Wat me opvalt op dit forum! (onervaren mensen, gelieve dit te lezen)

CTC daarentegen weet niet waar ze de piloten voor easyJet vandaan moet halen, ze zitten met de handen in het haar, easyJet schoolt captains om tot fo om het tekort op te vangen.
Please! Zou dat misschien komen omdat de CTC deal een absolute k*tdeal is waar alleen de meest desperate cadets voor gaan?

Als EZY beginnende FO's een fair salaris en condities (pensioen, private health care enz) zouden betalen dan zou de database binnen de kortste keren vol zijn met potentiele kandidaten. Genoeg werkeloze (of andere baan zoekende) piloten met een A320 type en ervaring, maar daar wil EZY blijkbaar niet niets van weten want dat kost een paar pennies extra. Nee, liever cadets totaal uitbuiten en het dan raar vinden dat ze "met hun handen in het haar zitten" omdat er te weinig mensen zich melden.

Gelukkig geef je zelf al aan dat dat geen reden is tot ongeremd optimisme... :rolleyes:
 
Het grootste probleem van de onervarenen is dat ze ook nog eens weinig tot niets aannemen van de ervaren vliegers. Een houding die funest is als je succesvol wilt worden in deze branche. Elke maand dezelfde soort vragen en als er een antwoord komt wat men niet wil horen, een ellenlange discussie. Misschien is het gewoon tijd om het hele forum te laten voor wat het is, en over te laten aan de wannabees.
 
Misschien is het gewoon tijd om het hele forum te laten voor wat het is, en over te laten aan de wannabees.

Nee het is fijn als je blijft en je je zo gedraagt. Man zever niet zo, de newbies geven heus wel gehoor, tuurlijk niet allemaal maar scheer niet iedereen over dezelfde kam. Niet iedereen kan geboren worden met kennis en een typerating
 
Het grootste probleem van de onervarenen is dat ze ook nog eens weinig tot niets aannemen van de ervaren vliegers. Een houding die funest is als je succesvol wilt worden in deze branche. Elke maand dezelfde soort vragen en als er een antwoord komt wat men niet wil horen, een ellenlange discussie. Misschien is het gewoon tijd om het hele forum te laten voor wat het is, en over te laten aan de wannabees.

Kan het nog algemener worden aub? Ikzelf ben het voorbeeld van een wannabe zonder zonnebril op die eerst 5 jaar iets anders studeert aan een universiteit. Waarschijnlijk doe ik dat omdat de markt toch zo fantastisch is en ik direct werk zou vinden als piloot. /sarcasm
Hoe het komt? door input van dit forum-zowel professionele piloten als wannabe's.
Als we niets zouden willen aannemen van de ervaren vliegers zouden we denk ik ook niet de vragen stellen.
Het is een forum, op fora wordt er veel ***** verkocht, aan de wannabe (ik denk echt wel dat de wannabe z'n iq hoog genoeg is om dat te kunnen) om onderscheid te maken tussen bruikbare en niet bruikbare info.
Wat ik wil zeggen is dat veralgemenen niet moeilijk is: geen enkele wannabe luistert, geen enkele wannabe heeft respect en geen enkele immigrant werkt...
Ik kan best begrijpen dat er irritatie ontstaat over wat sommigen doen, maar daarom iedereen en alles over de zelfde kam scheren...
 
Elke maand dezelfde soort vragen en als er een antwoord komt wat men niet wil horen, een ellenlange discussie. Misschien is het gewoon tijd om het hele forum te laten voor wat het is, en over te laten aan de wannabees.


Nee het is fijn als je blijft en je je zo gedraagt. Man zever niet zo, de newbies geven heus wel gehoor, tuurlijk niet allemaal maar scheer niet iedereen over dezelfde kam. Niet iedereen kan geboren worden met kennis en een typerating

En inmiddels aangekomen bij post 45 van de ellenlange discussie.
@MC MD11: Je antwoord geeft dus precies aan wat Hillerbee bedoelde. Waarbij het taalgebruik natuurlijk niet toont van enig respect voor, hopelijk, aanstaande collega's. Een klein stukje levenservaring van mijn kant: Een van de eerste dingen die mij geleerd werden toen ik in dit kleine landje aankwam: mond dicht, luisteren, kijken, nadenken en leren.
Ik ken een aantal heren die deze "kleine" tip niet hadden opgevolgd toen ze bij een maatschappij binnen kwamen en die zijn dus voor het einde van de lijntraining vriendelijk verzocht hun betweterig gedrag ergens anders tentoon te spreiden. Leer het van ons, of leer het op je eigen manier, consequenties zijn voor jezelf. :biertje:
 
Last edited:
Mijn antwoord geeft precies het beeld van wannabees die niet luisteren? Alsjeblieft zegt.

