Naar aanleiding van arrestatie JP

Op de site van de FJJP een bericht van Julio.
Hij schrijft onder meer:

I have recently finished reading and analyzing all the declarations taken in The Hague last month. It’s sad to see once again how certain persons can lie outrageously and accuse someone without thinking of the consequences. Now those who pointed their finger at me so viciously are trying to shift the blame onto others, by acting themselves as victims. They say they would even like to drink a beer with me! But unfortunately it is much too late for that. They should have thought of getting together years ago. Then any misunderstandings would or could have been cleared up. At present they try to continue with their lies and fantasies, completely full of contradictions and also totally different from their initial testimonies to Judge Torres in December 2008, thereby clearly incurring in false testimony. I find it alarming that these so called “witnesses” are mixing everything up, even confusing the war against terrorism carried out by the argentine military in 1975 with the Falklands (Malvinas) conflict with Great Britain in 1982. It only shows their total ignorance regarding the history of another country. They never paused to consider that they might be jumping to the wrong conclusions. It is evident they never had any intention of finding out the truth, nor did they ever have the intention of giving me -a colleague, then in 2003, of 15 years in the same company- the benefit of the doubt.

Lees de rest en bekijk een foto van hem met een van zijn kleinkinderen op schoot op:
http://juliopoch.org/nl/
 
Beste lezers. Na alles wat inmiddels gezegd en geschreven is over deze zaak en na het eea nog eens te hebben doorgenomen wil ik u vragen beide onderstaande linkjes nog eens te beluisteren.
Het eerste in ieder geval vanaf 3.19.
Het andere in zijn totaliteit.
Neem hier echt even dat kwartiertje de tijd voor, zeker vanuit het besef dat Julio 463 (!) dagen van zijn vrijheid is beroofd.
NB!!! Let ook op de verschillen in het nadoen van de vliegbewegingen die Julio volgens de getuigen zou hebben gemaakt. In het eerste geval lijken die op het naderen van een vliegdekschip, in het tweede op het laten kantelen van een vliegtuig.

http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-10-06/julio-p-ontkent-betrokkenheid-dodenvluchten

Oeps, de tweede wil niet. Google svp even op 'Pauw en Witteman Poch', en dan naar 'Getuigen gehoord in de zaak Poch'.
Ach, als er toch geen omwegen zouden zijn....
 
Last edited:
Neem hier echt even dat kwartiertje de tijd voor, zeker vanuit het besef dat Julio 463 (!) dagen van zijn vrijheid is beroofd.


Ik vind de 65 dagen dat Julio zich nu vrij mag bewegen binnen de Argentijnse grenzen, nog steeds een beroving van zijn vrijheid. Elke week melden, het land niet uit mogen, waar is zijn paspoort?
Julio zit in mijn beleving 528 dagen in quarantaine, waarvan de laatste 65 dagen in betere omstandigheden en als hij wil onder de blote hemel ja.
 
In het Noordhollands Dagblad dd. heden wordt bericht dat Julio weer aan het werk wil als (verkeers)vlieger. Gesteld wordt dat hij zijn brevet opnieuw zal moeten halen en dat HV bereid zou zijn hem daarbij te helpen. ArkeFly heeft inmiddels kenbaar gemaakt dat Julio daar kan solliciteren.

Zie: http://www.noordhollandsdagblad.nl/...811.ece/Julio-Poch-wil-terugkeren-als-piloot-

NB: Julio zijn brevet verlopen? Zal zijn TR wel zijn.

En dit was... post 747 van B747 :yeehaa:
 
Wat mij een beetje verbaasde was de berichtgeving (Telegraaf) dat HV inderdaad wel wil helpen. Moet hij alleen even opnieuw solliciteren.

