Website Stella

@ Bluejet,

We worden nou eenmaal erg argwanend als een 'nieuwkomer' (zonder posts) ineens hoog van de toren blaast en ons even allemaal verteld hoe het zit. Gooi daar je berg Cessna 'typeratings' bij en standplaats Eelde, en wij (de andere airworkers) denken te maken hebben met een doorgewinterde Stellaviaan die nog steeds denkt dat hij overal kan solliciteren en dat Stella de beste vliegschool is.......

BTW, welkom op het forum! :biertje:

Jongens jongens tog, wat een haat allemaal.
Ik heb op lelystad mijn ppl en cpl zelf gehaald, ik wilde toen door voor atpl maar je hebt bijna geen kans op een baan bij een luchtvaartmaatschappij als je die niet bij 1 van de grotere fto's doet in NL.
Ik woon in eelde,en heb als standplaats frankfurt.
Ik vindt het een beetje raar dat ik meteen als Iemand van stela wordt afgescheept.
Het doet me deugd dat er genoeg mensen zijn die nog steeds in rare complot theorieen geloven.
Ik denk dat ik me maar ga voegen bij mn collega's op het forum.
Veel succes met het ontmaskeren van Stella mensen!:D:D
Bluejet
 
Ik denk dat ik me maar ga voegen bij mn collega's op het forum.

Ondanks te wat kinderachtige reacties van sommige heb je wel een beetje lange tenen!

Ik ben blij met je reactie, aangezien Stella studenten niets mogen zeggen over de opleiding. Wat ik ook daadwerkelijk geloof, maar wat ook te gek is voor woorden.

Ten eerste, dat de school dit eist, maar ten tweede (nog erger) dat de studenten er gehoor aan geven.

Grtz Mike5
 
@ Bluejet,

We worden nou eenmaal erg argwanend als een 'nieuwkomer' (zonder posts) ineens hoog van de toren blaast en ons even allemaal verteld hoe het zit. Gooi daar je berg Cessna 'typeratings' bij en standplaats Eelde, en wij (de andere airworkers) denken te maken hebben met een doorgewinterde Stellaviaan die nog steeds denkt dat hij overal kan solliciteren en dat Stella de beste vliegschool is.......

BTW, welkom op het forum! :biertje:


Tampie,

Je bent zelf ook altijd erg goed in het vertellen hoe het zit. En dat met een net niet B737NG "TR". Ga je eens gedragen als een afgestudeerde, de tijd van modder gooien over vliegscholen moet je toch eens achter je laten. Denk je dat ze in de "echte wereld" nog praten over die fantastische vliegscholen in NL? Woon samen met een NLS'er drink bier met KLS'ers en denken je dat we het ook maar 1 min over de vliegschool hebben? Ga hier Stella verder niet verdedigen want daar zie ik het nut niet van in, ik heb er met veel plezier gezeten en heb alles binnen 2 jaar gedaan. Maar ja dat waren ook iets andere tijden.
 
Last edited:
@ Bluejet,

Dat was een goedbedoeld "welkom" op dit forum. Dat je in je allereerste post gelijk een verhaal over Stella vertelt met jouw profiel, creëert voor de meesten een argwanende houding. Die schijn had je even tegen je, maar als zoals je het zelf weerlegt is dat door mij verkeerd geïnterpreteerd. Je hebt soms ook zulke berichtgeving die dan wel een wat dubieuzere oorsprong heeft... No hard feelings!

@ Kroket,

Ik heb het beste met iedereen voor, en ben graag voor anderen een helpende hand voor wat betreft informatie en adviezen. Maar als vliegscholen tegen de slechte marktsituatie in allerlei 'activiteiten' ontplooien om hum commerciële werkzaamheden uit te breiden, dan kan ik daar inderdaad kritisch op zijn. Evenals Easyjet die Ab-Initios uitmelkt met een TR van 34K ponden, en een Denim die in slechte tijden nog steeds typeratings wist te verkopen zonder baancontract... En mijn achtergrond doet er (mijn inziens) niet toe als je ziet dat een gevarieerd publiek op Airwork dezelfde mening deelt...

Maar ondanks mijn 'zeikmomentjes' op Airwork, ben ik ook een prima kerel om een biertje mee te drinken hoor.. :biertje: En Airwork moet je niet altijd even serieus nemen, zit soms ook een beetje vuurtjes te stoken....
 
Ik lees al bijna een jaar mee op Airwork en heb veel informatie kunnen inwinnen. Ook ervaringen kunnen horen van mensen. Veel daarvan werd vaak herhaald.

Jongens, ik heb de knoop doorgehakt.

Ik ga me aanmelden bij Stella. Die regelen tenminste een baan voor me. En al die ouwe rotten hier maar zeggen dat je wel gek moet zijn om nu 150K te investeren. Doe mij die 10k baangarantie er ook maar bij. Ik ben het toch wel na 10 jaar bij een major kwijt, die lening dan.

Ik bedoel, alle mensen van Stella vliegen toch bij majors?

Had ik al gezegd dat er veel herhaald wordt?
 
Ik lees al bijna een jaar mee op Airwork en heb veel informatie kunnen inwinnen. Ook ervaringen kunnen horen van mensen. Veel daarvan werd vaak herhaald.

Jongens, ik heb de knoop doorgehakt.

Ik ga me aanmelden bij Stella. Die regelen tenminste een baan voor me. En al die ouwe rotten hier maar zeggen dat je wel gek moet zijn om nu 150K te investeren. Doe mij die 10k baangarantie er ook maar bij. Ik ben het toch wel na 10 jaar bij een major kwijt, die lening dan.

Ik bedoel, alle mensen van Stella vliegen toch bij majors?

Had ik al gezegd dat er veel herhaald wordt?


