Nederlandse Luchtvaartpool, LOL-verzekering 50% duurder

Iemand ervaring met het overstappen van LOL provider met een lening bij ABN AMRO? Ik kan via BALPA veel goedkoper een verzekering afsluiten dan bij NLP. Geen idee of dit met ABN te regelen is. Ik zal ze eens bellen..
 
Als je LoL niet verpand is ben je vrij om te doen wat je wilt.
En 160% klinkt behoorlijk steil, maar de stap van < 30 naar >30 was natuurlijk bekend, dus die moet je er even buiten laten.
Waar je hier wel even op moet letten is het volgende. Als je X Xjaar premie hebt betaald en je hebt op een gegeven moment een claim moet de maatschappij:
A) Nog bestaan
B) Ook daadwerkelijk uitkeren.

Let dus op dat je met een betrouwbaar bedrijf in zee gaat.
Dat Franse gebeuren is vbast goed, vast betrouwbaar, maar als je een probleem hebt, wie vertaald er even voor je? Vraag me af of ze Engels kunnen/willen spreken.
 
Iemand ervaring met het overstappen van LOL provider met een lening bij ABN AMRO? Ik kan via BALPA veel goedkoper een verzekering afsluiten dan bij NLP. Geen idee of dit met ABN te regelen is. Ik zal ze eens bellen..

Ik heb de ABN Amro gewoon gemaild dat ik die LoL niet wilde, en meteen precies aangegeven wat ik daarvoor in de plaats wilde hebben. Binnen twee dagen een reactie dat het best was, zolang de voorwaarden tot uitkering niet beperkter waren en zolang ik een kopie van de polis opstuur.

Geen probleem dus! Gewoon even gauw overleggen.

Let dus op dat je met een betrouwbaar bedrijf in zee gaat.
Dat Franse gebeuren is vbast goed, vast betrouwbaar, maar als je een probleem hebt, wie vertaald er even voor je? Vraag me af of ze Engels kunnen/willen spreken.

Mochten ze al ineens geen Engels spreken, dan is vertalen niet zo heel ingewikkeld. Maar onze internationale vakbonden hebben uitgebreid contact gehad met deze club en hebben er voldoende vertrouwen in om het aan te raden aan alle leden.
 
OK dat wist ik niet. Dat maakt voor mij iig veel uit.
Bonjour, je voudrais information pour le loss of licence.... Ga ze morgen eens bellen/mailen.
 
Vraag: Is de LVP LOL ieder moment stop te zetten, of ben je de Sjaak voor een jaar als je premie net afgeschreven is?
 
Vraag: Is de LVP LOL ieder moment stop te zetten, of ben je de Sjaak voor een jaar als je premie net afgeschreven is?

Tegenwoordig mogen verzekeringen bij wet niet stilzwijgend verlengd worden. je zou in ieder geval bericht moeten krijgen dat de verlenging eraan zit te komen.

Mvg
 
Ik heb dezelfde brief gehad van de NLP. Wat een lolbroeken daar. Ik ben bezig met de Balpa LOL. Stukken goedkoper. De rabobank vind het prima zolang de verzekering maar verpand is aan hun.

Enige waar je op moet letten is dat je max 4 keer je jaarsalaris kan verzekeren en een grandtotal van £300.000 inclusief wat je werkgever uitkeerd. Niet dat dat voor veel mensen een probleem zal zijn
 
Als je premie net is afgeschreven maar de voorwaarden zijn veranderd heb je x weken om bezwaar te maken. Lees: op te zeggen.
 
Als het goed is komt er voor diegene die hun verzekering via de ABN hebben lopen binnenkort een voorstel voor een lol, via Hiscox in Londen.
 
Ik denk zomaar dat de premie van de NLP binnenkort nog wel weer fors omhoog gaat, want ze houden op deze manier geen klanten meer over lijkt me zo.

Ik had hetzelfde met het NLP, maar had het nog via de ABN lopen. Ik heb toen even gebeld of het geen foutje was. Bleek geen foutje.... Van 375 euro naar 900 nog wat. Hallo!! Ik was dus heel snel foetsie bij de NLP.

Maar ben nu dus ook op zoek naar een nieuwe LOL. Liefst natuurlijk 'veel voor weinig'. Echte Hollanders die we zijn. :D

Maar heb wel oren naar dat Hiscox of APPN. Kun je dat bij de Fransen ook in het Engels afsluiten? Want leuk en aardig, maar mijn Frans is nou niet zodanig dat ik de kleine lettertjes zal begrijpen. :(

Heeft iemand deze Franse LOL al en wat zijn de ervaringen ermee?

En Jeroen994, op tafel met die LOL verzekering die jij weet zou ik zeggen, of moet het via PM, omdat het via een tante van je uit Australie d'r neef in Zuid-Afrika, z'n zwager is? :D
Laat iedereen delen in wat je weet, kan jouw premie misschien alleen maar lager worden als er meer mensen zich daar ook verzekeren.
 
Vorige week toch maar even een belletje gepleegd naar onze vrienden van de ABN. Aangezien ik hier alle geruchten las, maar nog geen brief heb gezien. De LOL-premie voor het volgende jaar werd bij mij normaal gesproken begin december via een automatische incasso betaald. Dit jaar echter niet. Reden was inderdaad de premieverhoging van de NLP waar de ABN niet mee akkoord gegaan is. Binnenkort kunnen we een brief verwachten waarin een keuze gemaakt kan worden, HISCOX of NLP. Op de vraag of ik nu dan uberhaupt wel verzekerd was kwam als antwoord, dat HISCOX de voorlopige dekking van de polissen over heeft genomen totdat een keuze is gemaakt:dozey:

Gr.
FF
 
Pk,

heb je zelf al de APPN LOL? Want als ik info aanvraag of me inschrijf, gaat alles dan in het Frans of geven ze ook alles uit in het Engels? Want ik heb ook wel oren naar die LOL daar.

Koning Lucht,

denk dat de APPN beter en voordeliger is dan de BALPA LOL. Tenzij je natuurlijk nog heel veel GBP's hebt van je vorige werkgever ;)
Maar Thomson dus ingeruild voor de zandbak? Hoe vind je het? Want ik ben wel in Doha geweest en heb wat connecties daar, maar zou er zelf eigenlijk nog niet dood gevonden willen worden. Leuk voor even en een soortement van wannabe Dubai, maar dan met minder te doen en zeker net zoveel regeltjes. Met merkwaardige praktijken die ik daar heb zien gebeuren bij de 'nationale vliegclub'. Maar als het natuurlijk voor jou werkt, veel plezier en succes daar :)
 
Pk,

heb je zelf al de APPN LOL? Want als ik info aanvraag of me inschrijf, gaat alles dan in het Frans of geven ze ook alles uit in het Engels? Want ik heb ook wel oren naar die LOL daar.

Ik heb hem, en zoals al eerder gezegd krijg je alles in het Engels, dus geen probleem.

Je moet geloof ik wel aangesloten zijn bij een vakbeweging waar ze een deal mee hebben, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ik heb hem, en zoals al eerder gezegd krijg je alles in het Engels, dus geen probleem.

Je moet geloof ik wel aangesloten zijn bij een vakbeweging waar ze een deal mee hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Voor wat betreft de vakbeweging; er zitten ook veel Ryanair piloten. En zoals bekend, helaas geen vakbeweging daar.... :niet_bli:
 
Back
Top