Banen, banen, en nog eens banen...

Voor de Noord-Amerikanen wellicht interessant?



Pilot-CAN10041

Description

Whether a Captain, a First Officer or Relief Pilot, an Air Canada pilot's number one priority is to conduct each flight safely with due consideration to passenger comfort and on-time performance.
While the typical work month consists of approximately 80 hours of flying, pilots spend many additional hours on such ground duties as preparing flight plans, readying the aircraft for departure, and completing post-flight reports. A day's work may vary from a long-range international flight to a sequence of shorter domestic flights. Reserve duty, in which the pilot is "on call", may also be assigned.
Air Canada pilots operate out of one of the four crew bases: Montreal, Toronto, Winnipeg or Vancouver. Base preferences are awarded in seniority so pilots must be willing to relocate as assigned. Pilots typically begin their career as a First Officer on domestic aircraft or as a Relief Pilot on long-range, international flights.

Qualifications

To fly for Air Canada, pilots must meet certain basic requirements:
1000 hours of fixed wing flying time
Completion of schooling to the university entrance level
Ability to pass the Air Canada and Transport Canada medical and visual acuity requirements for a Category 1 medical certificate
Canadian Commercial Pilot licence, current Instrument Rating and Multi-Engine endorsement
Canadian citizenship or landed immigrant status
Pilot applications far exceed job vacancies, so preference is given to candidates with qualifications beyond the basic requirements. Examples of desirable additional qualifications include, but are not limited to:
Canadian Airline Transport Pilot licence
University degree or college diploma
Aviation College diploma
Military or commercial flight experience
Jet and/or glass cockpit experience
Additional language(s)

Job Pilot
Primary LocationCanada
Schedule Full-time

Job Posting 09/14/2010
Unposting Date 06/01/2011
 
Vandaag een mailtje ontvangen voor de selectie bij LAN Chile.
Eisen:

- Spanish (fluent)
- Geldig IR en medical
- 200 uur

TQ A320 wordt door LAN betaald.
 
om dan vervolgens 'ja, nee, hallo, goedemiddag, koffie graag, 2 witbiertjes alstublieft, ik weet niet wanneer de volgende bus komt, kunt u het brood voor mij snijden alstublieft" te kunnen zeggen. Maak daar dus maar een flinke buitenlandstage van, ipv 3 wkn;)
 
Die nonnen leren je wel een stuk meer hoor, na 3 weken spreek je echt goed genoeg om je te kunnen redden! (De nonnen in Vught iig!)
 
Om vervolgens te horen 'Bedankt voor Uw applicatie, we zijn voorzien'

:grijns:
 
Vertel mij dan op welk club kun je nu terecht met alleen NL en EN op je vakkenpakketje? hiermee bedoel ik clubs die jouw TQ betalen.
 
enigste wat ik nou niet snap is!!! De luchtvaart is een internationaal iets. Waarbij de Engelse taal de voertaal is. Waarom moet ik dan Frans kunnen bijv. Ik neem aan dat de man of vrouw die naast mij zit een aardig woordje engels kan.... Misschien heel kortaf dit, maarja....

Sehr Gute Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch (LPL4) und gute Konversationskenntnisse in Französisch
 
enigste wat ik nou niet snap is!!! De luchtvaart is een internationaal iets. Waarbij de Engelse taal de voertaal is. Waarom moet ik dan Frans kunnen bijv. Ik neem aan dat de man of vrouw die naast mij zit een aardig woordje engels kan.... Misschien heel kortaf dit, maarja....

Sehr Gute Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch (LPL4) und gute Konversationskenntnisse in Französisch

Moet je dan geen Nederlands kunnen bij de KLM?

Snap je argument wel. Maar als er 90% mensen één bepaalde taal delen (buiten Engels) pas je natuurlijk enkel in die bedrijfscultuur als je die taal ook machtig bent.
 
Kan je verklappen dat het bij Cityhopper wel vermoeiend kan zijn om de hele tijd engels te moeten spreken, zeker aangezien we hier veel native speakers hebben met hun gemompel, accentjes, vage uitdrukkingen en woorden die je al NL-er gewoon niet kent, dus kan me goed voorstellen dat mij-en het spreken van hun taal verplicht stellen. Is bij KLM trouwens ook zo.
 
Ligt het aan mij of kunnen de nederlandse vliegscholen maar beter een vak toevoegen namelijk Duits? Lijkt erop dat daar op het moment de meeste kansen liggen.
 
Back
Top