Opnieuw solliciteren??? De man is momenteel de bekenste vliegert van NL en omstreken. Zijn CV incl. wat hij wel en niet kan vliegen ligt op straat. Zou hij ook zo'n test moeten doen om te kijken of hij aanleg voor het vliegen heeft? Zie het al voor me; zit daar op een stoeltje achter zo'n klein uitgevallen biljardtafel waarvan het blad draait om 2 assen. met z'n voeten kan het van links naar rechts en natuurlijk vise versa en met z'n handen kan hij het plateau naar voren en achteren bewegen. Dan wordt er zo'n balletje in de bak gegooid om te kijken of hij het balletje in een gaatje kan krijgen door dat tableau te bewegen. Stel dat hij 'm er niet in krijgt, wat ga je dan vertellen tegen de pers? Mwha we hebben 'm niet geaccepteerd. Blijkt toch niet zo'n goede vlieger te zijn.

Kom op, de man heeft z'n sporen toch verdiend en hoeft toch niet meer te solliciteren.
 
Bureaucratie ten top. Ben benieuwd of hij ook de kosten voor de sollicitatie moet overmaken alvorens in behandeling te worden genomen.
Daarnaast vraag ik me af of hij überhaupt wel terug zou willen.
 
Dat gelooft niemand toch daadwerkelijk, dat ze hem opnieuw zouden laten solliciteren?

Ik zie Julio ook niet terugkeren bij Trans, simpelweg omdat hij de pensioenleeftijd al gepasseerd is. En het wordt tijd dat ArkeFly eens een keertje stopt met seniore captains van buitenaf aannemen/inhuren en hun eigen F/O's eens de kans en het respect gunt om in die linkerstoel te gaan zitten.
 
Dat gelooft niemand toch daadwerkelijk, dat ze hem opnieuw zouden laten solliciteren?

Ik zie Julio ook niet terugkeren bij Trans, simpelweg omdat hij de pensioenleeftijd al gepasseerd is. En het wordt tijd dat ArkeFly eens een keertje stopt met seniore captains van buitenaf aannemen/inhuren en hun eigen F/O's eens de kans en het respect gunt om in die linkerstoel te gaan zitten.

HULDE!!! HULDE!!! HULDE!!!

Eindelijk iemand van buitenaf die dit ook zo ziet!
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het wel gebeurd hoor momenteel, alleen is/zijn er voor de 767 wel weer ouderen aangenomen.
Als je ergens vroeg met pensioen mag heb je er ook voor gekozen en heb je het over het algemeen niet erg slecht gehad qua salaris ed.
Laat de jonge garde dan ook doorstromen en hou niet nog 10 jaar bij een andere maatschappij de plekken bezet....
 
Niets is een mens vreemd maar zeker in de luchtvaart niet. Eerst kijken we naar het eigen belang, maar of ieder bedrijf er ook zo over denkt valt nog te bezien.
 
HULDE!!! HULDE!!! HULDE!!!

Wanneer verdient een mens HULDE!!!HULDE!!!HULDE!!! ??? Als hzij iets zegt wat goed van pas komt in de kraam van een ander???

Dat de jongere garde staat te trappelen om door te stromen blijkt uit alle topics waarin ontwikkelingen ter sprake komen die in plaats van enkel verticaal denken ook horizontaal en diagonaal denken verlangen :cool:
Maar om het werkelijk te willen maken, is het toch zaak om het met elkaar te willen maken? Het draait vandaag de dag allemaal om productie (product draaien, productdenken), service komt op de tweede plaats en gemakshalve wordt vergeten dat coproductie (het samen máken) all in the game is in de dienstverlenende sector (dus ook in de luchtvaartbranche).

