Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Mwoah, thats a bit underrated: Iemand die een keer gepakt is tijdens het herparkeren van zn auto 3 meter verderop met een slok op haalt de security-check niet, maar ik schop 30 Argentijnen overboord en ik heb spijt (berouw komt voor de zonde) dus ik werk gewoon een paar jaartjes met een airside-pas in NL.
Good luck

Gelukkig is het niet ver rijden naar Den Haag :grijns:

Wat wil je hier nou mee zeggen dan?
 
Nou dat het 40,8 km is naar het Strafhof (oftewel 29 minuten) vanaf SPL of als je vanaf RTM rijdt is het 17,3 km dus slechts 15 minuten karren

Of bedoel je wat anders?
 
Zojuist is bij Eén Vandaag uitgebreid aandacht aan deze kwestie besteedt. 2 dingen vielen op:
Eén Vandaag
- Foto's van Julio Alberto Poch (met balkje).

- Ze melden dat er aangifte tegen Julio P. was gedaan door collega's (!), daar de persoon in kwestie graag opschepte over de daden die hij verrichtte.

Voordat ik weer op lange tenen trap: ik herhaal slechts wat Eén Vandaag zojuist op Nederland 1 uitzond.

Weet je zeker dat het bij Eén Vandaag was?
Als ik de laatste aflevering bekijk gaat het over TEG, Dan Brown en Angela Merkel.

That's it.
 
Ach we weten Slobodan zn naam ook

offtopic: heeft dit consequenties voor zn pensioen of is dit een no-show?
 
Moest een tijdje terug airlinen naar GVA, kwam tijdens het wachten op het boarden aan de praat met een Transavia-baas. Hij moest ook met Squeezyjet naar GVA en dan naar Sion, om een Citation met de eigenaar terug naar Lelystad te vliegen(dat deed ie er als hobby bij).
Verder nog gepraat over de eventuele merger Trans-Martinair, ik vond het wel een sympathieke vent. En ik zie net 5 min geleden dat dat dus de persoon was die in Spanje opgepakt is.

laatste zin uitgegumd door White. Laat haar erbuiten.
 
Last edited by a moderator:
HOHOHOHO even wachten voordat jullie hier grappen beginnen te maken!
De meeste van jullie hebben geen idee hoe het leven is/was tijdens de/een ditaduur.
Al krijg je een pistool tegen je kop dan ga je niet aan derden iets vertellen dat je medeverantwoorlijk was voor de dood van duizenden.
Deze vluchten zijn helaas ook in Brazilië uitgevoerd en de meesten zijn nooit berecht voor deze gruwelijke daden.

Ik hoop van harte dat deze meneer in kwestie na een eerlijk process de rest van zijn leven gaat wegrotten in een donkere cel en dagelijks wordt genomen onder de douche!
 
By the way,

De mensen die uit het vliegtuig zijn gedonderd hebben nooit een eerlijk proces gehad. We kunnen niet gaan vergelijken met war casualties. Je voert geen oorlog tegen jouw eigen bewolking omdat ie anders denkt dan de man in de macht.
 
Tsjah....

Zullen we anders alle NSB'ers en NAZI's ook uit Argentinië oppikken? Dat is toch waar de KLM ze vroeger ook met direkte vluchten heen bracht? Lufthansa in elk geval wel... Vind het echt bizar dat een land als Argentinië meent het recht te kunnen hebben om oorlogsmisdadigers op te kunnen pakken en te berechten. Dat land is door oorlogsmisdadigers opgebouwd!

De enigen die je hier van consistentie kan betichten zijn de Israeli's. Die vonden het toen al hun plicht en nu nog steeds om die mensen te berechten. Iedereen wist altijd al dat als de voorouderen fout waren in de oorlog ze uiteindelijk in Argentinië of Paraguay/Uruguay belanden. (Hoi "Dario Cvitanich", hoe Argentijns!) Deze zin uitgegumd door White, popie jopie. Deze pion moet nu zitten maar dát wordt allemaal gedoogd? Give me a break.

