Wat zou ik kunnen verwachten op de opleiding, dat er ook anderen zijn die realistisch kijken maar net zo optimistisch en enthousiast zijn als ik en alhoewel men de realiteit niet moet vergeten toch af en toe samen gewoon even wegvallen in onze droomloopbaan. Alhoewel vaak een te optimische toon wordt aangeslagen door onewetende wannabes maakt het niet meteen een slechte post, vliegen en de weg daarnaar toe moet ook leuk blijven. Moet ik mezelf dan niet goed informeren? Natuurlijk wel, maar vergeet niet waarom je hier voor het eerst kwam.

Airwork is een bron van informatie van onschatbare waarde, en dan vooral voor de wannabe's. Voel je niet meteen aangevallen als iemand je droombubbel lek wil prikken, misschien als deze is lekgeprikt gaan je ogen open en kan je je droomloopbaan veel beter verwezelijken door alle kennis die je van tevoren hebt opgedaan van de ervaren Airworkers en dus zo het maximale plezier eruit halen.

Een mooie omschrijving misschien om mee te nemen, als je iets heel graag wilt moet je realistisch zijn en ook alle obstakels durven te nemen die mogelijk in de weg staan. Ga nooit ongeinformeerd de strijd aan en luister naar diegenen die je zijn voor gegaan.

Afgaande op de informatie die ik hier heb opgedaan is het hedendaags heel hard knokken om een goede opleiding en een goed betaalde baan in de vliegerij te vinden, weet waar je instapt en wees bereid daar ook voor te vechten. En dan vooral om door te blijven vechten.

"Geef mij een baan die bij mij past en ik hoef nooit meer te werken." - Confucius
 
:yeehaa:
Ik kom meer bedenkelijke (wie geeft je het recht mensen walgelijk te noemen) individuen tegen onder de zelfverklaarde managers dezer dagen.


Walgelijk zal ik dan ook nuanceren tot "walgelijk".

Met groet :biertje:
 
All,

Off topic:
Ik wou graag naar de eerstvolgende borrel komen maar begin nu toch te twijfelen. En als ik kom moet ik dan een pet opzetten met wannabee erop?! Zodat ik alleen “ja/nee” mag knikken ??

On topic:

Het is jammer dat iedereen weer over 1 kam geschoren wordt. Ik ben al sinds 2006 lid/wannabee en heb altijd genoten om hier aanwezig te zijn. Ik heb heel veel leuke contacten gemaakt en ook nog een heleboel geleerd over de luchtvaart…. Doormiddels van airwork heb ik ook bepaalde levens beslissingen genomen zoals het niet starten met de pilotenopleiding …. Ik zou ook graag willen doorborduren op dit omdat ondanks dat vliegers het dichtst bij het vuur zitten kunnen ze geen toekomst voorspellen.

Ik weet niet meer precies wanneer ik selectie had gedaan maar het was 2003/4 en de markt was er net zo aan toe als nu. Nadat ik selectie had gedaan bij een goede vliegschool ging ik naar de bank.

De ABN-Amro man vertelde mij dat ik 800 euro per maand aan rente moest betalen na mijn opleiding, toen zag ik al die goedbedoelde adviezen van verkeersvliegers voorbij vliegen: de markt licht op z’n gat / niet doen , er zal nooit meer een baan beschikbaar komen, roze bril syndroom etc,etc !

Ondanks dat ik al een HTS opleiding had afgerond was ik idd bang nooit meer aan de bak te komen als piloot en van droog brood verder te moeten leven. Ben naar de universiteit gegaan en de rest is geschiedenis…

Er waren toen destijds 4 andere vrienden die wel doorgegaan zijn. Ik maakte ze uit voor gek en idioot … die jongens waren precies klaar in de laatste boom (die niemand op dat moment aan had zien komen) ! Resultaat twee zitten bij Transavia eentje bij KLM en een bij BA.

Vloog vorig jaar naar Spanje met Transavia waarvan een van die jongens copiloot was, ik kan je niet beschrijven hoe pijnlijk dat is op het moment dat je daar staat met je sombrero op, ondanks dat jij geen schuld hebt en meer salaris per maand krijgt .. “ de gedachte van jij had ook daar kunnen zitten was voor mij killing”

Aan de andere kant ben ik blij dat ik doorgegaan ben met Universiteit heb al een vuurpijl carrière achter de rug en kan me nu veroorloven om piloot te worden via de modulaire weg.. lukt het dan lukt het en ben ik superblij, lukt het niet dan heb ik het gedaan en heb er financieel geen last van!!

