Parkeren Eindhoven

kroket

New member
Voor diegene die ook wekelijks via EIN reizen naar hun basis en dit per auto doen heb ik slecht nieuws.
Het gratis parkeren op het industrieterrein houd op te bestaan. Vanaf 1 Maart word dit allemaal betaald parkeren voor max. 1 dag. Er is de mogelijkheid om via de luchthaven een abonnement te kopen voor P4 & P5 (lang parkeren) voor maar liefst 565 euro per jaar. Ik ga mij toch maar eens bedenken om met het openbaar vervoer te gaan. Of heeft iemand anders een andere optie?
 
Ik ga nu ook met het OV naar EIN. Vorige keer moest ik alleen met de auto en heb ik de auto neergezet in Best. Hier is een P+R waar je gratis je auto neer kan zetten en vertrekt er elk half uur een bus (145) naar het vliegveld. Het is niet ideaal maar wel een stuk goedkoper!
Ook schijn je in de wijk naast het vliegveld te kunnen parkeren (?)
 
Beste collega's, zijn jullie nou Hollanders of niet!? Als je de volgende keer als je het parkeerterrein (P4 bijvoorbeeld) verlaat dicht genoeg achter een voorgaande auto aanrijdt hoef je helemaal niets te betalen... :biertje:
 
Jij bent zeker de leukste thuis.....?
Sta er niet elke dag, dus dan is het wel een stukje duurder per dag!
En als je niks nuttigs te melden hebt....ach heb al genoeg gezegd!
 
Kunnen jullie niet iets met de luchthaven regelen, eventueel via Ryanair zelf? Die paar extra auto's op de personeels parkeerplaats moet toch wel kunnen?
 
Probeer maar eens op schiphol een jaar voor 565 euro te parkeren! Jullie zijn echt niet de enigen die commuten! Tip: de trein.... En die kost mij trouwens ook meer dan 565 per jaar!

Kom op zeg jullie verdienen toch goed bij ryanair, gratis parkeren was leuk zo lang het duurde! Verwacht trouwens dat de bedrijven op eindhoven niet minder voor een parkeerplek betalen....

@boss du manche: niet voor wouter bos! En ook geen 365 dagen hoewel het soms wel zo voelt.
Deze jongens werken niet op eindhoven, ze commuten, auto staat daar ongeveer 5 op 4 af. Het gaat erom dat je voor 565 jaar een heel jaar kan parkeren als je wilt. Vind dat dus echt niet exorbitant duur! Ga eens een middagje naar amsterdam!

Maar even het echte rekensommetje:
(365/(5+4)) maal 5 = 203 - 25 dagen leave = 178 dagen parkeren

dus €3,17 per dag = nog steeds een schijntje

Wat geen schijntje is is dat je nu meer dan 183 dagen in nl bent en je idd belasting aan w bos mag afdragen!
 
Last edited:
Ik heb het geprobeerd met de luchthaven, helaas gaan ze hier niet in mee.
Ben het met je eens Flash dat het 3,17 per dag niet veel is voor een parkeerplaats op een vliegveld. Maar het moet zeker goedkoper kunnen. Alle vliegvelden in Duitsland hanteren andere veel betere prijzen voor airline personeel. En dan praat ik over bedragen van nog geen 180 euro per jaar. Ik heb jaren kunnen genieten van het gratis parkeren en daarom is een verschil van 0 naar 565 een behoorlijk gat. Ik woon nou niet echt op een makkelijke verbinding vanaf Eindhoven anders was ik al veel eerder met de trein gegaan, dus ik ben haast wel op de auto aangewezen. Op schiphol sta ik met het openbaar vervoer binnen 1 uur op het vliegveld, maar naar Eindhoven ben ik minimaal 2,5 uur onderweg met meerdere keren overstappen, dat is zoals je zult begrijpen vragen om ellende en extra reistijd in geval van vertragingen. Het reizen met de auto kost me al bijna 200 euro per jaar meer en dan nog die 565 euro maakt het toch een behoorlijk bedrag vind ik zelf. En zo vet is mijn salaris bij Ryanair nou ook weer niet, want die 900 uur maak ik al lang niet meer.
En mijn mailtje was niet alleen om van me af te zeiken maar ook om mensen er op te wijzen dat er vanaf 1 Maart geen gratis parkeren meer bestaat, wou mijn collega's graag een boete besparen :)
 
Hoorde laatst een verhaal dat iemand z'n auto in een wijk vlakbij het vliegveld parkeerde.
Hij werd door een bewoner "gewaarschuwd" dat ze daar niet echt blij mee zijn en dat hij mogelijk wat schade aan z'n auto kon verwachten.
Gevolg: band lek geprikt of leeg laten lopen.
 
