variabele eindejaarsuitkering

Bart18

New member
Weet iemand misschien wanneer bekend word wat de variabele eindejaarsuitkering over het afgelopen jaar word? Tnx
 
Ik mag hopen dat het de maximale uitkering wordt: de afgelopen jaar hebben we niets gekregen. Daar komt bij dat wij met z'n allen tientjes lopen te besparen, en de hoge heren het er met honderden miljoenen tegelijkertijd uitgooien. Dan kan er ook wel een winstuitkering vanaf, want ik denk dat er dit jaar maar weinig mensen bij KLM Cargo een bonus krijgen.
 
Weet iemand misschien wanneer bekend word wat de variabele eindejaarsuitkering over het afgelopen jaar word? Tnx

Het jaar is nog niet afgelopen. Het boekjaar loopt af na het eerste kwartaal van kalenderjaar 2011, 31 maart dus.

Mijn gok: 6% :biertje:
 
Die 6% heb ik ook al een aantal keren langs horen komen, van mensen die dit alles wat dichter volgen dan ik zelf. Voor de volle mep moeten we ver boven de gestelde targets uitkomen, en nu gaat het wel goed, maar alweer net zo als in 07-08? Don't think so. 6% gaat het worden.
 
If only we knew. De targets zijn beursgevoelig en worden daarom niet bekend gemaakt, met uitzondering van de paar groepen binnen t bedrijf. De OR is daar één van. En laat mijn bron daar nou net zitting in hebben... :)
 
6% ?? 8% ?? maximale winstuitkering??

Winstwaarschuwing Air France KLM

10 feb 2011 | 16:42

AMSTELVEEN Air France-KLM heeft een winstwaarschuwing afgegeven. De luchtvaartmaatschappij kampt met hoge kosten als gevolg van de zware sneeuwval in december in Europa en de Verenigde Staten. Daardoor vielen veel vluchten uit.

Ook een staking van de luchtverkeersleiders in Frankrijk speelde het fusiebedrijf parten. Eerder verwachtte Air France-KLM dit jaar 300 miljoen euro winst te maken.

In het derde kwartaal leed de luchtvaartmaatschappij al 46 miljoen verlies. Voor het lopende kwartaal waarschuwt de maatschappij dat ook de strubbelingen in Tunesië en Egypte voor verliezen zullen zorgen.
 
Geen goed nieuws natuurlijk, maar het blijft natuurlijk wel zo dat de uitkering wordt bepaald door de prestaties van KLM en niet die van af-KLM. Als ik zo de passagiers groei en bezettingsgraad van KLM bekijk lijkt die ( met de nadruk op lijkt) een stuk beter te zijn dan het totaal. Daar bij heeft KLM natuurlijk minder kosten gemaakt ivm die betreffende Franse stakingen. Nog steeds afwachten dus.
 
KLM is echter wel meer getroffen door de aswolk als AF? Ging het luchtruim hier niet eerder dicht dan in Frankrijk?
 
nee, maar het jaar resultaat wel degelijk ;)
En volgens mij is die eindejaarsuitkering afhankelijk van het jaarresultaat?
En die is dus (van de totale groep) naar beneden bijgesteld......
Lees anders het artikle nog eens ;)
 
nee, maar het jaar resultaat wel degelijk ;)
En volgens mij is die eindejaarsuitkering afhankelijk van het jaarresultaat?
En die is dus (van de totale groep) naar beneden bijgesteld......
Lees anders het artikle nog eens ;)

Afhankelijk van -KLM- targets welke van te voren zijn vastgesteld.
Met maar een bepaald deel van de groep resultaten dus.
En laat het Blauwe deel nou traditiegetrouw beter presteren dan het Franse deel.

De term eindejaarsuitkering is trouwens misleidend. Er bestaat een einde kalenderjaar uitkering en een winstuitkering.
 
B767-300 trust me, ik zit redelijk goed in deze materie, lezen kan ik in principe ook wel aardig.
Het is ook geen winstuitkering, het is een uitkering gebaseerd op van tevoren gestelde targets, deze zouden in theorie dus ook een verlies kunnen inhouden.
Ik vind je posts in dit topic eerlijk gezegd een beetje betweterig overkomen terwijl je duidelijk niet zo lekker in deze materie zit!
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je in andere topics geen waardevolle bijdragen levert, in tegendeel zelfs!

grtz fk!
 