Verkeersvliegers jullie adviezen worden echt wel gewaardeerd en blijf aub posten en goede adviezen geven !! er is een 20% die het voor de andere 80 % verpest .. geldt voor wannabees als voor vliegers..

Groet,

AT

Ps: moest het effen kwijt hoor ..
 
Last edited:
Pijnlijk verhaal Airtrabajo, maar ik denk dat je nu met nog meer plezier zult beginnen aan het vliegen, je hebt meer van het leven gezien dan de gemiddelde vlieger, die rond z'n 30ste in een existentiele crisis belandt ;)
 
Het is jammer dat iedereen weer over 1 kam geschoren wordt. Ik ben al sinds 2006 lid/wannabee en heb altijd genoten om hier aanwezig te zijn. Ik heb heel veel leuke contacten gemaakt en ook nog een heleboel geleerd over de luchtvaart…. Doormiddels van airwork heb ik ook bepaalde levens beslissingen genomen zoals het niet starten met de pilotenopleiding …. Ik zou ook graag willen doorborduren op dit omdat ondanks dat vliegers het dichtst bij het vuur zitten kunnen ze geen toekomst voorspellen.

Ik weet niet meer precies wanneer ik selectie had gedaan maar het was 2003/4 en de markt was er net zo aan toe als nu. Nadat ik selectie had gedaan bij een goede vliegschool ging ik naar de bank.

De ABN-Amro man vertelde mij dat ik 800 euro per maand aan rente moest betalen na mijn opleiding, toen zag ik al die goedbedoelde adviezen van verkeersvliegers voorbij vliegen: de markt licht op z’n gat / niet doen , er zal nooit meer een baan beschikbaar komen, roze bril syndroom etc,etc !

Ondanks dat ik al een HTS opleiding had afgerond was ik idd bang nooit meer aan de bak te komen als piloot en van droog brood verder te moeten leven. Ben naar de universiteit gegaan en de rest is geschiedenis…

Er waren toen destijds 4 andere vrienden die wel doorgegaan zijn. Ik maakte ze uit voor gek en idioot … die jongens waren precies klaar in de laatste boom (die niemand op dat moment aan had zien komen) ! Resultaat twee zitten bij Transavia eentje bij KLM en een bij BA.

Vloog vorig jaar naar Spanje met Transavia waarvan een van die jongens copiloot was, ik kan je niet beschrijven hoe pijnlijk dat is op het moment dat je daar staat met je sombrero op, ondanks dat jij geen schuld hebt en meer salaris per maand krijgt .. “ de gedachte van jij had ook daar kunnen zitten was voor mij killing”

Aan de andere kant ben ik blij dat ik doorgegaan ben met Universiteit heb al een vuurpijl carrière achter de rug en kan me nu veroorloven om piloot te worden via de modulaire weg.. lukt het dan lukt het en ben ik superblij, lukt het niet dan heb ik het gedaan en heb er financieel geen last van!!

Verkeersvliegers jullie adviezen worden echt wel gewaardeerd en blijf aub posten en goede adviezen geven !! er is een 20% die het voor de andere 80 % verpest .. geldt voor wannabees als voor vliegers..

Groet,

AT

Ps: moest het effen kwijt hoor ..


Hear, hear
 
Goed verhaal Airtrabajo, heel herkenbaar ook! Mijn verhaal is bijna identiek alleen ben ik na de HTS niet naar de uni gegaan en ben ik aan het werk geslagen. Misschien dat ik daarom op dit moment bijna klaar ben met mijn modulaire opleiding en jij nog moet beginnen! ;)

Veel succes met je keuzes! En vergeet er niet van te genieten...
 
Respect Airtrabajo! Ik sta momenteel voor precies dezelfde keuze alleen het is knap lastig "je droom" los te laten!

Offtopic: wat gaf voor jou de doorslag om het uiteindelijk niet te doen? De genoemde rente van 800 euro per maand?
 