Hoorde laatst een verhaal dat iemand z'n auto in een wijk vlakbij het vliegveld parkeerde.
Hij werd door een bewoner "gewaarschuwd" dat ze daar niet echt blij mee zijn en dat hij mogelijk wat schade aan z'n auto kon verwachten.
Gevolg: band lek geprikt of leeg laten lopen.

Fijne mensen daar...
 
Moet je in EIN als je gaat jumpen overigens nog steeds in de rij staan met de pax voor een boardingcard?
Of mag je nu meteen doorlopen naar de gate?
 
je hoeft niet in de rij te gaan wachten. je mag gewoon vooraan gaan staan en dan helpen ze je. heb laatst een van die meiden van de check in gesproken en ze vond het maar raar dat er nog steeds piloten waren die achter in de rij gingen wachten.

ik ben ook gewaarschuwd door een bewoner als ik mijn auto in de wijk zou neerzetten dat mijn auto vernield zou worden. ik heb alleen mazzel gehad denk ik, want hij was nog heel toen ik terug kwam gelukkig.
 
Hoorde laatst een verhaal dat iemand z'n auto in een wijk vlakbij het vliegveld parkeerde.
Hij werd door een bewoner "gewaarschuwd" dat ze daar niet echt blij mee zijn en dat hij mogelijk wat schade aan z'n auto kon verwachten.
Gevolg: band lek geprikt of leeg laten lopen.

Gelukkig woon ik (nu nog) in een buurt waar je gratis kan parkeren voor de deur, maar het is al regelmatig voorgekomen dat er meerdere personen bij ons hun auto voor een paar weken neerzetten en daardoor word ik, en anderen, gedwongen om mijn/hun auto ergens anders neer te zetten... :1855: Daar worden andere weer niet vrolijk van...:mad: Voor de duidelijkheid; ik woon niet in een flat, dus ook geen mega parkeerplaats voor de deur.

Dan zijn er mensen die gaan klagen bij de gemeente en daardoor krijgen we hier misschien ook een parkeerzone waarvoor betaald moet worden...:traantjes

Ik en de buurt worden er niet gelukkiger van...:mad:

Overigens dito met mensen die ik ken vlak bij ziekenhuizen/kantoren in een parkeervrije zone. Alleen die auto's zijn weg rond een uur of 18:00. :biertje:
 
je hoeft niet in de rij te gaan wachten. je mag gewoon vooraan gaan staan en dan helpen ze je. heb laatst een van die meiden van de check in gesproken en ze vond het maar raar dat er nog steeds piloten waren die achter in de rij gingen wachten..

Company procedure...en die meiden werken niet voor jouw company...Verstandiger toch te complyen met je comp procedures, je kan het anders aardig voor anderen verzieken. Het zijn pax en management die hun beklag kunnen doen en het komt vaak uit de meest onderwachte hoek.
Het is nog de laatste faciliteit die je voor nop krijgt bij de RYR-club, ga dr verstandig mee om.(het toestel gaat echt niet sneller weg) :biertje:
 
Solid heeft een bedrijf in de armen genomen die een wielklem plaatst. Tegen "administratieve kosten" wordt de klem verwijderd. Voor deze kosten kun je een half jaar op P5 staan ;)

Ik ken een veel betere optie. PM me maar als je die wilt weten.
 
Company procedure...en die meiden werken niet voor jouw company...Verstandiger toch te complyen met je comp procedures, je kan het anders aardig voor anderen verzieken. Het zijn pax en management die hun beklag kunnen doen en het komt vaak uit de meest onderwachte hoek.
Het is nog de laatste faciliteit die je voor nop krijgt bij de RYR-club, ga dr verstandig mee om.(het toestel gaat echt niet sneller weg) :biertje:

Ben het ermee eens. RYR houd er niet van als je de que jumped.
Jullie weten wat er op papier staat.
Hetzelfde voor het priority boarden, de mensen van EIN maakt het echt niet uit, het zijn idd de passagiers en mogelijk RYR mensen die het opvalt.
Laten we voorzichtig omgaan met dit privilege.
Ik snap het trouwens zowiezo niet waarom je als eerste aan boord wil, zit je nog niet genoeg in dat vliegtuig.
 
Back
Top