Beste Menschen,
Ik vroeg me af of iemand op dit forum mij van wat info's zou kunnen voorzien betreffende de mogelijkheden voor RE's bij LH.
Ik heb ruim een maand geleden als RE de FU voor LH in HAM gehaald en kreeg initieel te horen dat ik meteen zou kunnen beginnen bij GWI of een maand later bij CLH op de EMB. De laatste optie zou dan gaan om een CLH Arbeitnehmerueberlassung, waarbij KTV, MTV, VTV etc zouden gelden zoals bij LH. Een aantal EMBs moeten namelijk onder AOC van CLH gevlogen worden met LH Cockpit.
Ik heb destijds te kennen gegeven voor optie 2 (EMB in MUC) te gaan. Het beloofde contract bleef echter helaas uit en nu blijkt dat een contract voor onbepaalde tijd (nog) niet gegeven kan worden ivm een Gerichtsverfahren die de LH Personalsvertretung zou hebben aangespannen tegen de LH. Hierbij gaat het er onder andere om dat geen RE's aangenomen mogen worden zolang er nog een lijst met NFF'ers is.
Nu is het zo dat ik nog steeds op de EMB kan beginnen maar dan niet met een contract voor onbepaalde tijd. Mocht deze rechtzaak namelijk door LH verloren worden dan wordt mijn senioriteit weer op nul gezet en sta ik in het slechtste geval (bij geen Bedarf in andere bedrijfsonderdelen) weer op straat.
Nu sta ik dus voor een in mijn optiek moeilijke keuze en zijn er in principe 3 mogelijke senario's:
- Ik kies voor GWI en werk daar minimaal 4 jaar in een soortgelijke operatie die ik de afgelopen jaren al gedaan heb.
- Ik kies voor de Arbeitnehmerueberlassung bij CLH en neem ontslag bij mijn huidige werkgever en krijg een contract voor bepaalde tijd terug.
- Ik wacht nog even, en hoop dat het CLH-verhaal na zekere tijd uitgevochten is en een vast contract beschikbaar is. Ondertussen bestaat misschien de kans ook nog bij Cargo of Passage (320/737) te beginnen.
Graag zou ik willen weten of er insiders zijn die hier wat zinnigs over zouden kunnen zeggen. Om uiteindelijk een gedegen beslising te kunnen maken zoek ik ook nog naar antwoorden op de volgende vragen:
- Heeft de DLR-test bij LH of onderdelen ervan een bepaalde houdbaarheid?
- Heeft iemand in kaart hoeveel beschikbare FO jobs beschikbaar komen in 2011 en hoe groot de groep is van wachtende NFF'ers en GWI/CLH/DE FO's die allemaal nog voor mij aan de beurt zijn?
- Weet iemand hoeveel 320 en EMBs in 2011 nog geleverd zullen worden aan LH en wanneer?
- Aangezien alle NFF'ers de EMB Arbeitnehmerueberlassung niet accepteren, wie zal dan de komende tijd de EMB die met LH Cockpit gevlogen MOETEN worden gaan vliegen?
Alvast vriendelijk bedankt!
Ik vroeg me af of iemand op dit forum mij van wat info's zou kunnen voorzien betreffende de mogelijkheden voor RE's bij LH.
Ik heb ruim een maand geleden als RE de FU voor LH in HAM gehaald en kreeg initieel te horen dat ik meteen zou kunnen beginnen bij GWI of een maand later bij CLH op de EMB. De laatste optie zou dan gaan om een CLH Arbeitnehmerueberlassung, waarbij KTV, MTV, VTV etc zouden gelden zoals bij LH. Een aantal EMBs moeten namelijk onder AOC van CLH gevlogen worden met LH Cockpit.
Ik heb destijds te kennen gegeven voor optie 2 (EMB in MUC) te gaan. Het beloofde contract bleef echter helaas uit en nu blijkt dat een contract voor onbepaalde tijd (nog) niet gegeven kan worden ivm een Gerichtsverfahren die de LH Personalsvertretung zou hebben aangespannen tegen de LH. Hierbij gaat het er onder andere om dat geen RE's aangenomen mogen worden zolang er nog een lijst met NFF'ers is.
Nu is het zo dat ik nog steeds op de EMB kan beginnen maar dan niet met een contract voor onbepaalde tijd. Mocht deze rechtzaak namelijk door LH verloren worden dan wordt mijn senioriteit weer op nul gezet en sta ik in het slechtste geval (bij geen Bedarf in andere bedrijfsonderdelen) weer op straat.
Nu sta ik dus voor een in mijn optiek moeilijke keuze en zijn er in principe 3 mogelijke senario's:
- Ik kies voor GWI en werk daar minimaal 4 jaar in een soortgelijke operatie die ik de afgelopen jaren al gedaan heb.
- Ik kies voor de Arbeitnehmerueberlassung bij CLH en neem ontslag bij mijn huidige werkgever en krijg een contract voor bepaalde tijd terug.
- Ik wacht nog even, en hoop dat het CLH-verhaal na zekere tijd uitgevochten is en een vast contract beschikbaar is. Ondertussen bestaat misschien de kans ook nog bij Cargo of Passage (320/737) te beginnen.
Graag zou ik willen weten of er insiders zijn die hier wat zinnigs over zouden kunnen zeggen. Om uiteindelijk een gedegen beslising te kunnen maken zoek ik ook nog naar antwoorden op de volgende vragen:
- Heeft de DLR-test bij LH of onderdelen ervan een bepaalde houdbaarheid?
- Heeft iemand in kaart hoeveel beschikbare FO jobs beschikbaar komen in 2011 en hoe groot de groep is van wachtende NFF'ers en GWI/CLH/DE FO's die allemaal nog voor mij aan de beurt zijn?
- Weet iemand hoeveel 320 en EMBs in 2011 nog geleverd zullen worden aan LH en wanneer?
- Aangezien alle NFF'ers de EMB Arbeitnehmerueberlassung niet accepteren, wie zal dan de komende tijd de EMB die met LH Cockpit gevlogen MOETEN worden gaan vliegen?
Alvast vriendelijk bedankt!