Het was echt niet de bedoeling van Carolis hier een discussie te openen, maar vooral om zijn mening hier neer te zetten. Maar noch Diana noch een van de kleurtjes zette er vervolgens een slotje op en gelukkig maar, want ik volg dit topic met afwisselend veel respect, groot plezier en opgetrokken wenkbrauwen, zowel waar het de inbreng van de beroeps als de niet-beroeps betreft Nee, nee, nee, nee we noemen geen namen ;)

Persoonlijk vind ik het een onjuiste stelling als uitsluitend beroepsvliegers in de topics mbt toekomstadvies en advies mbt strategische keuzes, één of meerdere duiten in het met vele two cents gevulde zakje zouden mogen doen. Allerlei plausibele redenen om dit te onderbouwen zijn hier al genoemd, dus die ga ik niet herhalen. Bovendien heeft (onder meer) dit topic overduidelijk laten zien dat er wel degelijk mensen zijn die (nog) niet professioneel vliegen en toch heel veel zinnigs hebben in te brengen.
Voorts wil ik gezegd hebben dat een beroepskeuzeadviseur ook niet in iedere tak van sport (een dijk van) beroepservaring heeft én dat het niet voor niets is dat er op door middelbare scholen georganiseerde beroepskeuzeavonden professionals uit geliefde takken van sport worden uitgenodigd. En ja-aa, open deur, beroepsvliegers zijn daar dikwijls van de partij.

Wanneer heeft een mens recht van spreken?

Het beeld van mijn vroegere aardrijkskundeleraar doemt geregeld op als ik zie hoe luitjes er vrolijk op los posten zonder zich eerst in te lezen en het doen voorkomen alsof ze met een verrassend nieuwe vraag komen. En ja, ook als luitjes een toon aanslaan alsof ze de wijsheid in pacht hebben terwijl uit alles blijkt dat er een onwijze ongeleerde aan het woord is. Even de puntjes op de i: behalve wijze geleerden zijn er ook nog wijze ongeleerden en onwijze geleerden :)
Goed.
Die aardrijkskundeleraar.
De beste man droomde ervan een railsysteem aan te laten leggen waarmee in plaats van allerhande landkaarten vervelende leerlingen tijdelijk buiten beeld konden worden gebracht. Een dergelijk systeem op dit board in de zin van een automatische doorverbinding naar de Kennisbank zou mooi zijn, maar ik vrees even onuitvoerbaar als de droom van die docent.

Zijn er ook nog al die piloten die A(b)ir heeft gesproken (zie post #32) en die geen lid zijn van Airwork en zeggen ‘dat er door 95% van de leden, waaronder veel piloten, alleen maar crap wordt verteld’. Laat die mensen vooral het niveau van de inbreng hier dan eens komen opkrikken :cool:
De vliegers van Airwork zijn de enigen waarvan je negatieve verhalen hoort die voornamelijk met de recessie te maken hebben? Welnu, dat is onzin. Neem maar eens even een kijkje op een ander forum, waar onder meer het volgende valt te lezen:

