KLu in 2011

Vervelend nieuws voor de MWO'ers:

Ik heb net het bericht gekregen dat er géén opleiding MWO officier vlieger plaats gaat vinden in 2011. De KOO vindt wel gewoon plaats.

Zelf baal ik hier enorm van, begin nu toch wat te twijfelen... :(
 
Vervelend nieuws voor de MWO'ers:

Ik heb net het bericht gekregen dat er géén opleiding MWO officier vlieger plaats gaat vinden in 2011. De KOO vindt wel gewoon plaats.

Zelf baal ik hier enorm van, begin nu toch wat te twijfelen... :(

Gewoon voor KOO gaan!
 
Het aantal KOO werd niet genoemd.

Ja, ik ga gewoon door voor de KOO natuurlijk! :) Alleen nog de SOL en al het medische. Wat klinkt dat makkelijk als je dat zo op papier zet haha... :p (nu nog de praktijk)
 
jezus wat slecht nieuws! Je hebt het over 2011 maar weet je ook of de februariklas specifiek doorgaat?
 
Komt goed uit dus dat ik voor KOO heb gesolliciteerd...
Maargoed, al kan ik pas in 2012/2013 aan de bak, alles voor een toekomst bij de KLu!

Ik kan me wel bezighouden zolang.

Maarja het is nog ver weg, eerst maar eens door de selecties komen...
 
Vervelend nieuws voor de MWO'ers:

Ik heb net het bericht gekregen dat er géén opleiding MWO officier vlieger plaats gaat vinden in 2011. De KOO vindt wel gewoon plaats.

Zelf baal ik hier enorm van, begin nu toch wat te twijfelen... :(

Nog niets van vernomen hier in Breda, dus wellicht een gerucht. Bovendien is met de Diës nogmaals het belang van MWO besproken, dus ik gok dat het CLSK niet zo onhandig gaat doen als 5 jaar geleden -afschaffen van lichtingen bleek immers geen succes!

Met KOO ben je sneller bij het GMB -maar waarschijnlijk ook sneller toe aan gedwongen ontslag etc (tenzij je met je ... in je hand en je ogen dicht een barrelroll kan draaien.. ofiets met ervaring hebben).

Kortom zoals altijd.. balans zoeken:
6a00d8341d417153ef013488617622970c-800wi
 
Nog niets van vernomen hier in Breda, dus wellicht een gerucht. Bovendien is met de Diës nogmaals het belang van MWO besproken, dus ik gok dat het CLSK niet zo onhandig gaat doen als 5 jaar geleden -afschaffen van lichtingen bleek immers geen succes!

Met KOO ben je sneller bij het GMB -maar waarschijnlijk ook sneller toe aan gedwongen ontslag etc (tenzij je met je ... in je hand en je ogen dicht een barrelroll kan draaien.. ofiets met ervaring hebben).

Kortom zoals altijd.. balans zoeken:
6a00d8341d417153ef013488617622970c-800wi

Maar aan einde dienverplichting zit je als KMA-er gewoon op een bureaustoel ipv die driewieler. En mag je max 50% boren. ;)
 
Dat het een gerucht is geloof ik niet. Kreeg het bericht namelijk te horen van de luchtmacht zelf dat mijn sollicitatie is omgezet naar de KOO in plaats van de geplande MWO.
Maar uiteindelijk is het toch een soort luxeprobleem met alleen nog de SOL en medisch in het vooruitzicht :) (nee, hier bedoel ik niet mee dat het niks voorstelt)
 
Back to Basic?

Back to Basic?

Dat het een gerucht is geloof ik niet. Kreeg het bericht namelijk te horen van de luchtmacht zelf dat mijn sollicitatie is omgezet naar de KOO in plaats van de geplande MWO.
Maar uiteindelijk is het toch een soort luxeprobleem met alleen nog de SOL en medisch in het vooruitzicht :) (nee, hier bedoel ik niet mee dat het niks voorstelt)

Hoe zit het eigenlijk met die SOL? -Ik vandaag op TTC begrepen dat ie nog wel met de Slingsby wordt gevlogen. Wat ik heb begrepen is dat er nu vier simulator vluchten inzitten (-hoezo voorbereiding niet mogelijk?) en twee keer dwarrelen in de Firefly. Maar das niet echt meer wat het geweest is.. (6 vluchten in verleden). En, worden die vluchten nog op Evora gedaan of imiddels weer oud, vertrouwd op Seppe?

93229-004-46FBAAB5.jpg

Hoezo back to basic?! - Let's put some roundels on it and she's good to go..​
 
Sol bestaat tegenwoordig inderdaad uit twee vluchten waar in totaal 4 "vluchten" in verwerkt zitten. En een zonnig tripje naar Evora zit er helaas niet meer in, er word gevlogen vanaf Seppe! Dat betekend, vooral in dit jaargetijde, lang wachten op een dag met goed weer zodat er gevlogen kan worden!

Ze hebben hier voor gekozen omdat ze een groot deel van de vroegere PVS vluchten nu laten vliegen op de Alsim op het CML. Bezuinigingen en efficientie zijn het devies!
 
Back
Top