Of het de keus van Julio zelf is geweest om met pensioen te gaan? Ik denk eerder dat hij gegeven zijn leeftijd geen enkele keus had! De politiek vindt weliswaar dat iedereen langer door moet werken, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over:
http://www.fnvov.nl/forum/index.php...De5UkxpXK6XUvQd&topic=17239.msg25048#msg25048

Voor zo ver ik uit de berichtgeving heb kunnen opmaken heeft directeur Steven van der Heijden van ArkeFly niets meer en niets minder gezegd dan dat Julio kan solliciteren als hij terugkomt en clean is. Ik lees daar een uitnodiging in, maar een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek houdt, zoals bekend, nog niet altijd een aanstelling in. Feit is dat Julio behalve als vlieger ook zijn sporen heeft verdiend als instructeur en examinator. Het betreft hier dus niet alleen een plek op de linkerstoel. Wellicht daarom voor ArkeFly als werknemer interessant?

Wat Julio zelf wil? Tja, geen idee. Of het door Viper 1983 gebruikte argument dat een vlieger die vroeg met pensioen mag het over het algemeen niet slecht heeft gehad met salaris enzovoort, er in dezen toedoet? Ik weet niet of je wel eens geconfronteerd bent met advocaatkosten, beste Viper, maar dat zijn rekeningen die je al heel snel de financiële afgrond in helpen.
Moet je even nagaan: 463 dagen ten onrechte van je vrijheid beroofd, nu nog steeds – zoals Maria terecht stelt – in quarantaine (meldingsplicht, ARG niet uit mogen, enz) en rekeningen op de deurmat waarvan de hoogte je naar de strot vliegen. Gelukkig voor Julio is er de FJJP, zijn er vrienden die doneren, maar de kostenmeter loopt nog altijd door.
Nee, HV en ArkeFly zijn geen sociale werkplaatsen. Maar als Julio ervoor in is zijn TR up te graden en interesse heeft om bij ArkeFly te solliciteren, ben ik van mening dat het fantastisch (HULDE!!!HULDE!!!HULDE!!!) zou zijn als hij hier open deuren vindt.
 
Wanneer verdient een mens HULDE!!!HULDE!!!HULDE!!! ??? Als hzij iets zegt wat goed van pas komt in de kraam van een ander???

Dat de jongere garde staat te trappelen om door te stromen blijkt uit alle topics waarin ontwikkelingen ter sprake komen die in plaats van enkel verticaal denken ook horizontaal en diagonaal denken verlangen :cool:
Maar om het werkelijk te willen maken, is het toch zaak om het met elkaar te willen maken? Het draait vandaag de dag allemaal om productie (product draaien, productdenken), service komt op de tweede plaats en gemakshalve wordt vergeten dat coproductie (het samen máken) all in the game is in de dienstverlenende sector (dus ook in de luchtvaartbranche).

Ik mag aannemen dat, naast rechtsbijstandverzekeringen, Julio ook zeker een forse schade vergoeding mag verwachten van de verliezende partijen. Financieel zal het probleem denk ik niet zijn, eerder dat hij wellicht zelf sowieso wel ergens door wil vliegen ondanks zijn pensioen bij HV.

Maar wat bedoel je nu precies met bovenstaand stukje? Ik ben nogal de draag kwijt met wat voor punt je wil maken precies.
 
Als ik goed ben geïnformeerd heeft Julio geen rechtsbijstandverzekering. En je mag dan wel aannemen dat Julio een forse schadevergoeding mag verwachten van de verliezende partijen, maar die strijd is nog lang niet gestreden (en ook nog niet gewonnen). En Julio leeft NU, zit NU financieel aan de grond.

Het Noordhollands Dagblad kopte dd. 09-03-2011 met: 'Geldnood dwingt verdachte Transavia-piloot terug in cockpit' en schrijft:

Mede door de hoge advocatenkosten zitten Poch en zijn vrouw Grethe financieel aan de grond. Het tweede huis van het echtpaar in Spanje staat te koop. En alles wat gemist kan worden, is de deur uit gedaan. De familie moest een advocaat in Spanje betalen, heeft nog een hoge rekening van Gerard Spong liggen. Ook zijn er verplichtingen naar Geert-Jan Knoops en advocaat Ibanez in Argentinië.
Lokhorst: "Julio heeft een gebroken loopbaan en daardoor niet zo'n hoog pensioen."

