Ontkracht ''al'' die argumenten dan eens?
Ok. Komt eraan.
Ik weet dat veel mensen Stella afraden, maar ik heb meerdere scholen bezocht en gezien de lange wachttijden bij anderen scholen + het gevoel wat ik bij Stella kreeg is dit voor mij een wel overwogen keuze!
Hier zitten twee (2) verscholen argumenten in. Deze komen hier op neer:
1 - lange wachttijden bij andere vliegscholen, behalve bij Stella
2 - 'Gevoel' bij Stella is goed
Overigens heeft een kennis van mij pas zijn opleiding daar afgerond, en kon al na 1,5 maand aan de gang bij CityLine.. zo erg hoeft het dus niet te zijn.
Wellicht bedoel je dit niet als een argument, maar het is wel ter ondersteuning van je keuze, wat dus geïnterpreteerd kan worden als argument. Argument nummer drie (3) is dus:
3 - Kennis heeft snel werk gevonden na de opleiding bij Stella.
Voordat ik begin met 'ontkrachten' wil ik even laten weten dat alle 3 deze 'argumenten', argumenten van het kaliber 'drogredenen' zijn. Nergens gebaseerd op feiten of iets dergelijks.
1 - Deze wachttijden hebben een oorzaak. Die oorzaak ligt bij de KLS bijvoorbeeld bij het feit dat de leiding daar in conclaaf met de KLM heeft besloten de capaciteit van ±180 studenten per jaar te verlagen naar ±60 studenten per jaar. Waarom zou een vliegschool die al meer dan een halve eeuw bestaat dit doen..?
Het antwoord daarop is heel simpel, maar jij schijnt dit niet te begrijpen; ER IS GEEN WERK. Dit ligt grofweg ook zo bij andere vliegscholen en airlines.
Nu heeft Stella heel veel mooie praatjes over Azië, orders bij Boeing, pensioengolven en weet ik niet wat voor ongein om alle mensen net als jij te laten geloven dat er wèl degelijk genoeg banen zijn. Newsflash: Die zijn er dus niet.
Starts to ring an alarmbell?
2 - Je gevoel bij Stella is goed. Nou, good for you! Wel erg fijn dat je een goed gevoel hebt als je 150k+ ergens in mag pompen. Waarom is dit gevoel goed als ik mag vragen?
Wellicht door het feit dat ze daar in de leiding allemaal zo positief zijn? Gek hoor, iedereen negatief (lees realistisch) en daar bij Stella opeens positief. Hmmmm, ik vind 't nog steeds vreemd. Maar oke, ik weet je motief voor dat lekkere gevoel niet.
En o ja, dit heeft op zich niks met dit argument te maken, maar denk hier is over na: Waarom mag niemand van Stella op Airwork reageren..? Waarom is de school over resultaten (lees plaatsingen bij airlines) zo gesloten en weten we er niks van..? Waarom liegt Stella ronduit over 'contracten' met airlines..?
3 - Ik ken ook mensen die na de KLS, EPST, NLS etc. vrij snel een baan hadden. Alleen dit was tot ongeveer halverwege 2008. Nou, dat is maar 2 jaar geleden dus zo moeilijk zal het wel niet zijn hé, om een baan te krijgen. Zelfs nog een enkeling die vorig jaar en dit jaar een baantje hebben gevonden!
DUDEEEEEEE, hoe groot kan het bord voor je neus zijn...?! Dit kan toch geen reden zijn om voor een vliegschool te kiezen?
Kijk, van mij mag je echt lekker naar Stella gaan, maar het lijkt me niet verstandig. Als je al dat geld voor de opleiding zo ergens vandaan kan toveren is het uiteraard een stuk makkelijker, maar echt handig is het niet.
De school Stella zal vast heel leuk zijn voor je en je kunt er met een goed gevoel doorheen 'vliegen', maar dat is eigenlijk niet ter zake doende.
Zoals er al is gepost hier voor, NAZORG is het enige wat telt (bijna dan). En hier staat Stella nou niet echt loyaal om bekend.. Het feit alleen al dat je 10k mag dokken als je een baan wilt hebben. En dan mag je nog betwijfelen wat voor een baan!
Denk goed na. Denk heel heel goed na. Vlieger worden is niet een keuze van: Ik wil het zo graag, ik doe er alles voor! Maar het is iets waar je ook rationeel voor moet kunnen denken. Dus ook de negatieve kanten moet kunnen interpreteren en hier vervolgens lering uit moet kunnen trekken. Airwork is hier een goed voorbeeld van. Negatieve maar wellicht toch reële beelden van Stella... Doe er wat mee.
Als je hierna nog steeds jezelf in de spiegel kunt aankijken en met 100% overtuiging durft te zeggen dat je keuze goed is, dan is het een goede beslissing.
Er loopt hier honderden jaren vliegervaring rond op Airwork. Jij en ik als onervaren groentjes moeten niet zomaar denken het bij het juiste eind te hebben. Wijze lessen liggen overal.
Groeten,
DCP