Samenwerking EPST & INholland

steph

New member
Goedendag,

Dit bericht maakte me erg blij en ik hoop dat iemand anders mij nog blij-er kan maken door te bevestigen dat deze nieuwe combi aankomend schooljaar al zal starten?! Ik geloof dat ik in dat geval eindelijk heb gevonden wat ik volgend jaar wil doen (na het bezoeken van een open- en/of meeloopdag staat dat pas vast natuurlijk).

NLS-INholland is het niet echt voor mij, een vertrouwelijke bron heeft me dat afgeraden, maar dat terzijde.
 
Wel een leuk initiatief. Jammer dat het in Delft is overigens. Ben echter benieuwd hoe het zit met de selecties. Wanneer zou je deze selecties doen? En is dit gekoppeld aan een bepaalde opleiding?

Want een 4 jarige bachelor in 4 jaar doen, samen met een vliegopleiding bij de EPST van pakweg 22 maanden, lijkt me pretty stressful. Ben benieuwd wat voor een invulling hieraan is gegeven.
 
Dit was al een tijdje bekend, tenminste hoorde het van de moeder van een vriendin, die werkt bij INholland, dat er een samenwerking met EPST was, alleen is het nu pas gepubliceerd.
Selecties doe je in het begin van het 2de jaar.
Je minor is als het ware verkeersvlieger.
De bachelor krijg je de eerste 2 jaar.
Fase 1 van de selecties kan je gewoon op de locatie in delft zelf doen ( is op de computer )
INholland is overigens gewoon een goede school.
Elke hogeschool heeft weer z'n opleidingen wat minder zijn dan andere scholen, zo ook bij deze school. ( ook een vertrouwelijke bron )
Ik ga dit ook dit jaar volgen na het afronden van me HAVO.
Je hebt dus 2 jaar bachelor, dan verkeersvlieger wat 14± maanden duurt, dan je afstudeerscriptie, dan je MCC @ EPST in utrecht die 1 maand duurt.
Je ziet dus dat je de MCC pas na je afstudeerscriptie mag doen, normaal doe je dat gelijk nadat je klaar ben met je praktijk in The States.
Volgens iemand van de NLS die ook dit traject heeft gevolgd ( aangezien INholland ook met de NLS samenwerkt), draagt het zeker bij aan de opleiding van verkeersvlieger, aangezien je veel leerstof ook al krijgt tijdens je bachelor.
Volgens mij krijg je zelfs studiefinanciering etc. en uitwonende beurs alleen weet dit niet meer zeker ( scheelt toch wat in de kosten ).
Of je de engelse wilt doen dat is natuurlijk een keuze voor jezelf, maar het is allebei precies hetzelfde.
Ook is bij de 'Nederlandse variant' zo dat de boeken voor 80% in het engels zijn en een aantal lessen ook.
 
Snappaz,

Bedankt voor je reactie! Ik had het al een beetje verwacht, maar toch vind het jammer dat de selectie pas in het tweede jaar is. Maar goed, wil sowieso een opleiding afgerond hebben want er blijft natuurlijk altijd die kans dat je niet door die selectie heen komt...
 
Snappaz,

Bedankt voor je reactie! Ik had het al een beetje verwacht, maar toch vind het jammer dat de selectie pas in het tweede jaar is. Maar goed, wil sowieso een opleiding afgerond hebben want er blijft natuurlijk altijd die kans dat je niet door die selectie heen komt...

Je kan de selectie ook eerder doen, maar ze zijn maar een jaar geldig...

De reden dat ze het 2de jaar doen:

Mocht je er niet doorheen komen, kan je altijd op tijd een andere minor kiezen + de bovengenoemde reden dat ze maar 1 jaar geldig zijn. ( en na het 2de jaar begin je met de vliegopleiding )
 
Dit was al een tijdje bekend, tenminste hoorde het van de moeder van een vriendin, die werkt bij INholland, dat er een samenwerking met EPST was, alleen is het nu pas gepubliceerd.
Selecties doe je in het begin van het 2de jaar.
Je minor is als het ware verkeersvlieger.
De bachelor krijg je de eerste 2 jaar.
Fase 1 van de selecties kan je gewoon op de locatie in delft zelf doen ( is op de computer )
INholland is overigens gewoon een goede school.
Elke hogeschool heeft weer z'n opleidingen wat minder zijn dan andere scholen, zo ook bij deze school. ( ook een vertrouwelijke bron )
Ik ga dit ook dit jaar volgen na het afronden van me HAVO.
Je hebt dus 2 jaar bachelor, dan verkeersvlieger wat 14± maanden duurt, dan je afstudeerscriptie, dan je MCC @ EPST in utrecht die 1 maand duurt.
Je ziet dus dat je de MCC pas na je afstudeerscriptie mag doen, normaal doe je dat gelijk nadat je klaar ben met je praktijk in The States.
Volgens iemand van de NLS die ook dit traject heeft gevolgd ( aangezien INholland ook met de NLS samenwerkt), draagt het zeker bij aan de opleiding van verkeersvlieger, aangezien je veel leerstof ook al krijgt tijdens je bachelor.
Volgens mij krijg je zelfs studiefinanciering etc. en uitwonende beurs alleen weet dit niet meer zeker ( scheelt toch wat in de kosten ).
Of je de engelse wilt doen dat is natuurlijk een keuze voor jezelf, maar het is allebei precies hetzelfde.
Ook is bij de 'Nederlandse variant' zo dat de boeken voor 80% in het engels zijn en een aantal lessen ook.

