Banen, banen, en nog eens banen...

Die website wordt bijgehouden op basis van wat de bezoeker er op posten, dus logisch dat je daar hetzelfde zult vinden als op Airwork.

En mijn toon is niet pessimistisch, ik probeer alleen duidelijk te maken hoe het marketingspelletje van de vliegscholen werkt. Sterker nog, bij de NLS zijn het er 'maar' 44, en de rest van de leerlingen dan!?
Iedereen mag er solliciteren, de KLS had dit advies ook al en maakt geen onderscheid in z'n leerlingen.
 
Denk ook wel dat er meer studenten dan alleen van de NLS zullen gaan solliciteren, aangezien het open is voor iedereen. Germanwings zal straks keuze genoeg hebben, daar zal het in ieder geval niet aan liggen. In ieder geval goed nieuws wat aannames betreft.

Iemand een idee hoelang GWI de deur open laat en hoeveel man ze willen hebben? Op interpersonal staat 50, maar dat staat er al vanaf april...
 
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Germanwings

Dat staat er niet zomaar. En ja natuurlijk weet ik dat iedereen er mag solliciteren, maar dit staat er specifiek. Ze doen er tenminste wat aan met hun waslijst aan afgestudeerde.

Waarom altijd zo pessimistisch? Wees blij voor die gasten.

Dat vind ik gewoon zo jammer hier die Toon.

Is er iets positiefs te melden, wordt er meteen weer negatief over gedaan.

Dat heeft niks met pessimisme te maken. Het gaat erom; wat is het extra voordeel van een KLS of NLS'er? Volgens mij niks. Of zie ik dat fout. Als deze mensen voordeel van de school zouden hebben (Geen DLR test, eerste keus indien er meerdere geschikte kandidaten zijn of zoiets) dan mogen de respectievelijke scholen hoog van de toren blazen anders lijkt het me een beetje misplaatst.

Nevertheless hoop ik dat veel mensen nu het aantrekt een baan gaan vinden.
 
Last edited:
Die website wordt bijgehouden op basis van wat de bezoeker er op posten, dus logisch dat je daar hetzelfde zult vinden als op Airwork.

En mijn toon is niet pessimistisch, ik probeer alleen duidelijk te maken hoe het marketingspelletje van de vliegscholen werkt. Sterker nog, bij de NLS zijn het er 'maar' 44, en de rest van de leerlingen dan!?
Iedereen mag er solliciteren, de KLS had dit advies ook al en maakt geen onderscheid in z'n leerlingen.

DUH!!:dozey:

Tuurlijk mag iedereen er solliciteren.. Maar zie dan maar uitgenodigd te worden. NLS heeft voorelkaar dat 44 leerlingen op selectie mogen zonder strings attached. Dus niet betalen voor typeratings, linetraining of een tijdelijk seizoenscontract...
 
DUH!!:dozey:

Tuurlijk mag iedereen er solliciteren.. Maar zie dan maar uitgenodigd te worden. NLS heeft voorelkaar dat 44 leerlingen op selectie mogen zonder strings attached. Dus niet betalen voor typeratings, linetraining of een tijdelijk seizoenscontract...

Dit gebeurt nooit bij bovengenoemde maatschappijen :dozey:.
 
Blijkbaar zijn er uitzonderingen gemaakt en zit jij ernaast....Heeft Germanwings ook een presentatie gegeven bij KLS/EPST/Stella.. Nee, denk dus dat we daadwerkelijk kunnen spreken van een voorkeursbehandeling.

"Dames en heren,

Goed nieuws! NLS zal gaan samenwerken met Germanwings.

Om met deze samenwerking te beginnen willen wij jullie uitnodigen voor een voorlichtingsbijeenkomst inzake selectieprocedure, voorwaardes en natuurlijk Germanwings zelf op woensdag 6 oktober om 16:00 uur.

Het is de bedoeling dat 44 mensen deel zullen gaan nemen aan een eerste selectie. Let wel! Hiervoor dien je minimaal VWO of HBO propedeuse te hebben behaald!
NLS is gevraagd referentie te geven en Germanwings zal dan hieruit een selectie maken.
Het is zaak dat er een hoog slagingspercentage zal zijn dus men zal zich 200% moeten inzetten en gemotiveerd zijn wil je je opgeven.
Denk er ook aan dat je Duits goed moet zijn (of snel worden)! De DLR is namelijk in het Duits. Je kan je voor cursussen opgeven, maar de eerste selecties zullen al in november zijn dus heel veel tijd zal je niet hebben.
Er moet namelijk ook nog worden getraind voor de DLR test zelf. Tijdens de voorlichting zal dit aan de orde komen.

Na de voorlichting zullen we meer informeel aan de overkant bij Sjapo eea kunnen bespreken met de mensen van Germanwings.
De voorlichting start dus op woensdag 6 oktober om 16:00 uur en duurt ongeveer 1 ½ uur, aansluitend de borrel.

