Samenwerking EPST & INholland

eerlijk gezegt neem ik de leverancier van KLM helemaal niet seriues, ze zullen zoals snappaz zij, eerst bij hun eigen vliegschool kijken (waar er meer dan zat is).

het is en blijft een droom combinatie dit, ik kan echt niet wachten tot ik hier aan kan beginnen.

wat zijn jouw plannen hierover snappaz? wanneer ben jij van plan om te beginnen?


Ik zit nu in het examenjaar HAVO en wil hierna Luchtvaarttechnologie op InHolland volgen :)
 
Ik ben net terug van de open dag, zag er echt netjes uit!
hadden jullie ook die flight simulator gezien?? echt vet

over de opleiding zelf:
een student daar zei zelfs dat het moeilijker was dan bouwkunde bij TUdelft...
 
Ik ben net terug van de open dag, zag er echt netjes uit!
hadden jullie ook die flight simulator gezien?? echt vet

over de opleiding zelf:
een student daar zei zelfs dat het moeilijker was dan bouwkunde bij TUdelft...

en die student, heeft zelf bouwkunde gedaan :)?
 
Ook net terug, en ja de sim was vet. Jammer dat hij pas over 1,5 jaar klaar is (dat denken ze). En die Yoke en rudderpedalen waren ook een beetje amateuristisch, maar ach blijft cool :p

Wordt inderdaad gezien als (een van de) de moeilijkste HBO opleiding. Vind ik eigenlijk wel beter, me vrienden op school verklaren me al voor gek dat ik HBO ga doen... (niet dat dat een reden is, want dat boeit me geen flikker, maar vind het toch wel fijn).


Ik denk dat ik er na 2 jaar eindelijk uit ben wat het gaat worden :)

Hoe zit het bij jullie?
 
kzit nog helaas in havo 4 (vavo)
dus ik heb nog wel ff tijd om te kijken hoe het is met de markt :grijns:

zaten jullie ook bij de auditorium van 12:00?

misschien was et leuker geweest als we een kleine airwork borrel daar bij et aula hielden haha

EDIT:

en die student, heeft zelf bouwkunde gedaan ?

Ja, dat begon ik me ook af te vragen, maar zoals meneer Kunnen al zei, dat je beroep gemixt is met die van Lucht & ruimtevaarttechnologie in TU, en die opleiding is zowieso de moeilijkste opleiding daar bij TU.

het zou opzich wel logisch zijn denk ik, ik begon me wel af te vragen of je met havo kennis zo een opleiding aankan...
 
kzit nog helaas in havo 4 (vavo)
dus ik heb nog wel ff tijd om te kijken hoe het is met de markt :grijns:

zaten jullie ook bij de auditorium van 12:00?

misschien was et leuker geweest als we een kleine airwork borrel daar bij et aula hielden haha

EDIT:



Ja, dat begon ik me ook af te vragen, maar zoals meneer Kunnen al zei, dat je beroep gemixt is met die van Lucht & ruimtevaarttechnologie in TU, en die opleiding is zowieso de moeilijkste opleiding daar bij TU.

het zou opzich wel logisch zijn denk ik, ik begon me wel af te vragen of je met havo kennis zo een opleiding aankan...

Welke vavo zit je?

Ik zit zelf ook op een vavo in rotterdam ( capelle , HAVO 5 )
 
kzit nog helaas in havo 4 (vavo)
EDIT:

Ja, dat begon ik me ook af te vragen, maar zoals meneer Kunnen al zei, dat je beroep gemixt is met die van Lucht & ruimtevaarttechnologie in TU, en die opleiding is zowieso de moeilijkste opleiding daar bij TU.

het zou opzich wel logisch zijn denk ik, ik begon me wel af te vragen of je met havo kennis zo een opleiding aankan...

Ik ben zelf Lucht en Ruimtevaarttechniek student en het enige verschil met HBO is:
1.Bij L&R ligt het tempo met les geven hoger.
2. Iets minder praktijk dan HBO.
Voor de rest is het meeste wel hetzelfde.