Ik kan geen goede vergelijking meer voor je maken. Er is teveel veranderd op mijn school sinds ik er weg ben. En ik ben niet bekend met AIS om daar überhaupt een objectief oordeel over te vellen. Maar als je een eerlijk antwoord van mij wilt hebben (…)
Meld je dan bij geen enkele vliegschool aan. Tenminste niet als je er een commercieel brevet wilt halen om uiteindelijk verkeersvlieger te worden. Die jongens blijven namelijk toch volhoudend vertellen op de voorlichtingsdagen: ja het gaat nu niet zo goed in de luchtvaart, maar je opleiding duurt nog zo en zo lang en tegen de tijd dat jij klaar bent is de markt misschien wel weer aangetrokken en ziet het er allemaal weer veel rooskleuriger uit.
De commerciële luchtvaart is verziekt, mede dankzij de low cost jongens als Ryanair, easyJet, en noem ze allemaal maar op. De commerciële luchtvaart is daarnaast verzadigd. En dit komt door al die kleine en grotere luchtvaartscholen die opleidingen blijven verkopen om hun eigen hoofd boven water te houden. Maar de harde realiteit is dat het niet goed gaat in de luchtvaart, er vallen waarschijnlijk eerder nog maatschappijen om voordat het überhaupt weer beter gaat. Er zitten nu al veel te veel ervaren vliegers die hun baan hebben verloren door deze economische malaise thuis, naarstig op zoek naar de schaarse jobs die er zijn. Er zijn nu al veel te veel jonge vliegers thuis die net hun papieren hebben gehaald en mooie vooruitzichten werden gesteld. Die jongens moeten nog harder vechten voor de schaarse jobs die er zijn. En er wordt daarnaast bovendien ook nog vaak van ze verlangd dat als ze de baan echt graag willen hebben dat ze opnieuw een hoop geld in zichzelf moeten investeren om een TQ aan te kopen zonder enige garanties dat ze volgend jaar of na het zomerseizoen nog een baan hebben. En de minder gelukkigen moeten een baan gaan zoeken waarvoor ze niet zijn opgeleid, en al hun zuurverdiende centjes moeten in een lening gepompt worden zodat de rentes betaald worden en de lening niet verder oploopt. En volgend jaar hopen ze genoeg gespaard te hebben om de gevreesde proef van bekwaamheid af te leggen na een jaar niet meer te hebben gevlogen.
Het is het bekende principe van vraag en aanbod. En het aanbod is te groot. Dat betekent dat de luchtvaartmaatschappijen hun eisen kunnen stellen. En niet alleen die eisen zodat ze de beste mensen voor de job aannemen. Maar vooral die eisen die te belachelijk zijn voor woorden. Mensen moeten betalen om aan een sollicitatie procedure deel te mogen nemen. We moeten onze eigen TQ betalen. Het wordt hoog tijd dat er mensen met een piloten lening deze niet meer kunnen aflossen, zodat banken in gaan zien dat ze dit soort risicovolle financieringen niet meer te pas en te onpas kunnen uitgeven. De bank zal niet zoveel risico hebben maar de cliënt des te meer. Het is aan de bank om dat risico aan de cliënt duidelijk te maken. Hopelijk heeft dat tot gevolg dat er minder mensen de opleiding willen volgen. Zo zijn er minder scholen nodig en zullen er een paar omvallen, hopelijk zodat de beste scholen overblijven. Deze zich weer kunnen concentreren op het aannemen van de beste potentiële vliegers en niet opleidingen verkopen aan elke aap die zich meldt. Dan ontstaat er een gat in het aanbod van de vliegers. En kan de markt rustig het overschot absorberen. Het zou een utopie zijn om op het juiste moment de opleidingen weer meer mensen te laten opleiden die voldoet aan de vraag. Dus laat het maar op een tekort aankomen. Zodat de maatschappijen zich weer eens normaal gaan gedragen. Zoals het hoort bij een fatsoenlijk bedrijf. Zodat mensen zich niet meer hoeven in te kopen met enorme financiële risico’s. Zodat maatschappijen weer mensen gaan aannemen omdat ze bij het bedrijf passen. En niet omdat ze het goedkoopst zijn.
Maar goed tegen wie heb ik het. Jij hebt oogkleppen op, jij wilt verkeersvlieger worden, want het is het mooiste beroep dat er bestaat, yadayadyada etc. etc. etc. I’ve been there, took the picture got the T-shirt. And mea culpa, ook ik heb me schuldig gemaakt aan het betalen van mijn eigen TQ. En ja het is een fantastisch beroep, maar de risico’s die horen bij het traject dat je moet doorlopen om te komen waar ik nu ben zijn niet leuk meer. En als je het mij vraagt in het huidige financiële klimaat onverantwoord om te nemen (Tenzij je ergens een grote zak geldt hebt staan die je nergens anders voor wilt aanwenden, ik houd je niet tegen).
Kortom het advies is denk heeeeeeeeeeeeel erg goed na of je op je huidige crossroads dit pad wilt inslaan. En zo ja, kies heeeeeeeeeel zorgvuldig de plek uit waar je je opleiding wilt volgen. Wie geeft je de meeste en/of beste opties op een baan als je eenmaal klaar bent. Want je staat er dan echt alleen voor.

Bron: http://nl.forum.ivao.aero/index.php?topic=137214.0;all

Meteen maar eens even wat verder rondgeneusd daar.
Wij hebben het hier zo slecht nog niet :cool:

Tot slot… Persoonlijk denk ik altijd heeeeel goed na voordat ik iets stoms zeg en… van degenen die niets te zeggen hebben vind ik de zwijgers het sympathiekst. :biertje:

PS: MC MD11, waarom je avator nu weggehaald?
 
Back
Top