Jullie kunnen je dan ook opgeven indien je deel wenst te nemen aan de selectie.

Ik vertrouw erop jullie hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

xxxx xxxxxxxx"


bron: stichtingwachtlijstnls.nl
 
Last edited:
Oboema, blijkbaar zijn er uitzonderingen gemaakt en zit jij ernaast....
[I[/I]

Hoezo zit hij er naast? Lees jij ergens dat er nu wel betaald moet worden voor de type-rating, linetraining of dat het om en tijdelijk c.q. seizoenscontract gaat? Of is het stuk niet volledig geplaatst?
 
Betaald wordt er niet voor de TR bij LH. LH betaald het voor je. Immers, het is een echte pensioen carriére club, dus ze verwachten niet dat je binnen paar jaar weg ben. Dat weet ik zelfs als één van de onderste rang van de welbekende Piramide :haha: :biertje: oftewel wannabee. Ik ken mn plek.
 
Dat heeft niks met pessimisme te maken. Het gaat erom; wat is het extra voordeel van een KLS of NLS'er? Volgens mij niks. Of zie ik dat fout. Als deze mensen voordeel van de school zouden hebben (Geen DLR test, eerste keus indien er meerdere geschikte kandidaten zijn of zoiets) dan mogen de respectievelijke scholen hoog van de toren blazen anders lijkt het me een beetje misplaatst.

Nevertheless hoop ik dat veel mensen nu het aantrekt een baan gaan vinden.

Je hebt hier nu misschien wel gelijk...
MAAR, zoals door Mr. X van Germanwings recruitment team tijdens de presentatie werd gezegd:

Als van deze 44 mensen, een hoog slagingspercentage door de GEHELE selectie komt, dan zal Germanwings in de toekomst inderdaad eerder NLS'ers aannemen dan andere vliegscholen (afgezien van de school in Bremen, die een contract heeft).

Hoewel dit al een prestatie op zich is, heeft de directie van NLS laten weten hiermee NIET naar de pers te gaan, puur omdat het de school zijn verplichting is op nazorg voor studenten.
 
Je hebt hier nu misschien wel gelijk...
MAAR, zoals door Mr. X van Germanwings recruitment team tijdens de presentatie werd gezegd:

Als van deze 44 mensen, een hoog slagingspercentage door de GEHELE selectie komt, dan zal Germanwings in de toekomst inderdaad eerder NLS'ers aannemen dan andere vliegscholen (afgezien van de school in Bremen, die een contract heeft).

Hoewel dit al een prestatie op zich is, heeft de directie van NLS laten weten hiermee NIET naar de pers te gaan, puur omdat het de school zijn verplichting is op nazorg voor studenten.

En dus is de werkwijze van de NLS zeer te waarderen. Geen hoog van de toren geblaas , zoals bij die school in Teuge. Ik noem verder geen namen.
 
Jongens, allemaal heel leuk en wel. Maar laten we 1 ding niet vergeten, de kwaliteit van NLS leerlingen is de afgelopen jaren zeer bedroevend te noemen. Een aantal maatschappijen heeft hierover beklag gedaan. Maar het verbaast me niks, gezien het feit dat ze voornamelijk les krijgen van onervaren portugese instructeurs. Tevens baseer ik dit op ervaringen van bekenden.

Als ze die deal rondkrijgen is het natuurlijk heel mooi, maar of elke NLS-er nou kans maakt op een baan daar?... Dan zullen ze eerst wat een het niveau moeten doen.
 
Onur Air, Wie kent ze niet, maar wel genoeg jobs available.

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Onur_Air

En pegasus:

Pegasus Airlines Jobs Situation For Pilots last update

Current Situation:
Still Hiring Captains with a 3 years contract 3/May/10

Outlook:
Fast growing fleet - Hiring expat Captains, FO scholarship continues 3/May/10

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Pegasus_Airlines

Overall Hiring Situation (+ve/neutral/-ve):
Positive 3/May/10

submit new information
Pegasus Airlines Jobs Entry Requirements (including preferred pilot schools) last update
Captain
4500TT,1000PIC on type, min 1 year as B737 Cpt 3/May/10

FO
737 type ratings. 500 hrs multi crew is now required to work in Turkey. (Require contractors - experienced FOs have come from Corendon after being laid off) 14/Oct/09

SO


FE


Scholorship
TR costs 18 000 euro. Plus 6000 euro for 100hrs line training 737 9/Oct/09
submit new

Zo zie je maar weer, dat je weer wederom genaaid wordt bij het stella verhaaltje.
 
Dat jij pilotjobsnetwork serieus neemt. De laatstse Onur air update is zelfs van februari! Dit is geen officiele site en er staat vaak de grootste onzin die je maar kunt bedenken. Zeker gaan site om op zoek te gaan naar een baan, de officiele websites van de airlines vermelden dan ook geen vacatures voor vliegers.
 
Back
Top