Deze opleiding had eerder van start moeten gaan...ik had het wel leuk gevonden om HBO diploma en vliegbrevet in 4 a 5 jaar te hebben. Ik ga er iets langer over doen!!!

Nog veel succes met jullie keuze!!!
 
Na heel deze thread te hebben gelezen kan ik dus begrijpen dat er nu 3 scholen zijn die nauw samenwerken met een vliegopleiding.

1. Aviation Studies Amsterdam (aviation flight) ism Stella
2. INholland & EPST, en nog wat anderen(voor mij niet van belang)
3. Hanze Hogeschool (HBO Technische Bedrijfskunde) in Groningen met de KLS.

De bedoeling was dat ik in eerste instantie koos voor Aviation Engineering te Amsterdam en daarna na EPST te gaan, want ik ben niet zo gescharmeerd van Stella.
Het hoofddoel van de scholen komt dat op hetzelfde neer: Luchtvaarttechnolgie?
maw proberen ze je hetzelfde aan te leren?

Nu kom ik dus via ''alweer'' dit forum(waarvoor mijn dank) erachter dat INholland & EPST een super deal is!

De vraag is wat maakt INholland&EPST beter/anders dan Aviation Studies te amsterdam?
Welke school zal mij beter opleiden richting vliegenier/flight engineer?
Welke school doet het in het algemeen beter?
Graag goede argumenten natuurlijk, jullie bepalen deels mijn keuze;)

gr Raymond
 
Last edited:
Ik denk dat je daar het beste zelf achter kunt komen. Het hoeft niet zozeer een betere studie te zijn, het is gewoon iets anders.

Wat ik ervan heb begrepen is dat INholland zich toch meer bezig houdt met het ontwerpen (en vaak ook realiseren) van bepaalde projecten. Dit zou dus betekenen dat INholland meer werktuigbouwkundig zal zijn, maar ook dat is niet zo. Leo van de open dag (die oude man die in zowat alle vakken lesgeeft) maakte dat verschil duidelijk (als een constructie niet sterk genoeg is willen wtb'ers het zwaarder maken, voor luchtvaarttechnologen is dat geen optie).

Ook is de studie aan INholland zwaarder dan die aan de HvA. Vaak komen mensen die klaar zijn aan de HvA nog naar INholland en andersom gaan er mensen naar de HvA als INholland te zwaar is (is mij persoonlijk verteld).

Om terug te komen op je vraag; In het begin van de opleiding zal je (bijna) hetzelfde leren, zoals dat bij bijna elke studie is, het is de Major Technical Engineering met wat vakken als aerodynamica enzo.



Even iets heel anders:
Iemand ook van plan Aeronautical Engineering (Engelse variant) te doen?
 
Na heel deze thread te hebben gelezen kan ik dus begrijpen dat er nu 2 scholen zijn die nauw samenwerken met een vliegopleiding.

1. Aviation Studies Amsterdam (aviation flight) ism Stella
2. INholland & EPST

De bedoeling was dat ik in eerste instantie koos voor Aviation Engineering te Amsterdam en daarna na EPST te gaan, want ik ben niet zo gescharmeerd van Stella.
Het hoofddoel van de scholen komt dat op hetzelfde neer: Luchtvaarttechnolgie?
maw proberen ze je hetzelfde aan te leren?

Nu kom ik dus via ''alweer'' dit forum(waarvoor mijn dank) erachter dat INholland & EPST een super deal is!

De vraag is wat maakt INholland&EPST beter/anders dan Aviation Studies te amsterdam?
Welke school zal mij beter opleiden richting vliegenier/flight engineer?
Welke school doet het in het algemeen beter?
Graag goede argumenten natuurlijk, jullie bepalen deels mijn keuze;)

gr Raymond

Er staat genoeg op het forum over stella en EPST.
Alleen moet je bij de verhalen van stella wat langer de tijd ervoor nemen... ( :boring: )

Bij allebei de opleidingen krijg je een ingenieurstitel ( Ing )

Ook doet InHolland de NLS
 
Even nader verklaren, ik heb die nog niet langs zien komen.