En over respect hoef je mij niks te leren. Hillerbee herhaalt exact pagina 1 van dit topic. Oftewel gewoon ruzie aanwakkeren, nee hoor dat is respectvol tegenover dit forum.

Ongeacht de situatie mensen, breng de dingen toch niet op een toon alsof het einde der wereld nabij is. Ooit van het uit-knopje gehoord op de pc? Een tigste post met herhaling over hoe vervelend een gebruikersgroep is, ooit gehoord van discriminatie? Door het feit dat ik 0 uur heb wordt mij geen respect getoont. Dus als ik ietwat geagiteerd overkom tegenover een ervaren piloot, well hey that makes two of us!

:) voor de rest ben ik zeer dankbaar en toon ik graag mijn respect tegenover eenieder die behulpzaam en vriendelijk is op het internet.

Bovendien, respect op internet verdien je, dat dwing je niet af met frustaties en denigrerend gedrag dat puur arrogant overkomt
 
...Bovendien, respect op internet verdien je...
mag ik mag ik mag ik
internet-serious-business.jpg
 
Wat me opvalt op dit forum!
MIJN 2 DIRHAM!!!!
-Dat mensen zichzelf, het leven en vooral airwork veel te serieus nemen!
Zeik niet zo. Als mensen niet willen luisteren, moeten ze dat zelf weten.
Voor mij is het vooral een leuk tijdverdrijf waardoor de nachtelijke uren in een ver oord veel sneller voorbij gaan.
Dat ik daarbij af en toe mijn frustraties nog eens van me af kan typen, is dan mooi meegenomen.
 
En over respect hoef je mij niks te leren

Jij hebt natuurlijk niets te leren van ervaren vliegers die je uiteindelijk alleen maar willen helpen. Zeker niet omdat je toch al 19 bent :1855:
Mensen als jou maken nou net mijn punt. Dank je daarvoor.

Hopelijk leren ze je morgen op school wel iets bij...
Iemand met jouw mentaliteit hoef ik in ieder geval niet naast mij, en dankzij je profiel kan ik ook vermijden dat je er ooit in komt.

Succes met je verdere leven! Ik maak geen woorden meer aan je vuil.

Voor mij is het vooral een leuk tijdverdrijf waardoor de nachtelijke uren in een ver oord veel sneller voorbij gaan.
Dat ik daarbij af en toe mijn frustraties nog eens van me af kan typen, is dan mooi meegenomen.

Je hebt wel een punt...
Zal me beperken tot de uren hotel waarin er geen drank kan genuttigd worden.
:biertje:
 
Oef dit is onmogelijk.

Nouja, bedankt en ook jij succes met je verdere leven, moge je nooit een onervaren co-piloot naast je hebben, hij zou toch maar iets willen zeggen.

Verder excuses aan airwork en diana, ongeacht mijn standpunt had ik het anders moeten aanpakken.
 
Please! Zou dat misschien komen omdat de CTC deal een absolute k*tdeal is waar alleen de meest desperate cadets voor gaan?

Als EZY beginnende FO's een fair salaris en condities (pensioen, private health care enz) zouden betalen dan zou de database binnen de kortste keren vol zijn met potentiele kandidaten. Genoeg werkeloze (of andere baan zoekende) piloten met een A320 type en ervaring, maar daar wil EZY blijkbaar niet niets van weten want dat kost een paar pennies extra. Nee, liever cadets totaal uitbuiten en het dan raar vinden dat ze "met hun handen in het haar zitten" omdat er te weinig mensen zich melden.

