Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Wanneer was die kennis klaar met zn opleiding?

September 2008? Ja dat klopt dan wel, want toen kwam je nog snel aan de bak. Maand later was je de pineut. Nog velen werkeloos of een dik betaalde stage ( dus niet betaald krijgen maar zelf betalen voor stage ).

Jezus,,, hoe naïef kun je zijn. Succes straks met 180K schuld.

Lees the draadjes eens goed door. Je wil toch ver van huis. Kijk eens naar het buitenland. Duitsland ofzo.

Maar inderdaad, wat Talsma zegt, dit zijn echt de DOMSTE argumenten om te beginnen.

Die wachtlijsten zijn er niet voor niets hier in NL.

Die worden alleen maar erger.

En na je opleiding nog erger, door die verschrikkelijke pilotenfabriek, genaamd Stella.

Het zal wel door de herfst komen, niet?

Ontkracht ''al'' die argumenten dan eens? Ben ik er ooit dieper op ingegaan waarom ik richting overijsel wil? Dat is gewoon een persoonlijke keuze.

Duitsland zal mij 60.000 schelen ja, dus? Het geld is voor mij niet zo'n groot probleem, meer mijn leeftijd. Ik ben 21 jaar, en heb dus geen zin om pas in 2013 bij KLS te kunnen beginnen, en dan 25 zijn wanneer je klaar bent... dat zou pas dom zijn gezien wat ze tegenwoordig vragen.

En ja, in Nederland zal het er niet beter op worden, ook niet in de komende jaren, maar dit kan mij amper deren. Ik wil piloot worden, ook al is het objectief gezien een domme beslissing. Het is iets wat ik al wil vanaf ik kon praten, en dat is nog steeds zo.
Of ik nou d.m.v een jaar contract bij sun express, of pakketjes rondvlieg in colombia, who cares, als ik mijn uren maar maak.

Waarom kan iemand niet gewoon eens vertellen dat hij aan de selectie is begonnen, en daar blij mee is, zonder dat er weer zo op moet worden gereageerd?
 
Als je nu bij stella begint ben je ook pas over 3 jaar klaar. Laatst een student gesproken die een paar maanden moet wachten tussen het VFR en IFR traject.

Dus maak een verstandige keus, liever wat langer wachten met beginnen, dan wachten tijdens je opleiding.

Kijk nu inderdaad ook goed naar de huidige markt, iedereen mag solliciteren bij Lufthansa Cityline en alle andere maatschappijen. Het is niet een alleenrecht van Stella om daar aan de bak te komen al laten ze het wel zo overkomen.
 
Waarom kan iemand niet gewoon eens vertellen dat hij aan de selectie is begonnen, en daar blij mee is, zonder dat er weer zo op moet worden gereageerd?

Zie voorgaande 13 pagina's in dit topic en nog een aantal andere topics over deze school.
Als je dan willens en wetens toch 150K + die kant op stuurt mogen mensen toch wel kritisch reageren.
Naast Stella en de KLS en CAE zijn er nog wel andere opties om vlieger te worden. Als je bereid bent om pakketjes in Colombia te gaan vliegen dan moet een opleiding in Duitsland ook niet een al te groot avontuur zijn.

Wachttijden, een goed gevoel, afstand tot huis etc. zijn simpelweg geen hele sterke argumenten om voor een school te kiezen.

Als je een huis koopt is er zo'n gevierde uitspraak: LOCATIE, LOCATIE!
Bij een vliegopleiding is er ook een: NAZORG, NAZORG!
 
Ontkracht ''al'' die argumenten dan eens?

Ok. Komt eraan.

Ik weet dat veel mensen Stella afraden, maar ik heb meerdere scholen bezocht en gezien de lange wachttijden bij anderen scholen + het gevoel wat ik bij Stella kreeg is dit voor mij een wel overwogen keuze!

Hier zitten twee (2) verscholen argumenten in. Deze komen hier op neer:
1 - lange wachttijden bij andere vliegscholen, behalve bij Stella
2 - 'Gevoel' bij Stella is goed

Overigens heeft een kennis van mij pas zijn opleiding daar afgerond, en kon al na 1,5 maand aan de gang bij CityLine.. zo erg hoeft het dus niet te zijn.