En dan zijn hier de kosten van de tolken nog niet eens genoemd. Reden voor de Stichting FJJP om dd. 20/01/11 op hun site te berichten:

Gisteren werd ons dringende verzoek tot tegemoetkoming in de hoge tolkkosten door de Nederlandse Staat, afgewezen.
De Rechter Commissaris en de Officier van Justitie van het Landelijk Parket, besloten dat de Stichting FJJP de torenhoge tolkkosten zelf moet dragen. De Nederlandse Staat is namelijk van mening dat de verdedigingsbelangen voldoende zijn gegarandeerd met de aanwezigheid van de Nederlandse advocaat van Julio, mr. Knoops.
FJJP is echter van mening dat de afgelopen 16 maanden de Argentijnse justitie zeer eenzijdig te werk is gegaan en dat daarom de aanwezigheid bij de verhoren van Julio’s 1e advocaat, mr Ibanez, uitermate belangrijk is.
De verhoren lopen ieder dag fors uit en wij hebben momenteel onvoldoende middelen om de tolkkosten te dekken.
Wij doen daarom wederom een beroep op onze lezers en donateurs.

Wat betreft het punt waar je het draadje kwijt bent geraakt, Nosig: ik heb daarmee gereageerd op Viper 1983 die in dit topic de discussie weer opende over het laten doorstromen van de jongere garde. Die discussie is al in meerdere topics gaande geweest.
En ja, ik ben van mening dat het in deze tijd van leven zinnig is om niet alleen verticaal te denken (senioriteitsprincipe) maar ook horizontaal en diagonaal.
Een goede onderbouwing van wat ik bedoel is geleverd door 'onze' 19 of 77.
Ter informatie, niet ter verdere discussie svp in dit topic ;)

Perspective
 
Ok, ik ga op zoek naar dat topic over horizontaal instromen om te kijken wat je probeert te zeggen over dat onderwerp.

Betreffende de financiële situatie, dat is wel duidelijk nu. Dank voor de details, ik mis al een tijdje de digitale next door gebrek aan abonnement.
 
Als ik goed ben geïnformeerd heeft Julio geen rechtsbijstandverzekering.

Inmiddels ben ik écht goed geïnformeerd: uit betrouwbare bron namelijk vernomen dat Julio wél rechtsbijstandverzekering heeft.
Alleen ... een dergelijke verzekering verleent lang niet altijd dekking. Een groot deel van het familierecht is uitgesloten (echtscheiding, alimentatie, omgangsregeling, enzovoort) en strafrecht wordt bijna helemaal uitgesloten. Dit laatste geldt dus ook in het geval van Julio.
 
Er is weer eens nieuws in de lucht betreffende een zaak tegen Transavia, zie http://jure.nl/bp7865
Je moet wel heel goed in de materie zitten om in te kunnen vullen wie er allemaal bedoeld worden met XXX, YYY, AAA enz. En vanwege de privacy kan ik hier echt niet tot verdere explicitering overgaan.

Één naam wordt wél genoemd: de naam van Julio. Er is immers sprake van ‘het dossier Poch’. Even de link tevoorschijn toveren, vervolgens op je toetsenbord de toetsen CTRL en F indrukken en voilà, er valt meteen van alles te lezen waaruit valt op te maken over wie het hier gaat.
Dat is één.

Er valt nog iets op te maken uit het stuk. Transavia had een eigen onderzoek gedaan naar aanleiding van de ontstane ruis over de handel en wandel van Julio. Daarbij werd duidelijk dat de ruis het beste vergeleken kon worden met een Broodje Aap-verhaal. De kop van de man die dit onderzoek deed, de man om wie het hier nu gaat, moest echter rollen. Arnold Burlage berichtte hierover maar deze berichten moesten gerectificeerd worden of ze werden verwijderd.
Voor persoon in kwestie volstrekt onaanvaardbaar, vandaar deze beroepszaak. De uitspraak is in het voordeel van eiser.
En dat is twee.

