Hoe heet dat veld ook al weer...???

windshear

New member
Hallo

Ik zit met Fixedgear een beetje te babbelen over de luchtvaart en we zijn op zoek naar de naam van een duits veld dat op een eiland ligt. Het schijnt een beetje spannend veldje te zijn met aan twee kanten steile kliffen en een sloping runway. Het kan dus niet Helgoland zijn, maar welke was het nou ook al weer wel????

Hartelijke groet en oh ja,

pas op voor windshear op final voor ook dat veld!

WS
 
H I E R 'n lijst van alle Duitse (w)eilanden (pick your choice).

Of bedoel je Flugzeugträger Graf 'von' Zeppelin ;)
 
Ha GBAF

Ja die lijst had ik ook al gevonden. Ik hem met Google Maps al die eilandjes bekeken op 'spannende' airports, maar neen. Niets van dat alles. Ik begin nu ook te twijfelen of het dat wel een Duits veld is. Wellicht Deens.

Ik had er eens een verhaal over gelezen in de P&V en dacht dat het nu eens tijd werd om daar ook eens naar toe te gaan. Het meest spectaculaire is dat het echt op een klif ligt en redelijk kort is.

Wellicht zijn er anderen met een idee.

Groet

WS
 
Sedona niet echt kliffen, eigenlijk ligt het geheel op een mesa. Slope valt ook wel mee. Catalina is spannender!
 
Als het de (Duitse)wadden betreft bedoel je Baltrum. Niet echt op de klif maar wel heel kort:

http://www.baltrum-flug.de

je hebt geen duits waddeneiland op 'n klif.

Op een klif zoals jij beschrijft zou ik zeggen st. mary's (UK) (en met een 'rare' bult in de runway)
 
Leuk dat iedereen meedenkt. Helaas, ik ken Catalina en Sedona en weet dat ik die (helaas!) niet vanaf EHHV kan aanvliegen in een C172.

Tja...

Geen Duits eiland met kliffen. Ik vermoed dat de leeftijd me nu parten begint te spelen. Wel jammer, ik had gehoopt dat het aftakelingsproces pas echt merkbaar zou worden na mijn 50ste, maar niet dus.

Ik blijf zoeken of ik in ieder geval dat veldje weer terug in mijn actieve geheugen kan krijgen en laat het jullie dan zeker weten.

Groet
WS
 
Je bedoelt Helgoland (EDXH)? Langste baan 480m en minimaal 100 uur PIC vereist.

:eek:

Hallo

Ik zit met Fixedgear een beetje te babbelen over de luchtvaart en we zijn op zoek naar de naam van een duits veld dat op een eiland ligt. Het schijnt een beetje spannend veldje te zijn met aan twee kanten steile kliffen en een sloping runway. Het kan dus niet Helgoland zijn, maar welke was het nou ook al weer wel????

Hartelijke groet en oh ja,

pas op voor windshear op final voor ook dat veld!

WS

BTW Helgoland is voor 'n :yeehaa: ..... geen enkel probleem.
Zelfs 'n PA32R300 sleur je met 5 paxen 'nog' met gemak (wel zonder flappo's de take off run beginnen) op HGL van het dek af.
 
Okay, okay ik weet het, ik overdrijf, maar...

Helgoland is alleen spannend als je in de breedte op het veld moet landen. :biertje:

WS
 
Back
Top