Wellicht bedoel je dit niet als een argument, maar het is wel ter ondersteuning van je keuze, wat dus geïnterpreteerd kan worden als argument. Argument nummer drie (3) is dus:
3 - Kennis heeft snel werk gevonden na de opleiding bij Stella.

Voordat ik begin met 'ontkrachten' wil ik even laten weten dat alle 3 deze 'argumenten', argumenten van het kaliber 'drogredenen' zijn. Nergens gebaseerd op feiten of iets dergelijks.

1 - Deze wachttijden hebben een oorzaak. Die oorzaak ligt bij de KLS bijvoorbeeld bij het feit dat de leiding daar in conclaaf met de KLM heeft besloten de capaciteit van ±180 studenten per jaar te verlagen naar ±60 studenten per jaar. Waarom zou een vliegschool die al meer dan een halve eeuw bestaat dit doen..?
Het antwoord daarop is heel simpel, maar jij schijnt dit niet te begrijpen; ER IS GEEN WERK. Dit ligt grofweg ook zo bij andere vliegscholen en airlines.
Nu heeft Stella heel veel mooie praatjes over Azië, orders bij Boeing, pensioengolven en weet ik niet wat voor ongein om alle mensen net als jij te laten geloven dat er wèl degelijk genoeg banen zijn. Newsflash: Die zijn er dus niet.
Starts to ring an alarmbell?

2 - Je gevoel bij Stella is goed. Nou, good for you! Wel erg fijn dat je een goed gevoel hebt als je 150k+ ergens in mag pompen. Waarom is dit gevoel goed als ik mag vragen?
Wellicht door het feit dat ze daar in de leiding allemaal zo positief zijn? Gek hoor, iedereen negatief (lees realistisch) en daar bij Stella opeens positief. Hmmmm, ik vind 't nog steeds vreemd. Maar oke, ik weet je motief voor dat lekkere gevoel niet.
En o ja, dit heeft op zich niks met dit argument te maken, maar denk hier is over na: Waarom mag niemand van Stella op Airwork reageren..? Waarom is de school over resultaten (lees plaatsingen bij airlines) zo gesloten en weten we er niks van..? Waarom liegt Stella ronduit over 'contracten' met airlines..?

3 - Ik ken ook mensen die na de KLS, EPST, NLS etc. vrij snel een baan hadden. Alleen dit was tot ongeveer halverwege 2008. Nou, dat is maar 2 jaar geleden dus zo moeilijk zal het wel niet zijn hé, om een baan te krijgen. Zelfs nog een enkeling die vorig jaar en dit jaar een baantje hebben gevonden!
DUDEEEEEEE, hoe groot kan het bord voor je neus zijn...?! Dit kan toch geen reden zijn om voor een vliegschool te kiezen?

Kijk, van mij mag je echt lekker naar Stella gaan, maar het lijkt me niet verstandig. Als je al dat geld voor de opleiding zo ergens vandaan kan toveren is het uiteraard een stuk makkelijker, maar echt handig is het niet.
De school Stella zal vast heel leuk zijn voor je en je kunt er met een goed gevoel doorheen 'vliegen', maar dat is eigenlijk niet ter zake doende.
Zoals er al is gepost hier voor, NAZORG is het enige wat telt (bijna dan). En hier staat Stella nou niet echt loyaal om bekend.. Het feit alleen al dat je 10k mag dokken als je een baan wilt hebben. En dan mag je nog betwijfelen wat voor een baan!

Denk goed na. Denk heel heel goed na. Vlieger worden is niet een keuze van: Ik wil het zo graag, ik doe er alles voor! Maar het is iets waar je ook rationeel voor moet kunnen denken. Dus ook de negatieve kanten moet kunnen interpreteren en hier vervolgens lering uit moet kunnen trekken. Airwork is hier een goed voorbeeld van. Negatieve maar wellicht toch reële beelden van Stella... Doe er wat mee.
Als je hierna nog steeds jezelf in de spiegel kunt aankijken en met 100% overtuiging durft te zeggen dat je keuze goed is, dan is het een goede beslissing.

Er loopt hier honderden jaren vliegervaring rond op Airwork. Jij en ik als onervaren groentjes moeten niet zomaar denken het bij het juiste eind te hebben. Wijze lessen liggen overal.