Om NU mensen daarvoor te berechten? Er waren ook een hele boel goede Duitsers die foute dingen deden voor dat regime. Zijn die allemaal achter de tralies belandt? Het hele systeem was er op gebaseerd dat je luistert naar autoriteit. Dat is het nu nóg. Om dan een simpele voetsoldaat nog aan te pakken terwijl je haar pa hier rustig rond laat struinen... Ik vraag mij dan af of dat wel juist is.

Overdreven gedoe overigens van Dhr. White. Kermit heeft niets geinsinueerd of geimplicieerd. We leven hier nog altijd in een vrij land volgens mij, en als er geen lasterlijke dingen geplaatst worden en er weloverwogen gespeculeerd wordt is er geen probleem. Er worden hier geen wetten overtreden dus juridisch is er geen probleem en forum-technisch niet. Dus, Mr. White, you zip it. Over popie jopie gesproken..

PS: Pour l'information, ik verdedig die vent niet. Als hij verantwoordelijk is en dat op vrijwillige basis deed en dat ook nog op vrijwillige basis meedeelt, dan moet hij zitten. Ik weet alleen zeker dat er ook een hele boel waren die het onder dwang deden, en om die allemaal op dezelfde manier aan te kijken? Sorry maar ik kan het niet, want als iemand mij onder doodsbedreiging dwingt dan doe ik dat ook. Iedereen die dat ontkent, liegt.
 
Last edited by a moderator:
Chupito,

Ik mag wel een niveau van een visstick hebben maar ik steek mijn hoofd niet in het zand en denk dat alles volmaakt is en mee valt.

cheers mate!
 
Belachelijk dat naam en toenaam van betreffende piloot bekend zijn gemaakt.

De NOS hield zich nog redelijk aan de 'normen' in Nederland omtrent de achternamen van verdachten, maar ja, welkom op internet!

deoostblokker said:
Vind het echt bizar dat een land als Argentinië meent het recht te kunnen hebben om oorlogsmisdadigers op te kunnen pakken en te berechten. Dat land is door oorlogsmisdadigers opgebouwd!

Meen je nu echt wat je hierboven opschrijft, of heb je te lang in het Oosten gewoond? Als ik het correct begrijp dan vind jij dat een land dat door oorlogsmisdadigers is opgebouwd, niet het recht heeft oorlogmisdadigers te vervolgen? Het staat er echt, toch?

Dus de Nüremberg- en latere processen tegen nazi's hadden nooit plaats mogen vinden? Een Franz Stangl had nooit veroordeeld mogen worden door Duitsers? Om het recent te houden, een Demanjajuk, had nooit uitgeleverd moeten worden?

Denk alsjeblieft even na voor je dit soort onzin schrijft.

deoostblokker said:
De enigen die je hier van consistentie kan betichten zijn de Israeli's. Die vonden het toen al hun plicht en nu nog steeds om die mensen te berechten. Iedereen wist altijd al dat als de voorouderen fout waren in de oorlog ze uiteindelijk in Argentinië of Paraguay/Uruguay belanden. (Hoi "Dario Cvitanich", hoe Argentijns!)

Ook hier ging politiek boven moraliteit:

Benjamin Weiser Varon said:
In absence of a "Mengele policy," Varon's standard answer to tips coming in to the embassy about the fugitive remained that the Israeli government was not searching for Mengele; the Federal Republic of Germany was. His concerns he stated thusly:

"I must confess I was not so eager to find Mengele. He presented a dilemma. Israel had less of a claim for his extradition than Germany. He was, after all, a German citizen who had committed his crimes in the name of the Third Reich. None of his victims was Israel - Israel came into existence only several years later."

En bovengenoemde is nog wel de meest beruchte van allen, na Eichmann.

Dit allemaal terzijde, het verbaast me hoeveel informatie er al is over Julio Poch (lang leve internet). Er moeten mensen hebben gepraat met de media. Ik denk ook dat om een HV-piloot in Spanje (EU natuurlijk, een paar faxjes en hij had thuis opgepakt kunnen worden) te arresteren, er op wijst dat de Spaanse justitie redelijk zeker van haar zaak lijkt te zijn. Spanje arresteert echt niet zomaar Nederlandse staatsburgers.

Overigens vind ik dat alleen al dat als de persoon in kwestie op zat te scheppen (als het waar is) over zijn daden weerzinwekkend genoeg om tot een veroordeling te leiden.

gr

Q.
 
Back
Top