F
fdf$d
Guest
:eek!:
Last edited:
Wat is er waar van het verhaal dat de Stella mensen de TR niet gehaald hebben bij Sun Expres?
Slimjim:
Ik heb, voor de goede orde, nog wat dingen uitgezocht. Turkije heeft de JAR-FCL geïplementeerd. Zie onderstaande link van de JAA:
http://www.jaa.nl/licensing/licensing_overview.html
Turkijke is geen lid van de EASA, dat is correct. Dat wil echter niet zeggen dat er tussen Turkije en de EASA geen verdrag mogelijk is waarbij elkaars brevetten worden erkend zodra JAA is overgegaan naar EASA.
En of ik gelijk heb omtrent wel/ niet Turkije: Ik heb geen flauw idee. Het enige wat ik weet is dat Turkije een groeimarkt is (misschien wel de enige) waar JAR-FCL is geïplementeerd. En omdat ik weet dat er bij Turkse maatschappijen, via lucratieve makelaars, van die prachtige stageprogramma's verkrijgbaar zijn ben ik niet verrast als Turkije één van die landen is.
De Turkse autoriteiten geven vanaf april, 2009 geen toestemming meer aan buitenlandse vliegers om meer dan 100 uur te vliegen op Turkse vliegtuigen. Vanaf 500 uur on type ben je weer van harte welkom. Diegene die voor april, 2009 zijn begonnen bij Pegasus hebben een tijdelijk contract t/m december, 2009.
eventjes gemaild naar Pegasus; ik heb het vertaald;Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.