Groeten,
DCP
 
Ow ja, terugkomend op die wachtijden tijdens de opleiding bij Stella. Ik weet dat er inderdaad gasten zijn die er bijna 3 jaar over doen. Nog erger, er zijn mensen die er meer dan 3 jaar over doen. Nadeel? Jazeker> je papieren komen te vervallen na 3 jaar. Je moet namelijk binnen 3 jaar je opleiding afmaken, anders mag je al die examens WEER opnieuw doen.

Wat naief die reacties van jou Plootje.

Luister vooral niet. Doe je ding. En he 60k> wat maakt dat verschil uit? Geld heb je toch al, als ik het zo begrijp. lieve papa en mama. Klinkt erg ondankbaar van jou. Er zijn jonge gasten die dat niet hebben, dat geld.

Ga er vooral voor , aangezien jij wel het geld op de plank heb en niet hoeft af te lossen.

Met zo een mentaliteit kom je nergens.
 
@V1Rotate

Jij mag je ook eens gaan inlezen. Je mag niet langer dan 3 jaar over zo'n opleiding doen (integrated weet je wel). Dus hoe je erbij komt dat er mensen zijn die er langer dan 3 jaar over doen... Niet dat ik Stella verdedig, maar je moet ook niet met bullshit argumenten aan komen zetten.
 
@V1Rotate

Jij mag je ook eens gaan inlezen. Je mag niet langer dan 3 jaar over zo'n opleiding doen (integrated weet je wel). Dus hoe je erbij komt dat er mensen zijn die er langer dan 3 jaar over doen... Niet dat ik Stella verdedig, maar je moet ook niet met bullshit argumenten aan komen zetten.

Toevalligerwijs heb ik een ex stella student eergisteren gesproken. Die legde mij dit uit. Hij heeft inmiddels schuld van 190K. O.a. doordat hij langer over zn opleiding deed. Nog net geen 3 jaar, maar hij kende gasten die er langer over hadden gedaan.
 
Luister vooral niet. Doe je ding. En he 60k> wat maakt dat verschil uit? Geld heb je toch al, als ik het zo begrijp. lieve papa en mama. Klinkt erg ondankbaar van jou. Er zijn jonge gasten die dat niet hebben, dat geld.

Gevaarlijk om conclusies te trekken voordat je er het fijne van weet, ik heb het geld omdat deze lieve pappa er niet meer is, en omdat ik zelf al eerder, op een eerlijke manier, geld heb vergaard, dus come again over die mentaliteit!?

1 - Deze wachttijden hebben een oorzaak. Die oorzaak ligt bij de KLS bijvoorbeeld bij het feit dat de leiding daar in conclaaf met de KLM heeft besloten de capaciteit van ±180 studenten per jaar te verlagen naar ±60 studenten per jaar. Waarom zou een vliegschool die al meer dan een halve eeuw bestaat dit doen..?
Het antwoord daarop is heel simpel, maar jij schijnt dit niet te begrijpen; ER IS GEEN WERK. Dit ligt grofweg ook zo bij andere vliegscholen en airlines.
Nu heeft Stella heel veel mooie praatjes over Azië, orders bij Boeing, pensioengolven en weet ik niet wat voor ongein om alle mensen net als jij te laten geloven dat er wèl degelijk genoeg banen zijn. Newsflash: Die zijn er dus niet.
Starts to ring an alarmbell?

Newsflash, ik weet dat er geen werk is, en die mooie praatjes prik ik ook zo door heen, maak je daar maar geen zorgen over. De markt zal niet snel beter worden, ook de komende tijd niet, dat besef ik me ten dege, dus met alle recht mag jij mij dan een onverstandige domme jongen noemen. Ik jaag mn droom na, ook al kleeft er aan deze schuld een dikke vette studieschuld.


Er loopt hier honderden jaren vliegervaring rond op Airwork. Jij en ik als onervaren groentjes moeten niet zomaar denken het bij het juiste eind te hebben. Wijze lessen liggen overal.

Tuurlijk besef ik dat, guess u can call me stupid?


Overigens was het veel genoemde argument van ''opleiding duurt langer dan gemiddeld'' voor mij ook wel een doorn in het oog. Nou weet ik dat ze een deel naar florida sturen om de studie in te korten, en zijn ze volop bezig om het andere deel naar Turkije voor een paar maanden te krijgen, om zo meer uren ivm het weer te kunnen maken.