Maar er is nog iets dat opvalt.
Drie jaar nadat de eiser zijn onderzoek in deze zaak had gedaan, werd de zaak onder leiding van Jeroen E. opnieuw opgepakt. In plaats van ‘praatjes bij het kopieerapparaat’ kwam er op zijn verzoek nu in alle ernst het een en ander op schrift. Zoals inmiddels bekend mag worden verondersteld is deze (weliswaar in onderlinge afstemming met Edwin RB zijnde) tekst van de hand van Tim W. In de Netwerk-uitzending dd. 06/10/2009 kwam de keiharde beschuldiging richting Julio expliciet naar buiten: http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-10-06/julio-p-ontkent-betrokkenheid-dodenvluchten
Hoge omes bij de KLM bemoeiden zich inmiddels met de zaak. Een van hen, hoe klein kan de wereld zijn, zat als eerste in het comité van aanbeveling voor die ene welbekende stichting waar Jeroen E bestuurslid van is. U weet wel, die stichting die zo veel chronisch en terminaal zieke kinderen één dag piloot laat zijn. De andere hoge ome kan de positie van OVJ op zijn cv vermelden. En natuurlijk heeft deze voormalige functie connecties opgeleverd die in een zaak als deze wel eens zeer bruikbaar zouden kunnen zijn geweest .
En zo is ook hier één en twee drie.

Tot slot nog dit: Geen Nieuws.com is begonnen aan een 3-delige serie nav de arrestatie van Julio, zie http://www.geennieuws.com/
 
Last edited:
A:



Wat betreft het punt waar je het draadje kwijt bent geraakt, Nosig: ik heb daarmee gereageerd op Viper 1983 die in dit topic de discussie weer opende over het laten doorstromen van de jongere garde. Die discussie is al in meerdere topics gaande geweest. topic ;)

linkje?
 
Over de carrière van Julio is veel gezegd, geschreven, geopperd, gespeculeerd, verondersteld, geleuterd, gekrakeeld, onzin verkondigd, enzovoort, enzovoort.

Het woord is nu aan hem:

Dear Colleagues and readers,

Last January 10th, Mr. Schram (Officier van Justitie) declared the following: "Uit de logboeken die zijn gevonden in zijn woning bleek dat hij niet alleen straaljagers maar ook in propellor toestellen had gevlogen".
After this statement, some newspapers and the NOS concluded that I had lied about my flying career. This is false and incorrect since I have never lied about which aircraft I have flown. Most pilots begin their flying careers on propellor aircraft and this applies to me as well.
It is my intention with this letter to inform all the readers in more detail about my flying career as proven by my Argentine Navy Records and all my Flight Logbooks. I hope it’s not too boring.