Je hebt er zeker voordeel van dat je al het een en ander weet van de bachelor fase.
Je studiefinanciering behoud je gewoon omdat je op INHolland ingeschreven blijft staan. Ook krijg je voor in het buitenland nog een OV-vergoeding. Totaal komt het nu uit op ongeveer 350 per maand.

Overigens is de NLS-INHolland samenwerking vanaf dit jaar hetzelfde als hierboven beschreven staat. Ik zit nog precies op de grens, en mocht dus ook kiezen of ik praktijk combineer met een afstudeeropdracht, of dat ik theorie+praktijk haal, dan afstuderen op de normale manier bij een bedrijf en daarna MCC.

Topicstarter: Vanwaar niet de combinatie met de NLS maar wel met EPST?
 
Ik kan niks op de site van inHolland vinden dat het een samenwerkingsverband heeft met EPST. Jullie wel?

Moet nog officieel worden gebracht, ik wist het in november al of december bij de opendag van InHolland.

@ Arividecci, misschien omdat het van de nls al een paar jaar aan de gang is?
 
@ AriVidecci:
Mooi dat die studiefinanciering door blijft gaan! Zal toch iets schelen...

Wat betreft mijn keus voor de EPST boven de NLS:
Het is een beetje een lang verhaal, maar ik zal het kort beschrijven. Het komt erop neer dat ik na een bezoek aan een opendag van de NLS had besloten voor de NLS te kiezen. Echter toen ik in contact kwam met een piloot op dit forum (het is niks ernstigs maar ik zal hem er niet bij betrekken en dus z'n naam niet noemen), had hij me de NLS sterk afgeraden. Het bedrijf waar hij werkt heeft zelfs besloten geen NLS-leerlingen meer uit te nodigen voor de selectie omdat ze erg slechte ervaringen hebben met NLS.

Ik had zelf een heel goed beeld van de NLS, maar de vliegert heeft mij in 1 PM dus omgepraat :p:


Vandaar dus.
 
Ook voor de hele vliegopleiding ? Of .. ?

De nls is wat minder geworden idd.
Je krijgt gewoon een uitwonende beurs volgens mij + basistoelage en eventuele aanvullend.
Tijdens de hele vliegopleiding, aangezien het een onderdeel van je hbo is volgens mij.
 
@ AriVidecci:
Mooi dat die studiefinanciering door blijft gaan! Zal toch iets schelen...

Wat betreft mijn keus voor de EPST boven de NLS:
Het is een beetje een lang verhaal, maar ik zal het kort beschrijven. Het komt erop neer dat ik na een bezoek aan een opendag van de NLS had besloten voor de NLS te kiezen. Echter toen ik in contact kwam met een piloot op dit forum (het is niks ernstigs maar ik zal hem er niet bij betrekken en dus z'n naam niet noemen), had hij me de NLS sterk afgeraden. Het bedrijf waar hij werkt heeft zelfs besloten geen NLS-leerlingen meer uit te nodigen voor de selectie omdat ze erg slechte ervaringen hebben met NLS.

Ik had zelf een heel goed beeld van de NLS, maar de vliegert heeft mij in 1 PM dus omgepraat :p:


Vandaar dus.

Nou, dan ben ik wel benieuwd naar zijn argumenten. Stuur ze maar even door in PM dan. (gecensureerd uiteraard).
 
Excuse my ignorance, maar, je hele opleiding zal voor je worden betaald ? Dat is dus inbegrepen bij de studiefinanciering ? Maar stufi bemoeid zich dus niet met "normale" vliegopleidingen, dus als ik bijvoorbeeld stella zou doen ?
 
Excuse my ignorance, maar, je hele opleiding zal voor je worden betaald ? Dat is dus inbegrepen bij de studiefinanciering ? Maar stufi bemoeid zich dus niet met "normale" vliegopleidingen, dus als ik bijvoorbeeld stella zou doen ?

Niet je hele opleiding, de opleidingskosten a 118000 betaal je wel zelf, al krijg je wel studiefinanciering die periode.
Als je direct een vliegopleiding doet krijg je geen stufi idd, omdat dit nu een onderdeel van je hbo is krijg je dat wel.
Stella doet zaken met hoge school Amsterdam, Aviation.
 
Benno,

Nee...
Studiefinanciering wilt niet zeggen dat je de studie zomaar voor 100% vergoed krijgt. Je krijgt een basis- en/of aanvullende beurs en daar moet je het mee doen. Ik weet ook niet hoe het precies zit en wanneer je extra geld moet lenen en wanneer niet, maar reken er maar op dat je de vliegopleiding niet vergoed gaat krijgen.

Ik moet me nog verdiepen over alles wat met de studiefinanciering te maken heeft (en jij zo te lezen ook). Binnenkort de IB-groep maar eens bellen.

En btw, correct me if I'm wrong.
 
Back
Top