Gelukkig geef je zelf al aan dat dat geen reden is tot ongeremd optimisme... :rolleyes:
Het gaat niet om CTC, het gaat er om dat de markt aantrekt, dat easyJet keihard mensen nodig heeft, mede omdat BA en Emirates ook keihard mensen nodig hebben. Zelfs Cargolux heeft mensen nodig. Dus afhankelijk van waar je werkt ziet het er goed of slecht uit. Ik ben het verder met je eens wat de cadets betreft, al is dat een geheel andere discussie.
 
Last edited:
Het gaat niet om CTC, het gaat er om dat de markt aantrekt, dat easyJet keihard mensen nodig heeft, mede omdat BA en Emirates ook keihard mensen nodig hebben. Zelfs Cargolux heeft mensen nodig. Dus afhankelijk van waar je werkt ziet het er goed of slecht uit. Ik ben het verder met je eens wat de cadets betreft, al is dat een geheel andere discussie.

Ben het met je eens dat de markt lichtjes aantrekt op dit moment. Maar in vergelijking met de laatste 2 - 3 rampjaren zijn we al snel tevreden.
Helaas is het overschot aan ab initio's zo groot, dat bedrijven als Easyjet dit soort uitbuitingen kan voortzetten.


Laat ons hopen dat de markt voor nieuwe piloten in die mate aantrekt dat ze terug "aanvaardbare" voorwaarden krijgen. Al zijn ze daar zelf ook deels voor verantwoordelijk door dit soort deals af te wijzen.
 
Wat me opvalt op dit forum!
MIJN 2 DIRHAM!!!!
-Dat mensen zichzelf, het leven en vooral airwork veel te serieus nemen!
Zeik niet zo. Als mensen niet willen luisteren, moeten ze dat zelf weten.
Voor mij is het vooral een leuk tijdverdrijf waardoor de nachtelijke uren in een ver oord veel sneller voorbij gaan.
Dat ik daarbij af en toe mijn frustraties nog eens van me af kan typen, is dan mooi meegenomen.

Dit zie je anno 2011 steeds meer gebeuren. Net als twitter. Het wordt 'schreeuwen' voor mensen. Zo ook hier. Als wannabee's en prof's moet je daar doorheen kunnen lezen. Haal eruit wat voor jou bruikbaar is. Neem alles niet te serieus. Onder 4 ogen bereik je meer.

Zelf sta ik ook nog maar aan het begin van de lange ladder, en pas bovenstaande 'techniek' toe. Internet zal in de toekomst alleen maar meer die kant op gaan.

Oh ja, de lente is in aantocht! Schijnen mensen vrolijk van te worden :)
 
En wat betreft het topic: het is heel simpel. Er is in dit Hoe word ik piloot forum een sticky topic met een setje groundrules. Het heet (hoe is het mogelijk) "Heb je een vraag => Kennisbank + zoekfunctie". In het betreffende sticky topic staat bij groundrule nr. 4:

4. Reageer alleen op vragen als je zelf ervaringsdeskundige bent. En nee, als je hier al een jaar rondloopt en zelf veel antwoorden hebt gekregen, maakt je dat geen ervaringsdeskundige. Je geeft wannabe's een verkeerd beeld van de werkelijkheid met mogelijk vervelende consequenties. Laat de tips over aan de mensen die daadwerkelijk een opleiding hebben gedaan en in de cockpit zitten.

Laat ik mij dit commentaar maar ter harte nemen en mijzelf verbannen naar andere delen van dit forum. Maar toch kan ik het niet laten om hier toch nog even mijzelf een paar vragen te stellen.

- Kennelijk is het de mening die ik heb over opleiden (in algemene zin) niet relevant. Ik heb tenslotte geen ervaring als commercieel piloot. Meer dan vier jaar ervaring als full-time docent in een andere branch, waarbij ik ook andere docenten heb opgeleid telt kennelijk niet.

- Ik begrijp waarschijnlijk ook niets van de waarde van geld. Ik heb tenslotte geen commercieel brevet. Wel geef ik regelmatig adviezen of neem ik beslissingen over kleinere (1.000 euro) en grotere (2.000.000 euro) investeringsbeslissingen.

