O
Onassis
Guest
WWHTFTSOB = When Flying Was Dangerous and Sex Was Safe?
;-)
;-)
Ik beweer niet dat een leerling niet een veilige en goede opleiding kan krijgen op een neuswiel kist ten opzichte van een staartwiel kist. Goed en deskundig opgeleid op een neuswiel kist is bijna hetzelfde als opgeleid op een staartwiel kist. Er zijn nuance verschillen en het ligt aan de kwaliteit van de opleiding of je die nuances meekrijgt of niet. De operatieve woorden zijn, goed en deskundig.
Een beetje armzalig, als je daar niet zonder kan. Taalverloedering, die dingen.
Een beetje armzalig, als je daar niet zonder kan. Taalverloedering, die dingen.
Mwoah dat hangt er vanaf wat je belangrijker vindt:
Beetje meer drag door wat spoilertjes (overigens bij 73 begint die deflectie bij meer dan 2 units aileron) of met je kist in een hangar waaien (C172 kleine rookpluim, B73 grote rookpluim)
Is ook niet moeilijk de gasten eruit te pikken die de techniek nog niet bepaald onder de knie hebben
CROSSWIND TAKEOFF
The airplane has a good crosswind control capability during takeoff. There is no special related procedure, just maintain directional control using positive rudder and small control wheel inputs.
Runway alignment and smooth symmetrical thrust application are quite important, especially when operating at contaminated runways.
Large control wheel inputs (more than 4° control wheel displacement) may increase drag due to spoiler extension.
Command control wheel into the wind to maintain wings level throughout the takeoff roll. The required control wheel input will decrease as speed increases.
En uit ervaring weet ik dat bij max crosswind er ook bijna geen behoefte is aan een grote verdraaiing van het fietsstuurtje...Op de E190 gebeurt spoiler deflection vanaf 4 graden stuur verdraaiing:
Da's al gauw. 2 units op de 737 is zo'n 10? graden.
bv moest pas met 4 EEC off op pad, de FO went to pieces.
MANUAL trust!!!!!dat kan toch niet
dus ik zeg, net zoals op de classic, komt ie terug zit net 6 maanden op de 400 daarvoor alleen airbus gevlogen.
Komt ie ook nog met een bazelverhaal dat we niet kunnen steppen en dat we beneden optimum moeten blijven!! toch maar even de tabellen met m doorgenomen!!!!!
k