Banen, banen, en nog eens banen...

Heb 'm nog niet zien langskomen, SWISS direct entry en ab-initio's:

http://www.swiss.com/web/EN/career/career_entry/cockpit/Pages/cockpit.aspx

Je moet wel Duits kunnen...

En een A320 rating hebben met 1000 uur multicrew ervaring.

"Ab Initio" is in NL de term voor mensen die net van school zijn en een CPL brevet hebben, maar in andere landen is het de term voor mensen die nog een verkeersvlieger opleiding moeten volgen. Dat betekent ab initio hier ook, voor mensen die via Swiss Training een ATPL opleiding willen volgen (130.000 CHF).
 
De luchtvaart in India maakt een onstuimige groei door. Dat is een gevolg van de groeiende inkomens van de inwoners en de liberalisering van het luchtverkeer. De afgelopen maanden steeg het aantal passagiers met een kwart. De zes prijsvechters hebben de grootste moeite piloten voor hun toestellen te werven.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...India_onderzoekt_gesjoemel_met_vliegbrevetten

Hopelijk heeft iemand er wat aan. Ik meen echter ergens te hebben gelezen dat het niet makkelijk is om in India te gaan werken i.v.m. werkvergunning en bureaucratie...
 
Swiss zoekt nu ook F/O op de A330 ( geen rating vereist )

* gültige JAR ATP-Lizenz
* mind. 2500h Multi Pilot Aeroplane (MPA) Erfahrung, davon mindestens 500h (MPA) auf Modern Jet Aeroplane (z.B. EFIS, FMS)
* gültiges Multi Engine Instrument Rating (IR)
* gültiges JAR Medical Class 1 Certificate
 
Ja klopt vroeg mij ook al af wat er aan de hand was met ppjn, iemand enig idee ? Mis de updates.
 
hebben ze wel vaker, denk dat er 1 moderator is die niet veel zin / tijd heeft. Dan krijg je binnekort weer een paar updates op een rij, met een dag ertussen.
Gelukkig zijn er meerdere sites
 
Waarom dacht je dat?

Beste BravoKilo,

Aan je profiel te zien werk je bij CityJet. Excuses voor als ik de situatie dus fout heb ingeschat.
Ik dacht echter dat het met CityJet minder goed ging omdat ik recentelijk nog ergens meen te hebben gelezen (luchtvaartnieuws?) dat ze fiks in rode cijfers waren gekomen. Bovendien meen ik op pprune (of toch airwork?) te hebben gelezen dat de CityJet sponsored cadets niet in dienst van CityJet kwamen omdat ze vanwege de crisis geen piloten nodig hadden.

Zoals gezegd, ik wist en weet het niet zeker. Ik hoop dan ook dat het wél goed gaat met CityJet, het lijkt me een leuke maatschappij. (En zo te zien gaat het idd ook weer beter, anders hadden ze geen nieuwe piloten nodig!).

Kompas.
 
Last edited:
Back
Top