In een foldertje:
"De opleiding Luchtvaarttechnologie van Hogeschool INHolland Delft heeft afspraken gemaakt met de Nationale Luchtvaart School (NLS) te Hoofddorp, de ASC Flight Academy te Maastricht en de EPST."

Denk niet dat er heel veel mensen heen gaan gezien de andere mogelijkheden.
 
In een foldertje:
"De opleiding Luchtvaarttechnologie van Hogeschool INHolland Delft heeft afspraken gemaakt met de Nationale Luchtvaart School (NLS) te Hoofddorp, de ASC Flight Academy te Maastricht en de EPST."

Denk niet dat er heel veel mensen heen gaan gezien de andere mogelijkheden.

Kan jij ze vinden? Ik i.i.g. niet. Ze bedoelen geloof ik ASL Flight Academy, die is ook gevestigd op Maastricht Airport.
 
Last edited:
Na heel deze thread te hebben gelezen kan ik dus begrijpen dat er nu 2 scholen zijn die nauw samenwerken met een vliegopleiding.

1. Aviation Studies Amsterdam (aviation flight) ism Stella
2. INholland & EPST


Je vergeet de Hanze Hogeschool (HBO Technische Bedrijfskunde) in Groningen die een 4-jarige opleiding aanbied in combinatie met de KLS.
 
dank aan de mensen voor die reageren op mijn post.
Ik krijg antwoorden te horen die wellicht het doel van de post niet hebben begrepen.
Ik zou graag het verschil willen weten van de twee opleidingen.
''steph'' gaf hierop een goed antwoord.
Als heel veel mensen net zoals steph denken, dan ga ik voor de meerderheid en overweeg ik de studie bij INholland te doen ism EPST.
Wel een vraag die extra is opgekomen naar aanleiding van steph's post.
Wat maakt INholland dan zwaarder dan de HVA?

@De cock pit. aangepast;)
 
dank aan de mensen voor die reageren op mijn post.
Ik krijg antwoorden te horen die wellicht het doel van de post niet hebben begrepen.
Ik zou graag het verschil willen weten van de twee opleidingen.
''steph'' gaf hierop een goed antwoord.
Als heel veel mensen net zoals steph denken, dan ga ik voor de meerderheid en overweeg ik de studie bij INholland te doen ism EPST.
Wel een vraag die extra is opgekomen naar aanleiding van steph's post.
Wat maakt INholland dan zwaarder dan de HVA?


Als iedereen hier op airwork het er mee eens is dat jij van een berg moet springen, doe je het dan ook? Van mij mag je een studie kiezen die veel mensen leuk vinden, moet je helemaal zelf weten, maar kom achteraf niet zeuren dat het een slechte keuze was!

Kortom, ik weet niet of je al bij beide studies hebt gekeken, MAAR DOE DAT! Overweeg voor jezelf wat jij het leukste vind en wat jou het beste ligt en ga niet naar een studie omdat de studie in kwestie populair is...

Mijn advies: Loop een keertje mee bij INHolland en de HvA en vraag het aan de mensen die er verstand van hebben en oordeel voor jezelf of het wat voor je is...
 
Ook is de studie aan INholland zwaarder dan die aan de HvA. Vaak komen mensen die klaar zijn aan de HvA nog naar INholland en andersom gaan er mensen naar de HvA als INholland te zwaar is (is mij persoonlijk verteld).

Hoi Steph,

Ik ben het met veel van je opmerkingen eens. Maar deze is volgens mij niet terecht. Ik ben nu 2e jaars student aan de HvA. Uit mijn klas van het 1e jaar zitten nu juist 4 mensen van bij INholland omdat zij hier een BAS (afwijzend studieadvies) hebben gekregen omdat ze deze opleiding niet aankonden.
Echter ken ik niemand die hier van INholland zit, die ongetwijfeld vast wel zullen zijn.
En volgens mij gaat NIEMAND naar INholland als ze hier klaar zijn. Misschien naar de TU L&R (ook in delft), maar niet naar INholland.
 
Back
Top