Begrijp ik het punt dan niet dat gemaakt wordt door Coriolis en dat is weergegeven in de regel die Diana aanhaalt? Wellicht denk ik dat die regel een beetje zwart-wit is gesteld. Kennelijk is het de bedoeling dat die ook zo zwart-wit wordt uitgelegd, dat had ik mij inderdaad niet gerealiseerd.

Zoals gezegd, ik ga verder lezen in die delen van het forum waar ik kennelijk nog wel mag komen. Als het de bedoeling is dat ik ook in het deel mbt de privepiloten mijn mond houd, stuur me dan even een PM.

Met vriendelijke groet en de meeste hoogachting,

FJ
 
Zijn we niet allemaal wat snel op onze staart getrapt?

En daar heb je 'm weer "Uitbuiting".

Uitbuiting = marktwerking (zo werkt dat in de wereld - wake up)

En hebben (bijna) niet alle piloten van de afgelopen 15 jaar de opleiding zelf betaald? (toen vonden we het nog geen uitbuiting?)
 
Uitbuiting = marktwerking (zo werkt dat in de wereld - wake up)

Dit soort neoliberalisme is wel erg makkelijk als je niet in de sector zit.
Eerst lekker dokken voor een TR met zomercontract. Schuldenlast van sommige collega's tegen de 200.000€

En dan zie je dat bij sommige bedrijven éénzijdig contracten worden veranderd waarbij het personeel loon moet inleveren.

Vakbonden zijn bij vele luchtvaartbedrijven in Europa onbestaand.

Ik denk dat mensen die hiertegen reageren niet wakker hoeven te worden...
Dat doe jezelf wel als je 1400€ per maand mag gaan aflossen met een zomercontractje.
Als marktwerking het uitbuiten van jonge mensen is, en éénzijdige loonsverlagingen, dure mensen ontslaan om jonge binnen te nemen, en al dat soort praktijken, dan heb jij ofwel een heel kapitalistisch beeld van de wereld, ofwel rijke ouders, ofwel heb je wat levenservaring nodig.

Maar aan je profiel te zien heb jij privé een IR gehaald, dat kost gigantisch veel geld.
Voor sommige mensen is de luchtvaart een broodwinning en geen dure speeltuin!

Het meest dramatische vind ik dan nog dat sommige mensen die soort dingen gaan relativeren.
Onze ouders en grootouders hebben gevochten voor sociale basisrechten!
 
Ik ben altijd benieuwd wat mensen als QED beroepsmatig doen, en hoe ze het zouden vinden als wij ineens ongefundeerd een mening zouden uiten op hun baan/beroepssector.
Laat ik mij dit commentaar maar ter harte nemen en mijzelf verbannen naar andere delen van dit forum. Maar toch kan ik het niet laten om hier toch nog even mijzelf een paar vragen te stellen.
Chill! Er is niemand die beweerd dat iemand geen mening mag hebben. Het enige is dat iets meer bescheidenheid soms wel op z'n plaats zou zijn, zie de replies van MC MD11 en consorten.

Hoe zou jij het vinden als iemand die ooit 1x in z'n leven een Polaroidje geknipt heeft ineens op een betweterige toon jou wel effe gaat vertellen hoe je een foto moet maken? Of hoe de markt voor beroepsfotograven in elkaar steekt omdat ie toevallig eens een artikeltje in de TeleLeugen heeft gelezen over de gages van een topfotograaf?
 
Dit soort neoliberalisme is wel erg makkelijk als je niet in de sector zit.

Denk je echt werkelijk dat dit soort zaken alleen in de luchtvaart sector plaatsvinden?

Mijn mening gaat dus ook helemaal niet specifiek over de "luchtvaart" sector en iedereen is welkom om iets over een andere sector te vinden (Ook hier op het forum veel commentaar gezien op andere sectoren).

Wat betreft prive IR. Is het niet zo dat iedereen hier 'prive' zijn brevet heeft gehaald. Volgens mij gaat daar de discussie juist over.

Sociale basis rechten gaan vooral over mensen die geen keuze hebben. Hier gaat het over je eigen keuzes met je volle verstand en een redelijke opleiding.
 
Back
Top