@Q nimbus: volgens mij gaat Cargo juist wel de bonus krijgen. Juist de passage boys zouden moeten afzien van... Beetje -veel- snijden in de kosten per KL-stoel. Maakt MP eigenlijk niet vrijwel alle Cargo winst nu?...
 
De vooraf ingestelde (operationele KLM targets) zullen hoogst waarschijnlijk voor een groot deel gehaald worden. Bijna alle management indicatoren staan positief.
het enigszins tegenvallende cijfers van het bedrijf AF-KL, onder invloed van, het lastige derde kwartaal heeft hier niet enorm veel invloed op.
De target voor dit jaar was break even te spelen en dat gaat uiteindelijk aardig lukken.
De VNV heeft inzicht in de materie en zullen de behaalde resultaten toetsen aan de vooraf gestelde targets.

@ 767-300ER: Zoals Fokkerkoning al aangeeft, het is geen winstuitkering en hierover is intern voldoende gecommuniceerd. Werk je niet bij KLM dan heb je die info waarschijnlijk niet meegekregen.

"Klopt, darvan zal het boekjaarresultaat er zeker 1 zijn!"

Deze bewering is slechts ten dele juist. Dit klopt, met de nuancering dat er wordt gekeken naar de prognose in mei 2010 en niet naar het absolute resultaat.
 
B767-300 trust me, ik zit redelijk goed in deze materie, lezen kan ik in principe ook wel aardig.
Het is ook geen winstuitkering, het is een uitkering gebaseerd op van tevoren gestelde targets, deze zouden in theorie dus ook een verlies kunnen inhouden.

grtz fk!

Oke, ik drukte me wellicht wat ongelukkig uit. ;)

Ik snap dat het op (meerdere) targets gebaseerd is. Het bedrijfsresultaat (en of dat nou winst of verlies is maakt dus niet uit, heb het enkelt over totale resultaat) is naar beneden bijgesteld.
Dat betekend in mijn ogen dat het bedrijfsresultaat lager is dan beoogd.
Dat kan mijns inziens nooit goed zijn voor het realiseren van de vooraf gestelde targets mbt het bedrijfsresultaat, aannemende dat die zijn vastgesteld aan de hand van het verwachtte bedrijfsresultaat, wat nu dus lager uitvalt.
En dat zal wellicht negatief doorwerken in de eventuele (deel van de) uitkering.
Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen ;)
Ik vind je posts in dit topic eerlijk gezegd een beetje betweterig overkomen terwijl je duidelijk niet zo lekker in deze materie zit!
Zo was hij niet bedoeld, maar snap wel dat ie zo door jullie lezers uitgelegd kan worden. Mijn excuses. Ik bedoelde eea iets anders dan wat er uiteindelijk getypt werd. Verkeerde woordkeuze. :biertje:
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je in andere topics geen waardevolle bijdragen levert, in tegendeel zelfs!
Bedankt voor het compliment :D

jocky747 said:
De target voor dit jaar was break even te spelen en dat gaat uiteindelijk aardig lukken.
Oke, Ik snap hem, Maar het naar beneden bijstellen van de resultaatverwachting kan dus , zoals door mij gesteld, wel deglijk invloed hebben op het behalen van de targets. Als de target break even is, en de verwachting is lager, maar nog steeds winst, is er niets aan de hand, is het verlies, dan des te meer.
jocky747 said:
@ 767-300ER: Zoals Fokkerkoning al aangeeft, het is geen winstuitkering en hierover is intern voldoende gecommuniceerd. Werk je niet bij KLM dan heb je die info waarschijnlijk niet meegekregen.
Ik werk niet bij de KLM. Echter de conclusie dat ik daar dan ook geen info heb over de KLM is te voorbarig :biertje: (maar ik snap de insteek)
jocky747 said:
"Klopt, darvan zal het boekjaarresultaat er zeker 1 zijn!"

Deze bewering is slechts ten dele juist. Dit klopt, met de nuancering dat er wordt gekeken naar de prognose in mei 2010 en niet naar het absolute resultaat.
Oke, daarvan was ik idd niet op de hoogte, maar is dat ook niet wat krom? Of duurt het anders te lang voordat de uitkering betaald wordt omdat het jaarresultaat wellicht pas weken/maanden na het afsluiten van het lopende boekjaar bekend is.
 
Back
Top