@ vliegende jurist, weet niet of je het synisch bedoelt of niet, maar i will indeed drink to that!

Ondanks het tegen gas, toch bedankt voor de reacties.
 
@ vliegende jurist, weet niet of je het synisch bedoelt of niet, maar i will indeed drink to that!

Ik cynisch? Nee hoor en zeker niet vergeleken bij MG, die is pas cynisch.

Kijk als jij de euro's zo op de plank hebt liggen (ongeacht de voorgeschiedenis) en het maakt je niet uit of je direct een baan kan vinden dan moet je dat geld gewoon spenderen.

Persoonlijk zou ik het dan liever elders brengen en zeker niet naar Stella. Waarom niet een andere opleider? Er zijn er zat, ook zonder wachtlijst. Tenslotte kan je ook nog modulair gaan (het maakt je toch niet direct uit of je op een shiny jet terecht komt) scheelt je 40 k kan je ook nog eens met dat geld wat anders doen.

Kijk als je 150 k moet lenen en dan voor Stella kiest dan zou ik je linea recta bestempelen als LEIP!
 
Plootje,

ik mag geen conclusies trekken, maar op basis van je weloverwogen posts en doordachte argumenten begrijp ik heel goed hoe en waarom je door de stella-ballotagecommissie bent gekomen.
Ik denk dat je het goed zult doen daar en wens je veel succes en wijsheid toe.
Gefeliciteerd met je aanname, jij komt er wel en laat de rest maar lullen!

MG
 
Plootje,

ik mag geen conclusies trekken, maar op basis van je weloverwogen posts en doordachte argumenten begrijp ik heel goed hoe en waarom je door de stella-ballotagecommissie bent gekomen.
Ik denk dat je het goed zult doen daar en wens je veel succes en wijsheid toe.
Gefeliciteerd, jij komt er wel en laat de rest maar lullen!

MG

Onze cyneast laat weer van zich horen :biertje: haha.
 
http://www.encyclo.nl/begrip/cineast

?????

VJ, ik ben niet cynisch. Ik ben cyneast!!!
Grappig dat we tegelijkertijd gepost hebben trouwens. Zijn we misschien toch related?
Jammer dat jullie niet even gewacht hebben. Plootje kende mij waarschijnlijk nog niet.
NU WEL!
 
Ik kende je wel degelijk, volg hrt forum al een aantal jaartjes.

iig, of het nou negatief of negatief was, thanks voor de snelle reactie guy's.
 
Plootje, wil je ons misschien plezieren met een maandelijkse update en ons ongelijk bewijzen?
 
Uiteraard, alleen heb ik nog de grading en keuring tegoed voordat ik door alle tests heen ben.

Mocht het allemaal goed gaan, dan zal ik in januari starten, en ergens rond 2019 aan de bak komen, dus de komende 8 jaar zal ik jullie warm houden met studie verhalen, aflos verhalen en waarsch. de sporadische vliegbaantjes in Congo, Colombia en misschien zelfs Turkije.

Greetz
 
Is het trouwens niet zo dat die 3 jaar geld vanaf je eerste CBR examen tot het behalen van je CPL. Zoiets staat mij bij, kan het niet helemaal bij het rechte eind hebben omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn theorie heb behaald.

Dus dan kan je er inderdaad langer dan 3 jaar overdoen.
 
@KaKa

Nee, is vanaf begin opleiding tot eind. Heeft niks met je theoriedata te maken. Het gaat om het feit dat je een integrated opleiding binnen 3 jaar moet halen, anders is het exit. Heb gehoord dat IVW meestal niet meewerkend is als je om een speciale reden uitstel aanvraagt.
 
@KaKa

Nee, is vanaf begin opleiding tot eind. Heeft niks met je theoriedata te maken. Het gaat om het feit dat je een integrated opleiding binnen 3 jaar moet halen, anders is het exit. Heb gehoord dat IVW meestal niet meewerkend is als je om een speciale reden uitstel aanvraagt.

Dus toch 3 jaar?

Eerder vond jij dit bs toen ik dat zei.
 
@V1Rotate

Goed kunnen lezen is ook een eigenschap die ze graag van je willen zien als jij selectie gaat doen voor vlieger. Lees mijn post nog een keer, danku.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top