Ik mag toch aannemen dat dit een grap is Slipstream? Of heb je nog nooit iets gelezen op dit forum? Kan ook zijn dat het sarcasme me even ontgaat.... ;-)

Gr. RR
 
Er word hier alleen zoveel gezegd door buitenstaanders, dat vind ik een beetje jammer.
Dan lijkt het net of er alleen gezeken word op Stella terwijl we nauwelijks berichten lezen van studenten dan wel ex-studenten. Hoop alleen niet dat het waar is dat ze die jongens nu vertellen dat ze hun "bek" op airwork dicht moeten houden. Zou toch wel een beetje te ver gaan lijkt me zo. Af en toe trekt er iemand zijn bek open, maar ja dat vind ik geen referentie kader want overal lopen een paar ontevreden klanten rond.
Begrijp me niet verkeerd probeer ze niet te verdedigen want de teksten die ze op hun site zetten vind ik ook erg overtrokken. Maar hoe het nou echt zit is me ook niet helemaal duidelijk.
Wat ik wel frappant vind is dat Stella vanaf dag 1 hier de zondebok is, mijn klas heeft het destijds wel proberen uit te leggen maar dat werd gelijk met de grond gelijk gemaakt. En die jongens zitten toch echt allemaal bij een goede airline (diegene die op de website staan ;) ) Moet daar wel bij gezegd worden dat minimaal de helft dit zelf heeft geregeld!

Tampie, bier gaat er bij kroket altijd in ;)
 
Ik lees al bijna een jaar mee op Airwork en heb veel informatie kunnen inwinnen. Ook ervaringen kunnen horen van mensen. Veel daarvan werd vaak herhaald.

Jongens, ik heb de knoop doorgehakt.

Ik ga me aanmelden bij Stella. Die regelen tenminste een baan voor me. En al die ouwe rotten hier maar zeggen dat je wel gek moet zijn om nu 150K te investeren. Doe mij die 10k baangarantie er ook maar bij. Ik ben het toch wel na 10 jaar bij een major kwijt, die lening dan.

Ik bedoel, alle mensen van Stella vliegen toch bij majors?

Had ik al gezegd dat er veel herhaald wordt?

Dat is ook toevallig!
Ik heb ook enkele weken geleden mijn besluit genomen. Die baangarantie heeft me over de streep getrokken. Dan maar 10K extra betalen. Dat valt toch in het niets bij het totale bedrag. En die persoonlijke benadering van de leerlingen spreekt mij ook enorm aan.
 
Dat is ook toevallig!
Ik heb ook enkele weken geleden mijn besluit genomen. Die baangarantie heeft me over de streep getrokken. Dan maar 10K extra betalen. Dat valt toch in het niets bij het totale bedrag. En die persoonlijke benadering van de leerlingen spreekt mij ook enorm aan.

Schiet mij maar lek.........:passed:
 
:yeehaa: Stella! Als ik jou zie ben ik niet mee-eer bij te sturen...! Stella! Die momenten ZULLEN eeuwiiiiiiiiiiiig blij-ijven duren...STELLA!! :yeehaa:

Lol is goed voor de mens, negativiteit niet. Zo zou je kunnen stell(a)en, dat het nog slechter had kunnen gaan met Stella, dus dan valt het nu nog mee.. :blabla::biertje:
 
Dat is ook toevallig!
Ik heb ook enkele weken geleden mijn besluit genomen. Die baangarantie heeft me over de streep getrokken. Dan maar 10K extra betalen. Dat valt toch in het niets bij het totale bedrag. En die persoonlijke benadering van de leerlingen spreekt mij ook enorm aan.

Kijk iemand die mijn wel geinformeerde mening deelt!

Dat stella ik op prijs(lees: 10k).
 
Slipstream en San '85, jullie hebben me over de streep getrokken. Ik meld me ook aan voor Stella. Ik hoop in de zomer mijn PPL te hebben en daarna ga ik gewoon lekker in 2 jaar mijn brevetten halen via de integrated way!

Bedankt voor jullie posts, het was gewoon het laatste duwtje in de rug die ik nodig had, die baangarantie, daar kan gewoon geen FTO tegen op in deze marktsituatie.

Immortal
 
Dear me.....

Heren & dames die nu hun besluit vast hebben staan over Stella.
Gefeliciteerd dat jullie "een" keuze hebben gemaakt maar weet dat die 10k toch echt niet een magisch bedrag is voor Stella die de maatschappijen opeens zal doen zeggen "Wat? Heeft deze student 10k betaald? Kom maar binnen"

Het enige wat deze regeling van Stella opleverd is dat de 10k betalen de nieuwe standaard gaat worden voor alle studenten en dat Stella dus twee jaar lang beschikt over een aardige pot met geld waarop het aardige rente kan trekken. Flinke vent namelijk als je als enige van je klas "nee" zegt tegen de 10k....

De "baangarantie" of "loopbaan begeleiding" is tegenwoordig een standaard bij meerdere gerenomeerde scholen (EPST, etc)

Leg mij aub uit wat die 10k Stella de push geeft of de maatschappij om jouw "profiel" te realiseren in tijden van crisis"
 
Wat ik niet helemaal begrijp is dat men niet even een onderzoekje instelt voordat die 10K betaald wordt. Dan zou men toch zelf ook inzien dat de 'aanname-cijfers' niet kloppen zoals ze voorgespiegeld worden?

Het is hier net alsof je blij moet zijn dat je bij stella mag leren vliegen terwijl het verdomme juist andersom moet zijn... stella moet dankbaar zijn dat jullie daar uberhaupt 100K+ willen komen doneren..
 
Het is niet voor niets zo dat je die 10k van te voren moet betalen en niet pas wanneer ze hun beloftes nagekomen zijn.
 
Back
Top