After graduating as Argentine Naval Officer in Dec ’72, I completed flight training in Feb ’74 on the North American T-28 Trojan aircraft. Thereafter joining my first squadron “2da Escuadrilla Aeronaval de Ataque” also on T-28, used as a light attack aircraft and bomber, based on aircraft carrier ARA “25 de Mayo” (ex Karel Doorman). That year I also flew briefly as copilot on the Beechcraft BE-80 Queen Air (62 hrs) and De Havilland DHC-6 Twin Otter (58 hrs). In Feb ‘75 my next squadron was “Escuadrilla Aeronaval de Busqueda y Rescate”- the SAR (Search and Rescue)- as copilot on the Grumman HU-16 Albatros.
One year later, in Feb ’76, I was transferred to “1ra Escuadrilla Aeronaval de Ataque” with the Italian jet Aermacchi MB-326 advanced light combat aircraft. In Feb ’77, I was finally transferred to the top Navy squadron “3ra Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque” with the Skyhawk A4-Q , also based on the ARA “25 de Mayo”, first being sent for conversion training until Oct ‘77 to US Navy squadron VT-22 at Kingsville, Texas, flying the double seater Skyhawk TA-4J. I was proud to receive my US Naval Aviator diploma and wings, and then I was transferred back to the single seat A-4Q in Argentina.
Videla's coup took place on March 24th, 1976, and the military dictatorship lasted until Dec 10th 1983 when democratical elected President Mr. Raul Alfonsin took office. Since March 1976 I never flew again any propellor aircraft as pilot or copilot, up to my retirement from the Navy on Dec 1st, 1980. We were not allowed to pilot (and did not do so) any other aircraft type. My ex-squadron Commanding Officers Navy Captains Roberto Novais and Jorge Colombo pointed out our exclusive dedication to these jet aircraft types in their statements to Judge Torres.
During 1976, three flights in my logbook were marked as “crew” on the Albatros HU-16. This aircraft acted as the logistical support of the Aermacchi squadron. These were positioning flights during our regular deployments. They have been investigated and found correct by naval experts appointed by Judge Torres.
After retiring from the Navy, I was lucky to join Aerolineas Argentinas in Feb ‘81, where I first flew as copilot Boeing 747-200 until Nov ’83 and then as copilot B-737-200 until Dec ’88.
I applied voluntarily and in Mar ’88 I was detached from Aerolineas to Transavia for a summer contract thru Parc Aviation together with 4 other colleagues. Two of us were fortunate to receive permanent contracts with Transavia. In March 1990 I was promoted to Captain B-737 and in 1992 became also an Instructor.

Therefore I have never flown any propellor or any transport aircraft during the military dictatorship of Argentina (1976-83). My conscience is clean and I'm very proud of my flying career. I have never participated -in any role whatsoever- in the so-called "death flights" and of course I have never ever said that I did. I only heard about them during the trials of the military that took place in Argentina in 1984 and ’85. I still find the accounts of those suspected flights terrible and inhuman. I wish to thank all of you who have been so helpful and supportive. Of course I look forward to cleaning my name and returning soon to the Netherlands.

Julio Alberto Poch

Hieronder het nawoord van zijn advocaat:

Deze nadere uitleg van Julio Poch die objectief is geverifieerd aan de hand van data in Argentinie, toont inderdaad aan dat hij nimmer bij 'dodenvluchten' betrokken is geweest tijdens de militaire junta. Dit is ook naar voren gekomen tijdens de getuigenverhoren van 10-25 januari jl. voor de rechtbank te Den Haag.

GJ Knoops
Advocaat Julio Poch.

Bron: http://juliopoch.org/nl/


@B767-300ER: In mijn post # 413 dd 12/03 jl. in deze thread vind je de link die je via het bericht van 19 of 77 tevens op het spoor zet van de door jou gevraagde info ;)
 
Last edited:
B747

Post 413 bevat geen link.
Ik zoek dus het topic waarbij de discussie is van horziontale en verticale doorstroom (voor de duidelijkheid)

groet, 763
 
@763: je krijgt een pm van mij :biertje:

Terug naar Julio. Van de week zag ik een aflevering uit de serie 'Lang gestraft' die de VPRO momenteel uitzendt. Het ging over ene Peter die zeven maanden onschuldig vastzat op verdenking van ontucht. Onderzoek van Justitie pleitte hem geheel vrij. De vragen die hem in dit interview werden gesteld, de antwoorden die Peter hierop gaf over zijn geruïneerde leven a.g.v. allemaal leugens. Want die onterechte beeldvorming, hoe kom je daar vanaf? Kom je daar nog ooit wel vanaf? Ik gun het Julio van harte.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het bovenvermelde interview (terug te zien tot en met 17/06 a.s.):
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1079359-zeden
Let hierbij vooral op de vragen die aan Peter worden gesteld en maak daarbij eens een vertaalslag naar alles wat er met Julio is gebeurd a.g.v. wat hij zelf steeds stelde: "allemaal onzin".
 
Last edited:
Back
Top