Dag heren en dames Lufthansa piloten,
Onlangs is er een soortgelijk "probleem" tussen Germanwings en Cityline hier goed beantwoord. En nu zit ik ook met het luxeprobleem van verschillende uitnodigingen. Wat te doen?
Ik ben al eingeladen voor een DLR test van Cityline. Kort daarop volgde ook een uitnodiging van Condor. Bij interpersonal wisten ze mij te vertellen dat je in dat geval eerst het best de Cityline test kunt doen. Om dat je bij een eventueel falen nog wel de Condor test mag doen en andersom niet. Condor erkent ook de Cityline test. Dus dat is alleen maar fijn.
Nu heb ik vandaag echter ook een uitnodiging voor Lufthansa Italia ontvangen. Maar dit is een grote onbekende op het internet. Kun je deze maatschappij 1 op 1 vergelijken met Germanwings of Passage? Dus zou dit de eerste optie moeten zijn?
En hoe zit het met Condor en Cityline onderling?
Ik besef me dat het een luxeprobleem is (die met een niet gehaalde DLR ook weer volledig weg kan zijn) maar is er 1 die er met kop en schouders bovenuit steekt?
Van alle hoor ik dat het fijne bedrijven zijn om voor te werken.
Cityline Voor: kans op basis vlak bij NL (na verloop van tijd). Veel starts en landingen op leuke velden. Tegen: Minder loon dan main (maar nog erg goed). Moeilijke doorstroom naar passage.
Condor: Voor: Leuke mix van LH en MH op de 757 en 767. Ook veel basissen in Duitsland. Tegen: Salaris? Kansen op overstap naar passage. Zelfstandig bedrijf dus minder zeker.
Italia: Voor: A319. En eventueel de beste voorwaarden (KTV?)/ salaris? Italie en nieuwe startende organisatie. Tegen: Italie, nieuwe startende organisatie.
Wie heeft wijsheid hierin?
Onlangs is er een soortgelijk "probleem" tussen Germanwings en Cityline hier goed beantwoord. En nu zit ik ook met het luxeprobleem van verschillende uitnodigingen. Wat te doen?
Ik ben al eingeladen voor een DLR test van Cityline. Kort daarop volgde ook een uitnodiging van Condor. Bij interpersonal wisten ze mij te vertellen dat je in dat geval eerst het best de Cityline test kunt doen. Om dat je bij een eventueel falen nog wel de Condor test mag doen en andersom niet. Condor erkent ook de Cityline test. Dus dat is alleen maar fijn.
Nu heb ik vandaag echter ook een uitnodiging voor Lufthansa Italia ontvangen. Maar dit is een grote onbekende op het internet. Kun je deze maatschappij 1 op 1 vergelijken met Germanwings of Passage? Dus zou dit de eerste optie moeten zijn?
En hoe zit het met Condor en Cityline onderling?
Ik besef me dat het een luxeprobleem is (die met een niet gehaalde DLR ook weer volledig weg kan zijn) maar is er 1 die er met kop en schouders bovenuit steekt?
Van alle hoor ik dat het fijne bedrijven zijn om voor te werken.
Cityline Voor: kans op basis vlak bij NL (na verloop van tijd). Veel starts en landingen op leuke velden. Tegen: Minder loon dan main (maar nog erg goed). Moeilijke doorstroom naar passage.
Condor: Voor: Leuke mix van LH en MH op de 757 en 767. Ook veel basissen in Duitsland. Tegen: Salaris? Kansen op overstap naar passage. Zelfstandig bedrijf dus minder zeker.
Italia: Voor: A319. En eventueel de beste voorwaarden (KTV?)/ salaris? Italie en nieuwe startende organisatie. Tegen: Italie, nieuwe startende organisatie.
Wie heeft wijsheid hierin?
Last edited: