Stella levert piloten?

Slimjim:

Ik heb, voor de goede orde, nog wat dingen uitgezocht. Turkije heeft de JAR-FCL geïplementeerd. Zie onderstaande link van de JAA:

http://www.jaa.nl/licensing/licensing_overview.html

Turkijke is geen lid van de EASA, dat is correct. Dat wil echter niet zeggen dat er tussen Turkije en de EASA geen verdrag mogelijk is waarbij elkaars brevetten worden erkend zodra JAA is overgegaan naar EASA.

En of ik gelijk heb omtrent wel/ niet Turkije: Ik heb geen flauw idee. Het enige wat ik weet is dat Turkije een groeimarkt is (misschien wel de enige) waar JAR-FCL is geïplementeerd. En omdat ik weet dat er bij Turkse maatschappijen, via lucratieve makelaars, van die prachtige stageprogramma's verkrijgbaar zijn ben ik niet verrast als Turkije één van die landen is.

Turkije is idd lid van JAA en de markt doet het goed daar... maar ze zijn wel zeer streng bij de selecties. Ze verwachten een universitaire opleiding; het liefst ingenieur (mühendeslik); denk maar aan THY die dit vereist. En vooral een afwerking van de legerdienst (voor Turken)... Nu nemen ze vooral Turkse studenten aan. Er zijn veel afgestudeerden bij AYJET (Anadolu Yıldızları Uçuş Okul) de bekende Turkse FTO en THK Türk Hava Kurumu / Türkkuşu. Denk maar aan Pegasus Hava Yolları Airlines A.Ş. die veel buitenlandse piloten die einde contract waren laten gaan heeft. Ook is de ATPL 'spotgoedkoop' 54.000 EUR en een T/R 18.000 EUR
 
De Turkse autoriteiten geven vanaf april, 2009 geen toestemming meer aan buitenlandse vliegers om meer dan 100 uur te vliegen op Turkse vliegtuigen. Vanaf 500 uur on type ben je weer van harte welkom. Diegene die voor april, 2009 zijn begonnen bij Pegasus hebben een tijdelijk contract t/m december, 2009.

Er zijn een paar Italianen weg bij Pegasus. En AYJET FTO heeft een klas studenten afgewerkt die nu werk zoeken. Sommige maatschappijen kom je niet eens binnen als je geen Turk ben (Izair / Freebird) stond op hun website T.C. VATANDAŞ (Turkse staatsburger).
 
Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.
eventjes gemaild naar Pegasus; ik heb het vertaald;

Om tot de Pegasus Flight Adademy toe te treden moet je de opleiding Commercial Pilot voltooid hebben en in het bezit zijn van een JAA of Turkse licentie. Ofwel CLP/IR en Frozen ATPL. Men moet beschikken over een Medical Class I-certificaat. Dan kunnen we solliciterende piloten aannemen.

De luchtvaarttaal is het Engels. Je moet over een hoog niveau Engels beschikken en in het bezit zijn van een “ICAO Level 4” lisentie.

Een hogeschool-opleiding aan een universiteit (min. 2 jaar) is aangewezen. T.e.m. September 2010 is de school volgeboekt. Contacteer ons voor info.

Belangrijk is dat je eerst je opleiding PPL en CPL (Commercial Pilot Licence) volooid en behaald in een binnen- of buitenlandse school.

De prijzen van scholen, hun medische vereisten en informatie kan je terugvinden op het internet of je kan de school direct contacteren.

Je moet in het bezit zijn van bovenvermelde certificaten om te kunnen deelnemen.

Na de opleiding is er geen werkzekerheid.

Na de opleiding kan u solliciteren en hangt alles af van uw prestaties en ons bedrijf.

Pegasus Flight Academy geeft opleiding Type Rating/Line Education op het type Boeing 737.

Je moet in het bezit zijn van bovenvermelde certificaten om te kunnen deelnemen.

De Type Rating/Line Training voor het type A320 kan bij ons worden gevolgd op de toestellen van onze dochterfirma İzair.

De opleidingen kunnen gefinancierd worden door leningen bij Tekstilbank.
http://www.pegasusflightacademy.com/flypgsflightacademy.news.detail.asp?ID=72


PRIJZEN

TYPE RATING
B737 CL/NG Type Rating Course : € 18.000 (incl. BTW)

MCC:
MCC moet eerst behaald worden € 3000€ (incl. BTW)

LINE TRAINING:
Eerste 100 uur Line training : € 6.000 (incl. BTW)

LOOPDUUR OPLEIDING:
TRT+ 100 uur Line Training bij benadering duur 4 maanden.
Initial TRT Ground school: 3 weken
Simulator 1-2 weken: 9 Session Type + 1 Session Difference Simulator
Ground school Company conversion course : 1 week
Base Training : 1 dag
Line Training : ongeveer 2 maanden
Totale duur : Min. 4 maanden


PEGASUS HEADOFFICE ADDRESS:
Pegasus Airlines
Basin Ekspres Yolu No.2 K.5 34660 Halkali-İSTANBUL/Turkiye
Tel:+90212 6977777 #2538

IFTC SIM CENTER İSTANBUL ADDRESS:
Atatürk Havalimanı Serbest Bölge Şubesi
L Blok No:1 Yeşilköy-İstanbul / TÜRKİYE

Hoogachtend


Öznur Şeker
Pegasus Airlines
Basin Ekspres Yolu No.2 K.5 34660 Halkali-İSTANBUL/Turkiye
Tel:+90212 6977777 #2539
Fax:+90212 6979555
 
Ik zou heel erg oppassen met betalen voor training en uren etc en ook met het betalen voor een typerating wanneer daar geen vast contract met een goed salaris (lees snel je TR terug betalen) tegenover staat.
Ik begrijp dat je op een gegeven moment desperate wordt en in de verleiding komt, maar betalen om te mogen vliegen is niet de oplossing en tijdelijk contracten ook niet. Veel maatschappijen willen je niet meer hebben als je ergens een paar honderd uur hebt gevlogen. Die willen alleen direct entry captains of cadets die ze zelf kunnen vormen. Vergeet neit dat er zeer veel mensen met een typerating op de arbeidsmarkt rond klossen omdat er zoveel bedrijven failliet zijn gegaan.
Met andere woorden; wees zeer voorzichtig!

Verder vindt ik het de schuld van de vliegscholen. Die brengen veel meer mensen op de markt dan er ooit nodig zijn en (helaas) vaak van een te laag niveau. Er zijn helaas een hoop mensen die wel een papiertje hebben, maar nooit een baan zullen krijgen. Je kan tegenwoordig helaas bijna overal een brevet halen, terwijl de maatschappijen geen interesse hebben in die mensen omdat er ook voldoende candidaten van vliegscholen komen die ze goed kennen.
 
Last edited:
Back
Top